Zestawy: Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Wzór: Czysty Fale Notes Ostre Drewno Kamień Skóra Miód Pionowy Trójkąty
Zaloguj się, aby obserwować  
Obserwujący 0
Sylvi

dom energooszczędny

chcemy wybudować dom energooszczędny, poszukuje podpowiedzi i osób, które mają jakieś doświadczenie w tym temacie. icon_cool.gif
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Polecam Ci tę stronę http://www.budynkipasywne.pl/

w serwisie budujemydom.pl znalazłem taką wypowiedź:
Czy opłaca się budować dom energooszczędny?

Na to pytanie trudno dać jednoznaczną odpowiedź. Budowa domu energooszczędnego na pewno będzie bardziej kosztowna niż podobnego budynku zaprojektowanego zgodnie z obowiązującymi normami.

Ważne jest zatem, po jakim czasie dodatkowe wydatki mogą się zwrócić. Jednak to w dużej mierze zależy od aktualnych i prognozowanych cen nośników energii oraz od stopnia osiągniętej energooszczędności.

Na pewno warto zainwestować w zwiększenie izolacyjności termicznej przegród zewnętrznych i wentylację z rekuperatorem. Dodanie kilku centymetrów wełny mineralnej lub styropianu to stosunkowo niewielki wydatek, a zyski w kosztach ogrzewania mogą dojść nawet do 30%.

Podobnie jest z wentylacją z odzyskiem ciepła. Poniesione z tego tytułu dodatkowe koszty mogą się zwrócić już po 3-5 latach,czyli bardzo szybko. Natomiast inwestycje w okna o współczynniku U<1,0 W/(m2K), ogrody zimowe, kolektory słoneczne czy pompy ciepła trzeba za każdym razem rozpatrywać indywidualnie. Ich amortyzacja bowiem następuje zwykle po kilkunastu latach.
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Głównym problemem i oporem "budowlańców" przed domami energooszczędnymi jest cena Mniej zarobią. Są one poprostu tańsze. W domach izolowanych na poziomie 40 kWh/m2 rocznie , nie stosuje centralnego ogrzewania, więc i rynek instalacyjny jest im przeciwny. Koszt skutecznej izolacji termicznej jest niższy niż różnica między centralnym a niecentralnym.
Ps W "doma pasywnych" często oszukują podając 10-15 kWh/m2 rocznie , nie wolno odzielać zużycia energii, przez tv, komputery, czy oświetlenie itp od ogrzewania.
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ale jak to wygląda w praktyce, czy któryś z Panów budował, buduje lub zna kogos kto buduje taki dom?
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zakładamy ogrzewanie i wentylacje, do takich:
http://www.wentylacja.com.pl/projektowanie...nie.asp?ID=5060

rzuty mogę przesłać. 40 cm wełny w ścianie, 40 cm styropiany w podłodze , 50 cm wełny w dachu + rekuperator... za to brak centralnego ogrzewania, tani zdrowy, i za 10 lat .... tani zdrowy..... i za 20 lat ...tani zdrowy...
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Zakładamy ogrzewanie i wentylacje, do takich:
http://www.wentylacja.com.pl/projektowanie...nie.asp?ID=5060

rzuty mogę przesłać. 40 cm wełny w ścianie, 40 cm styropiany w podłodze , 50 cm wełny w dachu + rekuperator... za to brak centralnego ogrzewania, tani zdrowy, i za 10 lat .... tani zdrowy..... i za 20 lat ...tani zdrowy...



w takim razie poproszę o rzuty, czy sam rekuperator wystarczy do ogrzania takiego domu? a dołożony kominek z rozprowadzanym powietrzem?? ( dom jest parterowy w użytkowym poddaszem, ok 100m2)
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
40 cm styropianu w podłodze? A co będzie jak którejś wiosny woda mi to wszystko podmyje?
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem czy opłaca się dawać warstwę styropianu grubszą niż 10 cm - przecież i tak od pewnego momentu ilość (grubość warstwy) izolacji przestaje mieć poważniejsze znaczenie ...
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jedna rzecz mnie zaciekawia;jeśli mamy dom energooszczędny, ocieplony na full,a wiemy że klimat nam się nieco odmienia globalnie to czy za te 10- 20 lat nie będziemy się przypadkiem w takim domku topić z gorąca?
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

chcemy wybudować dom energooszczędny, poszukuje podpowiedzi i osób, które mają jakieś doświadczenie w tym temacie. icon_cool.gif


