Skocz do zawartości

Czy uda nam się wybudować ten domek za 200 tyś?


Recommended Posts

Witajcie icon_smile.gif
Jestem nowa na forum i od kilku dni pilnie śledzę wasze wypowiedzi. Jedne mnie dobijają, inne podnoszą na duchu... Właśnie z moim ukochanym przymierzamy się do kupna działki i budowy domku. Niestety jesteśmy zdani wyłącznie na siebie i nie dysponujemy ogromną gotówką... Mam więc do was, doświadczonych budowniczych domków marzeń, pytanie. Czy uważacie, że wybudowanie takiego domku za 200 - 220 tyś. jest możliwe? icon_rolleyes.gif

http://www.z500.pl/index.php?projekt=34&ogolne=1&lustro=0

A jeżeli tak, to ile to może potrwać?...
Będę bardzo wdzięczna za wasze opinie. I błagam nie piszcie tylko "NIE!" icon_wink.gif
Link do komentarza
Witam:) nie piszę NIE. Proponuję najpierw kupić działkę i otrzymać warunki zabudowy. To napewno potrwa kilka miesięcy, a w takim czasie nikt nie jest w stanie przewidzieć, jakie będą ceny. Nie warto też wcześniej kupować projektu domu (może się okazać, że pójdzie do kosza. Tak naprawdę dopiero mając warunki można wybierać domek. A jeśli działka pozwala - najlepiej w parterze. I na koniec technologia - tradycyjny czy inny?. Pozdrawiam icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...
Witam.
Pobudowanie to jeszcze nie mieszkanie, o ile to pierwsze pewnie w tych pieniądzach udałoby się zrealizować(na dzień dzisiejszy, wykonując większość prac sposobem gospodarczym) to, wykończenie i wykonanie wszystkich przyłączy, odbiorów itp. może być kosztowniejsze. Dodam tylko , że za samo wykonanie mapy geodezyjnej z inwentaryzacją dudynku to koszt ok 700-1000zł., kominiarz ok 250zł, gazownik to samo ,elektryk....itd,itd....
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Syllwia ma rację nie poddawaj się. Ja tez jeszcze dokładnie nie wiem ile mnie to wszystko wyniesie ale robiłem sobie koszty orientacyjne materiałów i jestem nastawiony optymistycznie a będę budował domek W-25.12a. A te wszystkie opinie akurat nie w tym temacie założonym przez ciebie ale był taki temat odnośnie kosztów stanu surowego itp. Niektórzy tak potrafią zdołować człowieka że tylko stać by było nielicznych na budowy a jednak budują różnie zamożni prawda. A te koszty to podają ci co chca mieć domy chyba "idealne" czyli super materiały, super ogrzewanie wentylacje mechaniczne centralne odkurzacze itp itd. Ale czy to wszystko potrzebne. pozdrawiam
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 8 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...