Skocz do zawartości

ocieplenie ścian kolankowych


Recommended Posts

Nie będę specjalnie kupował siatki...
Czy gdybym dał same listwy dystansowe 3cm grubości od strony płyt co ile musiałyby być przykręcone?

Ew. jak Animus pisał dać drut ocynkowany?

 

dopsałem

Wtedy np. dałbym jedną listewkę środkiem i rozciągnął drut 1,2mm ocynk?

Przymocowałbym do krokwi a środkiem do listwy

 

Przypomnę u mnie płyty są na łatach. Pomiędzy łatami a krokwią jest kontrłata 2cm.
Łącznie z krokwią i kontrłatą mam około 16-17cm miejsca (krokwie między 14-15cm grube)

Kupiłem wełnę w rolce 150mm. Jeśli odejdę na 3cm zostanie mi około 13-14cm na wełnę.
Nabijać jakąś listwę 20mm na krokwie czy zrobić mniejszą szczelinę - 2cm ??

Długość krokwi 6m, długość ocieplenia na 1,65m

 

Majster z ekipy, która będzie układać wełnę twierdzi, że żadne sznurki nie sa potrzebne bo wełna i tak opadnie i szczelina się zrobi sama.
Ważne żeby była grubość na przewidzianą wełnę (25cm) wymierzona na wieszakach od początku gdzie ma powstać pustka do profila.

 

Ale, czy ta wełna nie będzie zjeżdżać?

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Myślałem o tym pierwotnie, ale już jest wycieta ☺

Myślałem, że sznurek zalatwi sprawe ale nie.

Zdecydowalem nadbic krokwie liswami 2 cm, szkoda mi uciskac wełnę.

Za welna dam listwe z góry na dół przykrecona miedzy krokwiami (w środku) do lat.

Potem drutem ocynkowanym zrobie zaporę i na to welna.

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
18 minut temu, MrTomo napisał:

Myślałem o tym pierwotnie, ale już jest wycieta ☺

Myślałem, że sznurek zalatwi sprawe ale nie.

Zdecydowalem nadbic krokwie liswami 2 cm, szkoda mi uciskac wełnę.

Za welna dam listwe z góry na dół przykrecona miedzy krokwiami (w środku) do lat.

Potem drutem ocynkowanym zrobie zaporę i na to welna.

Czyli sprawa szczeliny rozwiązana :)

Link do komentarza
Dnia 22.11.2017 o 22:41, animus napisał:

Musisz wyciąć zaznaczony fragment ściany szczytowej aż do ocieplenia zewnętrznego, wypełnić to miejsce izolacją cieplną. 

IMG_20171112_125809.thumb.jpg.6a31d35447a4937d2edce96eac7189c6.jpg

Cholera, boję się że nie podołam czasowo.
Musze obrobić murłaty i przygotować "siatkę" na wełnę do poniedziałku...

 

Za dużo mam tych ścian do wybebeszenia.

Jakiś alternatywa?

 

 

Poza tym jak polecę po tym "młotkiem" z przecinakiem, to pewnie cegły się odspoją i odlecą.

Potem murowanie.. :zalamka:

Link do komentarza

chyba pójdę walnąć ... coś mocniejszego... bo brak motywacji :icon_mrgreen:

Później jak zakładam, dziury zatkać od góry jakimś klejem gipsowym albo klejem do płytek, zrobić równą powierzchnię.
Na to przykleić styropian i wsio?

14 minut temu, Takiowaki napisał:

trzy wiertła i nawiercaj co 5cm..

Dlaczego trzy?

Link do komentarza
14 minut temu, MrTomo napisał:

chyba pójdę walnąć ... coś mocniejszego... bo brak motywacji :icon_mrgreen:

Później jak zakładam, dziury zatkać od góry jakimś klejem gipsowym albo klejem do płytek, zrobić równą powierzchnię.
Na to przykleić styropian i wsio?

Dlaczego trzy?

Bo dziur od ciula wyjdzie, jedno dawno się skończy ;) Tylko za dużo na łykaj trunku, bo prostym łukiem będzie szło :D

Link do komentarza

Nie, nie, aż taki zdesperowany nie jestem.
trunek dzisiaj, cięcie jutro (jak załatwię kątówkę)

Ale dalej nie rozumiem tego podejścia z cięciem.
Tarcza 230 utnie wgłąb pustaka jakieś 110mm, tak? Bo te 230mm to średnica.