Dom energooszczędny powinien mieć przede wszystkim zwartą bryłę czyli - najlepiej w kształcie sześcianu lub niezbyt wydłużonego prostopadłościanu i piętrowy (domy z poddaszem uzytkowym również). Niewskazane są domy o rzucie w kształcie litery H , L , kształcie krzyża itp. Wtedy straty ciepła będą najmniejsze.
NAJLEPSZE SĄ DACHY PŁASKIE LUB DWUSPADOWE O MAŁYM KĄCIE NACHYLENIA. Przykładem jest dom kostka . Musi posiadać dobrą izolację . A to wszystko o czym mówią tutaj : 40 cm stryropianu i 40 cm wełny to sprawa sporna.
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

okna o współczynniku U<1,0 W/(m2K)



Jakie to są okna?
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

NAJLEPSZE SĄ DACHY PŁASKIE LUB DWUSPADOWE O MAŁYM KĄCIE NACHYLENIA.


Oj bardzo nie zgodziłbym się tu z Panią.
Były co prawda u nas próby "wszczepienia" do Polski podobnych pomysłów - jednak życie bardzo negatywnie zweryfikowało takie pomysły.
Proszę bowiem nie zapominać o tym, że w naszym klimacie pada również śnieg - bywa iż pada go bardzo dużo.
Nie mówiąc już o tym, ze stromy dach dodaje uroku domowi icon_smile.gif
Płaski dach - niepraktycznie i brzydko.
Zaś same koszty wydaje mi się że bardziej zależą od docieplenia pomieszczeń poddasza niż od kształtu dachu.
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tak oczywiście, ale kształt dachu też ma w tym wypadku znaczenie - ponieważ im więcej załamań na dachu i różnego rodzaju udziwnień tym więcej mostków termicznych, którymi ucieka ciepło i dostaje się zimno.
Wiadomo, że ciepłe powietrze idzie do góry dlatego im niższy kąt nachylenia dachu tym lepiej pod względem energooszczędności.
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Izolacja ścian - współczynnik przenikania ciepła mniejszy niż U = 0,10 [W/K*m2]
stolarka okienna - 0,5 [W/K*m2]
max nasłonecznienie strona południowa
system wentylacji mechanicznej
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

chcemy wybudować dom energooszczędny, poszukuje podpowiedzi i osób, które mają jakieś doświadczenie w tym temacie. icon_cool.gif


