Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
xfr82

Dobra, zamykana kratka wentylacyjna do łazienki

Recommended Posts

Witam serdecznie,
chcę wymienić kratkę wentylacyjną w łazience na taką, która jest mechanicznie zamykana. Z obecnej kratki, którą mam strasznie wieje zimnym powietrzem i chcę ją szczelnie zamykać jak jest nie potrzebna. Im szczelniej tym lepiej - ograniczę w ten sposób straty ciepła.
Nie mam doprowadzonych przewodów elektrycznych, dlatego nie może być to kratka zasilana elektrycznie.
Otwór na kratkę ma fi 120. Kratka musi być koniecznie biała.
Jaką konkretnie kratkę polecacie, które zminimalizują straty ciepła? Macie jakieś doświadczenie?

Z góry dzięki za pomoc :D

PS zaznaczę jeszcze, że w łazience nie mam żadnego piecyka na gaz itp także mogę szczelnie zasłaniać i odsłaniać np tylko gdy chcę wywietrzyć po kąpieli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego wieje? Ta kratka powinna ciągnąć powietrze, a nie wywiewać!

Jak rozwiązaną masz wentylację? Mieszkasz w domku, czy w bloku?

Jeśli szczelnie zasłonisz kratkę zakłócasz obieg wentylacji, właściwie całkowicie ją zamykasz i likwidujesz!

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wentylacja wygląda w ten sposób: w łazience wybity jest otwór do kanału wentylacyjnego . Kanał wentylacyjny jest w kominie.

Mieszkam w budynku z lat 50-tych z czerwonej cegły, 6 mieszkań w jednym budynku, 3 kondygnacje. Kilka miesięcy temu kominiarz był, mierzył przepływ powietrza przy kratkach wentylacyjnych i nie powiedział, że coś jest nie w porządku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

- Typowy objaw braku nawiewu (wentylacji) w mieszkaniu - zapewne szczelne okna.

- Być może (jeśli jest lokal poniżej), ktoś podłączył w tym pionie wentylator.

- bez względu na przyczynę odradzam instalowanie kratki zamykanej na stałe przez użytkownika - raczej poszukać kratki z klapą/zaworem zwrotnym, np:

7be4b249eec9e387d8db01b989a8303d.jpgKratka_z_siatka_Vents_biala_190_x_190_mm

19 minut temu, xfr82 napisał:

Kilka miesięcy temu kominiarz był, mierzył przepływ powietrza przy kratkach wentylacyjnych i nie powiedział, że coś jest nie w porządku.

A co na ten fakt administracja ?

Ps. A inne kratki np. w kuchni działają prawidłowo ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Opisałeś nie wentylację, tylko otwór wybity do kanału wentylacyjnego :icon_confused:...

grawKANALOWA.jpg.7a9b2a5f2ea38c3ac8e41312e816d709.jpg

 

wentylacja_mechaniczna_schemat_240615.jpg.6ceb3c7f10d9e14614cfe7b7ed90ccf2.jpg

U Ciebie nie ma zapewnionego NAPŁYWU świeżego powietrza, jego cyrkulacji wewnątrz mieszkania :bezradny:

 

 

I dmucha "pod prąd"...

4 minuty temu, bajbaga napisał:

Być może (jeśli jest lokal poniżej), ktoś podłączył w tym pionie wentylator.

Taki efekt również może wywołać mocniejszy wentylator zamontowany wyżej....

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
47 minut temu, xfr82 napisał:

Kilka miesięcy temu kominiarz był, mierzył przepływ powietrza przy kratkach wentylacyjnych

Jak to się odbywało?

Pewnie Ty stałeś w otwartych drzwiach łazienki, w którymś pokoju było otwarte okno i... było co mierzyć...

Czy w drzwiach łazienkowych na dole masz kratkę wentylacyjną - przepisy wymagają minimum 200 cm2, tzn taki otwór np. 40x5 cm  albo drzwi w łazience podcięte 3-4 cm nad podłogą?

Czy masz nawiewniki w oknach, albo - kiedyś, w tych latach, robiło się kratki pod oknami, niektóre miały przesuwane "zaślepki", ograniczające napływ zimnego powietrza?  Później ludzie i ekipy ocieplające te domy bezkrytycznie zaklejały te kratki :zalamka:  Moja ciocia-babcia ma taki otwór wentylacyjny głęboko w szafce pod oknem, oczywiście od zewnętrznej strony ten otwór został przy termomodernizacji zaklejony i zastyropianowany :bezradny:.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • zacytowałem z muraora, ale oni sami nie wiedząco piszą, więc następny frag: "Przekonali się o tym Amerykanie, gdy okazało się, że aż 95% drewnianych domów, ocieplonych styropianem przyklejonym bezpośrednio do ścian, miało płyty poszycia silnie zawilgocone, a niekiedy nawet spleśniałe (szczególnie wokół okien i drzwi). Poprawny sposób docieplania domów szkieletowych styropianem polega na zastosowaniu takich rozwiązań, by między wiatroizolacją a warstwą styropianu pozostała trwała szczelina powietrzna, umożliwiająca odpływ skraplającej się pary wodnej oraz wody."   Tu też możesz poczytać  http://www.budujzdrewna.pl/forum/viewtopic.php?t=6393
    • https://www.muratorplus.pl/technika/izolacje/ocieplanie-styropianem-domy-szkieletowe-aa-vvGk-vb5x-5CiL.html   "Docieplając ściany styropianem, na który będzie nałożony tynk cienkowarstwowy, trzeba: bardzo starannie zaprojektować i wykonać obróbki wokół okien i drzwi - nie mogą pozostać nieszczelności, którymi woda mogłaby się dostawać pod warstwę styropianu; koniecznie zastosować wiatroizolację chroniącą budynek przed napływem wilgoci z zewnątrz (dla przypomnienia - wiatroizolacja to folia, która nie przepuszcza wody w postaci płynu, ale przepuszcza parę wodną w stronę od poszycia na zewnątrz). Izolacji tej nie wolno mylić z paroizolacją, która ma za zadanie powstrzymać przedostawanie się pary wodnej z wnętrza budynku do ściany; wykonać pomiędzy styropianem i poszyciem (pokrytym wiatroizolacją) szczeliny wentylacyjne, umożliwiające odparowanie wody, jaka mogłaby się ewentualnie znaleźć między tymi warstwami."   Resztę sobie znajdźcie w necie, bo tu już kilka razy to pisałem - i nie chce mi się jeszcze raz 
    • Jeżeli działka w planie zagospodarowania przestrzennego przeznaczona jest pod budownictwo mieszkaniowe jednorodzinne nie trzeba nic odralniać. Zapis grunt rolny widnieje zawsze jeśli działka nie jest zabudowana. Po wybudowaniu domu geodeta robiąc inwentaryzację powykonawczą naniesie budynek na mapę i zmieni oznaczenie w ewidencji albo na B zabudowę albo BR zabudowe na roli.    W zależności jaka jest klasa ziemi konieczne będzie przed uzyskaniem pozwolenia na budowę wyłączenie gruntów spod produkcji rolnej. Dotyczy to klas chronionych I, II i III pochodzeniami mineralnego oraz wszystkich klas gleb pochodzenia organicznego. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...