Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Jak dobrać grubość warstwy izolacyjnej?


Recommended Posts

Witam,

mam następującą sytuację. Remontuję mieszkanie na 3 piętrze zabytkowej kamienicy. Remont generalny, zbiłem stare tynki ze ścian bo już się sypały jak piasek, więc został sam mur.

Na węwnętrzne ściany planuje po zagruntowaniu przykleić bezpośrednio na mur płyty XPS do izolacji cieplnej. Znalazłem płyty Climapor firmy Sarpoor o grubości 4 i 7 mm. Wydaje mi się to być trochę mało, gdyż czytałem na różnych stronach, iż warstwa izolująca powinna mieć conajmniej 5 cm. Inni producenci (Synthos, Austotherm, BASF) oferują płyty znacznie grubsze od 2 do 12 cm w podobnej cenie.

Pytanie jest, dlaczego płyty Climapor 7 mm są droższe od n.p. płyt Synthos Prime S 3 cm, skoro to ten sam materiał?

Czy w moim przypadku płyta Climapor jest za cienka? Może się nadaje tylko do dodatkowego docieplenia od wewnątrz przy już istniejącej izolacji od zewnątrz?

Czy płyty Synthos Prime również można (jak przy Climapor) pomalować farbą bez konieczności tynkowania?

Bardzo cięzko jest znaleźć jakichkolwiek informacji na moje pytania w internecie. Za odpowiedzi byłbym bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam

Kamil

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Synthos Direct

„Zapraszamy do składania zamówień za pośrednictwem poniższego systemu. Formularz zamówienia zostanie wysłany do działu handlowego. Skontaktujemy się w celu potwierdzenia Państwa zamówienia. System Synthos Direct dostępny jest jedynie dla przedsiębiorców i nie prowadzi sprzedaży na rzecz konsumentów! W przypadku pytań lub wątpliwości związanych z funkcjonowaniem systemu prosimy o kontakt telefoniczny lub email. Dziękujemy”

jeśli jesteś przedsiębiorcą  to dzwoń do nich , jeśli nie - to też dzwoń może wskażą kogoś kto to wykonuje na twoim terenie

.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie temu...

Różnice w cenach wymienianych przez Pana materiałów mogą wynikać z wielu czynników, jak np. rozmiar płyt, gęstość, odporność na ściskanie (CS) czy współczynnik lambda. Proszę pamiętać, że XPS, tak samo jak EPS nie jest materiałem jednorodnym i posiada odmiany. Każdorazowo trzeba porównać właściwości materiałów i dobrać rozwiązanie odpowiednie do konkretnego zastosowania.

 

Jeśli chodzi o grubość płyt, jaką należy w tym przypadku zastosować, warto najpierw poradzić się specjalisty, który pomoże zaprojektować warstwę ocieplenia. Proszę pamiętać, że ocieplanie od wewnątrz jest ryzykowne ze względu na możliwość wykraplania się pary wodnej w przegrodzie, co może w dalszym czasie skutkować rozwojem pleśni. Najodpowiedniejszym punktem wyjścia do projektowania systemu ocieplenia jest w tym przypadku obliczenie współczynnika oporu dyfuzyjnego pary wodnej dla przegrody.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie temu...

Szanowny Panie,


w kwestii doboru odpowiedniej izolacji wewnętrznej, najlepiej skontaktować się z producentami tego typu systemów. Takie ocieplenie może bowiem skutkować, wspomnianym w poprzednim wpisie, rozwojem pleśni oraz zawilgoceniem ścian. Optymalnym rozwiązaniem byłoby wykonanie izolacji termicznej ścian zewnętrznych. Jeśli zdecyduje się Pan na ocieplenie od wewnątrz, warto zwrócić również uwagę na odpowiednie wykończenie materiału izolacyjnego – przydatne może być tu skorzystanie z oferty gładzi ACRYL-PUTZ®.

