Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
kdd

Poziom terenu powyżej izolacji poziomej ścian nośnych

Recommended Posts

Witam,buduję dom i zamierzam wykonać wokół domu tarasy z kostki brukowej. Chcę aby tarasy były nieznacznie poniżej poziomu podłogi w domu (poziom 0 ). Wysokość ostateczna podłogi w domu ponad chudziaka na gruncie to 27 cm (20 cm styropianu + 7 cm wylewka betonowa). Takie posadowienie tarasów powoduje że będą one powyżej poziomu izolacji poziomej ścian nośnych.

Aktualnie mam wykonany stan "zero" czyli zakończone fundamenty i wylany chudziak na gruncie. Izolacja fundamentów to 12 cm XPS od strony zewnętrznej + 8 cm EPS od strony wewnętrznej. Jako że poziom tarasu ma być powyżej izolacji poziomej ścian obawiam się że ściany mogą podciągać wodę z gruntu. Mój pomysł jest taki aby przedłużyć izolację ścian fundamentowych na ścianę nośną styropianem XPS o grubości 12 cm na wysokość 25 cm powyżej poziomu ścian fundamentowych, a następnie nakleić styropian XPS całe płyty o szerokości 50 cm w poziomie. Grubość tego styropianu ma mieć ok 3 cm. Chodzi mi o to żeby zaizolować łączenie płyt. Ta płyta ma zostać wykończona tynkiem żywicznym po wykończeniu jej klejem i siatką.

Izolacja ścian nośnych będzie wykonana ze styropianu 20 cm więc powstanie tym samym ok 5 cm okap.

Kilka pytań:

  • czy istnieje lepszy sposób zaizolowania przeciwwilgociowego na tym poziomie
  • czym przykleić styropian do styropianu
  • czy mój pomysł jest poprawny i czy nie będzie ściana nośna podciągała wody

 

  • fundament.thumb.jpg.3ab4635d08cf430cb65bdc74bace069b.jpg

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Płyty styropianowe nie są materiałem hydroizolacyjnym i w tej sytuacji trzeba ułożyć warstwę przeciwwodną w pasie od izolacji poziomej ściany do wysokości powyżej pokrycia z kostki. Dopiero na takiej izolacji można będzie położyć ocieplenie. Ochronę przeciwwilgociową można zrobić z papy ułożonej na zagruntowanym podłożu, np. dysperbitem .

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, kdd napisał:

 

Witam,buduję dom i zamierzam wykonać wokół domu tarasy z kostki brukowej. Chcę aby tarasy były nieznacznie poniżej poziomu podłogi w domu (poziom 0 ). Wysokość ostateczna podłogi w domu ponad chudziaka na gruncie to 27 cm (20 cm styropianu + 7 cm wylewka betonowa). Takie posadowienie tarasów powoduje że będą one powyżej poziomu izolacji poziomej ścian nośnych.

 

Może nie jestem bystry - ale nie dostrzegłem poziomu ziemi na rysunku. Poziom ziemi jest tu ważny - moim zdaniem - czy możesz go tu podać? 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

proponuję zrobić prostszą wersję z użyciem folii fundamentowej PVC jako izolacji pomiędzy piaskową podbudową tarasu i fundamentem. Folia jest elastyczna i można ja ułożyć podwijając koniec pod kostkę. Ponadto jest sprzedawana w długich rolkach, więc izolacja nie będzie miała połączeń, potencjalnie słabych miejsc. Układ jak na rysunku.

PS. Ja też nie jestem bystry, bo dla mnie z opisu nie wynika, gdzie jest poziom gruntu przy budynku. Milcząco zakładam, że poniżej izolacji poziomej na wierzchu ścian fundamentowych. Inaczej takie jej ułożenie nie miałoby sensu.

fundament.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, stach napisał:

KOSTKA BRUKOWA

nie jesteś bystry...

Kostka to poziom gruntu? - Uświadom mnie - stachu bystrzaku :14_relaxed: tzn izolacja fund. poniżej? 

