Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
CrawBerry

Wyrównanie ścian w łazience

Recommended Posts

Witam,

Przymierzam się do małego remontu łazienki, większość prac hydraulicznych i elektrycznych jest już zrobiona. Na ten moment łazienka ma ściany ze skutymi tynkami. Chciałem wyrównać ściany karton gipsem - wszyscy z resztą mi to polecali jednak obawiam się go dawać na jedną ze ścian ponieważ dom jest nieocieplony i ściany czasami przemarzają. Proszę o pomoc czy dać tam karton czy może zrobić to jakoś inaczej.

Pozdrawiam serdecznie
CrawBerry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Panie,

najlepszy, docelowym rozwiązaniem jest ocieplenie ścian zewnętrznych tak, aby nie dochodziło do ich przemarzania. Przy przemarzaniu, problem (np. pęknięcia, zawilgocenie) może pojawiać się bez względu na rodzaj użytego do wykończenia materiału. Proponuję jednak zastosować tynk cementowo-wapienny, który ma większą wytrzymałość niż płyty karton-gips. Do wykończenia powierzchni można użyć natomiast gładzi wapiennej ACRYL-PUTZ® RV 13 RENOVA, przeznaczonej do aplikacji w pomieszczeniach „wilgotnych”, narażonych na występowanie grzybów i pleśni.

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego nie płyty kartonowo gipsowe? Ja równiez myślę nad wyrównaniem ścian i wydaje mi się ze karton gips będą do tego najlepsze. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Panie,

 

zastosowanie płyt kartonowo-gipsowych to najszybsze rozwiązanie. Można oczywiście je wykorzystać, jednak trzeba pamiętać, że struktura tynku jest bardziej wytrzymała od płyt. Jeśli zdecyduje się Pan na płyty, to warto postawić na takie przeznaczone do pomieszczeń „wilgotnych”.

 

Pozdrawiam serdecznie,

E-rzecznik FFiL Śnieżka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Księga to wieczysta a Ty pytasz o dziennik budowy. Nie rozumiem za bardzo o co pytasz. Rozbudowa a wytyczenie budynku to dwie rożne rzeczy. Najpierw powinno być wytyczenie budynku bo jak można dokonać rozbudowy jak nie będzie wytyczenia budynku i jego wybudowania. Rozbudowa kojarzy mi się dostawieniem części murów do istniejącego już budynku. Na moje rozumowanie to najpierw powinien być wpis geodety o wytyczeniu domu a potem kolejny wpis o wytyczeniu jego rozbudowy. Komu miałby te obowiązki powierzyć? Został odwołany przez inwestora czy co? I powiedz o co konkretnie chodzi, chcesz kupić ten dom? Jeżeli chodzi o kupno to wszelakie formalności papierkowe notariusz zweryfikuje przed kupnem, a jeżeli masz jakieś obawy to udaj się do notariusza po poradę.
    • Będzie. Papiery mają być w porządku, żeby później nie biegać. To sprzedający odpowiada za jakość "towaru" do sprzedaży. Poza tym, notariusz może odmówić sporządzenia aktu, jeśli zauważy nieprawidłowości.
    • Zgadza się że to pierwsze rury z plastiku jakie zaczęto stosować do c.o.  Fajnie się robi wszystkimi metodami pod warunkiem że się umie   ale uważam że lepiej i prościej wykonać instalacje z alupexa. Pion wystarczy 25 a podejścia jak pisałem wcześniej 14-16. Między innymi to miałem na myśli pisząc że z alupexa wychodzi taniej bo nie trzeba na to zwracać uwagi.   Przy alupexie tak dokładnie jest. Życie trzeba sobie upraszczać a nie komplikować, więc cały czas uważam że obecnie robiąc instalacje c.o. używając rur PP jest to archaizm, pomimo że te rury dalej są w ofercie, więc po co komplikować sobie jak można zrobić to o wiele łatwiej i prościej. Od tego należałoby zacząć a nie od czapy zrobić a potem w razie niedziałania pytać się co się źle zrobiło.
    • Do grzejników wystarczy nawet 20mm (wewn. 16mm) wg. mnie. Możesz zastosować np. 25mm na kondygnacji I i 20 na wyższej (II). Kłopotliwe natomiast przy rurach pp może być to, że trzeba uwzględniać wydłużenie liniowe pod wpływem temperatury na dłuższych odcinkach.  Współczynnik rozszerzalności dla rur pp jest ponad 10x większy niż dla rurek miedzianych. Czyli jeśli odcinek prosty l>5m to trzeba zrobić kompensację. Trzeba wtedy stosować kompensatory (w kształt u).  Chyba, że są to rurki wielowarstwowe stabilizowane aluminium, to wtedy jeśli każe odgałęzienie rozdzielone jest punktem stałym (tj. mocowaniem, które uniemożliwia przemieszczanie), to nie trzeba wykonywać kompensacji.
    • Ja bym zrobił piony z 32ki a gałązki do grzejników z 25ki , myślę że wystarczy jak w instalację jest wpięta pompa .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...