Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
conrado1013

Problem z konserwatorem

Recommended Posts

Cieżko o tym pisać ale wynikła dziwna sytuacja dzieki mojemu kierownikowi budowy i również moim nie dopilnowniu spraw urzędowych, otóż w decyzji był zapis o zgłoszeniu do konserwatora zabytow nie bede wchodził w szczególy dlaczego nie zostało to przeze mnie zgłoszone ale właśnie to jest problemem mojego tematu, budowa sie zaczeła dom już stoi praktycznie i chcąc uzupełnić dziennik budowy wdzimy z moim kierownikiem ze brak tego wpisu od konserwatora... sytuacja conajmniej kuriozalna ale co teraz? Iść do niego to prostować? Dodam że teren na którym stoi dom nie jest objęty zadną ochroną zabytkową ani archeologiczna. Wie ktoś jak sie w tej sytuacji zachować? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, conrado1013 napisał:

Dodam że teren na którym stoi dom nie jest objęty zadną ochroną zabytkową ani archeologiczna. Wie ktoś jak sie w tej sytuacji zachować? 

Z jakiegoś powodu, coś na rzeczy jednak jest - skoro taki był wymóg.

Trzeba uzupełnić brakujący kwit.

 

Ps. A nawiasem mówiąc dziwna sprawa - pozwolenie na budowę jest aktualne? Co konkretnie pisze w decyzji - uzależnione jest od tego rozpoczęcie robót ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest aktualne tylko ze kierownik budowy wszystkim się zajmował, pozwolenie jest z 2015 gdybym teraz się starał o pozwolenie to już nie byłoby tego wymogu zgłaszania do konserwatora w rejonie którym sie buduje, samej decyzji nie mam przed nosem bo pracuje za granica i chce sie zorientować jak tą sprawe szybko i bezboleśnie załatwić gdy wróce,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Coś bliżej o tym zapisie w decyzji o konieczności opinii konserwatorskiej? Skąd ten zapis do budynku, którego jeszcze nie było, w pobliżu są jakieś budynki objęte opieką konserwatora? Pozwolenie zostało wydane na podstawie przedłożonego projektu. Czyli w zasadzie chodziło o jakieś kwestie ujęte w decyzji, a o których jeszcze tu nikt nie wie.

Może się skończyć na kolorze elewacji i odległości od sąsiedniego budynku, który jest pod opieką konserwatora lub jest zabytkiem.

 