Panowie analiza - poczułem się jak w szkole z zadaniem o pociągach. Podchwytliwym. :yahoo:

tu jest odpowiedź:

15 godzin temu, kdd napisał:

Chcę aby tarasy były nieznacznie poniżej poziomu podłogi w domu (poziom 0 ). Wysokość ostateczna podłogi w domu ponad chudziaka na gruncie to 27 cm (20 cm styropianu + 7 cm wylewka betonowa). Takie posadowienie tarasów powoduje że będą one powyżej poziomu izolacji poziomej ścian nośnych

Patrzcie na moje wytłuszczenie - tu jest chyba poziom gruntu? Co wy nato?

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość stach

Przepraszam, jesteś bystry...

choć nie do końca jestem tego pewien...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poziom gruntu rodzimego jest u mnie poniżej izolacji poziomej ścian nośnych (poziom ten jest różny z uwagi na nierówną działkę - w jednym miejscu na wysokości ław, w innym w połowie ściany fundamentowej). Ściany fundamentowe są oczywiście dwustronnie, trzykrotnie zaizolowane Dysperbitem.

Myślałem też o wykonaniu takiej izolacji która zaczynałaby się na ścianie nośnej powyżej poziomu kostki i była wywinięta na XPS 12 cm.

Dodam że poziom wód gruntowych to powyżej 10 m poniżej poziomu działki. Dom jest na wzgórzu i nic powyżej już nie ma. Teren lesisty, gleba przepuszczalna.

 

Oczywiście poziom kostki brukowej tarasu przy domu będzie powyżej izolacji poziomej ściany nośnej stąd moje pytanie jak to poprawnie zaizolować żeby coś nie podciągało.

Edytowano przez kdd (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, kdd napisał:

Dom jest na wzgórzu i nic powyżej już nie ma. Teren lesisty, gleba przepuszczalna.

Niezależnie od izolacji - dodałbym między tarasem a domem odwodnienie z kratką sciekową. Taras niezależnie od tego z nachyleniem "od domu" . Dlaczego kratka ? - dodatkowe odwodnienie i osuszenie przestrzeni między tarasem a domem przydatne też przy zacinających deszczach (dom na górce) - na pewno nie zaszkodzi a może pomóc - ponadto pewnie bedzie tam wyjśćie na taras - więc kratka jest potrzebna.

I jeszcze raz - sam piasek pod kostke to mało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, zenek napisał:

Niezależnie od izolacji - dodałbym między tarasem a domem odwodnienie z kratką sciekową. Taras niezależnie od tego z nachyleniem "od domu" . Dlaczego kratka ? - dodatkowe odwodnienie i osuszenie przestrzeni między tarasem a domem przydatne też przy zacinających deszczach (dom na górce) - na pewno nie zaszkodzi a może pomóc - ponadto pewnie bedzie tam wyjśćie na taras - więc kratka jest potrzebna.

I jeszcze raz - sam piasek pod kostke to mało.

sugerujesz gruz pod kostkę wokół domu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

58ede50b461db_zpoprawk.jpg.abcb3878343d4b97b98b031607b6130d.jpg

 

 

strefa wodna to znaczy kolejny inwestor usiłuje sobie samopoczucie poprawić ???

Tyle to ja tez wiem, ja tu szukam rozwiązania nie ironii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

- no to zdejmij grunt rodzimy nim nasypiesz czarnoziemu

i nie podnoś zewnętrznego tak wysoko

- względnie iniekcje żelowe by te ileś cm zrobić nieprzepuszczalnymi ( wszystkie ściany ) bądź inne specyfiki o identycznym działaniu

- lub usunąć chudziak i wykonać izolację pionową na wszystkich ścianach nie tylko zewnętrznych

 

- do tego wszystkiego jeszcze:

Izolacja pozioma na chudziaku odporna na parcie ujemne

Nie ironizuję tylko Twoje wyobrażenie o zakresie prac nijak nie przystaje do potrzeb w Twoim przypadku ,

a rozwiązania to powinna szukać firma którą zatrudnisz do zabezpieczenia i naprawienia błędów wynikających z braku wyobraźni.

