Skocz do zawartości

ocieplenie ścian kolankowych


Recommended Posts

Zabieram się za ocieplenie poddasza.
Zdecydowałem, że Ocieplenie będzie do jętek. Przynajmniej na razie.

 

Jak poprawnie docieplić ściany kolankowe?
Podciąć pustak pianowy i wkleić styropian?
A co z cegłą? Tak samo?

Nad styropianem zostawić pustkę wentylacyjną dla połaci dachowej czy tam już nie trzeba i dociągnąć do płyty osb?

 

Wstawiam fotki ściany

 

ocieplenie ciągnąć do murłaty?

IMG_20171112_125820.jpg

IMG_20171112_125809.jpg

Edytowano przez MrTomo
dodadnie zdjęc (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Gdybym cofnął się w czasie - nawet bym się nie zastanawiał i ściął ścianę na grubość ocieplenia. W tym miejscu dałbym styropian/piankę pur i połączył to szczelnie z ociepleniem skosów. Jeśli chodzi o szczelinę wentylacyjną nad wełną - nie zostawiałem jej ale można tak robić tylko gdy na górze jest membrana. Jeśli masz osb to wentylacja powinna być. 

 

Dlaczego masz dwie ściany obok siebie?

Edytowano przez anpi (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

To jest jedna ściana.
Sam szczyt jest z pustaka piankowego.

 

7 minut temu, anpi napisał:

Jeśli chodzi o szczelinę wentylacyjną nad wełną - nie zostawiałem jej ale można tak robić tylko gdy na górze jest membrana

Tak wiem.

Pytam o szczelinę nad samym ociepleniem ściany szczytowej (nad styropianem, który wkleję). Czy tu na styk czy zostawić pustkę

 

Link do komentarza
1 minutę temu, MrTomo napisał:

To jest jedna ściana.
Sam szczyt jest z pustaka piankowego.

 

Tak wiem.

Pytam o szczelinę nad samym ociepleniem ściany szczytowej (nad styropianem, który wkleję). Czy tu na styk czy zostawić pustkę

 

Hmm, chyba bym dociągnął do folii, żeby nie było przewiewów. 

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Czyli tak, sciany szczytowe ocieplę styropianem na wysokość 1m powyżej jętek. 

 

Ścianki działowe dochodzące do dachu od czoła wkleję styropian - czy to konieczne?

 

Jak docieplić ścianę kolankową za murłatą?

W okapie zrobię 2cm szczelinę. Elewacja ocieplona jest wełną. Na murłatę wywiniętą mam wiatroizolację.

Jak zrobić, żeby wełna wstawiona między krokwie nie zsunęła się za nisko i nie zatkała wlotu powietrza pod okapem?

Link do komentarza
45 minut temu, MrTomo napisał:

Czyli tak, sciany szczytowe ocieplę styropianem na wysokość 1m powyżej jętek. 

 

Ścianki działowe dochodzące do dachu od czoła wkleję styropian - czy to konieczne?

 

Jak docieplić ścianę kolankową za murłatą?

W okapie zrobię 2cm szczelinę. Elewacja ocieplona jest wełną. Na murłatę wywiniętą mam wiatroizolację.

Jak zrobić, żeby wełna wstawiona między krokwie nie zsunęła się za nisko i nie zatkała wlotu powietrza pod okapem?

Tak trochę nie bardzawo rozumiem. Szczytową od środka chcesz ocieplić? Musi być wszędzie ciągłość izolacji. Nad folią masz osb, tak? Zostawiasz 2cm pod osb na wentylację wełny. Idąc od zewnątrz na ścianie kolankowej mijasz styropianem/ wełną murłatę. Nie dochodzisz do osb, tylko zostawiasz te dwa centymetry na wlot wentylacji.

Masz zdjęcia z zewnątrz ściany kolankowej? Dach masz wypuszczony dużo na okap?

Edytowano przez Takiowaki (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem.

Za murbelkę wstawiam styropian docięty 2 cm poniżej płyty

1 minutę temu, animus napisał:

Musisz wyciąć zaznaczony fragment ściany szczytowej aż do ocieplenia zewnętrznego, wypełnić to miejsce izolacją cieplną. 

IMG_20171112_125809.thumb.jpg.6a31d35447a4937d2edce96eac7189c6.jpg

Tutaj tak, wiem.

Ale do samej płyty czy zostawic szczelinę?

 

Nie wiem jak za murbelką. 

4 minuty temu, Takiowaki napisał:

z zewnątrz.

dokąd doszedłeś dociepleniem? Zakryłeś wieniec, zostawiłeś murłatę?

