Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Recommended Posts

Witam,

 

Planuję odświeżyć pomieszczenie, które jest uwidocznione na zdjęciach. Dach oczywiście przecieka. Jego konstrukcja składa się z teowników oraz cegieł. Warstwa wierzchnia - papa w tragicznym stanie. Tynk na suficie praktycznie odpadł w miejscu grzania piecem (zdemontowany) oraz w miejscach, gdzie woda kapie z sufitu.

 

Ścinany, raczej przesiąknięte wodą. Podłoga i ściany do 1,2m kafle - póki co nie odpadają. Nad kaflami farba (olejna), która odpada wszędzie. W miejscach, gdzie ściany są szczególnie nasączone deszczówką, odpadł również tynk do gołej cegły. 

 

Planuję oczyścić dach z mchu. Nanieść chemie na glony, odczekać aż przesiąknie w dach/cegły. Zakryć dach plandeką, aby wykluczyć dostawanie się wody, udrożnić rynny. 

 

Ze ścian i sufitu planuję się pozbyć resztki tynku i je zabielić gotowym wapnem hydratyzowanym za pomocą agregatu malarskiego. Wcześniej jednak mam zamiar je podsuszyć. Obawiam się plam wilgoci na białych ścianach i suficie (kwestia estetyczna). Dodać barwnik do wapna?

 

Pomieszczenie jest aktualnie dość dobrze przewiewne. Na ścianach i suficie nie rozwinął się żaden grzyb czy pleśń.

 

Mam obawy, co do cegieł na suficie. Czy one nie będą miały kiepskiego wiązania po takim odcięciu wody i suszeniu? Nie chciałbym, by cokolwiek spadło na świeżo spolerowany lakier ;), a tym bardziej mi na głowę.

 

Pomieszczenie ma posłużyć za miejsce, gdzie będę mógł pod dachem czyścić samochody. Projekt jest mocno budżetowy. Poważniejsze inwestycje będę gotowy ponieść dopiero w lecie, gdzie wg mnie po 2-3 tygodniowym skwarze i wietrzeniu wszystko powinno dostatecznie wyschnąć. Wtedy blacha trapezowa na dach, tynki na mur i malowanie.

 

Czy mam dobry plan na taką chwilową improwizorkę? Jak i czy w ogóle osuszać teraz te mury? Czy poprzez plandekę nie narobię więcej bigosu?

Grubość ścian i dachu ok 30-40cm. Pomieszczenie ma 9x5x3-4m (dach skos).

 

Z góry dziękuję za wszelką pomoc!

 

DSC_3247.JPG

DSC_3227.JPG

DSC_3249.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. 

 

Nawiercałem od spodu płaskowniki. Po ok 2mm pojawia się zdrowa stal. Szacuję, że korozja pojawia się w miejscu styku wilgotnego teownika z powietrzem, zatem część zachowana w ścianie nie powinna być w dramatycznym stanie.

 

Po dachu jak widać chodziłem. Nic się nie zawaliło i nie spadało w tym czasie z sufitu. Zastanawia mnie ułożenie cegieł. 

Ciekawi mnie jak będzie zachowywał się sufit, po zaizolowaniu dachu plandeką. Czy wiązanie cegieł nie zacznie puszczać i się kruszyć, a cegły "wypadać".

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności należy przeprowadzić analizę konstrukcyjną elementów nośnych tego pomieszczenia. Widoczny na zdjęciach strop Kleina jest w nienajlepszym stanie. Przez nieszczelną hydroizolację mocno zawilgocone mogą być poszczególne warstwy tej przegrody budowlanej. W związku z czym konieczne może okazać się ich usunięcie. Ważnym elementem jest doszczelnienie wszelkich miejsc newralgicznych świetlików (które również wymagają wymiany), przejść instalacji itp.

Przy ewentualnym doszczelnieniu istniejącego pokrycia dachowego za pomocą pap zgrzewalnych, należy najpierw ocenić stopień zawilgocenia dachu i umożliwienie odprowadzenia pary wodnej, tak aby nie tworzyły się pęcherze pod nowym przekryciem. Zabezpieczenie dachu paroszczelnym materiałem nie zapobiegnie pojawianiu się wilgoci wewnątrz pomieszczenia. Dlatego dobrze jest stosować papy wentylacyjne np. IZOLVENT lub NEXLER RENOVETION wraz z kominkami wentylacyjnych.