Teraz czekam na plusa za pomocną poradę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.04.2017 o 14:13, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

- no to zdejmij grunt rodzimy nim nasypiesz czarnoziemu

i nie podnoś zewnętrznego tak wysoko

- względnie iniekcje żelowe by te ileś cm zrobić nieprzepuszczalnymi ( wszystkie ściany ) bądź inne specyfiki o identycznym działaniu

- lub usunąć chudziak i wykonać izolację pionową na wszystkich ścianach nie tylko zewnętrznych

 

- do tego wszystkiego jeszcze:

Izolacja pozioma na chudziaku odporna na parcie ujemne

Nie ironizuję tylko Twoje wyobrażenie o zakresie prac nijak nie przystaje do potrzeb w Twoim przypadku ,

a rozwiązania to powinna szukać firma którą zatrudnisz do zabezpieczenia i naprawienia błędów wynikających z braku wyobraźni.

Teraz czekam na plusa za pomocną poradę.

Powtórzę:

  • grunt rodzimy zdjęty był do wysokości ław fundamentowych lub max 20 cm powyżej ław fundamentowych i aktualnie fundamenty są zasypane max do połowy ich wysokości piaskiem zasypowym
  • ścian w domu nie mam, jest stan zero, chudziak na gruncie B20 W8
  • izolacje pionowe ścian fundamentowych są wykonane dwustronnie 3xdysperbit
  • grunt przepuszczalny, poziom wód gruntowych niski, dużo poniżej posadowienia ław fundamentowych

Jakie błędy wynikające z braku wyobraźni u mnie widzisz? Jaki chudziak mam usuwać i po co?

Czy tylko ja chcę zrobić taras z kostki brukowej przy domu na poziomie podłogi wewnątrz domu i nie chcę mieć stopnia 30 cm z domu na poziom tarasu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to podciągnij jeszcze 1 warstwę z betonu i dopiero na to izolację poziomą

bo o pionowej pisać nie muszę

gazobeton w strefie możliwości namakania - niewskazany

i nie wiem jaki masz poziom reszty terenu względem tego tarasu - więc odpowiadam przenosząc wskazany poziom na całość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

to podciągnij jeszcze 1 warstwę z betonu i dopiero na to izolację poziomą

bo o pionowej pisać nie muszę

gazobeton w strefie możliwości namakania - niewskazany

i nie wiem jaki masz poziom reszty terenu względem tego tarasu - więc odpowiadam przenosząc wskazany poziom na całość

warunki wodne są na tyle dobre że tam nie będzie nigdy wody innej niż opadowa

gazobeton zaizoluję pionowo prawdopodobnie takim środkiem

http://sklep.2kpartner.pl/remmers-multi-baudicht-2k-25kg,3,137,9080

poziom terenu względem tarasu to ok 50 cm niżej, grunt rodzimy prawie 1 m niżej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

nie zapomnij o gruntowaniu

swoją drogą skoro taras wyżej to mógłbyś pomyśleć o spadkach oraz przepuszczalnym wypełnieniu .

izolacja , izolacją a jeszcze lepiej jak izolacja nie ma co izolować :)

spadek tarasu i przepuszczalne wypełnienie to dla mnie oczywista oczywistość więc nawet o tym nie wspomniałem, 

rozumiem że mój pomysł z izolacją na ścianie, naklejeniem XPS na równi z izolacją fundamentów, dodatkowo warstwa ok 3 cm XPS na łączeniu płyt XPS poniżej  i ponad izolacją poziomą ścian nośnych oraz wykończenie tego na pozostałych ścianach tynkiem żywicznym to nie jest zły pomysł?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy błędem by było zastosowanie szerszej izolacji poziomej (np z papy termozgrzewalnej) i wywinięcie jej do góry na ścinę zewnętrzną?

 

 

fundament.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, swochn napisał:

A czy błędem by było zastosowanie szerszej izolacji poziomej (np z papy termozgrzewalnej) i wywinięcie jej do góry na ścinę zewnętrzną?