Z zewnatrz ocieplenie mam do samego okapu

Muszę teraz odkręcić gorne deski i wyciac szczeline oraz wstawic siatke przeciw owadom

Link do komentarza
2 minuty temu, MrTomo napisał:

No to ja wiem. Ale jak to technicznie zrobic. Czego ten styropian ma sie trzymac. Mam go przykleic do murbelki czy jak? Nie wstawie go na wcisk, bo od góry ma mieć ten wlot. Od dołu jest wełna.

Dlatego się pytam do jakiej wysokości dociągnąłeś docieplenie z zewnątrz? Zakryłeś już wieniec? Jaka grubość docieplenia elewacji, ile cm jest cofnięta murłata do wewnątrz od krawędzi ściany?

Link do komentarza
8 minut temu, Takiowaki napisał:

Dlatego się pytam do jakiej wysokości dociągnąłeś docieplenie z zewnątrz? Zakryłeś już wieniec? Jaka grubość docieplenia elewacji, ile cm jest cofnięta murłata do wewnątrz od krawędzi ściany?

Z zewn. Ocieplenie jest do wysokosci wienca. Grubośc ocieplenia od muru do desek około 12cm

Ile cofnieta murłata nie mierzylem. Zmierzę jutro.

Link do komentarza

Od 20 minut usiluje wstawic zdjęcie, ale mam z tym problem :icon_evil:

IMG_20170623.thumb.jpg.fb79fea8851a29c0f6e5e84c9624d181.jpg

Tu jakis kawałek domu

Sciana zewn., ruszt drewniany, welna, pustka, wiatroizolacja, dechy

jakoś tak. Może najpierw wiatroizolacja potem pustka. Już nie pamiętam.

Zrobię jutro fotke sciany kolankowej, murlaty i tego ca za nią bo sie nie dogsdamy.

 

A co ze ścianami dzialowymi?

Od czola dawać też izolację?

Tj. Na szczycie sciany miedzy dachem a ścianą

59 minut temu, animus napisał:

Musisz wyciąć zaznaczony fragment ściany szczytowej aż do ocieplenia zewnętrznego, wypełnić to miejsce izolacją cieplną. 

IMG_20171112_125809.thumb.jpg.6a31d35447a4937d2edce96eac7189c6.jpg

Czym to ciąć?

Link do komentarza

Załóżmy, że ściana ma 24,cm grubości, murłata 14x14. Ustawiona centralnie. Czyli od krawędzi będzie około 5cm.

wełnę masz pewnie 10cm w elewacji. Kup twardą elewacyjną 15cm. Wymierz wysokość i zatnij pod skosem. Wstaw na wieniec. Kup same talerzyki dociskające plus wkręty do drewna 20cm. Ustaw wełnę i dokręć do murłaty. Będzie stabilnie.

Link do komentarza

Nareszcie cos więcej wiem :icon_biggrin:

Ale jeszcze nie wszystko.

To ocieplenie szczytów (wierzchów) jak zakonczyc?

Nad ociepleniem pustka (wentylacja połaci) czy już nie

7 minut temu, Takiowaki napisał:

 

Kup same talerzyki dociskające plus wkręty do drewna 20cm. Ustaw wełnę i dokręć do murłaty. Będzie stabilnie.

Nie rozumiem. Jakie talerzyki?

Dlaczego nie styropian?

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

MrTomo,

1. Wierzchy ścian działowych ocieplasz na tyle grubo, żeby była ciągłość z ociepleniem dachu. Wiadomo: do czegoś potem trzeba przykręcić ruszt, więc musisz sobie oszacować i tak obciąć albo murować działówki (nie wiem czy je masz, czy dopiero masz mieć) - tak obciąć, żeby były na te 5cm zanurzone w ociepleniu połaci. Ocieplenie ma się łączyć z tymi ścianami, bez szczelin.

 

2. Ściana szczytowa ocieplona od góry, tam gdzie Animus narysował czerowne krechy - tu nie wiem jak powinno być, ale ja zadbałem, żeby i tam była wentylacja połaci. To znaczy tak kleiłem styropian do obciętego muru, żeby została szczelina na jakiś 1cm. Myślę że jest to nadmiar troski, ale tak zrobiłem, skoro mogłem - niezbyt dokładnie, ale zrobiłem.

