Skocz do zawartości

W jaki sposób zlikwidować różnicę w wysokości stopni schodów?


Recommended Posts

Podczas prac wykończeniowych okazało się, że ostatni stopień schodów prowadzących na piętro będzie aż o 8 cm wyższy niż pozostałe. Obecnie schody żelbetowe są jeszcze w stanie surowym i zamierzamy pokryć je drewnem lub płytkami ceramicznymi. W jaki sposób przed wykończeniem zlikwidować różnicę wysokości ostatniego stopnia?


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/wykanczanie/schody/porady/22237-w-jaki-sposob-zlikwidowac-roznice-w-wysokosci-stopni-schodow

Link do komentarza
18 minut temu, zenek napisał:

"Wyrównanie wysokości wymaga skorygowania każdego ze stopni – podwyższenia kolejno o coraz wyższą warstwę."

Ale moża też dodać jeden stopieńi wtedy skorygować wysokość wszystkich - będą niższe.

Cytat

Odpowiedź eksperta: Wyrównanie wysokości wymaga skorygowania każdego ze stopni – podwyższenia kolejno o coraz wyższą warstwę. Wyliczenie modułu korekcyjnego polega na podzieleniu różnicy wysokości przez liczbę stopni (bez ostatniego) – w tym przypadku 8 cm różnicy i przyjmijmy 16 stopni, co daje wielkość modułu 0,5 cm. Zaczynając od najniższego stopnia, podwyższamy je kolejno – pierwszy o 0,5 cm, drugi o 1 cm, trzeci o 1,5 cm i tak dalej. Aż do przedostatniego, który będzie wyższy o 7,5 cm.

....

W podobny sposób można wyrównać wysokość stopni, gdy ostatni jest znacznie niższy. Zmniejsza się wtedy liczbę stopni o jeden, korygując odpowiednio wysokość pozostałych.

Czytałeś mistrzu artykuł ? więc zacytowałem  i twoja durna rada przy różnicy 8 cm robić dodatkowy stopień to chyba tylko dla niemowląt te schody chciałbyś robić dodając jeden dodatkowo stopień. Czytanie ze zrozumieniem widzę, że bardzo topornie ci wychodzi.

I po raz setny proszę, nie komentuj mojej odpowiedzi bo nie mam zamiaru kopać się z koniem.

Link do komentarza
2 minuty temu, mhtyl napisał:

Czytałeś mistrzu artykuł ? więc zacytowałem  i twoja durna rada przy różnicy 8 cm robić dodatkowy stopień to chyba tylko dla niemowląt te schody chciałbyś robić dodając jeden dodatkowo stopień. Czytanie ze zrozumieniem widzę, że bardzo topornie ci wychodzi.

I po raz setny proszę, nie komentuj mojej odpowiedzi bo nie mam zamiaru kopać się z koniem.

Muszę :12_slight_smile: niestety

Różnica jest 8 cm - ale nie wiesz, jak były wysokie poprzednio stopnie!!! Dlatego daje taką alternatywę, opcję. Można niskie stopnie podwyższyć, lub wysokie - obniżyć. To proste!

Jest jeszcze wzór na wygodne stopnie - z wysokością i posunięciem - warto się w nim zmieścić :yahoo:

8 minut temu, mhtyl napisał:

nie komentuj mojej odpowiedzi

Nie komentuję - spieram się  pięknie na argumenty

Link do komentarza

Głupio się spierasz i robisz zamęt w temacie. Expert wyraźnie napisał 

Cytat

 w tym przypadku 8 cm różnicy

już nie mam siły prostować twoich wybujałych na zawołanie bredni, czytaj argumentów.

Link do komentarza
12 minut temu, retrofood napisał:

Obniżać betonowe, wylane stopnie aby dodać jeszcze jeden...

Myślę, że nawet blondynka nie wpadłaby na równie durny pomysł próbując udawać budowlańca.

