Takiowaki Napisano 20 grudnia 2017 Udostępnij #101 Napisano 20 grudnia 2017 17 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał: Dlatego lepiej zrobić pogrubioną podłogę. No niby tak... Gdzieś już pisałem w temacie o podłodze u mnie. W tym momencie jest 2,62 cm wysokości. A pod jest nieogrzewany garaż. Planuję sufit w garażu ocieplić 15cm wełny, ale pod posadzkę na piętrze chyba 10cm też by się przydało. I za grubo na wylewkę już miejsca nie pozostaje. Link do komentarza
MrTomo Napisano 20 grudnia 2017 Udostępnij #102 Napisano 20 grudnia 2017 6 minut temu, Takiowaki napisał: W tym momencie jest 2,62 cm Chyba 2,62 m? 9 minut temu, Takiowaki napisał: ale pod posadzkę na piętrze chyba 10cm też by się przydało Pod podłogówkę? Nie przesadzaj. Styropian na stropie po to żeby było do czego rurki przymocować. Dałbym 5cm max, A jak masz równo to i mniej Link do komentarza
Takiowaki Napisano 20 grudnia 2017 Udostępnij #103 Napisano 20 grudnia 2017 5 minut temu, MrTomo napisał: A jak masz równo to i mniej Mam 2,62m +/-1 cm Link do komentarza
MrTomo Napisano 20 grudnia 2017 Udostępnij #104 Napisano 20 grudnia 2017 Ja zanim zrobiłem wylewkę na piętrze namęczyłem się zanim wyrównałem poziom pod styropian. Popytaj czy ktoś znajomy nie ma niwelatora. Zbadaj poziomy. Link do komentarza
Takiowaki Napisano 20 grudnia 2017 Udostępnij #105 Napisano 20 grudnia 2017 22 minuty temu, MrTomo napisał: Popytaj czy ktoś znajomy nie ma niwelatora. Zbadaj poziomy. Przecież piszę, że mam 2,62m +/- 1cm. Wszystko niwelatorem sprawdzone, mam własny. Tylko czym to pod styropian wyrównać? Ale to inny temat. Tu o grzaniu podłogą Link do komentarza
joks Napisano 20 grudnia 2017 Udostępnij #106 Napisano 20 grudnia 2017 a co chcesz równać pod styropianem? Link do komentarza
Takiowaki Napisano 20 grudnia 2017 Udostępnij #107 Napisano 20 grudnia 2017 38 minut temu, joks napisał: a co chcesz równać pod styropianem? Przenosimy się może tam?: bo tutaj o grzaniu w podłogówce Link do komentarza
animus Napisano 20 grudnia 2017 Udostępnij #108 Napisano 20 grudnia 2017 2 godziny temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał: Przy tej samej masie przepływającej wody ilość oddanego przez wodę ciepła będzie dokładnie taka sama. Nie ma znaczenia czy 100 l wody schłodzisz z 40 na 30°C czy z 90 na 80°C. przypominam, że 1kg wody ochłodzony o 1 K oddaje 4,2 kJ ciepła. W instalacjach można podnieść moc cieplną grzejnika podnosząc mu temperaturę zasilania ale wtedy samoczynnie zmieni się różnica Tz-Tp i/lub przepływ (zależnie od tego jaka jest to instalacja i co w niej mamy). Jakaś pomroczność jasna, chyba mnie naszła. Muszę tu przyznać rację. 1 Link do komentarza
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano 20 grudnia 2017 Udostępnij #109 Napisano 20 grudnia 2017 22 minuty temu, animus napisał: Jakaś pomroczność jasna, chyba mnie naszła. Muszę tu przyznać rację. Zdarza się Problem z ogrzewaniem jest zawsze taki, że jak ruszymy jeden parametr to zmieniają się też inne, czy nam się to podoba czy nie. Najlepszy trening to zaprojektować i zrobić instalację, która będzie działała grawitacyjnie. Albo coś w takiej przerobić. Ale tych coraz mniej... Ciekawe czy tego w ogóle jeszcze uczą? Link do komentarza
TV BudujemyDom Napisano 10 października 2018 Udostępnij #110 Napisano 10 października 2018 Jako uzupełnienie wiedzy na temat popularnej podłogówki, proponuję zapoznać się z materiałem filmowym. Link do komentarza
Gość Wiola Napisano 21 października 2019 Udostępnij #111 Napisano 21 października 2019 Witam , mam pytanie. mam mozliwosc , zrobienia podlogowki na parterze + grzejniki na pietrze i poddaszu, badz wszystko podlogowka wodna , czyli parter pietro i poddasz. W podlogowce maja byc wyprowadzone zawory w kazdym pomieszczeniu , nie powinny byc wyprowadzone termostaty? badz panel jeden np. na parterze z regulacja temperatury do kazdego pokoju ?? co Panstwo mi radzicie? Link do komentarza