A pustak ma 240mm to do ocieplenia będzie miał jeszcze ze 130mm

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
1 godzinę temu, MrTomo napisał:

 


Tarcza 230 utnie wgłąb pustaka jakieś 110mm, tak? Bo te 230mm to średnica.

 

Żeby tak cięło, maszynka by musiała mieć na mocowaniu centymetr szerokości :)

Tnie chyba na około 8cm w głąb. Odetnij, lekko odkuj, odetnij. Powoli pójdzie, dużo tych szczytów raczej nie masz.

Jak będziesz kuł samym młotkiem z przecinakiem to nie ma bata, co któryś pustak się odspoi. Potem znowu tnij i doklejaj...

Link do komentarza
21 minut temu, Takiowaki napisał:

Tnie chyba na około 8cm w głąb.

Tylko 6cm.

3 godziny temu, MrTomo napisał:

Poza tym jak polecę po tym "młotkiem" z przecinakiem, to pewnie cegły się odspoją i odlecą.

Potem murowanie.. :zalamka:

Jak ponawiercasz możne się udać długim wiertłem, to pustak Max  jak ktoś kumaty to i młotkiem ładnie to zbije od boku.   

Link do komentarza
20 minut temu, Takiowaki napisał:

To chyba od maszyny zależy, bo swoją ciąłem ostatnio kostkę 8cm i brakowało mi ze 3-4mm :icon_rolleyes:

Przy tarczach 230mm  nigdy więcej niż 6 centów nie wycisnąłem, a ciąłem różnistymi kątówkami.

Może te marketowe mają chude głowice nie brałem nigdy takich do łap.

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

MrTomo, nie męcz się z nacinaniem. Odkuj po całym pustaku i zatkaj to styropianem. I tak zasłonisz wszystko wełną i płytami kartongipsowymi.

Jak zacząłem przecinać, a mam gazobeton, to nie dałem rady przeciąć po całej grubości bloczka, skutkiem czego musiałem kuć. A wtedy - a wtedy zaczęły odklejać się całe bloczki. I bardzo dobrze. Łatwiej poszło. I cieplej. Narysuj sobie krechę na ścianie i sprawdź, gdzie wylądujesz odkuwając całe bloczki. Nawet jak rogiem wyleziesz poza ocieplenie i sufit, to  co z tego? Zatynkujesz, zamalujesz i git.

 

Olej wiertła i tarcze, zajebiesz się.

Link do komentarza

Zrobiłem dwa szczyty i powiem tak - koniec. Z całymi konsekwencjami.
Ledwo żyję :icon_evil:

Ocieplę te dwa szczyty i chromolę to.
Trzeba było to robić wcześniej :ranting:

 

Na pozostałych szczytach mam już tynk, górą pod 3-4 cm. Nie,  n i e -  j u ż   t e g o  n i e   r u s z a m.
Jedyne co mogę to upchnąć watę między łatami a płytą nad szczytem albo zapianować.

 

Ale może lepiej zostawić pustkę?

 

1. Dać watę (między łatami)

2. dać pianę (między łatami)

3. nie dawać nic i zostawić tak jak jest.


Co lepiej - z tych trzech?

IMG_20171125_130128.jpg

IMG_20171125_130118.jpg

IMG_20171125_131046.jpg

Link do komentarza
1 godzinę temu, MrTomo napisał:

1. Dać watę (między łatami)

2. dać pianę (między łatami)

3. nie dawać nic i zostawić tak jak jest.


Co lepiej - z tych trzech?

Fizykiem nie jestem, a miałem ten same dylemat na tym samym co Ty teraz jesteś etapie. :D Miałem podobnie zarówno jeśli chodzi o wygląd, co i o stan psychiczny. Na szczęście jedną szczytową przypadkiem miałem zrobioną bo krokiew wypadała na linii muru, więc mur był niższy. Uff.

Dla świętego spokoju zostawiłem wąską szczelinę, tak około 1-2cm. Jeśli piankujesz, to przyklej do łat styropian wąski z przymocowaną za pomocą takera folią. Pod folię wpakujesz pianę, a kiedy wszystko zaschnie, wydłubiesz styropian. Piana nie łapie się foli, ewentualnie nasmaruj ją jakimś olejem spożywczym.

To wszystko rzecz jasna jest pomysł. U mnie było inaczej, bo pakowałem resztki styropianu w paskach, więc dystans robiłem listewkami.

 

Chyba że jest inny sposób, prostszy. Pomysły mile widziane.