 

 

fundament.jpg

Wszystkie izolacje robię z folii do izolacji fundamentów 1mm, pod ściany będą 2 warstwy, folii nie przykleję. Ten specyfik który zapodałem gdzieś wyżej ma dobre właściwości izolacyjne poza tym 2 warstwy XPS szczególnie ta na szczelinę powinny dać radę.

Ciekaw jestem głosu osób które u siebie mają taką sytuację, a nie wierzę że nie ma takich, bo jak oglądam zdjęcia z budowy tarasów to mnóstwo ludzi musiało mieć ten dylemat co ja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, kdd napisał:

Wszystkie izolacje robię z folii do izolacji fundamentów 1mm

A z czego będzie izolacja pozioma na chudziaku i jak ją będziesz łączyć z folią fundamentową?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, kdd napisał:

.......... który zapodałem gdzieś wyżej ma dobre właściwości izolacyjne poza tym 2 warstwy XPS szczególnie ta na szczelinę powinny dać radę.

Ciekaw jestem głosu.......

moim skromnym zdaniem

OBIAD

to zupa

drugie

deser

jeszcze jak ktoś się uprze przystawki

dlaczego tak piszę ?

bo XPS za hydroizolacje robić nie będzie i należy patrzeć rozłącznie na tematy hydro i termo izolacji bo wyjdzie groch z kapustą

nie widzę poziomu gruntu tego na około względem izolacji poziomej przyjąłem że jest ponad gruntem

więc problemem jest pion na ścianie tarasowej musi być zrobiony dokładnie i szczelnie

oraz musi nie pozwolić na to by woda w jakiś niewyjaśniony sposób dotarła do izolacji poziomej bo wypłynie gdzie jej będzie pasowało .

po zamknięciu hydro

można zacząć kombinować nad termo ale nie kombinować nad robieniem z termo hydro

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

moim skromnym zdaniem

OBIAD

to zupa

drugie

deser

jeszcze jak ktoś się uprze przystawki

dlaczego tak piszę ?

bo XPS za hydroizolacje robić nie będzie i należy patrzeć rozłącznie na tematy hydro i termo izolacji bo wyjdzie groch z kapustą

nie widzę poziomu gruntu tego na około względem izolacji poziomej przyjąłem że jest ponad gruntem

więc problemem jest pion na ścianie tarasowej musi być zrobiony dokładnie i szczelnie

oraz musi nie pozwolić na to by woda w jakiś niewyjaśniony sposób dotarła do izolacji poziomej bo wypłynie gdzie jej będzie pasowało .

po zamknięciu hydro

można zacząć kombinować nad termo ale nie kombinować nad robieniem z termo hydro

a może zamiast kluczyć, posiłkować się menu obiadowym napisałbyś, albo lepiej narysował jak to dokładnie ma wyglądać?

nie można tak po prostu? albo się znasz i coś podpowiesz albo przestań się wypowiadać

13 godzin temu, swochn napisał:

A z czego będzie izolacja pozioma na chudziaku i jak ją będziesz łączyć z folią fundamentową?

izolacja pozioma z folii zapewne łączona jakimś klejem czy jakąś taśmą, chudziak jest W8 więc sam w sobie szczelny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość stach

Widzisz, Orle, i zostałeś pseudofachowcem z forum  :bezradny:

To, że wiesz i z tego żyjesz - nieważne...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, stach napisał:

Widzisz, Orle, i zostałeś pseudofachowcem z forum  :bezradny:

To, że wiesz i z tego żyjesz - nieważne...

a niestety nie dostałem propozycji na zasadzie "doradzę, dam gwarancję na rozwiązanie pod warunkiem wykonania zgodnie z projektem, za kwotę xxx", albo jakiejkolwiek innej odpłatnej porady

jeżeli aktywność fachowca na forum ma przejawiać się w kluczeniu i porównywaniu budowy do obiadu to może lepiej niech się nie wypowiada

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

a ten styropian EPS od wewnątrz to w jakim zmyślnym celu??? Tylko błagam  - nie piszcie mi, że do izolacji termicznej.

oczywiście że do izolacji termicznej, a do czegóż by innego, ale to nie temat izolacji fundamentów od wewnątrz

