Skocz do zawartości

Impregnacja desek tarasowych z modrzewia europejskiego


jayp

Recommended Posts

Zakupiłem deski z modrzewia europejskiego.
Chcę je wyłożyć na balkonie. 
I teraz pytanie. Czy można to zaimpregnować samym olejem czy pierw np. sadolin slassic (który zabezpiecza przed pleśnią, wykwitami, chłonięciem wody) + później olej (olejowanie)?

 

Jakie środki polecacie które można bez problemu kupić w Bricomarché lub PSB Mrówka?

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zanim położę deskę muszę zabezpieczyć beton balkonu przed wsiąkaniem wody, grzybem itd.
Przy ścianie są szpary - co w nie dać - jakiś silikon?
Później jak już uszczelnie szczeliny to pójdzie na to taśma uszczelniająca firmy sopro + zaprawa uszczelniająca - ale jaka?
Co na resztę powierzchni balkonu-jakaś folia w płynie? Wcześniej trzeba czymś gruntować?

 

Zdjęcia jak to teraz wygląda:

foto1.jpg

foto2.jpg

foto3.jpg

foto4.jpg

foto5.jpg

foto6.jpg

Edytowano przez jayp (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
5 godzin temu, joks napisał:

pomijając fakt że z tym betonem nie trzeba nic robić ......ale skoro się upierasz to zamazać wszystko dysperbitem na grubo , szczególnie na łączeniach ze ścianą i po kłopocie...

A może tak -> Szczeliny uzupełnić uszczelniaczem dekarskim.
Na powierzchnię betonową i na folię uszczelniającą dwuskładnikowa izolacja np Cemizol 2EP, albo Mapei Mapelastic

Link do komentarza

Szczeliny są i będą bo to dylatacja. Nie kombinuj bo przekombinujesz z ta chemią, to nie jest podkład betonowy na gruncie abyś musiał dobrze go zaizolować. Chcesz to jak pisał joks, daj dysprerbit, pierwsza warstwę pomaluj pół na pół z wodą to taki grunt a potem z dwa, trzy razy samym dysperbitem. Deski chyba nie będziesz kład bezpośrednio na beton tylko jakieś legary dasz.

Co do impregnacji desek to sam wosk by wystarczył, ale jak chcesz go dodatkowo zaimpregnować to tylko impregnatami bezbarwnymi.

Link do komentarza
25 minut temu, mhtyl napisał:

Szczeliny są i będą bo to dylatacja. Nie kombinuj bo przekombinujesz z ta chemią, to nie jest podkład betonowy na gruncie abyś musiał dobrze go zaizolować. Chcesz to jak pisał joks, daj dysprerbit, pierwsza warstwę pomaluj pół na pół z wodą to taki grunt a potem z dwa, trzy razy samym dysperbitem. Deski chyba nie będziesz kład bezpośrednio na beton tylko jakieś legary dasz.

Co do impregnacji desek to sam wosk by wystarczył, ale jak chcesz go dodatkowo zaimpregnować to tylko impregnatami bezbarwnymi.

Czyli nie dawać nic w szczeliny? Bo ktoś na innym forum podpowiedział aby tam dać uszczelniacz dekarski.A na powierzchnię betonową i na folię uszczelniającą dwuskładnikowa izolacja np Cemizol 2EP, albo Mapei Mapelastic.


Czyli co - dysprerbit rozrobić pół na pół z wodą i użyć jakby gruntu. Potem na to sam dysprerbit i powinno być ok?
A ten dysprerbit to nie będzie zbyt szczelny? Beton też chyba musi trochę oddychać, co?

Link do komentarza
8 godzin temu, jayp napisał:

Czyli nie dawać nic w szczeliny? Bo ktoś na innym forum podpowiedział aby tam dać uszczelniacz dekarski.A na powierzchnię betonową i na folię uszczelniającą dwuskładnikowa izolacja np Cemizol 2EP, albo Mapei Mapelastic.


Czyli co - dysprerbit rozrobić pół na pół z wodą i użyć jakby gruntu. Potem na to sam dysprerbit i powinno być ok?
A ten dysprerbit to nie będzie zbyt szczelny? Beton też chyba musi trochę oddychać, co?

Jeżeli już tak bardzo chcesz to możesz dać ten uszczelniacz, w końcu to nie jest dużo koszt ale ta izolacja o której piszesz to już znaczny wydatek i to na dodatek niepotrzebny.

