Skocz do zawartości

Problem z warstwą ocieplenia przed wylewką


Recommended Posts

Problem w wykonaniu ocieplenia pod wylewkę. Wygląda to tak. Salon miał być obniżony w stosunku do pozostałych pomieszczeń obniżony o 30 cm, doszliśmy jednak do wniosku żeby wyrównać ten salon ze względu na wiek do reszty pomieszczeń i teraz jest problem bo przed wylewką trzeba to wyrównać. Mam kupiony styropian Eps 100 na całość (13 cm wyliczona przez posadzkarzy +30 cm w salon poza tymi 13cm). Jak teraz będzie wygladalo ugiecie styropianu pod wylewką ok. 6 cm (będzie podlogówka) w salonie a pozostalej cześć, a chodzi o to żeby ten sam poziom uzyskać po wykonaniu wylewek. Mało tego, chodzi jeszcze o określenie dylatacji miedzy salonem a otoczeniem. Czy większa warstwa styropianu nie ugnie się więcej niż mniejsza. Liczę na pomoc 

Link do komentarza

Przestrzeń pod podłogą można wypełnić innym, znacznie tańszym materiałem, np. zagęszczanym warstwami piaskiem lub pospółką. Dopiero na to folia, styropian i wylewka podłogowa.

Jednak nawet przy zastosowaniu styropianu w bardzo grubej warstwie nie obawiałbym się nadmiernego ugięcia. Na styropian w takim pomieszczeniu jak salon działają w praktyce niewielkie siły.

Link do komentarza

Spotykam budynki gdzie jest 50 cm izolacji styropianu, co moim zdaniem jest przesadą, tym bardziej że ocieplenie ściany fundamentowej jest dużo, dużo skromniejsze - to tak na marginesie. Dwa rozwiązania podane powyżej, moim zdaniem są dobre, jedynym uzupełnieniem, przy grubszej warstwie izolacji jest zbrojenie wylewki siatką stalową.

Ponadto - masa betonu wylewki (zakł. 30m2) to około 5000 kg , więc izolacja ułoży się dosyć skutecznie  a późniejsze odciążenia (wilgoć z osuszania), czy obciążenia ( posadzka+wyposażenie wraz z użytkownikami) nie będzie miało istotnego wpływu na zmianę poziomu powierzchni podłogi. 

Link do komentarza

Grubsza warstwa styropianu nie stanowi problemu zwłaszcza pod ogrzewaniem podłogowym. W Salonie trzeba zrobić dylatację obwodową i przewidzieć elastyczne połączenie pokrycia na styku salon - reszta podłogi. Pospółka ani piasek jako dodatkowe wypełnienie to tylko kłopot (konieczność zagęszczenie) i zero izolacji cieplnej. W ostateczności można użyć keramzytu, który ograniczy ucieczkę ciepła i podsiąkanie wilgoci, ale jak jest styropian to kłaść.

Link do komentarza

A ja bardziej zwróciłbym uwagę na grubość wylewki, nie wiadomo jaka ma być ta wylewka czy z miksokreta czy anhydrytowa. Bo na cementową z miksokreta przy ogrzewaniu podłogowym to trochę za cienka.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...