W najnowszej ustawie o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, jak się nie mylę z 22 czerwca tego roku, jest wszystko ujęte. To dla Tych, których ta kwestia interesuje głębiej, niż wpis konserwatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Na dole belka powinna być oparta na fundamencie, chyba że masz tam płytę żelbetową - ale wtedy musi przenieść to punktowe obciążenie. U góry bezpośrednie przykręcenie raczej nie wchodzi w grę, chyba że masz tam jakąś belkę żelbetową czy stalową. Też musi to być wzmocnione (przewidziane), żeby przenieść zwiększone obciążenie. Wylewka nie jest elementem konstrukyjnym - więc nie może być podparciem. Nie wiem co rozumiesz przez strop - ale to nie sufit - i powinno się najlepiej taką belkę oprzeć na stropie na odpowiednim kątowniku stalowym i zamocować.   Nie - to jest belka, która ma być oparta u dołu i góry. Prosta konstrukcja - co nie znaczy, że nie można jej spieprzyć i że nie może się zawalić! Tak samo stopnice (stopnie drewniane) - muszą byc wyselekcjonowane i bardzo solidnie przymocowane, bo częściowo wiszą w powietrzu i bedą narażone na dość duże siły. Widzę też balustradę mocowaną do tych stopni desek - dość to mętnie wygląda, słabo - wydaje się że wyłamanie balustrady z takiego stopnia nie jest problemem.  Osobiście szedł bym w stronę dłuższych wsporników stalowych (tych mocowanych do belki stalowej) pod stopnicą drewnianą i do nich bym mocował balustradę. Nie wiem, czy bedzie troszkę mniej ładne, ale za to solidne i bezpieczniejsze, niż to, co na obrazku.   Dlatego: Radzę wziąść konstruktora i z nim ustalić (robić wg nawet skąpej, ale fachowej dokumentacji), co masz zrobić, bo schody, to konstrukcja i odpowiedzialna sprawa -  skutki złego zamocowania tego biegu mogą spowodować katastrofę budowlaną - i to nie jest straszenie, tylko POWAŻNE OSTRZEŻENIE!   Możesz narazić siebie i rodzinę na śmierć i kalectwo przy jakimś błędzie! Tak dodatkowo - skoro pracujesz w branży, to wiesz, ile to waży - na zwykłym stropie (doczytałem że to mieszkanie) raczej bałbym się to oprzeć punktowo w dowolnym miejscu.
    • Gość Ewald
      Pokazane na zdjęciach przykłady wykopów pod fundamenty są tragicznym nieporozumieniem. Pod budynek należy wybrać cały grunt po obrysie i zrobić właściwe szalunki do zbrojenia ław. Folia w wykopie wąsko liniowym zamiast szalunków jest niedopuszczalna. Chudy beton pod ławami to jakiś pomysł, który od wielu lat pokutuje na budowach i jest bzdura budowlaną. Należy wykonać pod ławami podsypkę piaskową grubości 30 cm i ją porządnie zawibrować. Dobrze ubity piasek, polewany wodą i ustabilizowany jest wytrzymalszy od chudego betonu i nie podlega rozpadowi korozyjnemu. Zbrojenie ław fundamentowych tylko pod ścianami to znowu jakiś nowoczesny wynalazek, bo stara, dobra szkoła nakazuje zbrojenie na całej szerokości ławy, co jest logiczne. Proponuje powrót do źródeł budownictwa, czyli do znakomicie opracowanych książek branżowych z lat 60-tych i 70-tych XX wieku. Wujek Google nie zastąpi klasycznej wiedzy, a programy komputerowe, które tworzą informatycy z koszmarnymi błędami, nie zastąpią głowy. Przy dzisiejszej technologii i komputerach nikt nie zaprojektowałby gotyckiej katedry z identycznych materiałów, z jakich została zrobiona. Największym zagrożeniem na rynku budowlanym są firmy budowlane, których właściciele często nie mają wykształcenia budowlanego oraz domorośli projektanci, najczęściej urzędnicy, którzy wiedza kończy się na komputerowym "kopiuj-wklej". Dobrych architektów z solidna wiedzą konstrukcyjną należy poszukiwać w przedziale uprawnień do 1989 r. Potem to już tylko należy się bać...., a po 2004 r najpierw trzeba zamówić mszę...
    • Gość gość
      W artykule brakuje specyfikacji, jakie wylewki samopoziomujące stosować w zalezności od podłoża, chyba że jest tu ograniczenie tylko do betonów, jastrychów.
    • Przygotowanie podłoża, na którym układane będą warstwy wykończeniowe nie jest trudne oraz nie wymaga dużego wysiłku, jeśli tylko stosujemy odpowiednie materiały i robimy to z odpowiednią starannością. Nowoczesnym i specjalnie opracowanym w tym celu podkładem, który ułatwia uzyskanie doskonałego rezultatu jest wylewka samopoziomująca weber.floor POZIOM, oparta na recepturach nowej generacji. Dzięki jej zastosowaniu otrzymujemy podłoże nie tylko równe, ale także odpowiednio gładkie i wytrzymałe, co pozwala na prawidłowe ułożenie warstwy wykończeniowej i znacznie wydłuża okres korzystania z gotowej podłogi. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budownictwob2b.pl/wykanczanie/baza-wiedzy/chemia-budowlana/17596-poziomowanie-podlogi-w-trzech-krokach
    • Więc jest tak jak pisałem w poście #3, a do tego stopnica powinna właśnie spoczywać na 4 punktowych oparciach, bo nawet jeśli jedno z nich nie całkiem leży w jednej płaszczyźnie to z czasem dogniecie się i będzie stabilne czteropunktowe podparcie. Oczywiście tak jak wszystko, można taki system nieco modyfikować i tak nietrudno wyobrazić sobie jednak schowanie tych kołnierzy w stopnicy, a dla uniknięcia skrzypienia, zastosowanie podkładek amortyzujących z filcu czy jakiegoś miękkiego plastiku. Tylko wtedy jak coś nie wypali, pretensje można mieć tylko do siebie.   W opisie jest że klej się jednak stosuje. Cytat z instrukcji:  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...