aaaa Napisano 21 października 2019 Udostępnij #112 Napisano 21 października 2019 proponuję żadnych grzejników (ewentualnie tylko drabinki w łazienkach zasilane z pętli podłogówki), Sterowanie to już trochę inna sprawa. Jeden sterownik na kondygnację też wystarczy(przepływy można wyregulować na rotametrach....a można do każdego pomieszczenia dać osobny sterownik z nastawą temperatury (to droższa opcja) Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 21 października 2019 Udostępnij #113 Napisano 21 października 2019 Większa powierzchnia wymiany ciepła i niższa temperatura wody w instalacji. To jest przyszłość. Jako źródło zasilania może tu pracować pompa ciepła lub nowoczesny, gazowy kocioł kondensacyjny, który w trybie kondensacji działa wyśmienicie. Ja bym tu się pokusił nawet o kontrowersyjne rozwiązanie - kolektory słoneczne + potężny wymiennik, z którego woda szła by na obieg grzewczy jako wspomaganie ogrzewania. Link do komentarza
Gość Izunia Napisano 6 listopada 2019 Udostępnij #114 Napisano 6 listopada 2019 Mam pytanie, w skrzynce rozdzielczej ogrzewania podłogowego są dwa rzędy rurek. te u góry są ciepłe,a te niżej chłodne. Czy to jest prawidłowy stan?? Link do komentarza
Takiowaki Napisano 6 listopada 2019 Udostępnij #115 Napisano 6 listopada 2019 Tak. Prawidłowy. Link do komentarza
PeZet Napisano 6 listopada 2019 Udostępnij #116 Napisano 6 listopada 2019 (edytowany) 2 godziny temu, Gość Izunia napisał: Mam pytanie, w skrzynce rozdzielczej ogrzewania podłogowego są dwa rzędy rurek. te u góry są ciepłe,a te niżej chłodne. Czy to jest prawidłowy stan?? Te ciepłe rurki to początek pętli - woda płynie nimi pod podłogę, tam oddaje ciepło i wraca do rozdzielacza - I to są te zimne rurki, czyli koniec pętli. Edytowano 6 listopada 2019 przez PeZet (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
Gość Sylwia Napisano 5 grudnia 2020 Udostępnij #117 Napisano 5 grudnia 2020 Witam mamy duże problemy z podłogowa. Mamy ja na górze i na dole na osobnych obiegach. Piec ma temp 53°c. Na regulatorze ustawione mam 40 ° na podlogowki. Niestety podłogi są zimne. W domu temp zadaną to 20 °. Jak poprawnie wyregulować temp? Pomocy! Link do komentarza
animus Napisano 5 grudnia 2020 Udostępnij #118 Napisano 5 grudnia 2020 A co to za regulatory? Link do komentarza
Gość Bogdan Napisano 19 lutego 2021 Udostępnij #119 Napisano 19 lutego 2021 Oszczednosci to sa wtedy jak do gruntu nie ucieka cieplo,a w przypadku podlogowki mniejsze lub wieksze straty sa na pewno. Moim zdaniem podlogowka i tak jest lepsza pomimo wiekszego wydatku na instalacje. Plytek i tym podobnych ze swojego doswiadczenia nie polecam,bo w stopy ciepło nie bedzie przy podlogowce,chyba ze zle wykonana instalacja. Jak wszystko ma swoje plusy i minusy , Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 19 lutego 2021 Udostępnij #120 Napisano 19 lutego 2021 Dnia 14.12.2017 o 19:11, Gość Pedroos napisał: Witam. Pierwsze zdjęcie przedstawia pracownika zalewającego instalację wylewką anhydrytową a nie betonem. Proszę się dokształcic bo na temat czym zalac taką posadzkę nic niema. A jak powszechnie wiadomo anhydryt jest lepszy od betonu To ja mam tu taki artykuł na temat. Na przykładzie oferty jednej z firm i fotka na wabia. I jaki jastrych tu Pan poziomuje? https://budujemydom.pl/irbj/porady/92266-cementowy-anhydrytowy-a-moze-alfa-najlepszy-podklad-podlogowy Dnia 15.12.2017 o 18:09, Elfir napisał: Ja mam anhydryt na podłogówce. a ja bym przykrył pełną cegłą, nakrył dywanem i tez by grzało az miło. Pomyśleć, że początki podłogówki były takie. Link do komentarza
Eksperci Weber Napisano 19 lutego 2021 Udostępnij #121 Napisano 19 lutego 2021 (edytowany) Nie tylko anhydrytowe wylewki mają płynną, samopoziomującą konsystencję, ale również cementowe. Można tu wyróżnić np.: 1. weber.floor FLOW - płynny jastrych, do 10 cm grubości - https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/jastrychy-cementowe/weberfloor-flow 2. weber.floor 4310 - płynny podkład podłogowy, wzmocniony włóknami, do grub. 5 cm. Więcej informacji można znaleźć na stronie: https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/masy-samopoziomujace/weberfloor-4310 W przypadku weber.floor 4310, można zalewać rurki ogrzewania, przy dosyć cienkiej warstwie, ponieważ, w niektórych warunkach, jest to nawet 2,5 cm grubości (min. 1 cm nad rurkami). Co jest niezwykle istotne w momencie, gdy chcemy uzyskać bardzo mocny jastrych, odporny na ściskanie oraz wytrzymały na zginanie. W przypadku wykończenia żywicą, parkietu, czy deską klejoną, wyborem również powinien być weber.floor 4310. Edytowano 19 lutego 2021 przez Eksperci Weber (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się