Skocz do zawartości

Co lepsze, murowana ze ściana czy drewniany szkielet?


Recommended Posts

Jaka technologia budowy jest lepsza? Murowana ze ścianami z pustaka ceramicznego czy drewniany szkielet wypełniony ociepleniem z wełny mineralnej, poszycie zewnętrzne z płyt OSB, z elewacją z wełny mineralnej z tynkiem mineralnym?

Mam projekt domu i takie dwie możliwości budowy. Jakie wady i zalety ma każda z tych metod, co będzie tańsze, co trwalsze? Czy opłaca się stawiać dom w tej drugiej opcji?

Link do komentarza
4 godziny temu, Jurek_Jerzy napisał:

Murowana ze ścianami z pustaka ceramicznego czy drewniany szkielet wypełniony ociepleniem z wełny mineralnej, poszycie zewnętrzne z płyt OSB, z elewacją z wełny mineralnej z tynkiem mineralnym?

 

4 godziny temu, Jurek_Jerzy napisał:

co trwalsze

Nie wiem, co tańsze - ważniejsze (bo to chyba nie jakaś wielka różnica) - co trwalsze - bo na lata.

Wybrałbym pustak cermiczny. Jako trwalszy, silniejszy - szczególnie jeśli i stropy będą  żelbetowe,  mniej narażony na czynniki niszczące, w sumie wg mnie zdrowszy, lepiej adaptujący jakieś mocowania, modernizacje. Nie wiem jakie masz do tej alternatywy stropy - bo raczej bardziej pasują żelbetowe, ale i drewniane też mogą być. 

Ale, ale - Pustak ceramiczny też potrzebuje ocieplenia - i tu możesz dać albo system ze styropianem ( albo jeszcze lepszą inną pianką) , albo z wełną minealną. Tynki też do wyboru i koloru. I wykladziny różne.

Ale żeby było jasne - mieszkam w domu murowanym z ceramiki :12_slight_smile:

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...

Ja się zdecydowałem na pustak ceramiczny. Stropów nie mam monolitycznych ze względu na duże koszty i w sumie małe oczekiwania względem nich :) Mam tylko użytkowe poddasze z lekkimi ściankami działowymi, więc bez przesady, żeby pod coś takiego robić monolit za 150% wartości stropu gęstożebrowego :P Porotherm mam docieplony 12 cm XPSa. Parametr izolacyjności termicznej mam wyliczony na 0,2. Największe koszty przy zabezpieczeniu termicznym to zresztą nie są ściany, ale drzwi i okna. Moim zdaniem nad wyborem tych elementów trzeba spędzić więcej czasu niż nad wyborem elementów konstrukcji. Tu jest temat prosty - ceramika poryzowana to dobry i bardzo popularny materiał, więc znalezienie wykonawcy to żaden kłopot.

Link do komentarza

Też mamy dylemat czy pójść w kierunku tradycyjnej zabudowy murowanej czy postawić na dom szkieletowy.

Orzech jest wyjątkowo twardy do zgryzienia, ponieważ domy szkieletowe szybciej się budyuje dużo szybciej. Są też tańsze. Domy murowane buduje się wolniej i są też droższe. No ale są też trwalsze i służą na długie lata.

Dylemat jest pomiędzy:

1.  Murowany: https://www.mgprojekt.com.pl/fokstrot

2. Szkieletowy: https://www.mgprojekt.com.pl/praktyczny-b

Szacunkowy koszt budowy różni się w tym przypadku o ponad 100 zł. Jak to widzicie?

Link do komentarza

Akurat w tym przypadku 1m2 powierzchni całkowitej budowanego domu szkieletowego wynosi 1.940zł a murowanego 1.860zł - czyli murowany wychodzi taniej.

Przeliczając na m2 powierzchni użytkowej - dom murowany 2500zł za 1 m2 i 2.962zł za 1m2 dom szkieletowy.  Czyli tak licząc murowany wychodzi drożej.

Tyle, że to nie jest to prawdą, bo porównywane są dwa zdecydowanie różne projekty. Murowany jest o 60m2 większy (garaż), zupełnie inne dachy, itp.

Jeśli chcesz porównać, znajdź projekt domu wyliczony dla obu technologii.

Link do komentarza

W tych powyższych projektach jest mniej więcej tak jak piszesz. Ten garaż w przypadku tego pierwszego projektu trochę zaburza  ogólną wycenę. Chodziło mi bardziej o porównanie tych dwóch technologii pod względem kosztów i nie są to jakieś istotne różnice, no chyba, że kosztorys został trochę przeszacowany lub niedoszacowany.

Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...

Pod względem kosztów to murowanie na 100% będzie tańsze niż szkielet. Masz też większą swobodę wyboru technologii i materiałów, a większa podaż = niższa cena... Ja porównywałem swego czasu koszty domu z Porothermu i szkieletowego i wychodziło mi 25% taniej na korzyść ceramiki (przy bardzo podobnych parametrach termicznych). A do tego szkieletówka będzie zawsze gorsza akustycznie od murowańca (jeżeli robi ci to jakąś różnicę :P). Ogólnie jednak najbardziej bałem się robocizny w szkielecie - kosztów i jakości prac. Akurat nie miałem nikogo "po znajomości" kto by ogarniał tego typu technologię, a z tzw. ogłoszenia to jednak raczej strach brać. Technologie murowane to dużo łatwiejszy temat, więc i o wykonawcę jest łatwiej.

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Potwierdzam, koszty postawienia szkieletu są bardzo mocno pompowane przez wykonawców. Konkurencja nie jest duża (oczywiście zależy to od regionu kraju), więc wykonawcy czasami mają trochę chore stawki. Robocizna z ceramiki czy silikatu to z reguły dużo niższy pułap. A czy szkielety są lepsze? Zależy w czym... Moim zdaniem z ceramiki poryzowanej też można postawić bardzo ciepły i świetny akustycznie dom, nie trzeba jakoś specjalnie uciekać do wyrafinowanych technologii

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...