Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
kardamon66

prawidłowe warsty przy tarasie nad pomieszczeniem ogrzewanym

Recommended Posts

Witam, mam taras ponad 50m2 nad garażem, wykonawca chce ułożyć warstwy wg podanego schematu w projekcie.. zastanawiam się czy tak będzie prawidłowo , gdyż zazwyczaj jednak kładzie się dwie wartswy papy na płytę żelbetową, a w projekcie najpierw styropian a potem na niego papa...
Tak więc wykonawca chce połozyć warstwy zaczynając od góry:
-płytki i klej
- folia w płynie
-wylewka cementowa
-papa termozgrzewalna
-papa podkładowa
-styropian XPS ze spadkiem
-folia

-dysterbit
- płyta żelbetowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zastrzeżenia w pewnym stopniu uzasadnione, bo zaprojektowany układ sprawdza się raczej przy pokryciu dachów płaskich, a nie tarasu. Podstawowa wada - izolacja przeciw wodna narażona jest na znaczne zmiany temperatur, gdyż znajduje się nad izolacją cieplną.

Optymalny układ to:

  • płyta stropowa z wylewką kształtującą spadek.
  • hydroizolacja 2x papa zgrzewalna
  • opcjonalnie folia drenażowa (odprowadzenie ewentualnych przecieków)
  • styropian
  • folia ochronna
  • żelbetowa płyta dociskowa
  • izolacja podpłytkowa (folia, szlam)
  • płytki na klej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podzielam Pana wątpliwości i opinię przedmówcy.

Bardziej prawidłowy jest następujący układ warstw:

·         płyta żelbetowa ze spadkiem (zlecany 1,5-2%)

·         grunt pod papę termozgrzewalną

·         papa termozgrzewalna podkładowa (najlepiej 2 warstwy na krzyż)

·         mata drenażowa lub folia polietylenowa 0,2 mm

·         termoizolacja ze styropianu ekstrudowanego lub ze styropianu EPS 100-038 (FS 20)

·         folia polietylenowa 0,2 mm

·         warstwa dociskowa

·         grunt pod hydroizolację

·         hydroizolacja podpłytkowa z odpowiedniej zaprawy wodoszczelnej (najlepiej polimerowo-cementowej) z dodatkowymi elementami uszczelniającymi (taśmy, narożniki itd.)

·         płytka ceramiczna na kleju do okładzin (najlepiej klasy C2 S1).

Tym niemniej radzę wcześniejszy kontakt z projektantem w celu wyjaśnienia z czego wynika zaprojektowany taki, a nie inny układ warstw oraz zaakceptowanie przez niego ewentualnych zmian.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Panie,

Taras można wykonać zarówno w klasycznym, jak i odwróconym układzie warstw. Firma Izohan w swoich rozwiązaniach systemowych dla tarasu wykończonego płytkami na podłożu sztywnym promuje rozwiązanie z klasycznym układem warstw, podobne do rozwiązania proponowanego przez wykonawcę.

Główną warstwę izolacyjną stanowi warstwa izolacji podpłytkowej, którą należy wykonać z mikrozaprawy uszczelniającej, np. IZOHAN EKO 2K lub IZOHAN SZCZELNY TARAS. Koniecznym jest użycie taśmy uszczelniającej wtapianej w mikrozaprawie przede wszystkim na stykach ściany z płytą tarasu. Warstwa izolacji z pap bitumicznych układana jest na warstwie termoizolacji. Wylewka betonowa nie powinna zostać wykonana bezpośrednio na warstwie papy, gdyż grozi to pociągnięciem papy przez wylewkę i powstaniem nieszczelności. Koniecznie należy zastosować warstwę separacyjną z foli PE.

Z uwagi na zastosowanie mikrozaprawy uszczelniającej pod płytkami izolacja bitumiczna może być wykonana nawet z jednej warstwy papy. Należy zastosować papę o odpowiednich parametrach (giętkości min. -15 st. C i mocnej osnowie z tkaniny szklanej lub włókniny poliestrowej), np. papę samoprzylepną IZOLPLAN PYE G200 S3,0 SP lub papę zgrzewalną IZOLMAT PLAN PYE PV250 S5,0.

Pod warstwą termoizolacji należy przewidzieć warstwę paroizolacji. Wykonawca zaproponował folię PE, a nie jest to najlepsze rozwiązanie. Stanowi ona stosunkowo nieduży opór dla pary, nierzadko ulega porwaniu przy montażu i nie można jej połączyć z warstwą hydroizolacji. By folia była szczelna, jej zakłady należy skleić taśmą dwustronną.