Mam taki przykład z doświadczenia własnego.Kupiłem dom do remontu,ściany z cegły pełnej w przekroju-25cm,pustka 6cm,12cm,tynk zewnętrzny.Strop 7 cm suprema.W okresie grzewczym piec co chodził non stop na temp 60stopni aby utrzymać 20 stopni w domu. Ra chunki za gaz powalające.Obecnie mam ocieplenie 10 cm styropianu na ściany i 15 cm wełny na stropie.Piec dla utrzymania 20 stopni w domu chodzi 4-8 godz na dobę w zależności od temp na zewnątrz.Rachunki za gaz spadły proporcjonalnie.Teraz dołożę 15 cm wełny na strop .Bob icon_biggrin.gif
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a jak budowqac dom by był w miare energooszczedny i tani w utrzymnaiu?ja chc en p budowac iskierke co w niej zastosowqac by była ekonomiczna?czy ktos jo moze zbudowłą i wie ile gdzies kosztuje je utrzymanei w zimie?
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam sebo20,
ja również przymierzam się do iskierki i też zastanawiam się co i jak zrobić,aby był energooszczędny-na pewno kolektory,myślałam o pmpie ciepła(ktoś mi powiedział,że są dotacje i do domów indywidualnych),moze rekuperator.
Problem jednak w tym,ze nie wiem w jakiej technologii go zbudować...tradycyjnej-porotherm p+w,gotowe elementy drewniane,czy innej icon_sad.gif
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JA TO CHCE BUDOWAC Z POROTHERMU I DUZO OCIEPLENIA TEZ KOLEKTORY I REKUPERATOR A Z POMPY ZREZYGNOWąłEM ZA DUZE RYZYKO ZA DUZO SIE NACZYTAłEM SZUKA INNEGO ROZWIAZANIA CIEKAWE ILE TAKI DOM MOZE KOSZTOWAC,TYLE ZE JA CHCE TRPOCHE POWIEKSZYC TO ISKIERKE
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Budownictwo drewniane w systemie prefabrykacji, cena kształtująca się na poziomie około 1600-1800 zł +7% VAT za m2 powierzchni / cena obejmuje materiał, transport oraz robociznę – elewacja zew. wykończona w 100% łącznie z stolarką okienną, drzwiową, rynny, pokrycie dachowe dachówka Brass itp. / inne zalety to naszej technologii to : możliwość realizacji dowolnego projektu/ dokumentacja w technologii murowanej czy drewnianej, wybrany projekt adoptujemy pod kątem własnej technologii/, ponad 15 letnie doświadczenie na rynku niemieckim oraz skandynawskim, zgodność z normami DIN, certyfikat TUV, gwarancja jakości oraz trwałość konstrukcji, bardzo krótki czas realizacji budowy około 2-4 tygodni
30 lat gwarancji
kontakt 604 dalej 940 dalej 591
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

a jak budowqac dom by był w miare energooszczedny i tani w utrzymnaiu?



To samo pytanie chcę zadać.
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam sebo20,
ja również przymierzam się do iskierki i też zastanawiam się co i jak zrobić,aby był energooszczędny-na pewno kolektory,myślałam o pmpie ciepła(ktoś mi powiedział,że są dotacje i do domów indywidualnych),moze rekuperator.
Problem jednak w tym,ze nie wiem w jakiej technologii go zbudować...tradycyjnej-porotherm p+w,gotowe elementy drewniane,czy innej icon_sad.gif


Pompy ciepła nie są godne polecenia - na zachodzie już odchodzi się od tego sposobu ogrzewania domów.
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Pompy ciepła nie są godne polecenia - na zachodzie już odchodzi się od tego sposobu ogrzewania domów.


Odchodzi sie? A u nas taka reklama.....no cóż,to zbyt drogie jak dla mnie,ale pomysł jest.
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Budownictwo drewniane w systemie prefabrykacji, cena kształtująca się na poziomie około 1600-1800 zł +7% VAT za m2 powierzchni / cena obejmuje materiał, transport oraz robociznę ? elewacja zew. wykończona w 100% łącznie z stolarką okienną, drzwiową, rynny, pokrycie dachowe dachówka Brass itp. / inne zalety to naszej technologii to : możliwość realizacji dowolnego projektu/ dokumentacja w technologii murowanej czy drewnianej, wybrany projekt adoptujemy pod kątem własnej technologii/, ponad 15 letnie doświadczenie na rynku niemieckim oraz skandynawskim, zgodność z normami DIN, certyfikat TUV, gwarancja jakości oraz trwałość konstrukcji, bardzo krótki czas realizacji budowy około 2-4 tygodni
30 lat gwarancji
kontakt 604 dalej 940 dalej 591


Słyszałam o podobnej technologii,chyba w Muratorze kwietniowym...czy to Państwo?
A możliwa jest zmiana pokrycia dachowego? z dachówki na blache?
A wewnątrz-czy w cenie jest płyta gipsowa?
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Odchodzi sie? A u nas taka reklama.....no cóż,to zbyt drogie jak dla mnie,ale pomysł jest.


