Skocz do zawartości

Prośba o dobór mocy wnioskowanej KW


Recommended Posts

Chcę wystąpić bezpośrednio o warunki zasilania docelowego do domu jednorodzinnego (pomijając etap budowy)
Nie mam pojęcia o jakie KW wnioskować i jakie będzie planowane przywidywane zapotrzebowanie energii.

Dom będzie miał powierzchnię użytkową 90-100 metrów, docelowo dla 4 osób.
Kuchenka elektryczna, lodówka zamrażarka,piekarnik, generalnie wszelkie urządzenia współczesne bez bajerów typu elektryczne ogrzewanie podłogowe, przepływowy podgrzewacz wody itp

Czy decydując się na jakąś konkretną moc płacę jednorazowo więcej za przyłącze w zależności od mocy i po prostu mam potem większy maksymalny limit?(bez większych opłat stałych)

Pozdrawiam

Link do komentarza
5 godzin temu, jackersson napisał:

Czy decydując się na jakąś konkretną moc płacę jednorazowo więcej za przyłącze w zależności od mocy i po prostu mam potem większy maksymalny limit?(bez większych opłat stałych)

Maksymalna moc zamówiona pod 25-amperowe zabezpieczenie przedlicznikowe, to 14 kW. 3-fazy. O tyle zawnioskuj. To komfort.

Zapłacisz jednorazowo opłatę przyłączeniową (zgodnie z taryfą dostawcy prądu - ceny chyba oscylują wokół 100 zł za 1 kW).

W gospodarstwach domowych nie ma comiesięcznej opłaty za ilość mocy przyłączeniowej/zamówionej, więc potem opłaty będą takie same dla mocy czy to 8, czy 14 KW.

Edytowano przez Leszek4
dodałem: "comiesięcznej". (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Nie do końca tak jest, że 25 A zabezpieczenia głównego daje moc przyłączeniowa 14 kW bo w większości jest to 16 kW, to zależy od dostawcy energii. Niektóre ZE posiadają przy wartości stałej zabezpieczenia głównego widełki mocy przyłączeniowej. I zamawia sie moc przyłączeniowa określając jej wielkość a nie zabezpieczenie przedlicznikowe, bo jakie będzie zabezpieczenie przedlicznikowe leży w gestii ZE. Koszt za kW przyłącza zależy jakie to będzie przyłącze, napowietrzne czy ziemne (o ile pamiętam ziemne jest droższe) a stawki za przyłącze każdy ZE ma różne ale zbliżone do siebie kwotowo i stawka jest zryczałtowana za przyłącze do 200 m.

file.php?id=4654

tabela.jpg

t_moce_455.jpg

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...