W celu zabezpieczenia ścian konieczne możne okazać się odtworzenie hydroizolacji pionowej jak i poziomej fundamentów (np. poprzez zastosowanie koncentratu mikroemulsji silikonowej IZOHAN WODOCHRON W). W tej kwestii wymagana jest informacja o usytuowaniu budynku, stanie i rodzaju istniejącej hydroizolacji, stopniu zawilgocenia muru oraz o występujących warunkach wodno-gruntowych. Rozwiązania systemowe dotyczące hydroizolacji fundamentów opisane są w naszych katalogach, które można znaleźć na stronie:

http://izohan.pl/pl/do-pobrania-katalogi/

 

Pozdrawiamy,

Eksperci Izohan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. Ciężko jest cokolwiek dowiedzieć się na temat tego budynku...

Dziś byłem na dachu w/w pomieszczenia. Mech zamarzł, nie mogłem go zmieść szczotką.

Zacząłem szpadlem atakować narośl. Tym sposobem zdarłem ok tony papy pomieszanej z mchem, lodem, ściółką i lepikiem.

Mam nadzieję, że usunąłem w ten sposób "efekt gąbki" znajdującej się na stropie. Ponieważ na dworze było -2 stopnie, to idealnie udało mi się oddzielić cały mikroklimat roślinek od czystej chodź nieszczelnej najniższej warstwy papy. 

Jutro wyścielę dach plandeką. Ma to wystarczyć na 2-3 miesiące. Pod sufitem zamierzam rozciągnąć siatkę mesh. Odległość od stropu ok 60cm, odległość od ścian ok. 20 cm. Zamaskuje to bałagan na suficie i wyłapie ewentualne luźne frakcje z niego spadające.

 

Podczas skuwania papy z dachu (moja waga ponad 100kg), z sufitu nie spadał tynk.

Zobaczymy jak to się wszystko będzie zachowywać podczas podsychania.

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

strop Kleina jest stropem niezmiernie wytrzymałym jako konstrukcja nośna polegająca na blokowaniu się wzajemnym elementów wypełnienia między szynami i jednocześnie niezmiernie  mało stabilnym jeśli chodzi o ubytki zaprawy z pomiędzy cegieł.

X  lat z X historią namakania i schnięcia , z niezbadanym stanem zaprawy (skład zaprawy i jej właściwości sczepne może się okazać że tam już sam piasek sklejony nie wiadomo czym - czyli wodą ) i głębokością ubytków .

w przypadku sytuacji ekstremalnej to się jeszcze może trzymać kupy tylko dzięki wodzie która jest wypełniaczem ubytków i jako element mało ściśliwy  wypełnia ubytki samą sobą zachowując konstrukcję od aktu samo-destrukcji .

Czyli podtrzymuję to co powiedziałem w czasie rozmowy telefonicznej - ruszyć by zrobić - nie bawić się w częściowe działania

powyższej siatki nie znam , ale zakładam że pojedynczą cegłę spokojnie utrzyma jednak w przypadku większej wyrwy - Houston mamy problem - a pod spodem Maybach ojca dyrektora - oby nie .to trzeba obejrzeć opukać ostukać zatrudnić konstruktora  który weźmie to wszystko na własne plecy.

nic na URAAAA i nic na siłę .

do konstrukcji się podchodzi z należytym pietyzmem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Panie,
Podstawą będzie skorzystanie z pomocy fachowca, który dokładnie oceni stan techniczny budowli, w szczególności dachu. Problemem mogą okazać się warunki pogodowe - niektóre z prac będzie Pan mógł wykonać dopiero wiosną.  W celu pozbycia się wilgoci, należy zabezpieczyć dach, zapewnić wentylację oraz wypełnić wszelkie szczeliny. Niezbędne będzie osuszenie murów i usunięcie luźno związanych, kruszących się fragmentów tynku. Do zabezpieczenia zagrzybionego podłoża można wykorzystać Preparat Glono i Grzybójczy RG 10 FOVEO TECH. Należy go stosować zgodnie z zaleceniami producenta.

 

Pozdrawiam serdecznie,

E-rzecznik Foveo Tech

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc. 

 

Wykonałem w zasadzie wszystkie wymienione przez Pana czynności. Uszczelniłem dach, skułem wilgotne tynki. Niebawem do pomieszczenia trafi osuszacz. Pomieszczenie nie ma grzyba. Ściany mam zamiar zabielić wapnem hydratyzowanym wcześniej wszystko gruntując.

 

Znają Państwo tajemny przepis na mieszaninę wapienną, tak by nadawała się do nanoszenia agregatem malarskim?

