Skocz do zawartości

Co zmienić aby poprawić wentylację


Recommended Posts

W salonie przy ścianach po obwodzie obniża się sufity i pakuje tam listwy Led,  masz oświetlenie ukryte i rurę zakamuflowaną.
tv-placement.jpg&key=a1ed502f4e038b5a3760f2b5d7cdf5ab395fcad835b55f967dee2ba9782bba6e
Rozumiem jak się robi, nie chcemy tak mieć w salonie. Rozumiem, że według Ciebie ani w salonie ani druga w łazience jest nie potrzebna? Bo na to pytanie nic odpowiedziałeś a pytałem o to już z 10 postów wcześniej
Link do komentarza
37 minut temu, rustin napisał:

Nawiewnik w kuchni? Wcześniej chyba było pisane, że w pomieszczeniach brudnych nie daje się nawiewnikow bo zakłóci wentylację.

Tak, bo to jest/będzie odrębna strefa wentylacji - drzwi nie muszą być podcięte.

Także z tego powodu kratka w salonie powinna być z regulacją przepływu.

34 minuty temu, animus napisał:

Zrobisz drugi kanał do kuchni, ale  od strony salonu, pod sufitem zabudujesz go przy ścianie + 2 kolanka i wyjdziesz z drugą kratką w kuchni.

Zasadne, ale tylko jeśli ten 2 kanał ma być dla wyciągu mechanicznego - wtedy bez nawiewnika w kuchni.

Link do komentarza

Ja co prawda mam WM ale w całym domu docelowo 3 wyciągi.

Dwa na parterze (kuchnia i łazienka) i teraz dojdzie jeden na poddaszu w łazience.


 

Mam w domu taką suszę, że WM idzie okresowo.

Dopóki zona wieszała mokre pranie na suszarkach, było ok.
Jak kupiliśmy suszarkę bębnową, wypadałoby założyć nawilżacz :D
Tak więc spokojnie.

Link do komentarza
4 minuty temu, bajbaga napisał:

I słusznie, bo masz WM o stałej wydajności i dużej samoregulacji - a nie kapryśnej wentylacji grawitacyjnej.

U niego ten 4 kanał może być pomocny przy np. dużym party :D (i także z tego powodu zaproponowałem kratkę z możliwością regulacji).

Reasumując ewentualnie w salonie lub wcale.

W łazience na górze , jako druga obok wentylatora nie ma najmniejszego sensu a wręcz może zaszkodzić ? to mnie najbardziej interesuje. Dzięki

Link do komentarza
5 minut temu, rustin napisał:

 Rozumiem, że według Ciebie ani w salonie ani druga w łazience jest nie potrzebna? Bo na to pytanie nic odpowiedziałeś a pytałem o to już z 10 postów wcześniej

W salonie prędzej, ale druga w jednej łazience, NIE, bo mogą się same spiąć, czyli jedna zrobi się wywiewna druga nawiewna i będziesz z cofką wentylacją. Zawory zwrotne nie są szczelne ograniczają tylko ruch. Uważam że są ważniejsze miejsca gdzie by się kratka przydała np. sypialnia dzieci, lub Twoja itd..

19 minut temu, bajbaga napisał:

Zasadne, ale tylko jeśli ten 2 kanał ma być dla wyciągu mechanicznego - wtedy bez nawiewnika w kuchni.

To musiałby być na przeciwnej ścianie od wyciągu mechanicznego.

Ja kombinowałem dwa wywiewne, czyli jeden do okapu, drugi ogólny w kuchni.

Link do komentarza

ja tak mam w kuchni (jak pisze Animus) dwa kanały wentylacyjne, pod jeden podpięty wyciąg, drugi do wentylacji pomieszczenia (z żaluzją)

a teraz uwaga, w łazience na poddaszu też mam dwa kanały wentylacyjne, w jednym jest wentylator (o małej wydajności 50m3/h) a druga bez wentylatora, zwyczaj panuje taki, że wieczorem włącza się wentylator i zamyka żaluzję drugiego kanału, rano wyłącza się wentylator i otwiera żaluzję.

