Skocz do zawartości

Sufit podwieszany - konstrukcja


LucaO

Recommended Posts

Witam 
Mam do zrobienia dwa sufity podiweszane 
Jeden o powierzchni 20m2
Drugi o powierzchni 13m2 

Czy zastosowanie do tego typu powierzchni konstrukcji na ruszczie pojedynczym będzie odpowiednia ? 
Będzie to sufit w pokojach na parterze - wyżej poddasze jest użytkowe 

Dodatkowo chciałbym zrobić na środku wyspę coś takiego jak na zdjęciu - tylko potrzebowałbym wskazówek co do zrobienia stelaża pod tą wyspę 


 

sufit wyspa.jpg

Link do komentarza

Czyli bez laserowej poziomicy się nie daO.o:icon_rolleyes:...

Jak ja to robiłem te dziesięć, piętnaście lat temu :icon_eek:, bez laserówki, a do tej pory wiszą :icon_eek:...

 

A co do wyspy - jak się przyjrzysz na to zdjęcie, które wstawiłeś, to właściwie wszystko widać po wkrętach mocujących płytę g/k do stelaża - nie na typowej metody - trzeba pogłówkować, poradników z netu (tak, jak radzi retrofood) pooglądać, stelaż na środku pomieszczenia podwiesić do stropu i będzie pan zadowolony :icon_mrgreen:

Link do komentarza
1 minutę temu, uroboros napisał:

To, to  ja wiem! Tylko kupować taką poziomicę na dwa pomieszczenia - to taki sobie pomysł...

A kto powiedział że na DWA pomieszczenia? Nie każdy jest emerytem jak Ty czy ja. Ludzie jeszcze rosną a sprzęt się przydaje w wielu sytuacjach! Wiertarki na przykład też się nie kupuje do zrobienia JEDNEJ dziurki.

Link do komentarza

Znalazłem jeszcze rozwiązanie , konstrukcji min wyspy że do istniejącego stelażu głównego sufitu ( w moim przypadku byłby to stelaż na ruszcie pojedynczym) dokręcamy profile ( ud30 które Tworzą obrys wyspy) a w nie wkładane są poprzecznie profile Cd60 
Ogólnie tak to jest pokazane 

Czy to rozwiązanie można zastosować ?
Mojawyspa ma mieć wymiary 2.5mx2m

embed.php-2.jpg

Link do komentarza
29 minut temu, LucaO napisał:

 do istniejącego stelażu głównego sufitu ( w moim przypadku byłby to stelaż na ruszcie pojedynczym) dokręcamy profile ( ud30 które Tworzą obrys wyspy) a w nie wkładane są poprzecznie profile Cd60 
Ogólnie tak to jest pokazane 

Czy to rozwiązanie można zastosować ?
Mojawyspa ma mieć wymiary 2.5mx2m

Oczywiście, ze mozna. Problem jest tylko w tym, czy Twoja "wyspa" pokrywa się z występowaniem profili w suficie głównym. Bo przecież mocowanie profila wyspy nie robi się do płyty. Najwyżej przez płytę g/k. Ale pod spodem, pod płytą, musi być albo profil, albo trzeba wyciąć płytę i zrobić mocowanie do sufitu budowlanego.

Link do komentarza

Okej rozumiem ,jeszcze proszę o potwierdzenie czy ilośc materiału który wyliczyłem zgadza się z metrażem oraz czy czegoś nie pominąłem

sufit główny 20m2 
 

1. Płyta G-K:25 [m2] (5m2) zapas

2. Profil główny CD 60 - 50 [m]

3. Profil przyścienny UD 27 - 24 [m]

4. Element mocujący ES:55 [szt]

5. Kołek rozporowy: 80 [szt]

6. Kołek rozporowy:80 [szt]

7. Blachowkręt tex 9,5 mm:110 [szt]

8. Taśma z włókna szklanego:20.6 [m]

Proszę również o poradę ,czym najlepiej skręcić stelaż wyspy ze stelażem głównym sufitu podiweszanego by był stabilny i sztywny

Jeśli chodzi o montaż stelaża wyspy do sufitu budowlanego to oczywiście na robi się go na wieszakach  

 

Link do komentarza

Dwie ściany po 5m (długość) i dwie po 4m (szerokość ) 

 

Dodatkowo mam jedną ścianę z pustaka żużlowego który jest dość kruchy , jakie kołki zastosować do tego typu ściany? Boje się że normalne mogą wypadać i się nie trzymać , może są jakieś specjalne do trudnych powierzchni?

Link do komentarza
Dnia 21.11.2017 o 12:21, LucaO napisał:

Dwie ściany po 5m (długość) i dwie po 4m (szerokość ) 

 

Dodatkowo mam jedną ścianę z pustaka żużlowego który jest dość kruchy , jakie kołki zastosować do tego typu ściany? Boje się że normalne mogą wypadać i się nie trzymać , może są jakieś specjalne do trudnych powierzchni?

kup po prostu dłuższy. Profile UD przymocowane do ścian nie będą wyrywać kołków, raczej siła działa w dół, na ścinanie. Do tego masz też wieszaki na suficie.

Sam sobie przeliczam sufit, który mam podwiesić i tak myślę, czy nie bezpieczniej montować na kołkach rozporowych ale stalowych. Co by w razie tfuu pożaru na głowę nie spadało wszystko :icon_rolleyes:

I o taśmie ślizgowej nie zapomnij

Dnia 20.11.2017 o 18:30, LucaO napisał:

Czy to rozwiązanie można zastosować ?
Mojawyspa ma mieć wymiary 2.5mx2m

Plus kolejna uwaga. W ten sposób zademonstrowany na obrazku nie zrobisz raczej wyspy z obrazka wcześniejszego. Będziesz musiał boki wyspy zrobić pełne, a nie tak jak wyżej, z wnęką. Sam wnęk nie lubię, zbiera się tam z czasem multum kurzu...

Link do komentarza

Tak też myślę by boki zrobić w wyspie pełne , a co tych kołków to gdzieś obiło mi się o uszach o jakiś specjalnych do tego typu ściany ,wiesz ściana ma 4m więc wyjdzie mnie parę kołków a wolę się lepiej zabezpieczyc , a czy możliwość łączenia profili nitami ma jakiś wpływ na konstrukcję/płyty ? ,Chodzi mi tylko o połączenie stelaża wyspy ze stelażem głównym , gdzies widziałem takie zastosowanie w poradniku ale jak to się ma w praktyce?

Link do komentarza
6 godzin temu, LucaO napisał:

Tak też myślę by boki zrobić w wyspie pełne , a co tych kołków to gdzieś obiło mi się o uszach o jakiś specjalnych do tego typu ściany ,wiesz ściana ma 4m więc wyjdzie mnie parę kołków a wolę się lepiej zabezpieczyc , a czy możliwość łączenia profili nitami ma jakiś wpływ na konstrukcję/płyty ? ,Chodzi mi tylko o połączenie stelaża wyspy ze stelażem głównym , gdzies widziałem takie zastosowanie w poradniku ale jak to się ma w praktyce?

skręcasz wkrętami czarnymi do metalu. Nie wiem jak z nitam, wydaje mi się, że profile będą się poddawały. Nity same chyba też bardziej na ścinanie niż na rozrywanie pracują. Ewentualnie od razu przedłuż stelaż wyspy do sufitu i tam na UD złap.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...