 

PS. Mocarz jesteś, MrTomo.

 

 

Link do komentarza
1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Zrobiłem dwa szczyty .Ledwo żyję :icon_evil:

Trzeba było to robić wcześniej :ranting:

 

Na pozostałych szczytach mam już tynk, górą pod 3-4 cm. Nie,  n i e -  j u ż   t e g o  n i e   r u s z a m.

Co lepiej - z tych trzech?

1. Dać watę (między łatami)

2. dać pianę (między łatami)

3. nie dawać nic i zostawić tak jak jest.

Odkuć pozostałe, będziesz żałował jak grzyb tam wejdzie i z nim będziesz wojował. 

Link do komentarza
1 godzinę temu, PeZet napisał:

. Mocarz jesteś, MrTomo.

Ja? Raczej Ty. Samemu dach zrobić to jest coś!

Dziękuję panowie za rady, są jak zwykle nieocenione. Wasza wiedza jest bezcenna.

Dobra, odkuje pozostale sciany zewnetrzne a właściwie zlecę to mistrzom od ocieplania. Już i tak odwalam za nich kawał roboty, bo ich pojęcie o wladnym fachu jest mniejsze niz moje...

Chwała Panu że pracują popołudniami wiec mam ich na oku

 

Czy wewnetrzne sciany dzialowe mogę odpuścić?

48 minut temu, animus napisał:

Odkuć pozostałe, będziesz żałował jak grzyb tam wejdzie i z nim będziesz wojował. 

Żeby aż tak w wentylowanej połaci?

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

No, wejdzie grzyb. Gdzieś o tym czytałem, jak człowiek się biedził. Chodzi o punkt rosy.

Działowych nie odpuszczaj. Obetnij o cokolwiek, o 5cm, ale odsuń się od mrozu. Po co ci skraplająca się para wodna? Potem plamy i zacieki na gipskartonie i medytacje: czy to dach przecieka czy co się dzieje?

 

Ja mam próbkę tego jak potrafi się skraplać para wodna: na rurze wywiewnej kanalizacji. Podstawiam miskę, tak się kropli. Zimą.

13 minut temu, MrTomo napisał:

Ja? Raczej Ty. Samemu dach zrobić to jest coś!

Nie sam! Z mamą:D

Edytowano przez PeZet
działowych, a nie szczytowych, w zasadzie jednych i drugich. :D (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Czy pochwaliłem się już nową "siateczką".

Wstawiłem kawałek styro jakby ktoś miał problem z jej zauważeniem.

 

Patent z gwoździami jest super.
Wbijam gwoździe do połowy, naciągam drut a potem lekko dobijam i fantastycznie się usztywnia.

Oczywiście bez przesady. 

 

 

IMG_20171126_112531.jpg

IMG_20171126_112519.jpg

za murłatą pięknie upchnąłem styropian 10cm, jakby stamtąd miał być.

Trochę naciąłem brzeg pod kątem do nadbitki, będzie wentylacja że ho, ho.

Naciągnąłem wiatroizolację na murłatę i ciach, ciach zszywkami.

Samo się trzyma bez klejenia

Link do komentarza
  • 6 miesiące temu...

Dołączę do tematu aby nie zakładać nowego o niemal tym samym.
Murłatę mam ułożoną tak jak na poniższym rysunku czyli pomiędzy nią a zewnętrzną powierzchnią ściany jest 1 cm uskoku.
Aktualnie chcę zamknąć poddasze przed ptakami i planuję przykleić na kleju w pianie do murłaty styropian 1 cm - kolor różowy.
Na jesień położę ocieplenie - kolor zielony.
Czy tak jak zaznaczyłem na rysunku to prawidłowo będzie ocieplono murłata ?

Dodam, że dach bez deskowania, powyżej jest membrana.
 

Murłata.jpg

Link do komentarza
22 godziny temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Tak cienkie płyty trudno będzie wyciąć i umocować i ich przy tym nie połamać. Jeżeli chodzi tylko o tymczasowe zamknięcie przed ptakami, może łatwiej będzie umocować zszywkami tapicerskimi do murłaty i krokwi lub łat na dachu sitakę lub folię dachową?

Słuszna uwaga, wykonanie precyzyjnej zabudowy szczelnie zamykającej wnętrze poddasza, będzie bardzo trudne. Jeżeli jednak jest taka wola, to materiał izolacyjny musi być bardzo wytrzymały mechanicznie np. Termo Organika GOLD parking o grubości 1 cm.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...