Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

tynkowanie - trudne ściany w bloku


Recommended Posts

Witam,

Jestem w trakcie remontu mieszkania.
Są tam tynki cementowo wapienne. Zdrapałem starą farbę do gładzi. Skułem narożniki i "wybrzuszenia". Maksymalnie wyprostowałem ściany no i czas je obrobić wraz z sufitami.

Gdzie tynk odchodził - zbiłem do zera (około 5-10% powierzchni). 
Miejsca gdzie zostały zdjęte "wybrzuszenia" się dość mocno sypią. są to głównie narożniki (70%).
Wymieniona została elektryka. są nowe przewody w bruzdach.

Pytania są
1 . Czy możecie po zagruntowaniu położyć na to nowy tynk ? Planowany MP-75L
2. Czym gruntować powierzchnie:
 - sypiący się stary tynk cem-wap 
 - gładkie: beton, nie-uszkodzona gładź?
3. Czy są jakieś specjalne preparaty na sypiący się tynk - coś lepszego niż grunt ?
4. Czy trzeba wtapiać siatkę w nową warstwę tynku ?  Po co się to robi ? Na sufit nie chciałbym jej dawać, ale na ściany - czemu nie ?
5. Czy powinienem stosować tynk gipsowy MP-75/MP-75L czy cementowo wapienny ?
6) Jeśli MP-75 - to czy konieczna jest gładź? Chyba można go zagładzić ?

Moja praca kończy się na gruntowaniu i zaciągnięciu MP75 bruzd po przewodach. Dalej robi ekipa, ale chciałbym wiedzieć co i jak bo np. oni nie mówili nic o siatce i polecili gruntować uni-gruntem - a nie wydaje mi się on właściwym preparatem na te powierzchnie.

Z góry BARDZO dziękuję za pomoc :)

Edytowano przez srebrnylis (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na jakiej podstawie

57 minut temu, srebrnylis napisał:

nie wydaje mi się on właściwym preparatem

Moim zaś zdaniem jest to bardzo dobry środek gruntujący! Są wykonawcy, którzy mają swoje sprawdzone produkty chemii budowlanej, na których im się najlepiej pracuje. W swoich realizacjach używałem przede wszystkim produktów Atlasa - umiejętne ich stosowanie, według opisu w kartach technicznych i wieloletniego doświadczenia przynosiły oczekiwane efekty, tak więc daj zadecydować czym będzie robiła ekipa, którą zdecydowałeś się zatrudnić!

No chyba że w tej ekipie pracuje cukiernik i piekarz... takie spotykałem :zalamka:

Jeśli oni nie mają zamiaru wklejać siatki, to można mieć nadzieję, że wiedzą co mają robić. Siatka służy do innych celów.

W łazience i kuchni, garażu i  w innych "mokrych" pomieszczeniach koniecznie zrób tynk cementowo-wapiennym, natomiast w pozostałych pomieszczeniach śmiało możesz "pozwolić" na tynki gipsowe - ich umiejętne położenie może dać efekt zbliżony do gładzi i wystarczy tylko malowanie.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc.

Unigrunt Atlasu jest pewnie dobrym produktem, ale ja mam:

 gładkie ściany - tu jakiś chyba grunt szczepny by się bardziej nadał z drobinami, które zmatowią powierzchnię.

 Na sypiące się elementy - myślę, że coś głęboko penetrującego.

Ekipa się tylko tym zajmuje, są dobrzy, ale ja zauważyłem że nie lubią "tracić czasu" i dopieszczać, a ja chciałbym mieć zrobione porządnie. Jakby co to mogę ich poprosić by tę siatkę wkleili. Domyślam się że ma ona wiązać szersze partie tynku.

Myślałem też by robić to sam, cena - 50zł za 1m2: tynkowanie, gładź, malowanie. Przy czym sam usunałem farbę, skułem facjatki i wypukłości i sam mam zagruntować. Uważam że to sporo. Może mi spadnie do 30zł za m2 jeśli ustalimy, że obróbka MP-75 na gładko wyeliminuje gładź ze szlifowaniem.

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem test na osypującym się tynku i obok na gładzi.

  •  Atlas Uni-Grunt
  •  Ceresit CT-17 
  •  Franspol - Royal grunt

Najbardziej sypiący się tynk wzmocnił Atlas Uni-Grunt. CT-17 minimalnie słabiej a Franspol zdecydowanie najgorszy. Atlas - rezultat kilku-krotnie mocniejszy i bardziej zwarty tynk niż Royal.

Niby  Ceresit CT-17 i  Franspol - Royal grunt miałybyć głęboko penetrujące - ale jakoś tego nie zaobserwowałem.

