Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Recommended Posts

Po pierwsze zaprzestać wpuszczania do komina spalin z gazu. Po drugie rozebrać komin i zutylizować cegłę zeżartą przez kwas siarkowy. Przy okazji wraz z cegłą znikną plamy. Po trzecie wstawić nowy komin z materiału kwasoodpornego. Po czwarte - można wtedy włączyć kuchenkę i zagotować wody na herbatę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie te zacieki muszą pochodzić od gazu. Może to być skutkiem omawianego ostro w innym temacie oparcie stropu o komin. Dlaczego? ano dlatego że strop pracuje inaczej niż komin i powstają pęknięcia a przez te pęknięcia przechodzi z łatwością kondensat. Druga przyczyna to palenie mokrym opałem np drewnem lub miałem przy kominie z cegły.

Ale żeby dokładniej zdiagnozować sytuację to należałoby się dowiedzieć z czego jest ten komin i od czego, pieco-kuchni, kotła gazowego, kominka czy pieca na paliwo stałe z dmuchawą czy bez itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Pomocnik napisał:

Jak i czym zlikwidować brunatne plamy na ścianie i suficie przy kominie?

Najpierw pytanie jaki to komin, jaki przewód - spalinowy, dymowy czy wentylacja i w jakim pomieszczeniu? Może wiadomo, z jakiego są materiału.

Plamy brunatne mogą pochodzić np. od zwykłego kurzu i wilgoci osadzającej się na kominie na skutek niższej temperatury - jeśli to wentylacja - szczególnie w pomieszczeniu o podwyższonej wilgoci - łazienka, kuchnia. Może to być też wentylacja z piwnicy niosąca zimniejsze powietrze. 

5 godzin temu, mhtyl napisał:

Może to być skutkiem omawianego ostro w innym temacie oparcie stropu o komin.

Hahaha - może być przyczyną oparcia o ścianę kominową  z kanałem dymowym, ale wtedy by były widoczne jakieś widoczne pęknięcia tynku. Tylko taki komin ulega rozszerzaniu i skurczom pod wpływem temperatury, ewentualnie spalinowy, ale raczej nie aż takim.

Co ja bym radził:

  • sprawdzić, czy czasem to nie są wilgotne plamy.
  • sprawdzić, jak są głębokie. Wystarczy zetrzeć te plamy z powierzchni. Jesli są powierzchowne - to to są plamy z wilgoci i kurzu.
  • jeśli są głębsze - trzeba odkuć i  sprawdzić czy przebarwienia sięgają do obudowy komina. mogą to być skropliny, może pokażą się jakieś rysy, pęknięcia, może wykruszone spoiny, jeśli komin murowany.
  • Może być też grzyb - z wilgoci od pomieszczenia, lub od komina.

Jak usunąć?

jeśli to slady  powierzchownej wilgoci i kurzu - no to trzeba zwentylować pomieszczenie, a jak nie pomoże - ocieplić komin, jeśli czuć że ma zimną ścianę. I na to stawiam.

 

 

 

  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Znam pana Józka, który z każdego nietypowego otworu potrafi zrobić absolutnie typowy. Nawet jeśli trzeba to w piramidzie. Podać do niego telefon? Zbereźnik...
    • Taka googlowa jakaś...
    • Dzień dobry. Posiadamy w ofercie blachodachówkę płaską IRYD. Swoim nowatorskim kształtem doskonale wpisuje się w nowoczesną i przemysłową zabudowę. Prosta i szybka w montażu. Ekonomiczna, do koniecznego minimum ograniczona ilość odpadów. Produkowana jest w trzech rodzajach powłok zabezpieczających: PURMAX 40um, PURLAK 50um, PURMAT 50um. PURMAX to połączenie dwóch warstw poliestru+poliuretanu. Występuje ona w czterech kolorach: cegła, brąz, czerń oraz ciemny grafit i jest to połączenie 25 µm powłoki poliestrowej na 15 µm warstwie poliuretanu. Na taki rodzaj powłoki udzielana jest 20-letnia gwarancja producenta. PURLAK i PURMAT to powłoki poliuretanowe z grubą 50-mikronową warstwą lakieru poliuretanowego, co chroni pokrycie nie tylko przed korozją ale również przed szkodliwym działaniem promieniowania UV. Występuje w 6 kolorach - PURLAK i 7 kolorach PURMAT. Udzielana jest 30-letnia gwarancja na te powłoki. Tutaj więcej o powłokach: https://pruszynski.com.pl/powloki-ochronne.php    
    • Zastosowanie odpowiedniej warstwy styropianu w żadnym wypadku nie spowoduje zawilgocenia ściany. Z kolei przyklejanie bardzo cienkiej warstwy jest trudne w realizacji, dość pracochłonne  i przynosi małe korzyści z tytułu poprawy cieplnej ścian zewnętrznych. Jeżeli inwestor życzy sobie elewację bez dodatkowego ocieplenia wówczas  elewację można zrobić poprzez wyrównanie podłoża, następnie wykonanie warstwy zbrojonej (siatka zatopiona w warstwie kleju) następnie gruntowanie gruntem sczepnym, który poprawia  przyczepność tynku do podłoża i separuje ewentualne wzajemne oddziaływanie mineralnych podłoży na warstwę tynku. Drugi sposób może okazać się  bardziej racjonalny, ponieważ wykonując prace związane z elewacją, niewielkim nakładem finansowym można poprawić izolacyjność ścian zewnętrznych, co w perspektywie dalszej eksploatacji powinno przynieść korzyści z tytułu mniejszego zużycia energii na potrzeby grzewcze. W sytuacji kiedy już jesteśmy zdecydowani na zwiększenie ochrony cieplnej, najbardziej adekwatnym materiałem jaki powinien zostać użyty do ocieplenia jest styropian grafitowy Termo Organika z linii TERMONIUM, który ma znacznie lepsze właściwości izolacyjne niż zwykły biały styropian przy takiej samej grubości. W przypadku budynków docieplanych grubość stosowanej izolacji zazwyczaj jest kompromisem wynikającym z pewnych ograniczeń architektonicznych (zamontowane okna, obrys dachu, itp.) Na koniec warto podkreślić fakt, iż osiągniecie najwyższych jakościowo standardów będzie możliwe przy zastosowaniu kompletnego systemu, gdzie wszystkie składniki pochodzą od jednego producenta, co daje gwarancję kompatybilności danego rozwiązania i w połączeniu z odpowiednim wykonawstwem będą stanowić o trwałości elewacji.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...