Belliash Napisano 20 września 2017 Udostępnij #1 Napisano 20 września 2017 Witam, Mam kilka scian dosyc nierownych oraz z peknieciami. W szczegolnosci na laczeniu plyt, stara zaprawa jest popekana i odpada. Chcialem te miejsca troche optycznie wyrownac oraz uzupelnic ubytki. Wczesniej zbic luzne elementy i wkleic siatke. Zastanawiam sie jakiego materialu uzyc, aby pozniej latwo polozyc na to gladz. Probowalem MP75L, ale ma on strukture piasku i ciezko nalozyc cienka warstwe. Mysle ze moglby byc dobry na sufit aby uzupelnic laczenia plyt zeranskich. W przedpokoju na suficie zaprawe miedzy plytami sufotowymi trzyma tak na prawde farba i da sie ja usunac gola reka. Chcialem to zbic i uzupelnic wlasnie MP75L a pozniej polozyc na to gladz. Co sadzicie o wykorzystaniu do tego celu (sufit) MP75L? I co zrobic ze scianami? Chcialbym, aby byly juz w miare proste i gladkie nawet jesli miejscowo nalozona bedzie cienka warstwa i bez problemu trzymala sie tego pozniej gladz. Przy MP75L obawiam sie ze ten piasek bedzie wychodzil przy nakladaniu gladzi. Dodatkowo chcialem tez wkleic narozniki, jsli jest taka mozliwosc chcialem uzyc tego samego produktu. I w tym przypadku rowniez nie potrzebuje nakladac grubej warstwy. Pozdrawiam serdecznie. Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 21 września 2017 Udostępnij #2 Napisano 21 września 2017 Problemy z tynkiem na płytach betonowych występują bardzo często - tynk cienkowarstwowy nakładany na gładkie i niezagruntowane podłoże łatwo odpada. Praktycznym rozwiązaniem tego problemy będzie - po usunięciu - tynku naciągnięcie warstwy podkładowej z kleju do płytek przy pomocy drobnozębowej pacą (grubość ok. 1 - 2 mm) Po wyschnięciu nakłada się gipsowy tynk cienkowarstwowy lub gładź polimerową. Link do komentarza
zenek Napisano 21 września 2017 Udostępnij #3 Napisano 21 września 2017 20 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał: tynk cienkowarstwowy nakładany na gładkie i niezagruntowane podłoże łatwo odpada. Jednak - jeżeli płyty będą klawisować - peknięcia pojawią się znowu. A klawiszowanie ma różne przyczyny, w tym nierówne ich obciążenie i tutaj nawet stosowanie siatki na styku płyt może ie pomóc. Link do komentarza
Belliash Napisano 21 września 2017 Autor Udostępnij #4 Napisano 21 września 2017 Dzieki za odpowiedzi. Mam jednak ciekawsze pytanie. Skuwalem luzne fragmenty tynku, w tym ten w prefabrykowanej bruzdzie bo byl clay pekany i moglem go palcami wyciagac... Na samym dole bylo kiedys gniazdko 230V, a ze bylo klejone to nie spodziewalem sie ze pod nim nie ma betonu. Niestety pod luznym tynkiem ktorego bylo sporo byl luzny gips... No i efekt teraz jest nastepujacy: Czym teraz moge wypelnic taka dziure, aby nic nie odpadalo? Ma wymiary ok 10x10cm. Link do komentarza
aru Napisano 21 września 2017 Udostępnij #5 Napisano 21 września 2017 tu se wpakuj mp75l, w reszczcie przypadków o których piszesz stosowanie tego tynku to nieporozumienie, poczytaj o nim w necie przy żerańskich to loteria co pomoże a co nie - kwestia jak je ułożyli; to stare czy nowe budownictwo? Link do komentarza
Belliash Napisano 22 września 2017 Autor Udostępnij #6 Napisano 22 września 2017 (edytowany) Poczatek lat 90. Instalacja elektryczna byla np juz w wiekszosci miedziana ale dwuzylowa. Przewody aluminiowe trafily sie w 2 pokojach od lacznika do oswietlenia. Nie sadzilem ze ktos zrobil taka dziure pod gniazdko ktore bylo klejone, skoro plyta ma w tym miejscu prefabrykowane bruzdy, centralnie pod gniazdkiem... Zaprawe z bruzd dalo sie wyciagnac palcami, nie liczac ostatnich moze 20cm, ktore wytluklem mlotowiertarka - no i jak docisnalem to wpadlem do pokoju obok Teraz chcialbym ta dziure zakleic. Zastanawialem sie czy nie zagruntowac wszystkiego w okol i nie przeciagnac jakims gipsem? W tym miejscu byla jakas zaprawa i gips - zaprawa odpadla praktycznie sama, gipsowi musialem juz pomoc. Poza tym mam w mieszkaniu 1 scianke dzialowa z cegly na ktorej lata buja sie w kazda strone, nagorze sciana ma 10cm, na dole 8 i tam chcialem podrownac MP75L a pozniej na to polozyc jeszcze gladz. Co sadzicie o takich wykonaniu? Ostatecznie ostatnie pytanie: Zastanawiam sie ktory grunt wybrac. Znajomy polecal mi emulsje gruntujaca Megaron K-15 polimerowa, ktora kosztuje ~20zl, co wydaje sie byc rozsadna cena, chociaz kiedy fachowcy robili mi lazienke, to korzystali z gruntu Mapei Primer G. Wiele dobrego slyszalem tez o Knauf BetoKontakt. Sadze ze wiekszosc z nich ma podobny sklad i dzialanie, ale nie rozumiem skad taka roznica cenowa - 20zl za Megaron, 46zl za Knaufa i az 75zl za Mapei? Edytowano 22 września 2017 przez Belliash (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Sławomir Napisano 25 września 2017 Udostępnij #7 Napisano 25 września 2017 To tak jak np. z zegarkami - kupisz za 50 zł, 500 zł i 5 000zł , a wszystkie pokazują aktualną godzinę Link do komentarza
Eksperci Śnieżka Napisano 13 października 2017 Udostępnij #8 Napisano 13 października 2017 Szanowny Panie, przede wszystkim musi Pan usunąć wszystkie luźno związane fragmenty tynku/zaprawy i dokładnie oczyścić podłoże. Do wypełnienia i wyrównania ubytków polecam zastosowanie masy szpachlowej ACRYL-PUTZ® MS 30. Zawiera ona w swoim składzie specjalną żywicę polimerową, która w znacznym stopniu poprawia jej parametry wytrzymałościowe i decyduje o doskonałej przyczepności do podłoża. Przed nałożeniem gładzi podłoże należy zagruntować gruntem polimerowym uniwersalnym ACRYL-PUTZ® GU 40. Wspomnianej masy można również użyć do wklejenia narożników. Obrobiona zgodnie z zaleceniami producenta masa jest gładka i gotowa do malowania lub tapetowania. Pozdrawiam serdecznie, E-rzecznik FFiL Śnieżka Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się