Skocz do zawartości

Jaką wiertarkę udarową kupić?


Recommended Posts

  • 3 tygodnie temu...

Ciężko udzielić pewnej odpowiedzi na to pytanie jeśli nie określiłeś do jakiego przeznaczenia wiertarki poszukujesz. Pierwszym czynnikiem na jaki należy zwrócić uwagę jest moc. Do ciężkich prac budowlanych nie nada się nic poniżej 1000 W (w zasadzie od 1300W zaczynają się wiertarki do prac ciężkich) warto by były wtedy wyposażone w mechaniczne sprzęgło przeciążeniowe oraz obrotowy szczotkotrzymacz. Do podstawowych prac w domu wiertarki zaczynają się już od 600 W i rzeczywiście często tyle wystarczy. Wtedy dobrze zwrócić uwagę na wykonanie obudowy, wygodę (dodatkowa rękojeść, jej wykonanie) oraz oczywiście możliwość regulacji obrotów.Jeśli interesują Cię wiertarki w cenie podobnej do podanej przez Ciebie na stronie Bosch GSB 13 RE , polecalibyśmy nieco mocniejszą (nie 600, lecz 750 W) GSB 16 RE, gdyż jeśli przyjdzie wiercić otwór np. w żelbecie, ta poradzi sobie lepiej.

Link do komentarza

Powyżej masz wszystko dokładnie opisane, również podłączam się do opinii,ze warto zainwestować w mocniejszy sprzęt i narzędzia, powiedzmy od 1300W wzwyż co zapewni Ci wyższy komfort i efektywność pracy, nawet jeżeli chodzi o domowe zastosowanie, potem będziesz narzekał na mala moc, więc nie bierz niczego poniżej 1000W. Ostatnia kwestia: jaki budżet posiadasz na ten zakup?

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mniej niż 90 cm nie uda się uzyskać niestety bo niebezpiecznie blisko będę zbliżał się do zbrojenia ławy. Kanalizacja jest głęboko a do tego mam działkę w dołku i muszę zrobić wysoki fundament żeby zrównać się z drogą. Stąd te problemy.   rewizja w postaci studzienki kanalizacyjnej jest właśnie tym miejscem do którego muszę zrobić ten większy spadek i ona jest na mojej działce więc mam dostęp. Nie do końca w linii proste, myślę że 2 kolana 30 stopni będą potrzebne Jak zmienię trochę projekt wewnętrzny to uda mi się zwiększyć odległość do 9.5 metra Ewentualnie mogę jeszcze przesunąć o 1.5 metra rewizję i uzyskam między domem a rewizją 11 metrów 
    • [url=http://zmkshop.ru/uslugi/stroitelstvo-avtomoyki-i-stantsii-avtozapravki-azs/]завод металлоконструкций здания азс[/url]
    • Chcesz przez to powiedzieć, że bardziej poziomo, zapewne przez różnicę poziomów na działce, nie da się zrobić? Ten siedmiometrowy odcinek z domu do rewizji jest w linii prostej? Rewizja przy wyjściu z domu jest wykonana i dostępna? Dopuszczalny, ale według moich nauczycieli - nieco ryzykowny... Bardziej stałe "odpadki" nie są porywane cieczą, przyklejają się do dna rury, ciecze przepływają nad nimi... Na tych przyklejonych tworzą się zatory i korki... Dlatego pytam o rewizję, które pozwalają na udrażnianie kanalizacji...
    • Cześć,   chciałbym poradzić się w kwestii kanalizacji. Otóż mój problem wygląda tak, że pomiędzy domem a studzienką rewizyjną kanalizacji, którą mam na działce uda mi się maksymalnie uzyskać różnice wysokości 90 cm na 7 metrach odległości.  Daje to spadek rury na tym odcinku około 13%.    Reasumując, na domu spadek 2%, pomiędzy domem a studzienką (7 metrów) 13% i pomiędzy studzienką a główną nitką 4%   Ja wiem, że optymalny spadek to 2% natomiast interesuje mnie czy ktokolwiek był zmuszony użyć tak dużego spadku i u niego to funkcjonuje. Znalazłem kilka informacji, że dopuszczalny jest spadek 15%.   Pozdrawiam Mikołaj.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...