Nie obniżać, by dodać jeszcze jeden - dodać jeden, by obniżyć pozostałe, a nie podwyższyć - gdy są już wysokie, a jest miejsce na dodanie tego jednego - to proste nawet dla blondynki!

8 minut temu, mhtyl napisał:

 

Głupio się spierasz i robisz zamęt w temacie

 

Można podwyższyć zbyt niskie stopnie, lub obniżyć już wysokie - jeśli nie przyjmujecie takiej alternatywy jako sensownej i krytykujecie - no to nie wiem co o tym sądzić. 

Ale ciekaw jestem czy ekspert też takiej opcji nie dopuszcza? Myślę , że dopuszcza.

Link do komentarza
8 minut temu, zenek napisał:

Nie obniżać, by dodać jeszcze jeden - dodać jeden, by obniżyć pozostałe, a nie podwyższyć - gdy są już wysokie, a jest miejsce na dodanie tego jednego - to proste nawet dla blondynki!

No i mamy polskiego Chucka Norrisa. Wprawdzie w artykule zaznaczono

Cytat

Obecnie schody żelbetowe są jeszcze w stanie surowym

Żelbetowe!

Ale dla naszego cudotwórcy to nic strasznego. Jednym gestem obniży poszczególne stopnice, przesunie w przestrzeni podstopnice, doda jeden stopień i szafa będzie grała! Zastanawiam się tylko gdzie się tacy "specjaliści" rodzą...

Chyba tam gdzie różni Napoleonowie...

Link do komentarza
11 minut temu, retrofood napisał:

Jednym gestem obniży poszczególne stopnice, przesunie w przestrzeni podstopnice, doda jeden stopień i szafa będzie grała! Zastanawiam się tylko gdzie się tacy "specjaliści" rodzą...

Popatrz:

kondygnacja ma wysokość 3m i 16 stopni - tzn wys. stopnia = 18.75 cm   to są wysokie stopnie

ale okazało się  że podwyższono podłogę górną o 8 cm  to stopnię będą miały po  19.37 cm

A jeżeli dodamy stopień na dole  - to na wysokości 3.10 będziemy mieli 17 st. po 18.23 cm  ---- czyli o wiele wygodniejsze

I znowu - nie ujmujemy, tylko dodajemy do stopni żelbetowych - i mamy ich więcej o jeden - pod warunkiem - oczywiście, że jest na to miejsce, jak pisałem od początku.

Link do komentarza

Można słuchać bełkotu, ale można wybrać opinię eksperta - to wolny (jeszcze i mimo wszystko) kraj.

Problem pierwotny to nie jak poprawić, tylko dlaczego tak się stało.

Gdzie był kierbud ?

Winny powinien na własny koszt poprawić schody tak, aby spełniały wszelkie wymagania - w tym maksymalną wysokość stopnia 19 cm. 

Link do komentarza

Tak faktycznie nie powinno się zdarzyć - wylali schody równiutkie, nie biorąc pod uwagę, że na stropie dojdą jeszcze jakieś warstwy :bezradny:

Ale ja Wam powiem, że ten zenkowy pomysł nie jest tak całkiem durny i głupi...

Sam tak zrobiłem kiedyś, ale możliwe jest to  tylko przy założeniu, że jest na to miejsce  (o czym pisze zenek , że na spoczniku można - bez spowodowania powstania niebezpiecznych miejsc - dodać jeden schodek),  czy też są to schody jednobiegowe...

Zarys schemaciku:

Czerwone: stan zastany, pomarańczowe : zmiany.

SCHODY.thumb.jpg.2c0f6fa3af7d08408411593e02d345ec.jpg

 

 

Buło kupę roboty, ale dało radę:icon_biggrin:

Edytowano przez stach
pomnożenie grafik (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
31 minut temu, stach napisał:

 

Zarys schemaciku:

Czerwone: stan zastany, pomarańczowe : zmiany.