 

Dziękuję i pozdrawiam :)

Edytowano przez Acari (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Panie,
Bardzo dobrze, że w pomieszczeniu nie ma zagrzybienia. Decydując się na wykonanie dalszych prac remontowych proszę pamiętać, aby pomieszczenie było wentylowane oraz ogrzewane. Zastosowanie osuszacza jest dobrym pomysłem. Do gruntowania ścian rekomenduję wykorzystać grunt głęboko penetrujący ACRYL-PUTZ® GP 41, który sprawi, że ściany będą miały bardzo dobrą przyczepność. Przy stosowaniu wapna należy stosować się do zaleceń producenta danego wyrobu – niezbędne informacje powinny znajdować się w karcie technicznej produktu.

 

Pozdrawiam serdecznie,

E-rzecznik Foveo Tech

Edytowano przez Eksperci Foveo Tech (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. 

Na ściany poszła już zaprawa tynkarska baumit Manu All po wcześniejszym zaszprycowaniu podłoża. 

 

Pozdrawiam 

15192999441041272226777.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się


  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie mam obecnie dostępu do mediów, ale chciałbym się już budować aby zamieszkać za 3-4 lata gdy gmina dociągnie sieci wod-kan.    Nie mogę uzyskać PnB właśnie przez brak mediów... I tak się zastanawiam czy mogę zacząć się budować na Zgłoszenie Budowy? Co muszę zrobić by zacząć budowę?
    • Sola, nie dobijaj. Ocieplenia pilnowałem. Przy montażu mnie po prostu oszukali, ale uratuję ile się da  
    • Ja też zaryzykuję: jak ocieplenie było robione tak, jak montaż okien i w zasadzie wszystkie prace od początku budowy... to rozstaw może okazać się idealny  
    • Gość NIE RZETELNA FIRMA
      Witam wszystkich serdecznie opowiem Wam ciekawą historie tego sklepu a mianowicie zakupiłem dwoje drzwi z ościeżnicami i montażem w tym sklepie oczekiwanie standard około 4-5 tygodni także tragedii nie było no i wreszcie stało się drzwi dotarły do sklepu oczywiście zadzwoniła do nas Pani że należy wpłacić całość przed montażem (wiadomo potem w razie "W" kasa się zgadza a klienta można mieć w ....) no i zapłaciłem więc na następny dzień pojawili się panowie monterzy i wszystko było ok wywalili stare ościeżnice ale po rozpakowaniu nowych okazało się że ościeżnica nie pasuje do drzwi 2 zawiasy normalnie się zgrały ze sobą a 3 za chiny ludowe nie pasuje wszedł tak troszeczkę no zdarza się wina producenta a i co jeszcze lepsze w tym te drugie drzwi tak samo oczywiście zadzwonili do szefa co dalej potem jakaś Pani dzwoniła do mnie że zrzucą z ceny 200 zeta za dwoje drzwi i dadzą jakąś zaślepkę na zawias i nie będzie widać hmmm czyli zasłonimy problem to go nie będzie bardzo fachowe podejście do klienta oczywiście się na to nie zgodziłem bo jak bym chciał byle jakie drzwi to bym kupił 2 razy tańsze z Chin więc reklamacja 2 tyg ponoć a i poinformowali mnie że przyjedzie jakiś Pan i porobi zdjęcia na drugi dzień he he oczywiście Pan nie przyjechał dopiero po Mojej interwencji z łaski się pojawił 2 dni później i zapewnił że tak wszystko załatwimy bez problemu nawet w krótszym czasie niż 2 tyg producent nowe wyśle i my wstawimy wina producenta porobił zdjęcia i zniknął jak kamfora no niby ok ale... minęło ponad 2 tygodnie 0 odzewu od tej nierzetelnej firmy więc dzwonie do nich no i się zaczęło od "Andrzeja" do "Jakuba" i tak dalej jak w urzędzie za komuny w końcu się dodzwoniliśmy na tzw dział reklamacji a tam Oni nic nie wiedzą o tej sprawie i ze Pani która się tym zajmuje na urlopie etc etc "burdel na kółkach" oczywiście kasę już dawno temu skasowali wiadomo to teraz można zwlekać ile się chce na tą chwile w mieszkaniu mieszkam jak w stałym remoncie wprawione mam pół ościeżnicy jedne drzwi zapakowane i oparte o ścianę drugie drzwi wiszą na 2z 3 zawiasów a goście z tego sklepu mają wywalone poczekam jeszcze 1 tydzień i skończy się prawnikiem prawdopodobnie NIE POLECAM OMIJAĆ SZEROKIM ŁUKIEM!!!!!!
  • Popularne tematy

  • Doradcy redakcyjni i firmowi

×