Tak, najpierw pół na pół z woda a potem samą masą. Pytasz czy nie będzie zbyt szczelny, a izolacje jaką chciałeś zastosować to nie była by zbyt szczelna?:icon_biggrin: zadaniem izolacji jest własnie szczelność.

Deski w jaki sposób chcesz układać?

Link do komentarza
3 godziny temu, mhtyl napisał:

Jeżeli już tak bardzo chcesz to możesz dać ten uszczelniacz, w końcu to nie jest dużo koszt ale ta izolacja o której piszesz to już znaczny wydatek i to na dodatek niepotrzebny.

Tak, najpierw pół na pół z woda a potem samą masą. Pytasz czy nie będzie zbyt szczelny, a izolacje jaką chciałeś zastosować to nie była by zbyt szczelna?:icon_biggrin: zadaniem izolacji jest własnie szczelność.

Deski w jaki sposób chcesz układać?

A środek nie powinien być paroprzepuszczalny?

Link do komentarza
3 godziny temu, jayp napisał:

A środek nie powinien być paroprzepuszczalny?

Jaki środek?

Pytałem dwa razy jak masz zamiar układać te deski bo to jest ważniejsze od tej izolacji.

Link do komentarza
2 godziny temu, mhtyl napisał:

Jaki środek?

Pytałem dwa razy jak masz zamiar układać te deski bo to jest ważniejsze od tej izolacji.

Środek który proponujesz.

Deski będą układane tak jak na zdjęciu - czyli tak aby swobodnie woda grawitacyjnie spadała.

unnamed.png

Link do komentarza
13 godzin temu, jayp napisał:

Środek który proponujesz.

Deski będą układane tak jak na zdjęciu - czyli tak aby swobodnie woda grawitacyjnie spadała.

unnamed.png

Coś z drewnochronu albo lepiej z Sadolina.

Pytając o ułożenie desek nie miałem na myśli w jakim kierunku tylko 

Dnia 9.06.2017 o 22:27, mhtyl napisał:

Deski chyba nie będziesz kład bezpośrednio na beton tylko jakieś legary dasz.

Co do impregnacji desek to sam wosk by wystarczył, ale jak chcesz go dodatkowo zaimpregnować to tylko impregnatami bezbarwnymi.

i desek nie układa się na styk.

Link do komentarza
12 godzin temu, mhtyl napisał:

Coś z drewnochronu albo lepiej z Sadolina.

Pytając o ułożenie desek nie miałem na myśli w jakim kierunku tylko 

i desek nie układa się na styk.

Nikt na styk ich nie będzie układał. Pomiędzy deskami będzie przerwa 0,5 cm. Tak samo od ściany 0,5 cm.

 

A czy ten dysperbit nie śmierdzi jak się nagrzeje przez promienie słoneczne? Nie chcę aby uwalniał zapach alla asfalt.
Taki będzie dobry:

https://budujmy.eu/pol_pl_Dysperbit-DN-Hydroizolacja-20-kg-385_1.jpg

 

Na łączeniach płyty balkonowej ze ścianą trzeba wykonać tzw. Fasetę czyli wypełnienie tego połączenia materiałem (np. CX-5 ceresitu)? Czy nie jest to konieczne? Bo teraz tam jest kąt 90 stopni.


Co myślisz o Cemizol 2EP?

Link do komentarza

Ok, jedno ustaliliśmy, desek nie będziesz układał na tyk, a na czym je będziesz układał, do czego je będziesz przymocowywał?

Ten dysperbit może być, nie będzie śmierdział bo jest on na bazie wody. Możesz zrobić probe gdzieś na boku aby się przekonać że po wyschnięciu nie śmierdzi.

Nie znam wymienionej chemii, więc nie wypowiem się czy to może czy nie może być.

Link do komentarza
1 godzinę temu, mhtyl napisał:

Ok, jedno ustaliliśmy, desek nie będziesz układał na tyk, a na czym je będziesz układał, do czego je będziesz przymocowywał?

Ten dysperbit może być, nie będzie śmierdział bo jest on na bazie wody. Możesz zrobić probe gdzieś na boku aby się przekonać że po wyschnięciu nie śmierdzi.

Nie znam wymienionej chemii, więc nie wypowiem się czy to może czy nie może być.