SCHODY.thumb.jpg.2c0f6fa3af7d08408411593e02d345ec.jpg

 

 

Buło kupę roboty, ale dało radę:icon_biggrin:

Nie takie rzeczy z szwagrem .................. :D

Jednak moim, zupełnego laika, zdaniem, metoda Pana Cezarego bardziej do mnie przemawia. Mniej materiału (dużo mniej),  mniejsze obciążenia, mniejsze ryzyko, .............. 

Niewątpliwym plusem jest/może być,  jednakowa wysokość stopni - ale to wymaga dobrego wyliczenia (w tym konstrukcyjnego).

Link do komentarza

A skąd wiesz, że to ze szwagrem :icon_eek:... i to nie po pijanemu...

Faktycznie - najprościej i najbezpieczniej jest tak, jak proponował Cezar

 

 

15 godzin temu, Gość jan napisał:

a co wtedy z balustradą?

Balustradę przecież obmierza się i zamawia po wykończeniu schodów, a nie po ich wylaniu...

Link do komentarza
1 godzinę temu, stach napisał:

 Ale ja Wam powiem, że ten zenkowy pomysł nie jest tak całkiem durny i głupi...

Tak? To wróć do pierwotnej jego propozycji. Post #4 dla przypomnienia.
 

Cytat

 

"Wyrównanie wysokości wymaga skorygowania każdego ze stopni – podwyższenia kolejno o coraz wyższą warstwę."

Ale moża też dodać jeden stopieńi wtedy skorygować wysokość wszystkich - będą niższe.

 

Gdzie tu pisze, że chodzi o dodanie stopnia na dole i jest uwarunkowane miejscem na poziomie podłogi? Co zresztą zrobić z tymi 8 istniejącymi centymetrami? Twój rysunek tego nie objasnia. Zresztą, przeważnie takie rozwiązanie (stopień na dole) nie jest możliwe, a już na pewno nie jest proste i burzy przemyślane wcześniej rozwiązania przestrzenne.

Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Najprostsze jest rozwiązanie Cezarego, to naszkicowane przeze mnie jest bardziej złożone, ale może być bardziej akceptowalne przez inwestora, niż całkowite rozpieprzanie schodów i wylewanie ich od nowa... Te 8 cm daje się ładnie zgubić - po to jest ten dodatkowy schodek - nieco niższy, niż ten wylany... O ile niższy - zależy od całkowitej ilości schodów... Jeśli schody mają spocznik, to wyrównuje się tylko "górną" część schodów, dolna część jest bez zmian i nie zaburza przemyślanych wcześniej rozwiązań przestrzennych.

Link do komentarza
2 godziny temu, stach napisał:

Sam tak zrobiłem kiedyś, ale możliwe jest to  tylko przy założeniu, że jest na to miejsce  (o czym pisze zenek

Brawo stachu - właśnie o to chodziło - dał bym ci punkta (ale przecież ie przyjmiesz :yahoo:a ja nie jestem złośliwy)- nie za schody, bo to przecież proste i zrozumiałe - ale za narażanie się opozycji, i to przed Zlotem - będzie kocówa, jak nic :zalamka:

A serio - podkreślałem w postach - jest to alternatywa w określonych warunkach, nie jedyne uniwersalne rozwiązanie - i warto je brać pod uwagę.

2 godziny temu, bajbaga napisał:

Można słuchać bełkotu, ale można wybrać opinię eksperta - to wolny (jeszcze i mimo wszystko) kraj.

Problem pierwotny to nie jak poprawić, tylko dlaczego tak się stało.

Gdzie był kierbud ?

Winny powinien na własny koszt poprawić schody tak, aby spełniały wszelkie wymagania - w tym maksymalną wysokość stopnia 19 cm. 