Jak wiadomo do Polski wszelkie nowości na rynku budownictwa pojawiają się później niż na zachodzie - dlatego u nas to nowośc - a tam już nie chcą tego. Może to i dobrze - bo wiemy teraz że te pompy ciepła to nie jest taka rewelacja jak próbowano nam wmówić . Sprzedaż na zachodzie spadła to próbują wprowadzić to na rynek polski. Przynajmniej możemy się uczyć na ich błędach (tych z zachodu). icon_biggrin.gif
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jak wiadomo do Polski wszelkie nowości na rynku budownictwa pojawiają się później niż na zachodzie - dlatego u nas to nowośc - a tam już nie chcą tego. Może to i dobrze - bo wiemy teraz że te pompy ciepła to nie jest taka rewelacja jak próbowano nam wmówić . Sprzedaż na zachodzie spadła to próbują wprowadzić to na rynek polski. Przynajmniej możemy się uczyć na ich błędach (tych z zachodu). icon_biggrin.gif


Więc powrót do starego...tak jak prawie ze wszystkim...i w budownictwie icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Odchodzi sie? A u nas taka reklama.....no cóż,to zbyt drogie jak dla mnie,ale pomysł jest.



Pewnie mają jakieś zalety. Ale Zachód je odrzuciił. Nie można więc liczyć na oszczędności.
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No przeciez to dom ze sklejki. Uwaga na silne wiatry! icon_smile.gif
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czytałam o domach energooszczędnych dużo gdyż też będę budować dom.
Wiem jedno - muszę wybrać projekt domu który ma zwartą bryłę, wentylację mechaniczną z odzyskiem ciepła (gdyż przy wentylacji grawitacyjnej ucieka dużo ciepła), dach musi być dość prosty - bez dużej ilości załamań i lukarn - bo tam ucieka też ciepło. Izolacja podłogi i dachu musi być gruba - im więcej wełny i styropianu tym lepiej , ale bez przesady... i uwaga na mostki termiczne - to bardzo ważne.
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Czytałam o domach energooszczędnych dużo gdyż też będę budować dom.
Wiem jedno - muszę wybrać projekt domu który ma zwartą bryłę, wentylację mechaniczną z odzyskiem ciepła (gdyż przy wentylacji grawitacyjnej ucieka dużo ciepła), dach musi być dość prosty - bez dużej ilości załamań i lukarn - bo tam ucieka też ciepło. Izolacja podłogi i dachu musi być gruba - im więcej wełny i styropianu tym lepiej , ale bez przesady... i uwaga na mostki termiczne - to bardzo ważne.



No właśnie. Takie domy budowane pod kątem energooszczędności wyglądają nieszczególnie.
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
55 cm w dachu jest OK ale tylko 0.16W/m2xK ściana i 0.15W/m2xK podłoga? Dlaczego nie standard 0.1W/m2xK ściana i podłoga?
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W każdym przypadku należy:
1. Wykonać analizę techniczno-ekonomiczną i obliczyć ekonomicznie uzasadnione wartości wsp. U wszystkich przegród tracących ciepło.
2. Dobrać parametry izolacji termicznych by wyeliminować kondensację pary wodnej w przegrodach.
3. Dobrać systemy i urządzenia grzewcze, cwu i wentylacji, by zainwestowane koszty oraz koszty eksploatacyjne były jak najmniejsze.
Innej drogi nie ma! Wymyślanie "z nieba" rozwiązań czy grubości izolacji jest zwykłym szarlataństwem mającym taki sam sens jak trafianie w totka.

Jerzy Zembrowski
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

W każdym przypadku należy:
1. Wykonać analizę techniczno-ekonomiczną i obliczyć ekonomicznie uzasadnione wartości wsp. U wszystkich przegród tracących ciepło.
2. Dobrać parametry izolacji termicznych by wyeliminować kondensację pary wodnej w przegrodach.
3. Dobrać systemy i urządzenia grzewcze, cwu i wentylacji, by zainwestowane koszty oraz koszty eksploatacyjne były jak najmniejsze.
Innej drogi nie ma! Wymyślanie "z nieba" rozwiązań czy grubości izolacji jest zwykłym szarlataństwem mającym taki sam sens jak trafianie w totka.

