Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Recommended Posts

12 minut temu, piotr_g_92 napisał:

Między podłogą a sufitem muszę położyć płytki na 2 lub 3 tylko ta płytka mi zjeżdża. I żeby ładnie to wyglądało myślałem wlasnie o gładzi zeby tez ta ściana gładka była. No chyba zamiast gładzi cos innego który po szlifowaniu da ładny efekt.

Możesz napisać po ludzku co chcesz zrobić, bo nie rozumiem o co ci chodzi.
Co na 2 lub 3?

Pisząc o gładzi w #1 zrozumiałem, że chcesz ją dać pod płytki.

 

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok więc płytki chcę położyć od środka na wysokość 2-3 płytek. I teraz mając równa ścianę "cementowa" mogę bezpośrednio kłaść płytki? Jak napisałeś wcześniej ze tak. Czy ściana cementowa +uni grunt + gładź +uno grunt+ płytka dobre połączenie? Dodam tez ze chciałbym zeby w piwnicy te ściany były gładkie a nie takie ostre jak teraz. Co zrobić zeby na tych ścianach był dobry efekt?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może być tak, że przy użyciu za dużej ilości gruntu - utworzyła się szklista powierzchnia, po której spływa klej... Możliwe, że trzeba będzie użyć jakiegoś środka uszorstniającego powierzchnię...

 

Przy odrobinie wprawy, przy zastosowaniu dobrego kleju i umiejętnym rozrobieniu - chodzi o precyzyjne odmierzenie wody zarobowej w stosunku do ilości mieszanego kleju (!!!) - można kleić płytki bez listwy startowej, więcej - mam kolegów, którzy płytki (i to bardzo różnych formatów) kładą od góry w dół, używając nawet żadnych krzyżyków, czy kliników, od linii wyświetlanej (od góry) przez laser...

 

Na wysokości, na której masz przykleić płytki mocujesz jakąś równą listwę (np. może być profil do płyt gipsowo-kartonowych), nad nią układasz te dwa czy trzy rzędy płytek, jak klej stanie - odkręcasz listwę, zaklejasz dziury po śrubach.

 

Do wyrównania powierzchni ścian w piwnicy - użyj gładzi na cemencie  ze względu na to, że piwnica jest  - przeważnie - wilgotniejsza, niż pomieszczenia na wyższych kondygnacjach, a gips, wyroby gipsowe są na wilgoć mniej odporne.

Ja używałem Rekordu z firmy Atlas

http://atlas.com.pl/pl/produkty/grupa/518/525/530/1170/ATLAS_REKORD_SZARY

 

czytaj kartę techniczną:

http://baza.atlas.com.pl/pliki/pl_4059_20141120_132857.pdf

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może być jeszcze jeden przypadek - nie wiemy nic oo Twojej piwnicy. Czy na pewno jest tynk?

Spotkałem się z przypadkiem takim, że nic nie można było zrobić, bo piwniczne ściany były wylewane w szalunkach metalowych, wysmarowanych jakimś środkiem, który miał powodować, że beton nie przywierał do szalunku. Było to coś tłustego, powierzchnia ściany była tym przesiąknięta.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 8 miesiące temu...
Dnia 6.11.2017 o 10:13, piotr_g_92 napisał:

Ok więc płytki chcę położyć od środka na wysokość 2-3 płytek. I teraz mając równa ścianę "cementowa" mogę bezpośrednio kłaść płytki? Jak napisałeś wcześniej ze tak. Czy ściana cementowa +uni grunt + gładź +uno grunt+ płytka dobre połączenie? Dodam tez ze chciałbym zeby w piwnicy te ściany były gładkie a nie takie ostre jak teraz. Co zrobić zeby na tych ścianach był dobry efekt?

Ściana+grunt+ środek antygrzyb na wszelki wypadek + klej do płytek. Jak wyprowadzisz piony/poziomy bez dodatkowego miziania to nadrabiasz klejem. Gładź pod płytki - bez sensu. Nad płytki można np. zastosować tynk elewacyjny mineralny a jak Cię fantazja poniesie to nawet mozaikowy. To akurat popularna metoda w blokach na lamperie. O stabilności podłoża i wilgotności chyba nie będziemy tu wspominać przed rozpoczęciem tynkowania.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mhtyl
5 godzin temu, kawulak napisał:

Gładź po przestrzeń gdzie nie ma być płytek...