Lepszym rozwiązaniem jest użycie papy, np. IZOLMAT BIT V60 S4,0, zgrzewanej do zagruntowanego podłoża.

W przypadku zastosowania odwróconego układu warstw termoizolację należy wykonać z materiału nienasiąkliwego, np. styroduru (XPS) lub z płyt PIR. Styropian (EPS) jest materiałem nasiąkliwym i w przypadku awarii izolacji podpłytkowej nasiąknie wodą i przestanie pełnić funkcję ocieplającą.

Poniżej rysunek i opis warstw Systemu IZOLMAT 3.1.1.

 

IZOLMAT 3.1.1.png

IZOLMAT 3.1.1 cd.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam. Będę wykonywał fundament garażu na glinie w związku z czym mam parę pytań.  1. Ława będzie wykonywana w wykopie, czyli bez szalunku deskowego. Wykop ma 100 cm głębokości, po zdjęciu ok 20-30 cm humusu, więc po zasypaniu fundamentów spód ławy będzie znajdować się na głębokości ok 120-130 cm czyli poniżej strefy przemarzania. Czy w związku z tym że wykop jest w prawie czystej glinie mam się przejmować zamarzaniem gliny na zimę? W tym roku zdążymy tylko zalać ławe a dopiero na wiosnę układać bloczki. Czy po wylaniu ławy i związaniu zabezpieczyć to i zasypać ziemia na okres zimy?    2. Czy w przypadku gliny stosować jakieś folie na dno lub same boki? Kierbud uważa że stosowanie folii budowlanej jako izolacja jest na krótka metę bo i tak może zostać przerwana, uszkodzona i że lepiej zamówic beton wodoodporny w betoniarni. Z kolei znajomy, który też się buduję mówi że majtsry zaproponowali mu by na gliniastych podłożach pod folie dać jeszcze podsypke piaskowa gdyż (jeśli dobrze zrozumiałem) piasek ma być poduszką dla ewentualnego zwiększania objętościowo gliny w sytuacji gdy zamarznie. Lub może chodziło o to że gdy jest folia to ewentualna woda która dostanie się pomiędzy folie a ławe mogła wsiąknąć do piasku? Nie pamiętam dokładnie. Więc może folie dać tylko na boki, lub wyłożyć boki folią fundamentowa a później zawinąć na wierzch pod bloczków?    3. Koparkowy wykopał dół na szerokość 45cm gdyż miał taką łyche, więc moje ławy będą mieć wymiary 40cm wysokie i 45 szerokie. Strzemiona dla takiej ławy robić na 25x25cm? Na ławie ściana fundamentową będzie z bloczka szerokości 25cm.   4. Czy pod belkę zbrojeniowa stosować dodatkową kratownice jak miałem w ławach piwnicy (szerszą od belki)? Czy to się robi tylko dla większych obciążeń (3 kondygnacji?). W moim projekcie nie ma rysunku zbrojenia ławy garażu. 
    • Polecam sklep  https://aquawita.pl posiadaja dzbanki dafi ;)
    • Gość Mam sposób
      Problem mam tylko w łazience po gorącej kąpieli, gdy para wodna osadza się wszędzie, na płytkach i na oknie dachowym. O ile płytki, to nie problem, bo zanim woda ścieknie to zdąży odparować, o tyle z okna woda kapie... Normalnie okno wcale nie paruje. Jak dla mnie, jedyny sposób, to zainstalowanie dodatkowego wentylatora powietrza na okno, by poprawić cyrkulację. Eksperymentalnie użyłem wentylatora domowego i to całkowicie załatwia sprawę. Muszę tylko dobrać montowany na ścianie - wnęce okiennej + sterowanie z czujnikiem ruchu i wilgotności.
    • No niestety tak jest. Nie bez kozery w nowych budynkach daje się coraz więcej ocieplenia, dąży do pasywności budynku itd. W zimie jak ściany są odczuwalnie zimne to faktycznie może to wpływać na temperaturę wewnątrz budynku no i oczywiście  komfort mieszkańców  
    • Tutaj nie da się generalizować, bo taka inwestycja nie jest czarna albo biała. Wszystko zależy od zakresu termomodernizacji, od szczelności budynku itd itd  Wstawienie pompy ciepła do starego budynku w którym hula wiatr i jest nieocieplony chyba nikomu nie będzie się opłacało
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...