Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

usuwanie struktury ze ścian


Recommended Posts

 

7 minut temu, robk napisał:

gładź szpachlowa nałożona na płyty gipsowe

Młotek i szpachelka da radę również płycie g/k... ta "struktura" odejdzie razem z kartonem z płyty... Jeśli nie w całości, to na pewno w dużej ilości wielu miejsc... Proponowałbym raczej dołożyć gładzi i wyrównać bez zrywania starej warstwy - będzie trochę grubiej, ale bezpieczniej.

Po zrywaniu tej "struktury" na 200% powstaną dziury i tak będziesz musiał gipsować i wyrównywać ścianę. A jeśli płyty są na stelażu - dziury na wylot masz gwarantowane!

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może znajdziesz kogoś umiejącego szlifować i mającego "żyrafę" - grubym papierem Ci to zeszlifuje...

Możesz spróbować gdzieś w kącie tym młotkiem i szpachelką usuwać, ale czarno to widzę!

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Eksperci Bosch - narzędzia napisał:

W tym przypadku dobrym rozwiązaniem byłoby użycie tzw. skrobaka. Przykładowo w ofercie firmy Bosch znajduje się narzędzie wielofunkcyjne GOP, które z odpowiednio dobranym do materiału skrobakiem (noże/skrobaki Starlock), poradzi sobie z usunięciem tej struktury.

Przypominam, że ta struktura przyklejona jest do papieru/kartonu płyty gipsowo-kartonowej... Taki skrobak będzie rwał wszystko, nawet jak ktoś będzie miał rączkę jak piórko... Podejrzewam, że nawet gdyby ta struktura leżała na tynku, nawet cementowo-wapiennym, to po akcji skrobakiem - tak samo jak i młotkiem i szpachelką - byłoby co łatać, aby uzyskać gładką powierzchnię ściany :bezradny:

Subtelne użycie narzędzia szlifującego (żyrafa jest o tyle lepsza od innych narzędzi, że odsysa zdecydowaną większość pyłu) może dać najlepszy wynik.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie temu...

Szanowny Panie,
 

jeżeli struktura nałożona jest na płyty gipsowo-kartonowe, to jej skuwanie lub usuwanie może skutkować uszkodzeniem płyt, a w konsekwencji większym remontem. Jeżeli struktura dobrze się trzyma, to rekomendowałbym jej zeszlifowanie przy pomocy wspomnianej „żyrafy”, odpylenie całej powierzchni, jej zagruntowanie gruntem ACRYL-PUTZ® GU 40 oraz nałożenie gładzi. Proponuję gładź ACRYL-PUTZ® ST10 START - dzięki niej ściana będzie idealnie gładka.

 

Pozdrawiam serdecznie,

E-rzecznik FFiL Śnieżka

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No, E-rzeczniku, tempo odpowiedzi masz imponujące :zalamka:... miesiąc z hakiem, no, no...

A swoją drogą, ciekawe, jak robk sprawę rozwiązał...

Pytanie zadał 5 listopada, przeczytał 5 postów i tyleśmy go widzieli od 7 listopada :bezradny:

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...

Dobry pomysł w sumie z tą żyrafą i powtórnym zagruntowaniem. Ja w sumie bym chyba zaczął skuwać bez elektronarzędzi. A e-rzecznikowa uwaga najpewniej przyda się potomnym z podobnym problemem, w końcu nie każdy lubi mieszkać między ścianami ze strukturą, nie za ładnie zresztą wygląda.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
  • 5 tygodnie temu...
Dnia 19.12.2017 o 20:12, joks napisał:

Grunt , długa paca stalowa , MP75 , gładż , szlifowanie , grunt , farba.

wybrałbym odkurzacz + żyrafa + papier 40 na pierwsze podejście

może po 10 minutach zwinąłbym zestaw jako niewłaściwy i zaczął nakładać - zależne od twardości szpachli 

ale bardziej skłaniałbym się ku opcji szlifowania

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wilgoć już jest, także trzeba zacząć od znalezienia przyczyny. Potem kładąc wełnę lub pianę, na to folię i płyty gk to będzie dobre zabezpieczenie. Bo nie da rady położyć narazie żadnego ocieplenia przy wilgotnych deskach. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
    • Panie Jarosławie , Panie Norbercie ,dziękuje za rzeczową odpowiedź. Kwestia przecieków nie jest chyba duża , są 3 takie miejsca. Narazie to zostawię tp weryfikacji dekarzowi.   Bardziej niepokoi mnie  to, że całość nie została zrobiona zgodnie ze sztuką budowalną. Ja zaufałem wykonawcom i nie doszkalałem się sam ufając , ze robią to ludzie, ktorzy robią to od lat, więc wiedzą co robią.   Rozumiem, że najpewniejszym ale i najdroższym rozwiązaniem byłoby zerwanie dachówki  i odeskowania i połozenie kolejno: - folii paroprzepuszczalnej na krokwiach - łat i na nich odekoskowania  (wtedy mamy przewiew między folią paroprzepuszczalną a deskami  - i na końcu na odeskowaniu łaty i dachówka   mając to tak jak powyżej potem od środka:  - folia paroizolacyjna - wełna (już wtedy niekoniecznie z odstępem od folii paroizolacyjnej)   Czy dobrze zrozumiałem porady? Rozwiązaniem drugim, jakimśtam , niedoskonałym, ale nieniosącym wielkich kosztów jest:   od środka: - folia paroizolacyjna - potem wełna  - wtedy koniecznie odstęp od desek i koniecznie: dziury w styropianie elewacji (wlot powietrza) , rozcięta papa na kalenicy i dachówki wentylacyjne tam gdzie są lukarny (wylot powietrza) Czy dobrze zrozumiałem porady?  Chciałbym się jeszcze upewnić na ile ryzykowne jest to drugie tańsze rozwiązanie?  Czy nie jest tak, ze jeśli będzie folia paroizolacyjna od wewnątrz pod płytami g-k to ona istotnie zabezpieczy ryzyko zawilgotnienia wełny i krokwi? Skąd miała by się brać tam wilgoć skoro będzie ta folia paroizolacyjna? Dziękuję serdecznie za pomoc.  
    • Pewien poziom infiltracji musi być, ale skoro "wieje" to wina uszczelek i dociśnięcia skrzydła po zamknieciu czyli regulacja na okuciach. Zadzwoń, podpytaj, niech podjadą i wyregulują tak, żeby nie "wiało".
    • Dzień dobry, Wszystkie blachodachówki panelowe Blachy Pruszyński to produkty symetryczne. Wykaz wszystkich profli z opisem na stronie internetowej: => https://pruszynski.com.pl/blachodachowki-panelowe.php Symetryczność blachodachówek to przede wszystkim możliwość ich montażu zarówno od lewej jak i prawej strony w zależności od potrzeb czy preferencji dekarza. Na trwałość blachodachówek zasadniczy wpływ ma zastosowana powłoka zabezpieczająca. Najepsze są powłoki poliuretanowe, wyjątkowo odporne na działanie szkodliwych czynników środowiska czy ich wysoka odporność na odbarwianie (promieniowanie UV). Powłoki matowe poliuretanowe PURMAT® to gwarancja do 50 lat. Wykaz wszystkich dostępych powłok wraz z podstawowymi parametrami zebrany w tabeli na stronie firmowej: => https://pruszynski.com.pl/powloki-ochronne.php
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...