Jerzy Zembrowski


Kiedyś tak było! Naprawdę! Dziękujemy Panu Zembrowskiemu za tych wspomnień czar. Ale już od 20 lat to historia.
Do domów energooszczędnych montuje się niecentralne systemy ogrzewania z mikroprocesorem ASIC w każdym pomieszczeniu – System taki sam i to bardzo precyzyjnie utrzymuje zadaną temperaturę uwzględniając zyski ze słońca czy sprzętów AGD.
Gruba izolacja by była skuteczna musi być sucha, więc paroizolacja.
Grubość izolacji nie może być dobierana według dzisiejszych cen nośników.
Izolacja powinna być na tyle gruba by ekonomicznym była rezygnacja z centralnego ogrzewania. Co pozwoli zaoszczędzić kasę na te ruchy, które zmniejszają zapotrzebowanie budynku.
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Propagujemy Idee Domów Pasywnych już od jakiegoś czasu. Po przeczytaniu szeregu wypowiedzi, muszę potwierdzić, że często "budowlańcy" niezbyt chętnie podejmują tematy nowe a wolą wykonywać swoją pracę, wg metod znanych od dziesięcioleci.

Jest to zastanawiające, bo Europa zaczyna budować pasywnie coraz dynamiczniej. Przecież my jesteśmy biedniejszą społecznością, więc także i nam powinno zależeć na skutecznym obniżaniu kosztów stałych.

Dodatkowym faktem niech będzie to, że materiały potrzebne do wybudowania Budynku Pasywnego są powszechnie dostępne a kompletny koszt postawienia takiego budynku, będzie porównywalny, przy utrzymaniu takiego samego standardu wykończenia.

Zapraszam serdecznie do lektury na naszej stronie internetowej www.buduj-efektywnie.pl. Staramy się ją cały czas wzbogacać o ciekawe o przydatne materiały. Mam nadzieję, że pozwoli ona na rozwianie niektórych wątpliwości a w razie potrzeby, zachęcam do skontaktowania się z nami icon_smile.gif
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

chcemy wybudować dom energooszczędny, poszukuje podpowiedzi i osób, które mają jakieś doświadczenie w tym temacie. :cool:


Ja również z żoną chcemy wybudowac domek energooszczędny. będzie miał kominek więc dyskfalifikuje go nazwa pasywnego.
Podobno więcej kosztuje niż tradycyjny.
W moim przypadku zrezygnowaliśmy z kosztów gazu cała kotłownia instalacja piec wraz z przyłączem kominem took 36 tyś zł Zamiast tego moja kotłownia będzie wyposażona w 1000 litrowy bufor z grzałką grzany na 2 taryfie. Koszt ok 5000 zł . rekuperacja z gwc z pcv ok 16 tyś zł wraz z projektem. i wykonaniem. Pozostaje 15 tyś by dołorzyć do dobrych okien i izolacji. Koszt zwykłych okien to 12 tyś zł Okna energooszczędne to w moim przypadku 15 tyś zł.
Pozostaje 12 tyś by zakupić większą izolacje . Zamiast 12 cm na scianie będzie 20 na dachu 40cm pod płyta fundamentową 10 plus podłoga 25 zamiast 10. Przy założeniu ok 100 zł za m3 styro grubsza izolacja będzie kosztować ok 6 tyś więcej, niż normalna.
Pozostało mi 6 tyś . Tak więc niewiem czy drożej. No i zapomniałem policzyć kosztów budowy kominów wentylacyjnych. icon_cool.gif
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam,
Dużo można poczytać o budowie domu pasywnego ale czy jest możliwe wykończenie samego np. piętra czy poddasza pasywnie?
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam,
Dużo można poczytać o budowie domu pasywnego ale czy jest możliwe wykończenie samego np. piętra czy poddasza pasywnie?