Nie lepiej wszystko otynkować?

Chociaż mam trochę Acryl Putzu trochę, to ja bym po linii najmniejszego oporu gładzią potraktował (pewnie bym później żałował).

Po pierwsze, odpowiadając wypadałoby przeczytać co pisze autor tematu i czego oczekuje. I jak można doradzać położenie gładzi w piwnicy?

Dnia 6.11.2017 o 01:00, piotr_g_92 napisał:

Witam panowie fachowcy mam stare płytki do położenia w piwnicy mam tam tynki cementowe. Czy przed położeniem płytek muszę te ściany wyrównać jakąś gładzią? Czy na ten tynk moge bezpośrednio położyć płytki?

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pisałem, że jeżeli podłoże jest nośne, prawdopodobnie wystarczy zagruntować + antygrzyb + klej do płytek i może tak się da wyprowadzić pion/poziom.

Najpierw trzeba sprawdzić nośność a raczej kondycję tynku, czy coś się nie odparzyło bo potem wiadomo - płytka odleci razem z tynkiem.

Ewentualne ubytki po opukaniu ścian uzupełnić dedykowaną zaprawą reperacyjną.

Znalazłem taki produkt u jednego z producentów chemii budowlanej: Naprawczo-wyrównująca, elastyczna zaprawa renowacyjna.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

 

podobnie jak wspomniał p. Aleksander: najpierw należy sprawdzić, czy podłoże jest stabilne i nośne. Można opukać ścianę, następnie miejsca uszkodzone, czy niezbyt równe najpierw zagruntować weber.prim start (https://www.netweber.pl/systemy-podlogowe/produkty/preparaty-gruntujace/weberprim-start.html) następnie wyrównać podłoże zaprawą naprawczą weber ZT601 (https://www.netweber.pl/tynki-wewnetrzne/produkty/zaprawy-naprawcze/weber-zt601.html). Klej do płytek powinien być aplikowany na nośne, równe i jednorodne podłoże - weber ZT601 zapewnia uzyskanie optymalnej przyczepności do podłoża na całej powierzchni.

 

Nic nie wiemy na temat hydroizolacji, czy jest tu dodatkowo do wykonania... Jeśli chodzi o klej do płytek, to do pomieszczeń wilgotnych polecaną zaprawą jest elastyczny, niepylący klej weber ZP414 (https://www.netweber.pl/ukladanie-plytek/produkty/elastyczne-kleje-do-plytek/weber-zp414.html). Jest to specjalna zaprawa do stref mokrych o zmniejszonym pyleniu, co w pomieszczeniu takim jak piwnica, zdecydowanie poprawia komfort pracy.

 

W przypadku pytań, zachęcamy do kontaktu.

 

Pozdrawiamy!

Edytowano przez Eksperci Weber (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie temu...
10 minut temu, kawulak napisał:

mhtyl, proszę czytać mój post ze zrozumieniem. Napisałem o mojej wersji na pół gwizdka i absolutnie nie doradzałem gładzi w piwnicy.

To może Ty pisz ze zrozumieniem a nie na pół gwizdka. Bo dla mnie to co napisałeś:

Dnia 30.07.2018 o 16:02, kawulak napisał:

Gładź po przestrzeń gdzie nie ma być płytek...

Nie lepiej wszystko otynkować?

To dotyczyło kogo? bo jak dla mnie do odnosiło sie do autora tematu.

A co pisałeś o sobie to widziałem i czytałem, mój błąd że zacytowałem całego Twojego posta.

Dnia 30.07.2018 o 16:02, kawulak napisał:

Chociaż mam trochę Acryl Putzu trochę, to ja bym po linii najmniejszego oporu gładzią potraktował (pewnie bym później żałował).

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...

No cóż każdy uczy sie na błędach. W piwnicy ze względu na wilgoć nie stosuje sie tynków gipsowych ani gładzi  ale nawet pomijając kwestie wilgoci to po robić sobie koszty, przecież tynk gipsowy jak i gładź kosztuje. Piwnica zawsze będzie piwnicą to nie pomieszczenie reprezentacyjne przecież :) 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, mhtyl napisał:

W piwnicy ze względu na wilgoć nie stosuje sie tynków gipsowych ani gładzi

ani gładzi GIPSOWEJ!!!!