 

Pozdrawiam serdecznie,

E-rzecznik FFiL Śnieżka

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Słyszeliście już o programie Moje Ciepło, który ma zostać uruchomiony w pierwszej połowie 2022 roku? Od czasu zamknięcia dotacji w nowych domach w Czystym Powietrzu na koniec 2019 roku, to będzie pierwszy program, który umożliwi dofinansowanie pompy ciepła. W planach jest 30% dofinansowania, maks. 21 tys. zł w zależności od wybranej pompy ciepła.
    • Wiedziałem, że warto dać sygnał, co zamierzam zrobić. Dobrze, że mi otwieracie oczy na pewne sprawy. A teraz garść szczegółów technicznych dotyczących konstrukcji, które może lekko rozjaśnią, czemu nie obawiam się różnych spraw pogodowych.   Otóż: Osiem słupów wysokości 260 cm o przekroju 14x14cm stoi w rozstawie co 220cm wzdłuż i w odstępie 260cm w poprzek. Słupy posadowione są na stopach fundamentowych 40cmx40cm z betonu sięgających na głębokość 80cm (to te bliżej domu), i 115cm (to te dalej od domu). Słupy zbrojone są prętami 4 x fi10 mm ze strzemionami w rozstawie co 15cm.   Na słupach leżą belki poprzeczne o przekroju 14 cm x 14cm, czyli jak kto nie wie: są to belki grube, takie na murłaty. Całość spięta jest poprzecznymi belkami o przekroju 14 cm x 14cm (poziome belki - murłaty) za pomocą łączeń ciesielskich i dodatkowo skręcona wkrętami ciesielskimi. Wkrętów jest ... od groma, bo każde ciesielskie łączenie jest ustabilizowane co najmniej trzema wkrętami. Wkręty od fi 6 x 120 do fi 6 x 240.   Krokwie o przekroju 7x14cm mają rozpiętość 260 cm od słupa do słupa. Łączenie krokwi do "murłat" zrobiłem za pomocą wkrętów i zaciosów (czy jak zwał). Krokwie są rozłożone co 37 cm w osi, co daje rozstaw 30 cm w świetle. Tak gęsto i w takim przekroju drewna to nawet chyba stropów się nie buduje, bo tam co prawda szerokość belek jest większa, za to nie mają one grubości 7cm  i ich długość od podpory do podpory jest daleko większa niż te moje 260 cm.   No więc słuchajcie, sądzę, że ta konstrukcja postawiona jest z dużym zapasem, jeśli chodzi i o przekroje, i o rozstaw słupów, i o rozmieszczenie krokwi. Konsultowałem ten ustrój z konstruktorem i nie ma tu ściemy żadnej. Ta moje konstrukcja ma, sądzę, większą nośność niż niejedna konstrukcja połaci dachu krytej dachówką, bo tam rozstaw krokwi wynosi coś koło 90 cm, podczas gdy u mnie ten rozstaw wynosi 37 cm. No a znowu krokwie są w konstrukcjach więźby podpierane co jakieś 300 cm, a u mnie to jest 260 cm. Słupy konstrukcji więźby stawia się co 400 cm albo i co 450 cm, a u mnie rozstaw słupów wynosi 220 cm.    Krótko mówiąc, mam las grubych słupów, na którym zamontowane są murłaty łączone zdublowanymi łączeniami ciesielskimi (tradycyjne i wkręty), a na nich leżą normalne krokwie podparte z 30% zapasem, jeśli chodzi o ugięcie. A do tego jeszcze są miecze.
    • Dołóż do tego 800 kg mokrego śniegu. Na metr kwadratowy. Tak jak wspomniałem, nie twierdzę, że to się od razu zawali. Ale trzeba uwzględniać takie obciążenia i mieć na uwadze, że spadek jest minimalny, a powierzchni brak gładkości. Wiec o zsuwaniu się śniegu nie ma mowy. Musi roztajać. Ale wszystko można zaplanować. 
    • Temu zapytałem z czego toto będzie ....Po roku będzie mógł PeZet posadzić dodatkowo na środku tego dachu kaczeńce.
    • Takie rzeczy planuje się  przez budową konstrukcji, zielone dachy "zaczynają" swój ciężar od 50kg/m2 a po kilku latach mogą już ważyć dwa razy więcej ich ciężar ciągle może się zwiększać nawet powyżej 130kg/m2   Co do opadów to nawet deszcz, czy podlewanie skutecznie zwiększa ciężar, odśnieżanie jest trudne, ale możliwe, trzeba jednak ciągle mieć to na uwadze, drewno  na dachu domu jest osłonięte od czynników atmosferycznych, zadaszone nad tarasem  już nie, wilgotność drewna będzie rosła w okresie jesienno-zimowym wraz ze wzrostem obciążenia dachu, degradacja drewna również.     
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...