Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
robk

usuwanie struktury ze ścian

Recommended Posts

Cześć

Proszę o podpowiedź jak najlepiej usunąć strukturę z ściany

Jest to gips, gładź szpachlowa nałożona na płyty gipsowe .... zastanawiam sie czy szpachelka+młotek da radę

 

_MG_5559.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

7 minut temu, robk napisał:

gładź szpachlowa nałożona na płyty gipsowe

Młotek i szpachelka da radę również płycie g/k... ta "struktura" odejdzie razem z kartonem z płyty... Jeśli nie w całości, to na pewno w dużej ilości wielu miejsc... Proponowałbym raczej dołożyć gładzi i wyrównać bez zrywania starej warstwy - będzie trochę grubiej, ale bezpieczniej.

Po zrywaniu tej "struktury" na 200% powstaną dziury i tak będziesz musiał gipsować i wyrównywać ścianę. A jeśli płyty są na stelażu - dziury na wylot masz gwarantowane!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pokój ma 22m a struktura miejscami gruba na 1cm .... nie wiem czy dam rade wyrównać, koszty pewnie wielkie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może znajdziesz kogoś umiejącego szlifować i mającego "żyrafę" - grubym papierem Ci to zeszlifuje...

Możesz spróbować gdzieś w kącie tym młotkiem i szpachelką usuwać, ale czarno to widzę!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Żyrafa lub szlifierka do gładzi, plus odpowiedni papier.

Wysłane z mojego LEX722 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Eksperci Bosch - narzędzia napisał:

W tym przypadku dobrym rozwiązaniem byłoby użycie tzw. skrobaka. Przykładowo w ofercie firmy Bosch znajduje się narzędzie wielofunkcyjne GOP, które z odpowiednio dobranym do materiału skrobakiem (noże/skrobaki Starlock), poradzi sobie z usunięciem tej struktury.

Przypominam, że ta struktura przyklejona jest do papieru/kartonu płyty gipsowo-kartonowej... Taki skrobak będzie rwał wszystko, nawet jak ktoś będzie miał rączkę jak piórko... Podejrzewam, że nawet gdyby ta struktura leżała na tynku, nawet cementowo-wapiennym, to po akcji skrobakiem - tak samo jak i młotkiem i szpachelką - byłoby co łatać, aby uzyskać gładką powierzchnię ściany :bezradny:

Subtelne użycie narzędzia szlifującego (żyrafa jest o tyle lepsza od innych narzędzi, że odsysa zdecydowaną większość pyłu) może dać najlepszy wynik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Panie,
 

jeżeli struktura nałożona jest na płyty gipsowo-kartonowe, to jej skuwanie lub usuwanie może skutkować uszkodzeniem płyt, a w konsekwencji większym remontem. Jeżeli struktura dobrze się trzyma, to rekomendowałbym jej zeszlifowanie przy pomocy wspomnianej „żyrafy”, odpylenie całej powierzchni, jej zagruntowanie gruntem ACRYL-PUTZ® GU 40 oraz nałożenie gładzi. Proponuję gładź ACRYL-PUTZ® ST10 START - dzięki niej ściana będzie idealnie gładka.

 

Pozdrawiam serdecznie,

E-rzecznik FFiL Śnieżka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No, E-rzeczniku, tempo odpowiedzi masz imponujące :zalamka:... miesiąc z hakiem, no, no...

A swoją drogą, ciekawe, jak robk sprawę rozwiązał...

Pytanie zadał 5 listopada, przeczytał 5 postów i tyleśmy go widzieli od 7 listopada :bezradny:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobry pomysł w sumie z tą żyrafą i powtórnym zagruntowaniem. Ja w sumie bym chyba zaczął skuwać bez elektronarzędzi. A e-rzecznikowa uwaga najpewniej przyda się potomnym z podobnym problemem, w końcu nie każdy lubi mieszkać między ścianami ze strukturą, nie za ładnie zresztą wygląda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, rower napisał:

Ja w sumie bym chyba zaczął skuwać bez elektronarzędzi

Chyba szybko byś skończył... albo wymieniłbyś płyty g/k...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, uroboros napisał:

... albo wymieniłbyś płyty g/k...

szczerze mówiąc to ja chyba położyłbym nowe płyty jeśli jest taka możliwość....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź. Praca wydaje się dość długa, ale skoro tak robią profesjonaliści to widocznie właśnie tak jest dobrze. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.12.2017 o 20:12, joks napisał:

Grunt , długa paca stalowa , MP75 , gładż , szlifowanie , grunt , farba.

wybrałbym odkurzacz + żyrafa + papier 40 na pierwsze podejście

może po 10 minutach zwinąłbym zestaw jako niewłaściwy i zaczął nakładać - zależne od twardości szpachli 

ale bardziej skłaniałbym się ku opcji szlifowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Fizelina ma inną strukturę i inaczej się ją klei. Smaruje się ścianę i to bardzo obficie. Ale jej układanie jest łatwiejsze niż zwykłej tapety gdyż jest nierozciągliwa.
    • Gość Studenttttt
      Dlaczego cena wykonanie 1 m3 płyty fundamentowej wynosi około 60 zł/m3, a ławy betowej około 160 zł/m3 ??
    • Bardzo dobrze. Fototapeta różni się o zwykłej tapety tylko tym, że ma inny wzór i przy klejeniu pasków trzeba go idealnie dopasować, nic więcej. Najpierw trzeba ścianę dokładnie wyrównać. Czyli szpachlowanie, gładź i szlifowanie. Koniecznie! A potem trzeba dokładnie wyznaczyć miejsce na ścianie, bo obrazek tworzony przez fototapetę jest przeważnie mniejszy od ściany. Ja rysuję tylko (ołówkiem) od pionu lekkie, kilkumilimetrowe kreseczki na ścianie w miejscach, gdzie brzeg pasa tapety je zaklei. A przy fototapecie trzeba będzie również zaznaczyć i górny poziom. Proponuję zaznaczać lewą stronę i zaczynać od lewego, górnego rogu. Chociaż mnie jest obojętne skąd zaczynam i gdzie mam skończyć. Pas tapety (najczęściej to nieco ponad 50 cm szerokości) ustawia się lewym brzegiem po linii pionu i całość wyrównuje gumową rolką! Rolką jest najlepiej, gdyż nie rozciąga miejscowo pasa tak jak wszelkie tarcie szmatami czy ręcznikiem. Same boczne krawędzie pasów dobrze jest wzmocnić gęściejszym klejem, albo nawet klejem do papieru. Ja szpilek nie używam, rolką jedzie się po pasie w taki sposób, że bąble nie powstają, nie mają prawa zostać. Sprawdza się to zwykle przesuwając dłonią po naklejonej tapecie. Inaczej szeleści w pustych miejscach. Ale jeśli się bąbli narobi to oczywiście, trzeba je usunąć, najlepiej igłą ze strzykawki, a przy okazji wstrzyknąć w niego nieco kleju i docisnąć. O żadnych zakładkach nie ma mowy, chyba że w Rosji. Prawidłowo położona tapeta na styk nie wykazuje żadnych szczelin ani szpar. Spoinę walcuje się wąską rolką twardą w kształcie beczki. 
    • Gwarancja udzielania jest w zależności od zastosowanej powłoki zabezpieczającej. Dla powłoki: * poliester połysk i poliester mat gruboziarnisty - 10 lat * PURMAX - 20 lat * PURLAK - 30 lat * PURMAT - 30 lat   __________________________________ Blachy Pruszyński, blachodachówka OPTIMA Arad  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...