Jeśli więc chodzi o efekty - Atlas jest TOP!

Natomiast na opakowaniach  Ceresit CT-17 i  Franspol - Royal grunt jest informacja że są paro-przepuszczalne. Atlas tego nie deklaruje a jego powierzchnia jest nieco bardziej szklista (test równoległy na istniejącej gładzi). Czy ktoś coś wie na ten temat paroprzepuszczalnościu Atlasu?

Czy jest sens walczyć o paro-przepuszczalne ściany - czy trzeba też wtedy stosować odpowiednie farby ?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Panie,

luźno związane, kruszące się fragmenty podłoża należy usunąć, a powierzchnię dokładnie oczyścić. Do słabych podłoży najlepiej stosować grunt głęboko penetrujący, np. ACRYL-PUTZ® GP 41 Grunt polimerowy głęboko penetrujący, zaś w przypadku „zwykłych” powierzchni zalecam użycie ACRYL-PUTZ® GU 40 Grunt uniwersalny. Jeśli zależy nam na paro przepuszczalności, to zarówno grunt, jak i farba powinny wykazywać taką właściwość. Gdy na gładkich, śliskich powierzchniach trzeba stworzyć powłokę szczepną, rekomenduję zastosowanie ACRYL-PUTZ® GK 42 Grunt polimerowy kontakt.

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Gość BLASZKINADASZKI.PL
      Pan Marek z komentarza powyżej niestety myli się, krawędzi wiatrownicy blachy znajdująca się na dachu na którą zostanie położony gont powinna być płaska natomiast stosuje się dwa zabiegi 1 Pod blachę podkładamy 1-2 cienkie paski papy w celu lekkiego jej podniesienia względem powierzchni dachu, aby woda z krawędzi odpływała w stroną środka dachu. 2 Uszczelnienie końcowe gont plus blacha najlepiej uszczelniacz poliuretanowy, kauczukowy ew. bitumiczny. Nie podwijamy blachy pod gontem. Gwarancją szczelności połączenia jest staranne wykonanie lekkiego spadku w stronę środka dachu i dokładne uszczelnienie końcowe gontu.
    • Wykorzystanie prądu elektrycznego do ogrzewania domu uznawane jest za najdroższy sposób na pozyskanie energii cieplnej, ale niekiedy ze względu na niskie koszty inwestycyjne, taki sposób ogrzewania pomieszczeń można stosować jako przejściowy, awaryjny czy nawet docelowy. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budownictwob2b.pl/instalacje/baza-wiedzy/urzadzenia-i-akcesoria-grzewcze/50329-co-trzeba-wiedziec-o-ogrzewaniu-domu-pradem
    • Ile taki najtańszy okienny mercedes kosztuje? 
    • Można mnie przekonać przy pomocy rzeczowych argumentów, czekam z niecierpliwością.   PC są dedykowane dla skansenów z centralnym ogrzewaniem wodnym, takich domów jest z 3 mln na kopciuchach i tyle samo na kotłach gazowych. Dlatego sprzedaż rośnie i bardzo dobrze. W nowoczesnych domach to jest wyrzucenie pieniędzy w błoto. 
    • Dzień dobry,   jeśli chodzi o śnieg, deszcz czy inna trudne warunki naturalne, na pewno coraz nowsze produkty są coraz bardziej odporne na te zjawiska. Większość modeli okien dachowych FAKRO ma najwyższą klasę szczelności. Jednak bardzo istotna jest też oczywiście termoizolacyjność. Lepsze parametry termoizolacyjne to nie tylko ograniczenie ucieczki ciepła z pomieszczeń zimą ale też przyjemniejszy klimat na poddaszu latem. Okna z pakietami 3 szybowymi warto wesprzeć markizami zewnętrznymi dodatkowo poprawiającymi ich termoizolacyjność. Markizy AMZ poprawiają klimat na poddaszu w szczególności latem, zatrzymując upał na zewnątrz.   Tak, jak wspomniał redaktor, warto jest zastosować na poddaszu okna elektryczne, wyposażone w czujnik deszczu. Takie okna nie tylko automatyczanie się zamkną żeby deszcz nie dostał się do wnętrza. Można też nimi sterować zdalnie z pilota w systemie Z-Wave lub ze smartfona poprzez WiFi. Okna dachowe, dodatki do nich oraz produkty stolarki pionowej FAKRO INNOVIEW mogą współtworzyć system FAKRO smartHome, dzięki któremu korzystanie z naszego domu to całkiem nowy poziom komfortu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...