Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
kekube

Wentylacja nowych mieszkań a tych "starych"

Recommended Posts

Witam.

Mam pytanie , otóż nie rozumiem tego "całego zamieszania" z tą wentylacją. Jest tyle wiedzy na ten temat (sposobów wentylowania , grzania ) mieszkania,że od wiedzy może głowa rozboleć :). Ostatnim czasy miałem problem z grzybem  w pokoju przy czym przeglądając internet zdałem sobie sprawę ,że strzeliłem sobie samobója zatykając wentylację w ścianie ( zachowałem się jak typowy cebulak ). Pomimo mieszkania na parterze ( parter równo z ziemią ) i bloku w którym piwnice są zimne  i wilgotne (woda ogrzewana przez piec gazowy), mam nadzieję ,że po odsłonieciu wlotów sytuacja się nie powtórzy ;). Ale zastanawia mnie jedno - dlaczego tyle pracy trzeba włożyć w właściwą wentylację ( skupiać się na utrzymaniu temperatury, właściwym wietrzeniu, grzaniu, utrzymaniu odpowiedniej wilgotnośći, jakieś mostki termiczne, za blisko szafka ściany stąd grzyb na szafkach itp itd ) w nowych blokowiskach budowanych w XXI wieku gdzie technologia wymiata. - a np takim starym bloku budowanym w latach 80 tych, gdzie moi rodzice nie mają żadnej wiedzy na temat wentylacji i nie widzieli grzyba na oczy ! Nie muszą wietrzyć - mogą się kisić całymi dniami z zamkniętymi oknami, grzać na maxa ,że nie idzie wysiedzieć, nie odsuwają szaf od ścian , żeby zapewnić dopływ powietrza i jaokoś nic im się nie skrapla (dodam ,że mają już plastikowe okna bez żadnych wlotów a nie drewniane ,gdzie wiatr szumiał jak się przystawiło ucho :) 

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Inne materiały, inny sposób eksploatacji. Akurat po wymianie stolarki na nową, szczelną i bez nawiewników, bardzo często pojawia się problem z zagrzybieniem. Po prostu wymiana powietrza zostaje ograniczona. Podobnie po ociepleniu starych ścian, to z kolei efekt zamknięcia przepływu pary wodnej przez przegrodę. Na dokładkę w ściany ze zwykłego betonu wnikało znacznie mniej pary wodnej niż np. we współczesne pustaki.

Sposób użytkowania też robi swoje. W takim przegrzanym mieszkaniu wilgotność względna powietrza jest bardzo niska, a wiec niekorzystna dla grzybów.

Przykłady można mnożyć. Po prostu każda technologia ma swoje mocne i słabe strony. A problemy zaczynają się, gdy projektant, wykonawca lub użytkownik nie są ich świadomi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.09.2017 o 10:52, kekube napisał:

a np takim starym bloku budowanym w latach 80 tych, gdzie moi rodzice nie mają żadnej wiedzy na temat wentylacji i nie widzieli grzyba na oczy !

 

W starych blokach stosowali złe rozwiązania, np. wspólne kanały wentylacyjne, a to oznacza, że zamiast odprowadzać powietrze, mogą działać odwrotnie. Co może być bardzo niebezpieczne, a dlaczego niebezpieczne, to wystarczy zobaczyć  film "Goldfinger" z agentem 007 :)

Edytowano przez Tutulkan (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • zacytowałem z muraora, ale oni sami nie wiedząco piszą, więc następny frag: "Przekonali się o tym Amerykanie, gdy okazało się, że aż 95% drewnianych domów, ocieplonych styropianem przyklejonym bezpośrednio do ścian, miało płyty poszycia silnie zawilgocone, a niekiedy nawet spleśniałe (szczególnie wokół okien i drzwi). Poprawny sposób docieplania domów szkieletowych styropianem polega na zastosowaniu takich rozwiązań, by między wiatroizolacją a warstwą styropianu pozostała trwała szczelina powietrzna, umożliwiająca odpływ skraplającej się pary wodnej oraz wody."   Tu też możesz poczytać  http://www.budujzdrewna.pl/forum/viewtopic.php?t=6393
    • https://www.muratorplus.pl/technika/izolacje/ocieplanie-styropianem-domy-szkieletowe-aa-vvGk-vb5x-5CiL.html   "Docieplając ściany styropianem, na który będzie nałożony tynk cienkowarstwowy, trzeba: bardzo starannie zaprojektować i wykonać obróbki wokół okien i drzwi - nie mogą pozostać nieszczelności, którymi woda mogłaby się dostawać pod warstwę styropianu; koniecznie zastosować wiatroizolację chroniącą budynek przed napływem wilgoci z zewnątrz (dla przypomnienia - wiatroizolacja to folia, która nie przepuszcza wody w postaci płynu, ale przepuszcza parę wodną w stronę od poszycia na zewnątrz). Izolacji tej nie wolno mylić z paroizolacją, która ma za zadanie powstrzymać przedostawanie się pary wodnej z wnętrza budynku do ściany; wykonać pomiędzy styropianem i poszyciem (pokrytym wiatroizolacją) szczeliny wentylacyjne, umożliwiające odparowanie wody, jaka mogłaby się ewentualnie znaleźć między tymi warstwami."   Resztę sobie znajdźcie w necie, bo tu już kilka razy to pisałem - i nie chce mi się jeszcze raz 
    • Jeżeli działka w planie zagospodarowania przestrzennego przeznaczona jest pod budownictwo mieszkaniowe jednorodzinne nie trzeba nic odralniać. Zapis grunt rolny widnieje zawsze jeśli działka nie jest zabudowana. Po wybudowaniu domu geodeta robiąc inwentaryzację powykonawczą naniesie budynek na mapę i zmieni oznaczenie w ewidencji albo na B zabudowę albo BR zabudowe na roli.    W zależności jaka jest klasa ziemi konieczne będzie przed uzyskaniem pozwolenia na budowę wyłączenie gruntów spod produkcji rolnej. Dotyczy to klas chronionych I, II i III pochodzeniami mineralnego oraz wszystkich klas gleb pochodzenia organicznego. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...