Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Przemo5936

Co zmienić aby poprawić wentylację

Recommended Posts

Zrobisz drugi kanał do kuchni, ale  od strony salonu, pod sufitem zabudujesz go przy ścianie + 2 kolanka i wyjdziesz z drugą kratką w kuchni.
Ta opcja nie wchodzi w grę, nie chce w salonie nic zabudowanego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, rustin napisał:

Ta opcja nie wchodzi w grę, nie chce w salonie nic zabudowanego.

W salonie przy ścianach po obwodzie obniża się sufity i pakuje tam listwy Led,  masz oświetlenie ukryte i rurę zakamuflowaną.

tv-placement.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W salonie przy ścianach po obwodzie obniża się sufity i pakuje tam listwy Led,  masz oświetlenie ukryte i rurę zakamuflowaną.
tv-placement.jpg&key=a1ed502f4e038b5a3760f2b5d7cdf5ab395fcad835b55f967dee2ba9782bba6e
Rozumiem jak się robi, nie chcemy tak mieć w salonie. Rozumiem, że według Ciebie ani w salonie ani druga w łazience jest nie potrzebna? Bo na to pytanie nic odpowiedziałeś a pytałem o to już z 10 postów wcześniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłbym na razie te trzy kanały z wentylatorami i obserwował.
Może (tak myślę) czwarty nie będzie potrzebny. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, rustin napisał:

Nawiewnik w kuchni? Wcześniej chyba było pisane, że w pomieszczeniach brudnych nie daje się nawiewnikow bo zakłóci wentylację.

Tak, bo to jest/będzie odrębna strefa wentylacji - drzwi nie muszą być podcięte.

Także z tego powodu kratka w salonie powinna być z regulacją przepływu.

34 minuty temu, animus napisał:

Zrobisz drugi kanał do kuchni, ale  od strony salonu, pod sufitem zabudujesz go przy ścianie + 2 kolanka i wyjdziesz z drugą kratką w kuchni.

Zasadne, ale tylko jeśli ten 2 kanał ma być dla wyciągu mechanicznego - wtedy bez nawiewnika w kuchni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja co prawda mam WM ale w całym domu docelowo 3 wyciągi.

Dwa na parterze (kuchnia i łazienka) i teraz dojdzie jeden na poddaszu w łazience.


 

Mam w domu taką suszę, że WM idzie okresowo.

Dopóki zona wieszała mokre pranie na suszarkach, było ok.
Jak kupiliśmy suszarkę bębnową, wypadałoby założyć nawilżacz :D
Tak więc spokojnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I słusznie, bo masz WM o stałej wydajności i dużej samoregulacji - a nie kapryśnej wentylacji grawitacyjnej.

U niego ten 4 kanał może być pomocny przy np. dużym party :D (i także z tego powodu zaproponowałem kratkę z możliwością regulacji).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, bajbaga napisał:

I słusznie, bo masz WM o stałej wydajności i dużej samoregulacji - a nie kapryśnej wentylacji grawitacyjnej.

U niego ten 4 kanał może być pomocny przy np. dużym party :D (i także z tego powodu zaproponowałem kratkę z możliwością regulacji).

Reasumując ewentualnie w salonie lub wcale.

W łazience na górze , jako druga obok wentylatora nie ma najmniejszego sensu a wręcz może zaszkodzić ? to mnie najbardziej interesuje. Dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, rustin napisał:

 Rozumiem, że według Ciebie ani w salonie ani druga w łazience jest nie potrzebna? Bo na to pytanie nic odpowiedziałeś a pytałem o to już z 10 postów wcześniej

W salonie prędzej, ale druga w jednej łazience, NIE, bo mogą się same spiąć, czyli jedna zrobi się wywiewna druga nawiewna i będziesz z cofką wentylacją. Zawory zwrotne nie są szczelne ograniczają tylko ruch. Uważam że są ważniejsze miejsca gdzie by się kratka przydała np. sypialnia dzieci, lub Twoja itd..

19 minut temu, bajbaga napisał:

Zasadne, ale tylko jeśli ten 2 kanał ma być dla wyciągu mechanicznego - wtedy bez nawiewnika w kuchni.

