Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Recommended Posts

Ostatnio u sąsiada robili okna w domu, wspominał coś o ciepłym montażu. Może to o to chodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.04.2017 o 14:29, Pomocnik napisał:

Jaka izolacja będzie najlepsza przy oknach drewnianych? Czy potrzeba jest dodatkowa ochrona przez wychładzaniem się pomieszczenia przy takich oknach?

O jaka izolację ci chodzi?

Bo jeśli chodzi o montaż, to kwestia ocieplenia okna jest jakby niezależna od tego, z czego jest zrobione okno. Strefa montażu, parapet, nadproże - to elementy jakby niezależne, które mogą być mostkami zimna, a nie powinny - obojetne, z czego jest okno. 

Samo okno ma swoje własne straty - i głównie te straty generowane są przez szyby (zestawy szyb), a nie przez ramiaki, które mają stosunkowo małą powierzchnię w stosunku do przeszklenia ( zwykle).  I to są straty niezależne od montażu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że tak jak okna zwykle spełniają założenia norm ciepła, to większe ryzyko niskiej izolacji występuje podczas montażu. I warto w ten dobry montaż zainwestować. A o mostkach napisał już zenek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nowoczesne okna drewniane zapewniają bardzo dobrą izolacyjność cieplną. Najlepsze parametry termiczne uzyskuje się przy zastosowaniu ram o grubości 80 mm i powyżej. Drewno, które w niewielkim stopniu przewodzi ciepło, doskonale chroni przed zimnem. Obecnie ramy wykonuje się z trzech lub czterech warstw drewna z odpowiednio dobranym, naprzemiennym układem słojów. To sprawia, że są one bardzo stabilne.

 

Grubsza rama nie tylko jest cieplejsza, ale również pozwala na bezpieczne zastosowanie
3-szybowego pakietu. W celu poprawy termoizolacyjności w pakietach szybowych montuje się szkło niskoemisyjne. Jego powierzchnia pokryta jest niewidoczną warstwą tlenków metali szlachetnych, które odbijają ciepło z powrotem do wnętrza domu. Stosuje się również ciepłe ramki dystansowe, wykonane z tworzywa sztucznego lub połączenia stali szlachetnej i tworzywa sztucznego, które posiadają niską przewodność cieplną. Dzięki temu redukowane są mostki termiczne i zmniejsza się możliwość kondensacji pary wodnej na szybach wewnątrz budynku przy słabej wentylacji pomieszczenia. Ponadto przestrzeń międzyszybowa może zostać wypełniona gazem szlachetnym (np. argonem), który ma lepsze właściwości termoizolacyjne niż powietrze stosowane w zwykłych oknach.

 

Niezwykle istotny jest również prawidłowy montaż okien. Najszczelniejszy i najbardziej efektywny jest tzw. „ciepły montaż”. Pozwala on na ograniczenie mostków termicznych i strat ciepła, jakie powstają na styku ramy z murem. Polega on na osadzeniu okna poza murem, w warstwie ocieplenia, przy wykorzystaniu odpowiednich systemów montażowych. Inna metoda to tzw. montaż warstwowy, czasem mylnie nazywany ciepłym. Opiera się on na zastosowaniu trzech warstw o określonych właściwościach. Od wewnątrz stosuje się taśmę paroszczelną, która zapobiega przenikaniu pary wodnej z pomieszczenia do warstwy izolacji, jak również blokuje jej migrację do wnętrza budynku. Pośrodku umieszcza się piankę montażową pełniącą rolę izolatora termicznego. Zewnętrzna warstwa to taśma paroprzepuszczalna, która zabezpiecza miejsce styku okna z murem. Nie dopuszcza ona do wnikania wody opadowej do warstwy ocieplenia, a jednocześnie pozwala na  swobodne odprowadzenie pary wodnej na zewnątrz. Takie rozwiązanie chroni warstwę izolacji termicznej (pianę PU) przed degradacją a w konsekwencji utratą właściwości izolacyjnych na skutek oddziaływania wilgoci – różnic temperatur, jak również wiatru i promieniowania słonecznego, gwarantując wysoką szczelność i izolacyjność przez okres wielu lat.

Kolejną metodą jest stosowanie do uszczelnienia wielofunkcyjnych taśm rozprężnych, które zapewniają wszystkie powyższe parametry.

By mieć pewność, że montaż zostanie należycie wykonany, najlepiej zlecić go doświadczonej ekipie, posiadającej autoryzację producenta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Tak, wjazd od poludnia, od wjazdu skarpa, po lewej tez jest wyzej, z tej strony rosnie kilka brzozek, oslaniaja dzialke od tej strony. Z drugiej strony, od wschodu, jest las a od polnocy, za budynkiem,  wieksza kepa choinek, ktora tez oslania dzialke. Projektant pisze, ze jesli wybuduje sie w dziurze, to bede miala kiepskie widoki z okna. Rzecz w tym, ze mnie sie wlasciwie w tej dzialce calkiem spodobalo to, ze jest "schowana", zadnych sasiadow nie widze bedac w dziurze, i bardzo mi to odpowiada  A jesli bym sie zdecydowala z tej dziury podciagnac do gory to wlasnie na widok sasiadow i drogi sie narazam...to nie wiem czy nie wole ogladac skarpy.. Kolejna kwestia, jaka poruszyl projektant jest taka, ze zostajac w dziurze bede miala utrudniona kwestie podlaczenia do kanalizacji ze wzgledu na ta roznice poziomow potrzebna moze sie okazac pompa. Na ten temat niestety tez zbyt wiele nie wiem..tak wiec kilka rzeczy do ogarniecia z tego sie zrobilo..
    • Na załączonym rysunku jego góra pokrywa się z północnym kierunkiem? wjazd na działkę jest od południa?
    • Przekrój więźby masz do blachy a nie do dachówki. Deski na pełne deskowanie powinny być 2,5  3 cm grubości a Ty dajesz płytę grubości 1,5 cm więc co porównujesz? Odchudzaj wszystko a na końcu odchudzisz swój portfel jak dom sie zawali. Piszesz że drewno impregnowane kosztuje 750 zł, ale po co Ci drewno I sortu, ty potrzebujesz deski do wstępnego deskowania. Z m3 desek o grubości 2,5 cm masz około 40 m2 czyli załóżmy że m3 kosztuje 750 zł to m2 zakładając że wyjdzie 40 m2 to m2 wychodzi około 18,75 zl. Płyta osb ma wymiary  1250 x 2500 czyli ma powierzchnię 3,125 m2 przyjmując 53 zł za płytę co daję cenę za m2 16,92 zł przy grubości 1,5 cm a weź sobie porównaj cenę płyty osb grubości 2,5 czy 3 cm. Wtedy zobaczysz co wychodzi taniej!!!!!!!!!!!!!!!!! Rysunek sorki ale nie wchodzi, coś źle wkleiłeś. a co Twój kierownik na takie odchudzanie? Wiesz, budowa może być tania ale np budując własnymi rekami ale nie tania odchudzając materiał bo chyba do zaprawy murarskiej nie dałeś tylko sam piach i wodę bo cement był za drogi
    • Ja jednak jestem zwolennikiem płytek w łazience:) Co prawda w kuchni mam tapetę, która dobrzesię myje, to jednak drugi raz nie zastosowałbym takiego wariantu
  • Popularne tematy

×