Skocz do zawartości

Dziennik domku pod lasem


Recommended Posts

15 minut temu, Takiowaki napisał:

Ale lekko trzeba by przewymiarować na jakieś nagłe imprezy :D

Bo przy 260m3/h wymaganych u mnie, dobieranie 300-350 jest chyba na styk. Taka na pierwszym biegu może połowy wymaganej nie dociągnąć, a kręcić ciągle trzecim/3 dostępne...

Czytałem w dziennikach, że 0,4 wymiany na godzinę jest tym, co na co dzień ludzie wykorzystują wentylując mechanicznie. Moim zdaniem dom to nie hermetyczna kapsuła kosmiczna. Są drzwi - wchodzisz i wychodzisz nimi kilka razy dziennie, zawsze ktoś się kręci, no i są jeszcze okna.

Przewymiarowana centrala służy wyłącznie sprzedawcom, producentom sprzętu, hutom stali i rafineriom, bo im napędza zbyt, ale nie służy użytkownikom. Chyba że dostaniesz przewymiarowaną za cenę niższą niż optymalna.

Link do komentarza
6 minut temu, PeZet napisał:

Czytałem w dziennikach, że 0,4 wymiany na godzinę jest tym, co na co dzień ludzie wykorzystują wentylując mechanicznie. Moim zdaniem dom to nie hermetyczna kapsuła kosmiczna. Są drzwi - wchodzisz i wychodzisz nimi kilka razy dziennie, zawsze ktoś się kręci, no i są jeszcze okna

0,4 wymiany to około 210m3/h

Gdzieś w Internecie czytałem, że wypadałoby 0,5-0,8 wymiany.

Ale zostawię sobie zapas na dwa pomieszczenia w piwnicy, które może za parę lat podłączę.

No i chcę sprawdzić, jak to jest z tym zużyciem na poszczególnych biegach/wydajnościach/modelach.

Może wyjdzie, że dopłacając tysiąca do wyższej wydajności zaoszczędzę na zużyciu. Ale to tylko domysły.

Link do komentarza

Zapomnijcie o krotnościach wymiany - tylko miesza "w zeznaniach".

 

Zainstalowany system musi zapewnić usuwanie określonej ilości powietrza z określonych pomieszczeń, ale nie mniej niż wymagane dopływy świeżego powietrza.

Musi też mieć możliwość regulacji wydajności "normatywnej" o 40% w godzinach nocnych. 

 

Powinien też pracować z lekkim nadciśnieniem (przed wymiennikiem - około 2%) bo nie ma całkowicie szczelnych wymienników.

Należy unikać central, które mają większe nadciśnienie, bo może się okazać, że wymiennik jest kiepski i w ten sposób producent zabezpiecza się przed przenikaniem zapachu.

 

 

Link do komentarza
30 minut temu, Takiowaki napisał:

jak daleko od siebie można zamontować oba elementy pompy? Zależne to jest od producenta/modelu?

Kilka metrów - maksymalną odległość określa producent.

Nie mniej jednak można taką odległość zwiększyć - z reguły kosztem wydajności (COP).

32 minuty temu, Takiowaki napisał:

W jakim pomieszczeniu (chodzi mi o temperaturę) może stać jednostka?

Raczej w takim w którym temperatura nie spada poniżej zera.

Link do komentarza

Kota wysokościowa na 0.00 to poziom gruntu na zewnątrz.

Po lewej stronie granica działki ze szkołą na ścianie prawie. Jedynie split w prawo (tam jest od ściany 7m do granicy z lasem) Z tyłu też teren szkoły. Z przodu jedyny front do prezentacji i chyba w ostateczności chciałbym tu wentylator montować...

Te większe kwadraty to w zamyśle miejsce dla rozdzielaczy podłogowych CO.

Mniejsze czerwone punkty to pobór ciepłej wody.

W łazience na pietrze umywalka, wanna i prysznic. W pralni obok też punkt. W kuchni przy zlewozmywaku.

Na poddaszu dwie łazienki ( ta po lewej z prysznicem)

Jakiś czas temu planowałem zbiornik CWU podłączony do grzałki montować w pralni (krótkie odcinki do punktów poboru wody)

 

Teraz myślę nad umiejscowieniem pompy i zasobnika CWU.

 

W garażu nieogrzewanym chyba nie...

Może w spiżarce na piętrze? Wtedy wentylator +/- 4m dalej na ścianie od lasu zawieszony?

W pralni wilgotność będzie zapewne zbyt wysoka.

Na poddaszu pokoje więc może być za głośno...

Chyba, że w części usługowej gdzieś w rogu przy klatce schodowej. Ale wtedy ponad 11m ciągnąć split...

 

 

WP_20180124_011.jpg

Link do komentarza
47 minut temu, bajbaga napisał:

Zawsze możesz wykonać gustowne "pomieszczenie" - ocieplone.

Tylko te pomieszczenie musiałoby być przy klatce schodowej, albo pod spiżarką (tuż przy kominie) - tak wychodzi z otworów pod bramy garażowe. Rozważałem ten drugi wariant, ale czy nie będzie wtedy do pokonania za dużo metrów dla zasilania rozdzielaczy podłogówki?

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...