Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
pawstone

Jak podlaczyc termostat no/nc do elektrozaworu

Recommended Posts

Witam.
Zakupilem elektrozawor, termostat SALUS AT10F (no/nc) oraz kabel zasilajacy do termostatu 3×1mm2
77090e79ebd54fdamed.jpg
fa73bc687b819da1med.jpg
cc6fc125d231aed1med.jpg
8ae27328fc306c46med.jpg
5d2bbb3048aacc19med.jpg
5f90a70b9ad5bab5med.jpg
dbd7fb0ca620bfcbmed.jpg
Zawor ma sie otwierać gdy temperatura na kotle wzrosnie powyzej 50stopni (wowczas bojler bedzie zasilal piec) oraz ma sie zamykac gdy spadnie poniżej 50.- wtedy z zaworem/termostatem bedzie wspolpracowac grzalka elektryczna z wlasnym termostatem.
Mam kilka pytań odnośnie podłaczenia;
1) Czy takie podlaczenie przewodow do zaciskow bedzie odpowiednie?
C - brazowy (od kabla zasilajacego)
1- niebieski (od zaworu)
2- czerwony (od zaworu)
Zacisk uziemienia - zolto-zielony(od kabla zasilajacego) i zielony(od zaworu)
Kabel niebieski  (kabel zasilajacy) zlaczyc z czarnyn(zawor)
2) O jakiej mocy maksymalnej mozna podlaczyc urzadzenie do tego termostatu?
3) Czy moge jednoczesnie podłaczyc do termostatu elektrozawor oraz pomke C.W.U? (Chcialbym aby woda krazyla tylko wtedy, gdy bojler bedzie zasilany z pieca)
4) Czy mogę do tego wszczystkiego podpiac jeszcze grzalke elektryczna 2KW/230V? ( grzalka posiada wlasny termostat ale na pewno bedzie sie zalanczac nawet wtedy gdy bojler jest zasilany z pieca poniewaz bedzie reagowac na kazdy spadek temperatury wody na bojlerze a spadek temperatury bedzie czesto, kiedy tylko ktos spusci troche wody z kranu wiec fajnie gdyby grzalka zostala odcieta wraz z otwarciem zaworu.
Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podany sposób połączenia jest prawidłowy. Jednak zasadnicza sprawa to ta wspomniana "pompka c.w.u." Rozumiem, że chodzi o pompę wymuszającą cyrkulację c.w.u. pomiędzy zbiornikiem wody a punktami jej poboru (kranami)? W przypadku pompy wymuszającej ruch wody pomiędzy kotłem i zbiornikiem taki elektrozawór jest niepotrzebny (sterujemy pompą).

 

Termostat może być obciążony prądem 12 A przy obciążeniu rezystancyjnym, czyli grzałka lub grzejnik może mieć moc ponad 2,5 kW. Jednak przy obciążeniu indukcyjnym (silniki pompy) już tylko 2 A, co daje moc poniżej 0,5 kW (460 W). To dość żeby zasilić równocześnie grzałkę i pompę cyrkulacyjną.

 

Ani grzałka, ani termostat nie będą reagować na niewielką zmianę temperatury. W praktyce trzeba się liczyć z reakcją na poziomie +/- 2 do 3 stopni względem wartości zadanej. Niestety, w opisie termostatu brak wartości histerezy.Nie wiem czy warto podłączać grzałkę pod termostat. Na jakie paliwo jest to kocioł? Co z c.w.u. gdy będzie on wyłączony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Elektozawor ma za zadanie zamknac wezowince gdy w piecu sie wypali aby bojler sie nie wychlodzil, wtedy tez ma zalaczyc sie grzalka elektryczna.

Pompka cyrkulacyjna ma chodzic tylko wtedy gdy bojler bedzie zasilany z pieca. Nie chce aby woda uzytkowa krazyla przy wlaczonej grzalce bo prad jest drogi a cyrkulacja powoduje jakies tam straty.

Grzalkę chce podlaczyc do termostatu poniewaz jesli jej nie podlacze to bedzie zalaczac sie kiedy w piecu jest napalone przy spadkach temperatury na bojlerze poniewaz  grzalka posiada wlasny termostat.

 

Wszystkie przewody od elektrozaworu, grzalki i pompki nie zmieszcza sie w obudowie termostatu wiec chcialbym dowiedziec sie

Czy moge wyprowadzic odpowiednie kable z termostatu do puszki - w ktorej polacze wszystkie kable?

