Skocz do zawartości

Opaska wokół domu a poziom gruntu


Macikaz

Recommended Posts

Dzień dobry,

Mam taki problem ze poziom gruntu jest dużo wyżej niż cokół,  i nie za bardzo wiem w jaki sposob wykończyć, czy wysypać kamieniem do poziomu ponizej cokołu, czy piaskiem albo gruntem rodzimym, a wykonczyc kamieniem? Cokół od spodu jest wykończony siatką, do połączenia ze styrodurem posmarowany Evomerem szybka powłoka.

Dziękuję za wszystkie sugestie

izolacja.jpg

Link do komentarza

Podstawowe pytanie - czy dom jest podpiwniczony, Jeśli nie to możliwe są dwa rozwiązania - wykorzystanie  kanały (jak na r4ysunku) jako odwodnienie (drenaż) z wypełnieniem np, kruszywem i zapewnieniem odpływu poza strefę domu. (pewnie potrzeba będzie studzienka i pompa). Druga możliwość  - utworzenie fosy( rowka)   w pewnej odległości od domu chroniącej  od napływu wody z otoczenia. Wierzchnia warstwa opaski - żwir bądź kostka.   i

Link do komentarza

Dom jest niepodpiwniczony. To czego sie obawiam to działanie wilgoci i wody na strefe okołocokołową i tynku i jaki będzie miało wpływ na tę strefę. bo po zasypaniu poziom gruntu byłby wyżej niż przeciągnięta izolacja pionowa powyżej poziomej.

Nie bardzo mam jak zrobić odprowadzenie wody poza strefę domu z takiej wanny jak również wykonanie fosy ze względu na zagospodarowanie.

Niestety warunki terenowe nie pozwalaja na niwelację ponizej poziomu cokołu. Więc mogę jedynie to zasypać kamieniem, piaskiem, gruntem rodzimym który jest gliniasty. Co byłoby najbardziej rozsądne?

 

Link do komentarza
18 minut temu, Macikaz napisał:

Nie bardzo mam jak zrobić odprowadzenie wody poza strefę domu z takiej wanny

wcześniej czy później okoliczności Cię zmuszą :bezradny:... Jak zasypiesz "wannę", to żadna izolacja dłużej nie wytrzyma naporu wody, ta sobie znajdzie drogę do murów i zawita do domku...

Ciekawy jestem, czy Ty kupiłeś ten dom czy budowałeś?

Nikt nie zwrócił uwagi, żeby poziom zero dać wyżej???

Link do komentarza

Niestety kupilem w takim stanie, zabudowa szeregowa wiec nie mam pola manewru, musialbym obnizyc grunt ze 40cm a wtedy cala moja czesc bylaby w niecce. Warunki glebowe wedlug projektu sa dobre, woda gruntowa na 2,5m a grunt przepuszczalny.

Zastanawiam sie tak jak wspomnialem, nad zasypaniem tego grubym kamieniem tak zeby od strony fundamentu byl przeplyw powietrza i woda wsiakala ponizej poziomu izolacji poziomej. Ale z drugiej strony bedzie tam splywala ta z gruntu powyzej? Moze najlepiej byloby zasypac to po prostu tym samym gruntem bo z piaskek takze bedzie sciagal wode? 

Izolacja jest lekka zrobiona na systemie Izohana plus xps bez folii kubelkowej.

Edytowano przez Macikaz (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Wedlug opisu gleby w projekcie sa to piaski gliniaste. Sorry, wprowadzono mnie w błąd, czytam teraz że są to gleby słabo przepuszczalne.Nie wiem czy to dobrze czy teź źle dla mojej sytuacji?

Sasiedzi maja ten problem nie rozwiazany. Ocieplenie muru maja do poziomu izolacji poziomej i tak zasypana kamieniem opaake, ja przy powtornym robieniu hydroizolacji przeciagnalem ocieplenie ponizej poziomu chudziaka to tez cokol mi wyszedl tak nisko. Nie byl zamierzony wyaszedl z roznicy grubosci ocieplenia i xps. Poza tym poziom gruntu jest zroznicowany wokol budynku, ja mam delikatna skarpe od frontu oni zas plaski teren.

Edytowano przez Macikaz (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
  • 3 miesiące temu...

Witam, aby nie zakładać nowego tematu napisze tu, mam kilka pytań do wykończenia przy poziomie zero:

1. jak dalej poprawnie zrobić izolację pionową tzn czy malować jeszcze pustaki w pionie od XPS-a jeden lub dwa w górę dysperbitem ?

2. na jakiej wysokości obciąć folię kubełkową i wykończyć listwą czy tuż przy XPS czy dołożyć jeszcze np z 15 cm XPS i przykręcić ją wyżej nad gruntem ?

3. Ocieplenie będzie grube na 15 cm więc powstanie cokół i tu też pytanie na jakiej wysokości to robić? jak widać na zdjęciu XPS jest ucięty na poziomie zero ale czy już od tego miejsca dawać ocieplenie 15 cm? czy wyżej, dodam że będę dawał wewnątrz budynku 20 cm styropianu na podłogę dopiero potem ogrzewanie podłogowe z wylewka więc od poziomu zero będzie jeszcze jakieś 26 cm (czyli podłoga będzie sporo powyżej pierwszego pustaka).

4. poziom zero jak widać mam praktycznie 5-10 cm nad gruntem, do XPS powinno się przykręcić folie kubełkową zakończoną listwą systemową ale jak pisałem wcześniej mogę to trochę podnieść jeśli będzie potrzeba i tu mam także pytanie co do opaski wokół domu bo chce położyć kostkę na szerokość ok 40 cm na jakiej wysokości to robić? czy listwa systemowa może być zakryta czy musi wystawać ponad kostkę jak przykładowym zdjęciu nr 3? a może w ogóle nie dawać kostki ? tylko zasiana trawka i tyle ? a kostka była by jedynie przed wejściem do domu oraz na tarasie z tyłu domu.

 

Folie narazie przykręciłem do pustaka aby nie sypał się syf ze stawianych ścian oraz aby nie dostała się woda bo aktualnie sporo pada. Teren mam generalnie ze spadkiem, na 2 zdjęciu widać że jest nachylenie i stąd nadmiar gruntu będzie jeszcze przenoszony na przód budynku.

 

Buduję dom tzn robi mi to firma trochę jakby metodą gospodarczą do SOO i chciałbym dopilnować aby to było zrobione zgodnie ze sztuką. Firma kończy na pokryciu dachowym a ja będę chciał to jakoś sam dalej wykańczać i potrzebuję wskazówek aby zrobić to dobrze, wiedzę czerpię generalnie z Internetu ale pojęcie też tam mam, dużo majsterkuje i wykonuję rzeczy sam.

 

Z góry dziękuję za pomoc

1.jpeg

2.jpg

3.jpg

Edytowano przez adasiek231 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
    • Nie bardzo rozumiem o co pytasz. Przecież każdy styropian przepuści wodę. Nie widziałeś nigdy tonącego styropianu? Długo zanurzony w wodzie nasiąknie jak gąbka. Może chodziło o styrodur fundamentowy XPS?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...