Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Jak prawidłowo wykonać izolacje pod i przed oknem tarasowym z kostki brukowej.


Recommended Posts

Witam serdecznie.

Przeszukałem sporo internetu i nie mogę znaleźć konkretnej poprawnej odpowiedzi na mój dylemat.

Chodzi o połączenie ocieplenia zewnętrznego pod oknem tarasowym, a tarasem z kostki brukowej.

Na szkicu przedstawiłem problem czerwonym fragmentem.

Taras z kostki brukowej 6cm, od spodu kamień dolomitowy.

Elewacja 15cm styropianu.

Jak to wszystko zrobić aby było dobrze i równo z oknem tarasowym.

1. Wyciąć styropian elewacyjny poniżej okna 6+4cm. Wkleić na płasko styrodur 4cm i na to przy samym progu położyć kostkę?  Jak narazie mam tylko taki pomysł. O podciekanie sie nie ma co martwić bo taras zadaszony. Jedynie przy tym rozwiązaniu martwi mnie 6cm braku ocieplenia pomiędzy kostką a oknem.

 

szczeg.jpg

taras.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Drewna chciałbym uniknąć, będzie sie rysować jak ktoś butem z piaskiem przejdzie po nim.

Mata XPS 3-5mm? Niewiele by to dało ale od strony okna można by zastosować, a pod kostkę dać 4cm XPS. Dalej będzie kiepsko ocieplony dół okna ale chyba innego rozwiązania nie ma.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ile ja się naszukałem informacji na ten sam temat......

Tu masz linka do mojego zapytania o to samo: LINK

A zrobiłem to tak, że na podmurówce z bloczków betonowych mam styro 5cm a na bloczku ytong styro 15cm. Wyciąłem w 15 dziurę od okna w dół na około 7-9cm, gruz i inne pierdoły  wypełniły podłoże do wysokości tarasu -5cm (na 6cm kostkę). Na wierzchu oczywiście podkład rozsypałem tak ,że się oparło o styro. Ułożyłem kostkę zostawiając około 2cm dystansu od okna. Wpryskałem tam pianę i zakończę ładnym kątownikiem - jeszcze tego nie zrobiłem. Ktoś mi napisał (chyba w właśnie tej linkowanej dyskusji), że sam taras jest swego rodzaju ociepleniem i tej wersji się trzymam.

Edytowano przez Qubacen (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powierzchnia kostki musi się znaleźć poniżej krawędzi zewnętrznej ościeżnicy i do tej wysokości może sięgać izolacja ściany fundamentowej. Przykrycie szczeliny między kostka a ramą okna wykonuje się formie fartucha np, z blachy nierdzewnej lub progu z impregnowanego drewna.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. fartuch z blachy nierdzewnej?

-15cm blachy nierdzewnej przed oknem, pomiędzy kostką a ościeżnicą?

-pod blachą zwykły styropian fasadowy czy jednak fragment XPS?

2. jeśli próg drewniany, to dalej pozostanie nieocieplony fragment okna na styku ościeżnicy progu?

 

Chyba jednak najlepsze rozwiązanie to ułożyć kostkę na 5cm XPS, a pomiędzy ościeżnice i kostkę dać 5-10mm XPS.

 

Pozdrawiam. Dzięki

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Heineken73, miałem podobną zagostkę. Z tym, że u mnie próg drewniany odpadał, bo drzwi mają małe zadaszenie i bałem się, że jednak woda będzie się wdzierać. Poza tym, nie wiem, jak by wyglądała trwałość tego drewna. Zrobiłem tak jak piszesz pod 1. - dałem styropian Knauf Industries  i na to blacha. Drugi rok jest i nie narzekam. Z kostką nie chciałoby mi się bawić.

Edytowano przez wieslawek (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Największym problemem jest chyba grubość wylewki, obecnie ma ok. 4cm, a wylewając 3cm ponad rury, bo mówimy o podłogówce wodnej + 14mm rura, to już wychodzi 44mm, a gdzie izolacja od spodu? Brak. Nie wiem też, czy ogrzewanie podłogowe można wogóle kłaść bezpośrednio na stropie. Inna sprawa, że to dom z lat 70 ze stropem żerańskim i nie wiem, czy robiąc płynna wylewkę nie obciążę go zbyt mocno. Nie wiem też czy strop jest krzywy, czy tylko obecna wylewka na nim jest taka niedoskonała. Zakładam możliwe oba scenariusze. Dlatego biorę pod uwagę suchy jastrych, bo 25mm mają dwie płyty Knaufa i zostaje miejsce na ogrzewanie podłogowe, np. Purmo TS14R, który ma tylko 17mm, albo Sander System Renovation, który ma 18mm. W obu przypadkach podłoga na gotowo wynosi 42-43mm. Jeżeli w takiej grubości da się zrobić podłogówkę i wylać płynną wylewkę, która aż nadto nie obciąży stropu to jestem za. Poza tym, nie we wszystkich pomieszczeniach planuję podłogówkę i tam mógłbym dać 2cm płyty, aby choć troche oddzielić wylewkę od stropu i go z jednej strony (w niewielkim jednak stopniu) ocieplić, a z drugiej wygłuszyć.   Dom to kostka z lat 70, dwa piętra, w całości podpiwniczony. Jeżeli potrzeba więcej detali, to proszę napisać jakie informacje są niezbędne.
    • Potrzeba więcej informacji o tym budynku, żeby coś sensownie doradzić. Tak pozostaje zbyt wiele niejasnych spraw. Na przykład, skoro strop wymaga wyrównania, plan zakłada ułożenie na nim ogrzewania podłogowego i problemem nie jest wytrzymałość stropu, to zastanawiałbym się nad sensem układania suchego jastrychu zamiast wylewki.  Przede wszystkim jaki to ma być rodzaj ogrzewania podłogowego - wodne czy elektryczne? Wodne w połączeniu z suchym jastrychem wymaga ukrycia rur, a w związku z tym zastosowania płyt systemowych z wyfrezowaymi zagłębieniami na rury. Takie płyty są dość drogie, lecz pełnią równocześnie rolę izolacji cieplnej. W tym momencie bym się przede wszystkim zastanowił czy łączna grubość warstw takiej podłogi, po uwzględnieniu konieczności jej wyrównania, będzie w istotny sposób mniejsza niż grubość wylewki? Tym bardziej, że niektóre tego rodzaju mieszanki umożliwiają ułożenie cienkiej warstwy ok. 3 cm ponad rurami. A wylewką można od razu zniwelować różnice w wysokości stropu. I jeszcze jedno - jeżeli pomieszczenia po obu stronach stropu są ogrzewane do tej samej temperatury, to pod pewnymi warunkami można zrezygnować z układania izolacji cieplnej.
    • ... w temacie, można użyć styropianu podłoga/dach na fasadę, natomiast jest to nie ekonomiczne jak już było to wspomniane wcześniej. W odwrotnej sytuacji, fasade równiez można położyć na podłogę, natomiast trzeba wylać nieco grubiej betonem. Informacje uzyskane od jednej z firm budowlanych.      Pozdrawiam  
    • Gość Wiesław
      Dzień Dobry, Podpisałem umowę na dostarczanie energii z Innogy, która zleciła podwykonawcy realizacje projektu przyłącza. Podwykonawca, chce ode mnie Plan Zagospodarowania Terenu (Działki). Takiego planu nie mam i czy muszę go zrobić? Nie mam wybranego jeszcze projektu domu, czyli nie mam zgody na budowę, a teren na którym jest działka nie jest objęty miejscowy planem zagospodarowania przestrzennego. Pozdrawiam
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...