Można ale brak w tym uzasadnienia ekonomicznego. Jeśli wykonamy tylko poddasze lub pietro w standardzie paswynym (co i tak bedzie bardzo trudne i ograniczy się do odpowiedniego ocieplenia, więc tylko części standardu pasywnego) to i tak ciepło uciekać będzie nam przez pozostałe przegrody/kondygnacje budynku. Co w rezultacie spowoduje przekroczenie 15 kWh/m2 rok które zakłada budownictwo pasywne.

Warto tutaj zwrócic uwagę że czasami nieopłacalne od strony ekonomicznej jest budowanie pasywne gdyż nakłady nie są w stanie się zwrócić. Lepiej jest wtedy zoptymalizować obiekt pod wzgledem optimum w założonym np. 30 letnim okresie użytkowania.
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Można ale brak w tym uzasadnienia ekonomicznego. Jeśli wykonamy tylko poddasze lub pietro w standardzie paswynym (co i tak bedzie bardzo trudne i ograniczy się do odpowiedniego ocieplenia, więc tylko części standardu pasywnego) to i tak ciepło uciekać będzie nam przez pozostałe przegrody/kondygnacje budynku. Co w rezultacie spowoduje przekroczenie 15 kWh/m2 rok które zakłada budownictwo pasywne.

Warto tutaj zwrócic uwagę że czasami nieopłacalne od strony ekonomicznej jest budowanie pasywne gdyż nakłady nie są w stanie się zwrócić. Lepiej jest wtedy zoptymalizować obiekt pod wzgledem optimum w założonym np. 30 letnim okresie użytkowania.



Dziękuję za odpowiedź. Przymierzam się do adaptacji poddasza w domu jednorodzinnym. Miałem w planie całkowite odcięcie się od pozostałej części domu poprzez właśnie dodatkową izolację plus rekuperator powietrza (o ile jest możliwy na samym poddaszu) i dodatkowe zamontowanie ogniw fotowoltanicznych wspomagających ogrzewanie tegoż poddasza.

Czy rzeczywiście nie ma możliwości oddzielenia samego poddasza od pozostałej części domu tak by spełniało wymóg max 15kWh/m2 na rok i miało to także uzasadnienie ekonomiczne? Czy odpowiednia izolacja samego stropu jest niewystarczająca by ciepło nie uciekało przez poniższe kondygnacje?

Chciałbym podkreślić, że zależy mi tylko na samym poddaszu - pozostała część domu będzie użytkowana przez inne osoby od których po prostu nie chcę być zależny.
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dziękuję za odpowiedź. Przymierzam się do adaptacji poddasza w domu jednorodzinnym. Miałem w planie całkowite odcięcie się od pozostałej części domu poprzez właśnie dodatkową izolację plus rekuperator powietrza (o ile jest możliwy na samym poddaszu) i dodatkowe zamontowanie ogniw fotowoltanicznych wspomagających ogrzewanie tegoż poddasza.

Czy rzeczywiście nie ma możliwości oddzielenia samego poddasza od pozostałej części domu tak by spełniało wymóg max 15kWh/m2 na rok i miało to także uzasadnienie ekonomiczne? Czy odpowiednia izolacja samego stropu jest niewystarczająca by ciepło nie uciekało przez poniższe kondygnacje?

Chciałbym podkreślić, że zależy mi tylko na samym poddaszu - pozostała część domu będzie użytkowana przez inne osoby od których po prostu nie chcę być zależny.



Aby jednoznacznie stwierdzić co jest opłacalne ekonomicznie a co nie należałoby policzyć charakterystykę tego poddasza i założyć wzrost cen w okresie np 10-15 lat. Co do zasady: najpierw ograniczamy straty ciepła, czyli właśnie ocieplenie i rekuperacja, następnie dostarczamy energię z odnawialnych źródeł czyli fotowoltaika, a na końcu podnosimy efektywność wykorzystywanych źródeł energii, czyli np. sprawność systemu opartego na gazie.