Pierw pójdą podkładki 8 mm firmy spax. Na to legary. Na legary pójdzie specjalna taśma izolująca firmy spax. Następnie deski przykręcone do legarów odpowiednimi wkrętami ze stali nierdzewnej.

Czy ten konkretny produkt będzie odpowiedni Dysperbit Dn http://www.izolex.pl/pl/dysperbit_dn.php
bo akurat jest u mnie bricomarche

Link do komentarza
10 minut temu, jayp napisał:

Pierw pójdą podkładki 8 mm firmy spax. Na to legary. Na legary pójdzie specjalna taśma izolująca firmy spax. Następnie deski przykręcone do legarów odpowiednimi wkrętami ze stali nierdzewnej.

Czy ten konkretny produkt będzie odpowiedni Dysperbit Dn http://www.izolex.pl/pl/dysperbit_dn.php
bo akurat jest u mnie bricomarche

Własnie chodziło mi o te legary, czy będziesz je dawał czy nie. Takie zamocowanie jakie opisałeś spokojnie może być i nic nie trzeba robić z powierzchnia balkonu.

Tak, ten dysperbit może być, nic nie będzie Ci śmierdziało, tylko pamiętaj aby pierwsza warstwę pomalować pół na pół  rozrobioną  z wodą, to taki grunt a potem już dwie, trzy warstwy gotową masą. Tylko nie kupuj go w wiaderku 20 l bo byś cale osiedle nim wymalował:icon_biggrin:  Są w mniejszych, chyba najmniejsze to 5 l i takie wiadereczko spokojnie Ci starczy.

Link do komentarza
7 minut temu, mhtyl napisał:

Własnie chodziło mi o te legary, czy będziesz je dawał czy nie. Takie zamocowanie jakie opisałeś spokojnie może być i nic nie trzeba robić z powierzchnia balkonu.

Tak, ten dysperbit może być, nic nie będzie Ci śmierdziało, tylko pamiętaj aby pierwsza warstwę pomalować pół na pół  rozrobioną  z wodą, to taki grunt a potem już dwie, trzy warstwy gotową masą. Tylko nie kupuj go w wiaderku 20 l bo byś cale osiedle nim wymalował:icon_biggrin:  Są w mniejszych, chyba najmniejsze to 5 l i takie wiadereczko spokojnie Ci starczy.

Właśnie zadzwoniłem do producenta tego preparatu Dysperbit Dn i Pan z infolinii nie polecił mi stosować tego środka pod deski, legary, ogólnie na balkon. Powiedział, że lepszym środkiem będzie cemizol hsr. Chodzi szczególnie o odporność na uv i ewentualny zapach który jednak może się wydzielać przy wyższych temperaturach.

Link do komentarza

Jeżeli o promienie uv to będzie przykryty deskami, jeżeli chodzi o zapach to jest to środek bezwonny na bazie wody, nie reaguje ze styropianem czyli nie zawiera żadnych substancji żrących, a czy faktycznie śmierdzi tak aby było czuć? wątpię ale i też nie powiem że nie. 

Ten Cemizol hsr być może jest dobry ale i cena tez jest wyższa od dysperbitu. Gdybyś miał np taras na gruncie z wylewka betonowa to izolacja była by jak najbardziej wskazana albo gdybyś chciał na tym balkonie położyć płytki to tez izolacja wskazana, ale Ty masz balkon w "powietrzu" więc nic nie będzie się działo.

Legary będą z pcv jak domniemywam, a mocować deski możesz za pomocą niewidocznych łączeń.

Link do komentarza
6 godzin temu, mhtyl napisał:

Gdybyś miał np taras na gruncie z wylewka betonowa to izolacja była by jak najbardziej wskazana albo gdybyś chciał na tym balkonie położyć płytki to tez izolacja wskazana, ale Ty masz balkon w "powietrzu" więc nic nie będzie się działo.

To w końcu dać Dysperbit Dn czy nie... bo już się pogubiłem.

Link do komentarza
1 godzinę temu, jayp napisał:

To w końcu dać Dysperbit Dn czy nie... bo już się pogubiłem.

Wg mnie nie widzę powodu aby robić izolacje na balkonie. Z drugiej strony jak dasz dysperbit czy Cemizol hsr nie zaszkodzisz.  

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...