 

3. Ocieplenie murłaty - od zewnątrz musisz dogrzebać się do murłaty i ją ocieplić w dowolny sposób. Styropianem przyklejonym pianką, wełną klejoną pianką, wsio ryba. Wkleisz wąski pasek tak, żeby zrównać się ze ścianą, a potem ocieplisz tym samym materiałem, który idzie po ścianie.

 

4. I heja!

 

5. Trzymam kciuki i sercem jestem z tobą, przegwizdana robota, mnóstwo drobnej papraniny.

Link do komentarza
22 minuty temu, PeZet napisał:

 

3. Ocieplenie murłaty - od zewnątrz musisz dogrzebać się do murłaty i ją ocieplić w dowolny sposób. Styropianem przyklejonym pianką, wełną klejoną pianką, wsio ryba. Wkleisz wąski pasek tak, żeby zrównać się ze ścianą, a potem ocieplisz tym samym materiałem, który idzie po ścianie

Wszystko jak najbardziej poprawne, tylko dokładasz mu roboty :) Z tym klejeniem pianką jest taki myk, że jak nigdy nie kleił, to może mu pianka rozepchnąć docięty kawałek i zamknie wlot szczeliny wentylacyjnej. I po co na dwa razy, skoro napisał, że wieniec już zakryty, jedna grubość na murłatę od zewnątrz wystarczy :) Nie utrudniajmy sobie życia ;)

Link do komentarza
8 godzin temu, Takiowaki napisał:

(...) może mu pianka rozepchnąć docięty kawałek i zamknie wlot szczeliny wentylacyjnej. (...) jedna grubość na murłatę od zewnątrz wystarczy :) Nie utrudniajmy sobie życia ;)

On... My...

 

Well, jeśli pianka odepchnie MrTomowi pierwszy kawałek styropianu od ściany, to go oderwie i zrobi jeszcze raz. Robi u siebie, dla siebie, lub ma najętych ludzi, których PILNUJE, więc partaniny ukryć się nie da.

Przy klejeniu drugiego kawałka da już mniej pianki. Jak rozepchnie i drugi kawałek, to go oderwie i zrobi jeszcze raz. Przy trzecim kawałku już on będzie wiedział jak kleić, żeby było dobrze, bo to trudne nie jest.

 

I pozostałe 40 kawałków przyklei prawidłowo. Ewentualnie zatrze packą na równo. Albo kawałkiem cegły. Albo pumeksem z kuchni. Albo papierem ściernym. Albo tarką z kuchni. Whatever. Co w tym trudnego?

 

Piszesz o jednej grubości... Wytłumacz, proszę, czego "jednej grubości", bo nie rozumiem.

 

Nie utrudniajmy... Mnóstwo robisz założeń w tym twierdzeniu. Czym niby utrudniamy sobie życie. I dlaczego my? My czyli kto?

Pozdrowienia.

PeZet

22 minuty temu, MrTomo napisał:

(...) Nie wiem co zrobić z tą wiatroizolacją, wywinąć w górę, dać na styropian (który włożę za murbelkę) i murbelkę czy odciąć? (...)

Skoro robisz własną szczelinę, to będziesz rozciągał sznurek, którym zdystansujesz wełnę od poszycia z desek. Ja bym tę wiatroizolację takerem naciągnął od krokwi do krokwi w taki sposób, żeby NAD wiatroizolacją zostawić przepisowe 2,5-3 cm szczeliny. Sytuacja wręcz wymarzona.

Link do komentarza
8 godzin temu, PeZet napisał:

 

 

3. ...Wkleisz wąski pasek tak, żeby zrównać się ze ścianą, a potem ocieplisz tym samym materiałem, który idzie po ścianie.

.

Jedną pracę dzielisz na dwie. Nie denerwuj się tak.

3 minuty temu, MrTomo napisał:

 

Poza tym kleić będę klejem do sryropianu niskopreznym, wiec nie powinno byc problemu

Z tego co mi wiadomo (może jednak jest dostępny, nigdy się nie spotkałem) nie ma kleju wysokoprężnego. Pianka i owszem, ale ona służy tylko do wypełnienia i uszczelnienia.

Link do komentarza
39 minut temu, MrTomo napisał:

Czy ten sznurek jest niezbedny?

Wszystko jedno co zrobisz - musisz mieć pewność, że wpychając wełnę między krokwie, zachowasz szczelinę wentylacyjną pod połacią.

Tu u mnie w dzienniku zaczęła się dyskusja o sznurku i siatce:

 

Link: https://forum.budujemydom.pl/topic/11215-dziennik-pezeta/?do=findComment&comment=441736

Strona ta i następna

Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...