To musiałby być na przeciwnej ścianie od wyciągu mechanicznego.

Ja kombinowałem dwa wywiewne, czyli jeden do okapu, drugi ogólny w kuchni.

  • Dziękuję 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja tak mam w kuchni (jak pisze Animus) dwa kanały wentylacyjne, pod jeden podpięty wyciąg, drugi do wentylacji pomieszczenia (z żaluzją)

a teraz uwaga, w łazience na poddaszu też mam dwa kanały wentylacyjne, w jednym jest wentylator (o małej wydajności 50m3/h) a druga bez wentylatora, zwyczaj panuje taki, że wieczorem włącza się wentylator i zamyka żaluzję drugiego kanału, rano wyłącza się wentylator i otwiera żaluzję.

Na dole w łazience mam jeden kanał z takim samym wentylatorem włączonym non-stop

szósty rok to działa i się sprawdza

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ja tak mam w kuchni (jak pisze Animus) dwa kanały wentylacyjne, pod jeden podpięty wyciąg, drugi do wentylacji pomieszczenia (z żaluzją)
a teraz uwaga, w łazience na poddaszu też mam dwa kanały wentylacyjne, w jednym jest wentylator (o małej wydajności 50m3/h) a druga bez wentylatora, zwyczaj panuje taki, że wieczorem włącza się wentylator i zamyka żaluzję drugiego kanału, rano wyłącza się wentylator i otwiera żaluzję.
Na dole w łazience mam jeden kanał z takim samym wentylatorem włączonym non-stop
szósty rok to działa i się sprawdza
 
pozdrawiam
No i namieszales z tą łazienka :)
W kuchnie nie będzie okapu z wyciągiem tylko pochłaniacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W łazience na poddaszu, dobry wentylator (wydajność 70 - 100m3/h) z czujnikiem wilgoci i timerem - da radę w każdych warunkach.

Sumaryczna wydajność nawiewników na poddaszu nie mniejsza jak 70m3/h.

Całość się zepnie w bardzo skuteczny system wentylacji hybrydowej poddasza.

Też będzie to odrębna strefa wentylacyjna.

 

O wydajności wentylacji decydują dwa czynniki napływ i odpływ.

Odpływ (usuwanie powietrza) będzie takie jaka będzie maksymalna wydajność nawiewników - dokładanie kratki przy małej wydajności nawiewników mija się z celem.

 

Uważam że w tym domu jest możliwe wykonanie 3 stref wentylacyjnych:

 

- Kuchnia: (zamknięta): kratka wywiewna z żaluzją i klapą zwrotną + nawiewniki o minimalnej wydajności 50m3/h (wentylacja grawitacyjna),

 

- Reszta parteru:  w WC kratka z klapą zwrotną, kratka w drzwiach  + 2 nawiewniki o wydajności nie mniejszej jak 20m3/h każdy (wentylacja grawitacyjna),

 

- Poddasze:  w łazience wentylator wyciągowy 70 - 100m3/h, z czujnikiem wilgotności (i ewentualnie timerem) w sypialniach nawiewniki o sumarycznej wydajności nie mniejszej jak 70m3/h (w każdej musi być nawiewnik), wszystkie drzwi z "kratkami" (wentylacja hybrydowa).

 

 

Wentylator bezczynny w minimalnym stopniu może blokować przepływ, to samo robi  klapa zwrotna - są to wartości pomijalne.

 

Oczywiście - moim zdaniem.

 

 

  • Dziękuję 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W łazience na poddaszu, dobry wentylator (wydajność 70 - 100m3/h) z czujnikiem wilgoci i timerem - da radę w każdych warunkach.
Sumaryczna wydajność nawiewników na poddaszu nie mniejsza jak 70m3/h.
Całość się zepnie w bardzo skuteczny system wentylacji hybrydowej poddasza.
Też będzie to odrębna strefa wentylacyjna.
 
O wydajności wentylacji decydują dwa czynniki napływ i odpływ.
Odpływ (usuwanie powietrza) będzie takie jaka będzie maksymalna wydajność nawiewników - dokładanie kratki przy małej wydajności nawiewników mija się z celem.
 
