Skocz do zawartości

Ocieplenie fundamentów i podłogi


Recommended Posts

Ponieważ będą wylewane za niedługo fundamenty i trzeba ustalić ich górną wysokość - do poziomu układani styropianu - to muszę określić się już z grubością izolacji na podłodze.

Projekt zakłada 15 cm EPS 100, majster twierdzi, że 10 cm wystarczy bo grubsze to już wyrzucanie pieniędzy w błoto. W którą stronę iść?

 

I druga sprawa tyczy się też ocieplenia fundamentów. Projekt zakłada 18 cm - majster chce dawać 10 cm. Iść na krakowski targ i dać 15 cm ( o ile taka grubość jest) ?

 

Dodam, żę poziom zero jest 60 cm ponad obecny poziom gruntu. Projekt zakłada  jeszcze częściowe obsypanie fundamentów.

Link do komentarza
Gość mhtyl
20 godzin temu, przemty napisał:

 

Projekt zakłada 15 cm EPS 100, majster twierdzi, że 10 cm wystarczy bo grubsze to już wyrzucanie pieniędzy w błoto. W którą stronę iść?

 

 

Daj te 15 cm, na tym nie stracisz. Czy planujesz ogrzewanie podłogowe? Jeżeli tak to nawet powiedziałbym aby dać 20 cm tylko musisz pamiętać aby chuda posadzkę wylać 5 cm poniżej jak pokazuje projekt po to abyś nie obniżył sobie wysokości pomieszczenia.

20 godzin temu, przemty napisał:

 

 

I druga sprawa tyczy się też ocieplenia fundamentów. Projekt zakłada 18 cm - majster chce dawać 10 cm. Iść na krakowski targ i dać 15 cm ( o ile taka grubość jest) ?

 

W tym przypadku 15 cm było by ok, ale pamiętaj na dobrej izolacji nigdy nie stracisz o koszt styropianu w stosunku do całej inwestycji i eksploatacji można rzec  że jest znikomy.

Link do komentarza
Gość mhtyl
2 minuty temu, przemty napisał:

OK, a korzystając z okazji - instalacje kanalizacyjną robić przy fundamentach czy można później?

Po ubiciu piachu a przed wylaniem chudziaka połóż rury kanalizacyjne wszystkimi podejściami, przecież nie będziesz potem kuł chudziaka aby położyć rury. I jeszcze  przy stawianiu fundamentów zrób otwory/przepusty na rury aby tez potem nie musiał kuc ściany fundamentowej.

Sprawa jeszcze zrobienia przepusty pod wodę. Woda powinna iść na głębokości 1,2 m czyli poniżej ław fundamentowych. W planowanym miejscu gdzie woda ma wchodzić do domu połóż rurę pcv 110 z dwoma kolanami 45 stopni (dwa kolana 45 st dadzą Ci załamanie 90 st) w kształcie litery L i przez tak zrobione podejście bez problemu przepchniesz rurę od wody do domu.

Link do komentarza
Gość mhtyl
Przed chwilą, przemty napisał:

Wedlug projektu kanalizacja ma wyjść z domu 30 cm poniżej dolnego poziomu ław

Nie patrz na projekt tylko na poziom gruntu. jak będzie rura wychodziła z domu około 0,5 m poniżej gruntu to będzie dobrze. jeżeli dasz rurę 30 cm powyżej ław to chcąc uzyskać odpowiedni spadek to szambo będziesz musiał zakopać na dużej głębokości. Najlepiej jak dopytasz o to swojego Kierownika albo instalatora co będzie Ci robił instalacje kanalizacyjną bo oni będą na miejscu i naocznie to zobaczą.

Link do komentarza

Fundamenty stawia się do wysokości poziomej izolacji przeciwwilgociowej a nie cieplnej . Przy wyniesieniu poziomu O pod teren, w"dole" pod podłogą, przed wypełnieniem podsypem można włożyć dowolna grubość termoizolacji - przy braku ogrzewania podłogowego 10 cm wystarczy ale i 15 nie zaszkodzi. Nie chodzi o ocieplenie fundamentów, ale pewnie cokołu - na fundament w części podziemnej wystarczy 10 cm.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...