Mając dane dotyczące zapotrzebowania na energie mozna prosto porównać i zoptymalizować inwestycję. Wystarczy wtedy porównać koszty energii przy założonych cenach (tutaj dobrym dokumentem dot. cen mogą byc dane GUS - Gospodarka paliwowo-energetyczna lub przedstawiona symulacja wzrostu cen w rapocie 6 Paliwo - Termolokata - Inwestycja w ciepły dom cz II). Porównujacv koszty ogrzewania pomiędzy aktualnym i tym zmodyfikowanym obiektem możemy wyliczyć różnicę i porównać ją z ceną dodatkowego materiału.
Na rynku sa dostępne programy do liczenia charakterystyki energetycznej, z których można skorzystać bez ich zakupu (wersje testowe, dema etc. - np. BuildDesk Energy Certificate, Certo H, Arcadia Thermo), zatem można to uczynić samemu icon_smile.gif lub też skorzystać z pomocy doradcy energetycznego lub firmy konsultingowej, która dokona nam wcześniej szczegółowych wyliczeń dot. zapotrzebowania na energię a czasem nawet sama dobierze optymalne wielkosci.
Można również dokonać optymalizacji opierając się na audycie energetycznym poddasza z wyliczeniami prostego czasu zwrotu nakałdów inwestycyjnych (SPBT), ale to już trochę bardziej techniczna kwestia wyliczeń i doboru rozwiązań oraz cen materiałów i wykonawstwa - choć i to można zrobić za pomoca ww. programów również samemu icon_smile.gif

Osobiście jestem daleki od przekonywania do uzyskania poziomu 15 kWh/m2rok dla samego standardu. Różnice kosztów pomiędzy 15 kWh/m2rok a 25-40 kWh/m2rok mogą być nieznaczne w porównaniu do różnicy wysokości inwestycji.
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skoro mowa o gazie, to raczej nie mowa o pasywnym, a energooszczędnym, czego zresztą dotyczy temat
jak wyżej Profesjonalista zauważył
Cytat

Aby jednoznacznie stwierdzić co jest opłacalne ekonomicznie a co nie należałoby policzyć charakterystykę tego poddasza



obawiam się, że pasywnego to z tego nie będzie i nie wiem czy warto się w to ładować
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jak są takie temperatury na zewnątrz, jak ostatnimi dniami (powyżej 30 stopni) – to aspekt ekonomiczny grubości ocieplenia poddasza, raczej przestaje być podstawowym.
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jak są takie temperatury na zewnątrz, jak ostatnimi dniami (powyżej 30 stopni) ? to aspekt ekonomiczny grubości ocieplenia poddasza, raczej przestaje być podstawowym.


Ale budynek stoi cały rok icon_wink.gif
a nawet kilkadziesiąt lat
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rozwiązania ekologiczne są w tym momęcie coraz lepsze i popularniejsze. sam kożystam z niewielkiego układu paneli zaledwie cztery 130W ale fajnie mi to pracuje i przede wszystkim zasila mi kilka urządzeń 12V które w dzisiejszych czasach można dostać w przystępnej cenie a dodatkowo zasila mi całe oświetlenie LED w mieszkaniu oczywiście taka inwestycja kosztuje ale wiem ze za kilka lat bede miał tą energie juz za darmo. Teraz właśnie planuje stworzenie systemu sieciowego typowo pod napiecie 230V. Z tego co wiem system taki zwraca dsie po kilku latach i zmniejszyc pobór prądu o połowe bo oczywiście nie rezygnuje z energi z sieci energetycznej.
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  
Obserwujący 0