 

W jaki sposob powinny byc polaczone rozne rodzaje przewodow(linka, drut) o roznyh grubosciach? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajmy z obawą o koszty okazjonalnego działania grzałki. W praktyce żeby uniknąć załączania się grzałki gdy pracuje kocioł wystarczy ustawić na jej termostacie temperaturę o kilka stopni niższą niż docelowa temperatura wody podgrzewanej przez kocioł. Ewentualnie jeszcze odpowiednio ustawiony najprostszy programator czasowy. I grzałka będzie uruchamiać się tylko jeżeli będzie faktycznie potrzebna.

Połączenia przewodów można zrobić w puszce instalacyjnej. Do łączenia żył przewodów użyć zaś typowych śrubowych złączek elektrycznych. Przewody typu linka trzeba zakończyć tulejkami, ew. pokryć cyną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Zastanów się dobrze.... Nie wiem jakie są ceny w twoim regionie i ile planujesz wydać na kupno tego budynku, ale jak chcesz robić wszystko oprócz ścian, to może się okazać, że taniej wyjdzie wybudowanie od nowa domu od podobnym metrażu. 
    • Ja tego nie rozumiem, jak można tak człowiekowi robić pod górkę? Ok względy bezpieczeństwa tak zgadzam się, ale gmina powinna przynajmniej podać przyczynę decyzji. Musi być dojazd do działki i koniec.
    • Zakres remontu jak najbardziej sensowny, ciekaw jestem czy wszystko będzie robione przez zleceniobiorców czy coś jednak DIY ?
    • Te opóźnienia proceduralne wynikają z 2 rzeczy - ugoda podpisana, ale jeszcze nie było rzeczoznawcy. Gorzej - niektóre kopalnie nie mają już swoich rzeczoznawców (pozwalniali się, bo za mało im płacili) i będzie przetarg dopiero. Ale może to i dobrze, bo pod koniec roku ma ruszyć ostatnia ściana z której mogą być jakieś wpływy na mój dom(w początkowej fazie eksploatacji). Więc dlatego taki a nie inny planowany termin remontu.   Przede wszystkim chodzi o malowanie/ odświeżenie całego domu, dochodzą do tego kwestie wynikające ze szkód:likwidacją pęknięć płyt kg, pęknięcia tynków, ponowne osadzenie drzwi wejściowych(może wystarczy regulacja, ale pewności nie mam) Drobne przeróbki elektryki (może przy okazji przygotować kable pod planowane panele PV) - tu i ówdzie przydałoby się jakieś dodatkowe gniazdko (itp) Wreszcie - zrobienie tego, co od dawna powinno zostać zrobione, czyli reasumując:   Zakres robót parter:  drobne przeróbki elektryki,usunięcie pęknięć ścian+malowanie poddasze: drobne przeróbki elektryki,usunięcie pęknięć ścian i sufitów(płyty k-g)+malowanie (opcja dodatkowa - instalacja 3 klimatyzatorów do pokojów) piwnica: malowanie+zrobienie kuchni polowej + wyprowadzić kabel/kable pod planowaną bramę ogrodzeniową+drobne przeróbki+montaż 4 drzwi wewnętrznych garaż: część tynków do skucia,tynkowanie,malowanie, skucie kawałka chudziaka,zainstalowanie do istniejącej rury odpowiedniego odpływu liniowego, wylewka ze spadkiem,  (tak, żeby woda z opadów śniegu który wjechał razem z autem do garażu przestała być problemem - nie jest to duży problem, ale właśnie w tej sposób, przez moją nieuwagę załatwione zostały tynki w garażu) + okładzina na wylewkę. Na ostatnim miejscu jest zrobienie ogrodzenia - chociaż tutaj priorytet zaczyna być wyższy, bo niedawno 2 razy nawiedziły nas w nocy prawdopodobnie dziki (w poprzednich latach pojawiały się różne zwierzaki, ale dziki nigdy). Zryły trochę działkę..więc... Piszę "prawdopodobnie", bo nikt ich nie widział, widać tylko poryty teren. więcej szczegółów (metraże) podam później
    • Witam,   Planuje zakup domu wolnostojącego - prosta kostka z lat 70'. Parter + piętro, 110m, płaski dach, dom na fundamencie poniemieckiego budynku.   Do remontu w zasadzie wszystko. Ściany w porządku.   Będę wdzięczny za informacje ile (średnio / orientacyjnie / pi razy drzwi) może wynieść kapitalny remont do stanu deweloperskiego.   Pozdrawiam,
  • Popularne tematy

×