Uważam że w tym domu jest możliwe wykonanie 3 stref wentylacyjnych:
 
- Kuchnia: (zamknięta): kratka wywiewna z żaluzją i klapą zwrotną + nawiewniki o minimalnej wydajności 50m3/h (wentylacja grawitacyjna),
 
- Reszta parteru:  w WC kratka z klapą zwrotną, kratka w drzwiach  + 2 nawiewniki o wydajności nie mniejszej jak 20m3/h każdy (wentylacja grawitacyjna),
 
- Poddasze:  w łazience wentylator wyciągowy 70 - 100m3/h, z czujnikiem wilgotności (i ewentualnie timerem) w sypialniach nawiewniki o sumarycznej wydajności nie mniejszej jak 70m3/h (w każdej musi być nawiewnik), wszystkie drzwi z "kratkami" (wentylacja hybrydowa).
 
 
Wentylator bezczynny w minimalnym stopniu może blokować przepływ, to samo robi  klapa zwrotna - są to wartości pomijalne.
 
Oczywiście - moim zdaniem.
 
 
Muszę sobie to wydrukować :) czyli w salonie nie robić i naradzie zostawić nie wykorzystany ten wolny kanał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, rustin napisał:

czyli w salonie nie robić i naradzie zostawić nie wykorzystany ten wolny kanał?

Moim zdaniem - tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • zacytowałem z muraora, ale oni sami nie wiedząco piszą, więc następny frag: "Przekonali się o tym Amerykanie, gdy okazało się, że aż 95% drewnianych domów, ocieplonych styropianem przyklejonym bezpośrednio do ścian, miało płyty poszycia silnie zawilgocone, a niekiedy nawet spleśniałe (szczególnie wokół okien i drzwi). Poprawny sposób docieplania domów szkieletowych styropianem polega na zastosowaniu takich rozwiązań, by między wiatroizolacją a warstwą styropianu pozostała trwała szczelina powietrzna, umożliwiająca odpływ skraplającej się pary wodnej oraz wody."   Tu też możesz poczytać  http://www.budujzdrewna.pl/forum/viewtopic.php?t=6393
    • https://www.muratorplus.pl/technika/izolacje/ocieplanie-styropianem-domy-szkieletowe-aa-vvGk-vb5x-5CiL.html   "Docieplając ściany styropianem, na który będzie nałożony tynk cienkowarstwowy, trzeba: bardzo starannie zaprojektować i wykonać obróbki wokół okien i drzwi - nie mogą pozostać nieszczelności, którymi woda mogłaby się dostawać pod warstwę styropianu; koniecznie zastosować wiatroizolację chroniącą budynek przed napływem wilgoci z zewnątrz (dla przypomnienia - wiatroizolacja to folia, która nie przepuszcza wody w postaci płynu, ale przepuszcza parę wodną w stronę od poszycia na zewnątrz). Izolacji tej nie wolno mylić z paroizolacją, która ma za zadanie powstrzymać przedostawanie się pary wodnej z wnętrza budynku do ściany; wykonać pomiędzy styropianem i poszyciem (pokrytym wiatroizolacją) szczeliny wentylacyjne, umożliwiające odparowanie wody, jaka mogłaby się ewentualnie znaleźć między tymi warstwami."   Resztę sobie znajdźcie w necie, bo tu już kilka razy to pisałem - i nie chce mi się jeszcze raz 
    • Jeżeli działka w planie zagospodarowania przestrzennego przeznaczona jest pod budownictwo mieszkaniowe jednorodzinne nie trzeba nic odralniać. Zapis grunt rolny widnieje zawsze jeśli działka nie jest zabudowana. Po wybudowaniu domu geodeta robiąc inwentaryzację powykonawczą naniesie budynek na mapę i zmieni oznaczenie w ewidencji albo na B zabudowę albo BR zabudowe na roli.    W zależności jaka jest klasa ziemi konieczne będzie przed uzyskaniem pozwolenia na budowę wyłączenie gruntów spod produkcji rolnej. Dotyczy to klas chronionych I, II i III pochodzeniami mineralnego oraz wszystkich klas gleb pochodzenia organicznego. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...