  • 10 czerwca zapraszamy na Zlot Forum Budujemy Dom

  • Najnowsze posty

    • jedna rzecz mnie zirytowała w linkowanym artykule - "Tab. 2. Porównanie rocznych ogrzewania i c.w.u. (poziom cen z sierpnia 2008 roku)"
      rozumiem, że ten artykuł był napisany dawno temu, ostatnia jego aktualizacja była 09.2009 - ale skoro linkujecie do takiego starocia, to wypadałoby ten artykuł poddać aktualizacji. Kolejna rzecz - w tym artykule do porównania kosztów jest dom 150m2 i 20000kwh na CO i CWU. Dla nowych domów budowanych wg WT 2017 ta wartość powinna być jednak niższa.   Sprawa jest prosta. Zażądaj od firmy namiarów na ludzi z twojego regionu którzy użytkują pompy przez nich zainstalowane. Zadzwoń, umów się i jedź pogadać. Jeśli firma nie będzie ci stanie dostarczyć takich danych(mniejsza o to jaki powód wymyślą) to szukaj innej firmy. Inna kwestia, że powinno się zawsze wysłać co najmniej kilka zapytań ofertowych (wszystkim dać te same dane odnośnie domu i jego parametrów) i potem porównać. Bo można się naprawdę zdziwić. W moim konkretnym przypadku dla tego samego domu proponowano mi pompy od 6kw do 13kw(albo i więcej, już dokładnie nie pamiętam), nie muszę chyba dodawać, że rozpiętość cenowa też była ogromna. Stanęło na 7,6kw i był to doskonały wybór
    • Ivi w swojej sytuacji możesz skorzystać z pomocy profesjonalnej firmy, która wszystko za Ciebie załatwi. Sprawdzą wszystko pod kątem prawnym i w razie potrzeby załatwią niezbędne pozwolenia. Myślę że będzie to najbardziej bezpieczne rozwiązanie, dzięki któremu będziesz spał spokojnie. Jakbyś był zainteresowany to podam Ci link do oferty -> http://6-dzielnica.pl/all-inclusive-zalatwimy-wszystko-za-ciebie/
    • Dzieki panowie (i panie?) Za wszelka pomoc. Swoja droga piec ma 20kW więc chyba jeszcze lepiej dla mnie  
    • to jak to właściwie jest? Wysłałem jakiś czas temu zapytanie do lokalnej SM (nie wiem czy już o tym nie pisałem wcześniej) - dostałem taka odpowiedź: Na jakiej podstawie strażnik ma prawo do wejścia na teren nieruchomości oraz do kotłowni w celu przeprowadzenia kontroli ? Sprawę te reguluje art. 379 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska ( Dz. U. z 2013 r. poz. 1232 z późn zm. ), a strażnik dokonuje kontroli na podstawie upoważnienia wydanego przez Prezydenta Miasta Rybnika. Do czego uprawniony jest strażnik podczas wykonywania kontroli? Funkcjonariusz straży miejskiej ma prawo do wstępu wraz z rzeczoznawcami i niezbędnym sprzętem na teren nieruchomości przez całą dobę, obiektu bądź ich części, na których prowadzona jest działalność gospodarcza, a w godzinach od 6:00 do 22:00, na pozostały teren.
      Strażnik może przeprowadzić badania, bądź wykonać inne, niezbędne czynności kontrolne.
      Żądać pisemnych lub ustnych informacji oraz wezwać i przesłuchać osoby w zakresie niezbędnym do ustalenia stanu faktycznego. Funkcjonariusz ma prawo żądać okazania dokumentów i udostępnienia wszelkich danych mających związek z problematyką kontroli. Utrudnianie lub uniemożliwienie wykonania strażnikowi kontroli jest przestępstwem zagrożonym karą pozbawienia wolności do lat 3 ( art. 225 § 1 Kodeksu karnego ).   dokładnie taka sama informacja jest na stronie www SM jak to się ma do tego co napisałeś wcześniej?!?
    • Na różnych forach są różne opinie na ten temat ale interesuje mnie opinia kogoś kto miał jakieś problemy po nie wyjęciu listew tynkarskich. U mnie w domu tata właśnie tynkuje mój pokój i nie zamierza ich wyjmować a ja nie chcę mieć za jakiś czas problemu z ponownym remontem   Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka    
  • Popularne tematy

  • Doradcy redakcyjni i firmowi