Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
MrTomo

taśma do foli parpizolacyjnej

Recommended Posts

Ocieplenie poddasza

Kupiłem folię paroizlacyjną alumiowaną ML 90 AL

Pytanie czym sklejać zakłady. 

Wydawać na drogą taśmę (jaką??  - też aluminową??)

czy nie warto i kleić jakąś taśmą naprawczą lub pakową?

378ML_AL.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy te taśmy czymś się różnią?

Mam taką jak na focie

kupiona chyba w Lidlu, taśma naprawcza.

 

Niby mocny klej, po sklejeniu trzyma ale po czasie (po kilku, kilkunastu dniach) z aluminiowych rękawów

(takie z wełną do ocieplania rur spiro)

się odkleja. Odkleja się też naklejona sama na siebie.

 

Dlatego nie kupiłem tamtej

 

IMG_20171213_201821.jpg

 

Sprawa pilna, bo chłopaki kończą ocieplać wełną i trzeba przyklejać folię...

CZy ten duct nie puści po czasie pod GK?

http://allegro.pl/tasma-duct-tape-srebrna-50-x-50-zbrojona-tanio-i6650363814.html

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dobra... :zalamka:

Pytanie - czy jest sens opierać się na taśmie?

Jak puści - będzie po paroizolacji a pod GK nie będę widział (póki nie zamoknie albo nie zapleśnieje)

Może zakłady robić tak, żeby wypadały na profilu? Wtedy przynajmniej przycisnę je GK?

Najbardziej newralgiczny wydaj się sufit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zakłady można też najpierw skleić taśmą dwustronną (szeroką), potem naprawczą od zewnątrz. Ja tak robię i taśmy nie odchodzą nawet po kilku latach.

Jeżeli jest ruszt metalowy to dwustronną taśmę powinno się dać także na profile.

Paroizolacja bez sklejenia zakładów dużo traci na szczelności. Oczywiście sporo też zależy od szerokości zakładów (przynajmniej 15 cm) i staranności ułożenia samej folii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, animus napisał:

Folię dajesz na profile, będziesz przykręcał płyty g/k wkrętami?

 

Tak

6 godzin temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Jeżeli jest ruszt metalowy to dwustronną taśmę powinno się dać także na profile.

Oczywiście

Ja mówię o tych zakładach co wyjdą miedzy rusztem.

Czy w ogole dopuszczać do takiej sytuacji

 

Chyba, ze folia idzie prostopadle do rusztu??

Właśnie, w jakim kierunku ja układać?

Może tu jest haczyk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej równolegle do rusztu. Wtedy standardowy rozstaw pod płyty g-k to 60 cm. 2×60 = 120 cm, czyli szerokość jednej płyty. Typowa rolka folii paroizolacyjnej ma zaś 150 cm szerokości, czyli pokrywamy ruszt 120 cm i zostaje po 15 cm zakładu z każdej strony. Wszystkie wymiary zgadzają się systemowo :) Gdy ruszt jest poziomy (prostopadle do krokwi) można rozwijać folię z rolki wzdłuż niego. Liczba pionowych połączeń jest wtedy minimalna. Przy mojej metodzie z taśmą dwustronną nawet takie daje się porządnie skleić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Najlepiej równolegle do rusztu. Wtedy

Ok. Może dodam, że ocieplenie zakanczam na jetkach, bo to dość istotne a zapomniałem dodać.

Czyli rownolegle do profili na krokwiach i ciągnąć przez po suficie na drugą stronę czy zakończyć pod sufitem?

Bo albo po całości pociagne folie w jednym kierunku i wtedy wyjdzie riwnolegle do profili na suficie ale prostopadle do profili na krokwiach albo odwrotnie.

Albo równolegle tu i tu i łączyć pod sufitem?

 

Msm nadzieję, że rozumiecie o co mi chodzi...  :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Folie rozwijasz prostopadle do jętek, równolegle do profili i zgodnie ze spływem kondensatu.