Na dole w łazience mam jeden kanał z takim samym wentylatorem włączonym non-stop

szósty rok to działa i się sprawdza

 

pozdrawiam

Link do komentarza
ja tak mam w kuchni (jak pisze Animus) dwa kanały wentylacyjne, pod jeden podpięty wyciąg, drugi do wentylacji pomieszczenia (z żaluzją)
a teraz uwaga, w łazience na poddaszu też mam dwa kanały wentylacyjne, w jednym jest wentylator (o małej wydajności 50m3/h) a druga bez wentylatora, zwyczaj panuje taki, że wieczorem włącza się wentylator i zamyka żaluzję drugiego kanału, rano wyłącza się wentylator i otwiera żaluzję.
Na dole w łazience mam jeden kanał z takim samym wentylatorem włączonym non-stop
szósty rok to działa i się sprawdza
 
pozdrawiam
No i namieszales z tą łazienka :)
W kuchnie nie będzie okapu z wyciągiem tylko pochłaniacz.
Link do komentarza

W łazience na poddaszu, dobry wentylator (wydajność 70 - 100m3/h) z czujnikiem wilgoci i timerem - da radę w każdych warunkach.

Sumaryczna wydajność nawiewników na poddaszu nie mniejsza jak 70m3/h.

Całość się zepnie w bardzo skuteczny system wentylacji hybrydowej poddasza.

Też będzie to odrębna strefa wentylacyjna.

 

O wydajności wentylacji decydują dwa czynniki napływ i odpływ.

Odpływ (usuwanie powietrza) będzie takie jaka będzie maksymalna wydajność nawiewników - dokładanie kratki przy małej wydajności nawiewników mija się z celem.

 

Uważam że w tym domu jest możliwe wykonanie 3 stref wentylacyjnych:

 

- Kuchnia: (zamknięta): kratka wywiewna z żaluzją i klapą zwrotną + nawiewniki o minimalnej wydajności 50m3/h (wentylacja grawitacyjna),

 

- Reszta parteru:  w WC kratka z klapą zwrotną, kratka w drzwiach  + 2 nawiewniki o wydajności nie mniejszej jak 20m3/h każdy (wentylacja grawitacyjna),

 

- Poddasze:  w łazience wentylator wyciągowy 70 - 100m3/h, z czujnikiem wilgotności (i ewentualnie timerem) w sypialniach nawiewniki o sumarycznej wydajności nie mniejszej jak 70m3/h (w każdej musi być nawiewnik), wszystkie drzwi z "kratkami" (wentylacja hybrydowa).

 

 

Wentylator bezczynny w minimalnym stopniu może blokować przepływ, to samo robi  klapa zwrotna - są to wartości pomijalne.

 

Oczywiście - moim zdaniem.

 

 

Link do komentarza
W łazience na poddaszu, dobry wentylator (wydajność 70 - 100m3/h) z czujnikiem wilgoci i timerem - da radę w każdych warunkach.
Sumaryczna wydajność nawiewników na poddaszu nie mniejsza jak 70m3/h.
Całość się zepnie w bardzo skuteczny system wentylacji hybrydowej poddasza.
Też będzie to odrębna strefa wentylacyjna.
 
O wydajności wentylacji decydują dwa czynniki napływ i odpływ.
Odpływ (usuwanie powietrza) będzie takie jaka będzie maksymalna wydajność nawiewników - dokładanie kratki przy małej wydajności nawiewników mija się z celem.
 
Uważam że w tym domu jest możliwe wykonanie 3 stref wentylacyjnych:
 
- Kuchnia: (zamknięta): kratka wywiewna z żaluzją i klapą zwrotną + nawiewniki o minimalnej wydajności 50m3/h (wentylacja grawitacyjna),
 
- Reszta parteru:  w WC kratka z klapą zwrotną, kratka w drzwiach  + 2 nawiewniki o wydajności nie mniejszej jak 20m3/h każdy (wentylacja grawitacyjna),
 
- Poddasze:  w łazience wentylator wyciągowy 70 - 100m3/h, z czujnikiem wilgotności (i ewentualnie timerem) w sypialniach nawiewniki o sumarycznej wydajności nie mniejszej jak 70m3/h (w każdej musi być nawiewnik), wszystkie drzwi z "kratkami" (wentylacja hybrydowa).
 
 
Wentylator bezczynny w minimalnym stopniu może blokować przepływ, to samo robi  klapa zwrotna - są to wartości pomijalne.
 
Oczywiście - moim zdaniem.
 
 
Muszę sobie to wydrukować :) czyli w salonie nie robić i naradzie zostawić nie wykorzystany ten wolny kanał?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...