Skocz do zawartości

Historia edycji

PabloLoco

PabloLoco

Dziękuje za odpowiedzi.

Jeśli chodzi o temat ocieplenia, to fakt jest tutaj tego w dużej ilości i przez to powstał u mnie znak zapytania, która metoda okaże się prawidłowa z doświadczenia, że taki wybór warstw na moim dachu nie spowoduje problemu w przyszłości.

Jak Pan Jarosław Antkiewicz dobrze zauważył, jest to zaprawa wapienna, pokrycie te pozostało w niezmienionej formie od powstania w roku 1935r. Pokrycie dachu ma sporo nieszczelności, ale teraz kiedy od miesiąca jest odkryty nie zauważyłem nacieków, miejsc wilgotnych, wcześniej dach miał od wewnątrz pokrycie płyta pilśniowa bezpośrednio na łaty i w takiej formie wytrzymało to około 40lat nie powodując żadnego problemu, myślę ze duże znaczenie miała właśnie ta nieszczelność, która zastąpiła wentylacje mechaniczna, ale to takie moje przemyślenie. Teraz kiedy wykonam ocieplenie przez co zmniejszę naturalna wentylacje, obawiam się, żeby gdzieś pomiędzy warstwami, które powstaną,nie doszło do skraplania wody i w kontakcie z latami lub krokwiami, mogłoby to skutkować poważnym problemem.

Podsumowując, jeśli wykonam ocieplenie za radami Panów, przekrój warstw wyglądałby następująco

1. Dachówka

2. Łata

3. Folia paroprzepuszczalną (  na czym zamocować tą folię - czy mogę na istniejące łaty dołożyć kontrłaty- jesli tak to z jakiego materialu, jakis specjalny rodzaj drewna, czy wystarcza listwy wyciete z osb? czy maja być impregnowane, wodoodporne? Czy takich kontrłat nie stosować i położyć folię paroprzepuszczalną pomiędzy krokwiami, z zachowaniem 2-3cm luźnego dystansu do łaty ?

Jaki rodzaj foli paroprzepuszczalnej wybrać w tym przypadku, jak doczytałem różnią się one przepuszczalnością pary wodnej. Czy w tym przypadku wybrać folie o jak największym współczynniku przepuszczalności czyli tzw wysokoparoprzepuszczalną?

Można prosić o jakiś link ewentualnie do takiej folii?

4. Wełna

5. folia paroizolacyjna przylegajaca do welny

6. profile do montazu plyt

7. plyty gipsowo kartonowe

 

Z racji że nie zajmowałem się w życiu budowlanką, dziękuje za wyrozumiałość i odpowiedźi w temacie.

Pozdrawiam

Paweł

 

 

PabloLoco

PabloLoco

Dziękuje za odpowiedzi.

Jeśli chodzi o temat ocieplenia, to fakt jest tutaj tego w dużej ilości i przez to powstał u mnie znak zapytania, która metoda okaże się prawidłowa z doświadczenia, że taki wybór warstw na moim dachu nie spowoduje problemu w przyszłości.

Jak Pan Jarosław Antkiewicz dobrze zauważył, jest to zaprawa wapienna, pokrycie te pozostało w niezmienionej formie od powstania w roku 1935r. Pokrycie dachu ma sporo nieszczelności, ale teraz kiedy od miesiąca jest odkryty nie zauważyłem nacieków, miejsc wilgotnych, wcześniej dach miał od wewnątrz pokrycie płyta pilśniowa bezpośrednio na łaty i w takiej formie wytrzymało to około 40lat nie powodując żadnego problemu, myślę ze duże znaczenie miała właśnie ta nieszczelność, która zastąpiła wentylacje mechaniczna, ale to takie moje przemyślenie. Teraz kiedy wykonam ocieplenie przez co zmniejszę naturalna wentylacje, obawiam się, żeby gdzieś pomiędzy warstwami, które powstaną,nie doszło do skraplania wody i w kontakcie z latami lub krokwiami, mogłoby to skutkować poważnym problemem.

Podsumowując, jeśli wykonam ocieplenie za radami Panów, przekrój warstw wyglądałby następująco

1. Dachówka

2. Łata

3. Folia paroprzepuszczalną (  na czym zamocować tą folię - czy mogę na istniejące łaty dołożyć kontrłaty- jesli tak to z jakiego materialu, jakis specjalny rodzaj drewna, czy wystarcza listwy wyciete z osb? czy maja być impregnowane, wodoodporne? Czy takich kontrłat nie stosować i położyć folię paroprzepuszczalną pomiędzy krokwiami, z zachowaniem 2-3cm luźnego dystansu do łaty ?

4. Wełna

5. folia paroizolacyjna przylegajaca do welny

6. profile do montazu plyt

7. plyty gipsowo kartonowe

 

Z racji że nie zajmowałem się w życiu budowlanką, dziękuje za wyrozumiałość i odpowiedźi w temacie.

Pozdrawiam

Paweł

 

 

×
×
  • Utwórz nowe...