A teraz bajbaga :zalamka::spam: 

Dlaczego takie emotikony:

1. nie na temat - temat jest : w-jaki-sposób-zlikwidować-różnicę-w-wysokości-stopni-schodów

2. Okreslanie bez konkretnych zarzutów czyjejś wypowiedzi jako bełkot jest zwykłam spamem i trolowaniem - to ne jest argument, tylko próba poniżenia dyskutanta - KONKRETY, bajbago - KONKRETY

3. ostatnie zdanie twe: "Winny powinien na własny koszt poprawić schody tak, aby spełniały wszelkie wymagania - w tym maksymalną wysokość stopnia 19 cm." cytuję całe, bo jest ważne.

Co to znaczy wszelkie wymagania - jakie? Pewnie chodzi ci o prawne? No ale to nie są wszelkie wymagania!

Jeszcze jest super ważne WYMAGANIE WYGODY UŻYTKOWANIA!!!     I  TUTAJ STOPIEŃ O WYSOKOŚCI 19 CM NIE JEST STOPNIEM WYGODNYM (pomijam schody do piwnicy. Schody wygodne to ok. 16 do 17.5 cm . Pomijam kwestię "posunięcia" do tego.

A więc - jak pisałem wyżej - gdy schody są zbyt wysokie, warto "zgubić" (jak pisze stach) trochę tej wysokości!

2 godziny temu, bajbaga napisał:

Niewątpliwym plusem jest/może być,  jednakowa wysokość stopni - ale to wymaga dobrego wyliczenia (w tym konstrukcyjnego).

Konstrukcyjnego tak - jeśli zbyt dużo dokładasz betonu - ale przecież można zgubić (dołożyć wysokość) i wykończeniem schodów (odpowiednim materiałem). 

Ale głównie trzeba rozliczyć schody pod względem wysokości i posunięcia, miejsca na nowy stopień - ważne! ale w każdym przypadku regulacji stopni- to na przekroju klatki -  schodowej - czy zmieścimy się pod ewentualnym spocznikiem czy innymi elementami konstrukcji (np belki schodów) .

Link do komentarza

"

Cytat

Odpowiedź eksperta: Wyrównanie wysokości wymaga skorygowania każdego ze stopni – podwyższenia kolejno o coraz wyższą warstwę. Wyliczenie modułu korekcyjnego polega na podzieleniu różnicy wysokości przez liczbę stopni (bez ostatniego) – w tym przypadku 8 cm różnicy i przyjmijmy 16 stopni, co daje wielkość modułu 0,5 cm. Zaczynając od najniższego stopnia, podwyższamy je kolejno – pierwszy o 0,5 cm, drugi o 1 cm, trzeci o 1,5 cm i tak dalej. Aż do przedostatniego, który będzie wyższy o 7,5 cm.

 

W ten sposób otrzymamy równe schody żelbetowe... ale po położeniu płytki lub drewna na stopnie problem nierównych wysokości może wrócić.

Moduł korekcyjny: to owe 8cm PLUS planowana podłoga u góry (np. 1,5cm panel) MINUS planowane obłożenie schodów (np. 3,5cm stopień drewniany). I tak obliczony moduł należy rozłożyć na stopnie.

 

@Zenek - chodzi też o to, że skucie żelbetu po 1, 1,5 czy 2cm na stopniu to praca mordercza.. a i tak trzeba będzie dolać co się wyłupie.
 

Link do komentarza
7 minut temu, polerka napisał:

@Zenek - chodzi też o to, że skucie żelbetu po 1, 1,5 czy 2cm na stopniu to praca mordercza.. a i tak trzeba będzie dolać co się wyłupie.

Nic nie trzeba skuwać - tylko dodać ! Skuwanie stopni żelbetowych , to jest skuwanie płyty - i to w górnej części , czyli tam, gdzie w żadnym przypadku nie powinno się tego robić (mysle o miejscu gdzie częśc pozioma stopnia łączy się z pionową poprzedniego stopnia)! Bardzo ryzykowne!