Czyli zaczynasz od góry sufit itd...Na suficie łączysz folie na profilach.Na skosach już niekoniecznie, folię wywijasz za murłatę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja się pogubiłem. Profile jętkach masz ułożone w innym kierunku niż te na połaci? Prostopadle do nich? Zakładałem że wszystkie są mocowane w tę samą stronę, prostopadle do krokwi i jętek. W układzie, który proponowałem folie układa się wzdłuż profili, rozwijając ja stopniowo z rolki. . Najlepiej jest wtedy zacząć od sufitu. Wtedy połączenia folii są tylko wzdłużne i dociśnięte do siebie na profilach.

 

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Ja się pogubiłem. Profile jętkach masz ułożone w innym kierunku niż te na połaci? Prostop

To ja namieszalem. :zalamka: Nie wyspany jestem...Oczywiście profile sa w jednym kierunku :D

42 minuty temu, animus napisał:

folię wywijasz za murłatę.

Jak za?

43 minuty temu, animus napisał:

Czyli zaczynasz od góry sufit

Od góry?

Teraz to ja się gubię

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.12.2017 o 11:29, MrTomo napisał:

Jak za?

Od góry?

Teraz to ja się gubię

Za murłatę, przecinasz w miejscach krokwi.

 

Od góry zaczynasz ją kłaść, bo kładziesz folię od spodu dachu, czyli wyjdzie jak pokrycie papą na deskowaniu.

Dnia 14.12.2017 o 10:48, animus napisał:

 zgodnie ze spływem kondensatu.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, animus napisał:

Za murłatę, przecinasz w miejscach krokwi.

:icon_eek:

Co przecinam?

Nic nie rozumiem...

Ale to ważne więc musisz mi to wytłumaczyć jak prostemu chłopu...

11 minut temu, animus napisał:

Od góry zaczynasz ją kłaść, bo

No dobra, a zakład z ktorej strony? Od wewnatrz tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, animus napisał:

Od góry zaczynasz ją kłaść, bo kładziesz folię od spodu dachu, czyli wyjdzie jak pokrycie papą na deskowaniu.

Mi się zawsze wydawało, że:

 

Dnia 14.12.2017 o 10:48, animus napisał:

zgodnie ze spływem kondensatu.

A ten nie jest od wewnątrz budynku przypadkiem? Więc chyba od dołu lecisz poziomymi pasami? Zagmatwaliście i mi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
59 minut temu, MrTomo napisał:

:icon_eek:

No dobra, a zakład z której strony? Od wewnątrz tak?

Jak kładziesz od góry samo wyjdzie, byle byś nie podsuwał foli pod tą, którą wcześniej założyłeś. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, MrTomo napisał:

:icon_eek:

Co przecinam?

Nic nie rozumiem...

Ale to ważne więc musisz mi to wytłumaczyć jak prostemu chłopu...

Przecinasz folię, tak jak lecą krokwie, w literkę T, ten nadmiar, który wisi przy ścianie kolankowej.

Nie obcinasz jej równo ze ścianą tylko wypychasz łapkami przez wełenkę, na drugą stronę nad murłatą. 

Jeżeli nie ma tam łączenia płatów wełny, to chlastasz wełenkę w poprzek żeby folijka tam przelazła.

Jak folia wyszła równo przy ścianie kolankowej, to dokładasz pasek na całej długości.

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz zaczynam rozumiem jak to zrobić!

Przecież kondensat z drugiej strony!!

Coś mnie zaślepiło. Jasne! 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, animus napisał:

Przecinasz folię, tak jak lecą krokwie, w literkę T, ten nadmiar, który wisi przy ścianie kolankowej.

Nie obcinasz jej równo ze ścianą tylko wypychasz łapkami przez wełenkę, na drugą stronę nad murłatą. 

Jeżeli nie ma tam łączenia płatów wełny, to chlastasz wełenkę w poprzek żeby folijka tam przelazła.

U mnie wełna zaczyna się na wysokości murłaty (za murłatę wstawiałem styropian) więc nie ma problemu z przepchaniem.

Ale te rozcięcia trzeba będzie załatać.