 

Gładź na cemencie - można!

Dnia 6.11.2017 o 16:47, uroboros napisał:

Do wyrównania powierzchni ścian w piwnicy - użyj gładzi na cemencie  ze względu na to, że piwnica jest  - przeważnie - wilgotniejsza, niż pomieszczenia na wyższych kondygnacjach, a gips, wyroby gipsowe są na wilgoć mniej odporne.

Ja używałem Rekordu z firmy Atlas

http://atlas.com.pl/pl/produkty/grupa/518/525/530/1170/ATLAS_REKORD_SZARY

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry wszystkim. Sprawdzający zakupiony dom od dewelopera natknąłem się, że użył on zwykłej foli zamiast kubełkowej izolując pionowo fundament od zewnątrz. Wydaje mi się, że folia jaka tam występuje to zwykła folia do izolacji poziomej. Czy takie zastosowanie jest zgodne ze sztuką ? No i jeszcze jedno pytanie. folia kończy się w ziemi poniżej opaski wokół domu Czy nie za nisko ?
    • Gość Zdzisław
      Pięknie wszystko, serio 😁 się dywan na spoczniku... to może się źle skończyć😞
    • Nasze schody to wielka optymalizacja i cięcie kosztów. Kombinowaliśmy, co zrobić, żeby wyglądały tak, jak sobie wymarzyliśmy. Wymyśliliśmy, że stopnice wytniemy z... blatów kuchennych klejonych warstwowo - mówią Magda i Paweł, Członkowie Klubu Budujących Dom, którzy zabiegowe schody użytkują od 2008 r. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/wykanczanie/schody/a/31379-zabiegowe-stopnice-wyciete-z-klejonych-blatow-kuchennych
    • Gość Znam się
      Ja mam rozdzielacze z mosiądzu cały zestwaw z puszką odpowietrznikiem kosztuje ok 400zł nie jest to wygórowana cena za lata bezawaryjnej pracy. Na trójnikach będzie więcej połączeń na których osadzi się kamień i zmniejszy prześwit nie polecam
    • Dzień dobry, Po położeniu mozaiki w łazience (producent paradyż, materiał : gres szkliwiony) oraz zafugowaniu i wyczyszczeniu przez wykonawcę, na płytkach (prawie na każdej) powstały rysy. Są one zróżnicowane - od niewielkich, po bardzo długie i głębokie (przykłady najgorszych w załączeniu). Wykorzystywana fuga to Sopro DF 10 (drobnoziarnista, nadaje się do fugowania mozaik), która była dodatkowo wzbogacona brokatem, również producenta SOPRO, który jest przeznaczony m.in do właśnie tej fugi. Wykonawca twierdzi, że przyczyną rys jest właśnie brokat. Chciałbym spytać, czy ktoś miał do czynienia czynienia z podobnym przypadkiem i/lub orientuje się czy ten brokat faktycznie może powodować takie grube rysy przy odpowiednim fugowaniu? Od infolinii technicznej producenta otrzymałem informację (zgodną z moimi odczuciami), że brokat posiada miękką strukturę i jest praktycznie pyłem. Próbowalem samodzielnie wykonać test na jednym kawałku mozaiki (szorowanie brokatem na sucho, mokro, przyciskajać gąbką oraz pacą gumianą) i podobnych rys nie udało mi się uzyskać, pomimo kilkuminotowego, mocnego tarcia. Podobną rysę udało mi się uzyskać przy pomocy noża, gdzie musiałem włożyć sporo siły, żeby taką rysę zrobić... Zupełnie inna sprawa, ale wydaje mi się, że biorąc pod uwagę materiał, z jakiego mozaika jest wykonana,wykonawca powinien wykonać najpierw jakieś testowe fugowanie w jednym miejscu, szczególnie gdy dodawany był brokat. Niestety efekt prac zobaczyłem już sam, bo położeniu i zafugowaniu całej powierzchni (niecałe 3m x 3m)... Pozdrawiam i dziękuję za każdą opinię.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...