A u gory jest tylko przykład z internetu - nie do tych konkretnych 8 cm z artykułu - pokazałem to raczej jako coś bliższego przykładowi  stacha z postu 14 , no i mojej propozycji dodania stopnia  - ale fotka też tylko w przybliżeniu, poglądowo.

16 minut temu, polerka napisał:

W ten sposób otrzymamy równe schody żelbetowe... ale po położeniu płytki lub drewna na stopnie problem nierównych wysokości może wrócić.

Ekspert pisze że należy dokładnie rozliczyć schody - ma na pewno na myśli branie w rozliczenie także warstwy wykończeniowej stopni. Pisał o warstwie korekcyjnej - pewnie razem z wykończeniem. 

Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Dnia 9.06.2017 o 18:13, zenek napisał:

 Skuwanie stopni żelbetowych , to jest skuwanie płyty - i to w górnej części , czyli tam, gdzie w żadnym przypadku nie powinno się tego robić  Bardzo ryzykowne!

To są głupoty, brak ogólnego pojęcia o konstrukcji schodów, schody płytowe to najczęściej stosowany rodzaj tego typu konstrukcji, schody można skuwać, bo są betonowe (a płyta nośna znajduje się pod nimi), i ona jest żelbetowa, pracuje jak płyta jednokierunkowo zbrojona , tam jest zbrojenie, ona ma odpowiednią grubość, płyty się nie skuwa.

Schody można usunąć wszystkie i zrobić pochylnię, wtedy płyta nie musi ich dźwigać.  

Ale w drugą stronę już nie jest tak łatwo, dolewanie betonu, dorabianie dodatkowego stopnia, powoduje dodawanie dodatkowego ciężaru, który musi dźwigać płyta przez lata jej użytkowania.

 

Napiszę Ci obrazowo, wyobraź sobie że płyta to jest jeż, a schody to jego igły może zrozumiesz .:icon_lol:

Link do komentarza
50 minut temu, animus napisał:

To są głupoty, brak ogólnego pojęcia o konstrukcji schodów, schody płytowe to najczęściej stosowany rodzaj tego typu konstrukcji, schody można skuwać, bo są betonowe (a płyta nośna znajduje się pod nimi), i ona jest żelbetowa, pracuje jak płyta jednokierunkowo zbrojona , tam jest zbrojenie, ona ma odpowiednią grubość, płyty się nie skuwa

Częściowo masz rację. Napisałem, że jest to b. ryzykowne. Takie schody to oczywiście płyta ze stopniami na niej - ale niestety wylewana "naraz" monolitycznie - zazwyczaj dość oszczędna w wysokości konstrukcyjnej . Strefa ściskana jest głównie u góry, czyli od strony stopni - skuwając je można łatwo naruszyć tą stronę, a wtedy może przestać działać, a przynajmniej będzie poważnie osłabiona. Naturalnie nadlewając można to uzupełnić - jednak nadal jest to ryzyko. Wg. mnie.

Dodatkowo przy schodach (klatce) dwubiegowych czy trójbiegowych część stopni jest na spoczniku (spocznik to stopień) - a tego skuć nie możesz, bo to już goła płyta. Takich klatek jest większość - dodatkowo tam już są też nie tylko jednokierunkowe zbrojenia, ale to rzecz drugorzędna.

Druga sprawa - to nachylenie biegu, ktore jest wyznaczone przez wysokość tych pierwotnych stopni i przez ich szerokość. 

Nowa wysokość i szerokość schodów wyznaczy nowe nachylenie  -  to dodatkowa komplikacja.

Reasumując - masz rację, jeśli jest to klatka jednobiegowa - można próbować skuć stopnie nie naruszając warstwy płyty - de facto odciąć - i potem na tej nienaruszonej płycie zastosować nowe schody.  Warunkiem jest nienaruszenie górnej warstwy płyty żelbetowej.

Przy wielu biegach będzie to bardzo problematyczne - ale też da się znaleźć jakieś wyjątki.  

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...