 

A co zrobić w sytuacji kiedy ściana kolankowa nie jest otynkowana.

Docelowo pójdzie ruszt, 5cm wełny i dechy.

w tych miejscach paroiloację też zakańczać za murbelkę i rozdzielić te paroizolacje na dwie różne strefy czy ciągnąć ja do samej podłogi?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.12.2017 o 09:38, MrTomo napisał:

A co zrobić w sytuacji kiedy ściana kolankowa nie jest otynkowana.

Docelowo pójdzie ruszt, 5cm wełny i dechy.

w tych miejscach paroiloację też zakańczać za murbelkę i rozdzielić te paroizolacje na dwie różne strefy czy ciągnąć ja do samej podłogi?

Stawiasz drewnianą, wewnętrzną ściankę kolankową, bliżej środka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ścianka jest murowana z max-a. Ale w jednym pokoju nie będzie tynków a "boazeria" drewniana.

Pod boazerię muszę zrobić ruszt.

W tym miejscu będę miał jakieś 4-5cm dziury, więc wstawiłbym tam watę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jakoś przestałaś nas lubić jakoś. A cóż to toż!
    • Kufa. A o wodzie se gadaliśmy luźno twardej i miętkiej 
    • Ruszył kolejny etap budowy osiedla mieszkalnego "Widok" nad Jeziorem Raduń w Wałczu. Każdy z pięciu budynków, będzie posiadał cztery kondygnacje i 24 mieszkania bez czynszowe w stanie deweloperskim. Do każdego mieszkania przynależy komórka lokatorska. Mieszkania na 1, 2 i 3 piętrze posiadają balkony, natomiast mieszkania ulokowane na parterze będą posiadały ogródki.
      W najbliższej okolicy osiedla Widok w Wałczu, znajduje się ośrodek przygotowań olimpijskich, kluby fitness, basen i nowoczesne obiekty sportowe. Niespełna 200 metrów od osiedla znajduje się również przystań. Okolice osiedla Widok w Wałczu oferują wyjątkowe walory rekreacyjne, zachęcające do aktywnego wypoczynku.
      Zapraszamy do zapoznania się z aktualną ofertą nowych mieszkań http://www.almarpolska.pl/apartamenty-do-zamieszkania-w-walczu
      Więcej informacji o powstałych nieruchomościach w Wałczu i okolicach http://www.almarpolska.pl
    • A kto i w jaki sposób zdefiniował pojęcie  FRONT DZIAŁKI? Czy to aby na pewno jest bok działki równoległy do drogi??? A może to jest ten krótszy z równoległych boków trapezu...     Eeee... Znalazłem:   Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego   "Stosownie do  § 2 pkt 5 Rozporządzenia, front działki to część działki budowlanej, która przylega do drogi, z której odbywa się główny wjazd lub wejście na działkę"
    • Budynki stojące naprzeciwko były budowane 35 lat temu i naprawdę niewiele zgadza się z tym co było w planach, a co zostało wybudowane, nie wspominając już o kierunku kalenicy. Papiery związane z budową w tamtych latach to była tylko formalność, więc nie możemy się tym sugerować. Jeżeli chodzi o linie jest to linia nieprzekraczalna. Natomiast jeżeli chodzi o projektanta ten powiedział nam, że on wpisałby " kierunek kalenicy o kącie nachylenia około 27°". Kontaktowaliśmy się również z Panem, który pracuje w wydziale Gospodarki Przestrzennej i Architektury (którego poleciła nam pani w gminie), on twierdzi, że zapis 27° będzie nieprawidłowy, bo prawidłowy zapis brzmi "prostopadły" lub "równoległy". Doradził nam, żeby wpisać "równolegle do frontu działki" bo kąt nachylenia nie przekracza 45°, gdy powiedzieliśmy o tym projektantowi, to stwierdził, żebyśmy zrobili jak uważamy, ale on nie określiłby tego jako równolegle, bo kiedyś mogą być z tego powodu problemy. I co teraz zrobić, żeby było dobrze? Każdy mówi nam co innego.
  • Popularne tematy

×