 

Edytowano przez kdd (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

pytam bo nie zauważyłem poziomu posadzki

znaczy chudziaka na gruncie, czy poziomu "zero"?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie ma tego na rysunku bo nie o to pytałem, ale nie mam piwnicy i aktualnie wnętrze fundamentów jest zasypane piachem i na równi ze ścianą fundamentową oraz pionową izolacją termiczną fundamentów jest wylany chudziak, na to przychodzi 20 cm styropianu jako izolacja pozioma wylewek w domu, izolacja pionowa ściany fundamentowej wewnętrzna łączyć się będzie z izolacją poziomą podłogi na gruncie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

OK, to załóżmy, że żyjemy 30 lat temu i o XPS jeszcze wróble nie ćwierkały i teraz co robimy ze ścianą fundamentową pod warunkiem, że mówimy o izolacji lekkiej?

co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, kdd napisał:

a niestety nie dostałem propozycji na zasadzie "doradzę, dam gwarancję na rozwiązanie pod warunkiem wykonania zgodnie z projektem, za kwotę xxx

nie dostałeś bo byłoby to niezgodne z zasadami panującymi na forum

ale i o odpłatną poradę się nie zwracałeś - czyli takowej nie potrzebujesz

przy okazji gwarancję to ja daję na swoje wykonanie, a nie na czyjeś usiłowanie . Ty wykonujesz Ty gwarantujesz i mnie do tego nie mieszaj

1 godzinę temu, kdd napisał:

nie ma tego na rysunku bo nie o to pytałem,

problemem jest to że w zasadzie nie masz zielonego pojęcia o co pytać.

 

51 minut temu, kdd napisał:

co?

ani nawet w miarę zwięzłej wypowiedzi przeczytać nie potrafisz

 

1 godzinę temu, kdd napisał:

 

jeżeli aktywność fachowca na forum ma przejawiać się w kluczeniu i porównywaniu budowy do obiadu to może lepiej niech się nie wypowiada

wiesz w zasadzie napisanie że jakieś rozwiązanie jest do D wydaje mi się dość istotną wskazówką

zawsze parę stówek oszczędności . ale bywają obywatele którym się chce abym się całkowicie uzewnętrznił w zakresie posiadanej wiedzy - w sumie też mógłbym - dlaczego ?

bo byś nie zrozumiał - tak po prostu

czyli szkoda mojego czasu

więc cofnij się do menu obiadowego i wyczytaj to co tam wpisałem,  a nie to co chcesz tam wyczytać

zignorowałem Twoją zaczepkę i będę robił to dalej bo to nie ja mam problem

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
50 minut temu, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

nie dostałeś bo byłoby to niezgodne z zasadami panującymi na forum

ale i o odpłatną poradę się nie zwracałeś - czyli takowej nie potrzebujesz

przy okazji gwarancję to ja daję na swoje wykonanie, a nie na czyjeś usiłowanie . Ty wykonujesz Ty gwarantujesz i mnie do tego nie mieszaj

problemem jest to że w zasadzie nie masz zielonego pojęcia o co pytać.

 

ani nawet w miarę zwięzłej wypowiedzi przeczytać nie potrafisz

 

wiesz w zasadzie napisanie że jakieś rozwiązanie jest do D wydaje mi się dość istotną wskazówką

zawsze parę stówek oszczędności . ale bywają obywatele którym się chce abym się całkowicie uzewnętrznił w zakresie posiadanej wiedzy - w sumie też mógłbym - dlaczego ?

bo byś nie zrozumiał - tak po prostu

czyli szkoda mojego czasu

więc cofnij się do menu obiadowego i wyczytaj to co tam wpisałem,  a nie to co chcesz tam wyczytać

zignorowałem Twoją zaczepkę i będę robił to dalej bo to nie ja mam problem

pozdrawiam

skoro jesteś "fachowcem" który na forum nie dzieli się swoją wiedzą (co oczywiście rozumiem, bo wartość intelektualna jest również w mojej dziedzinie ważna) to co tutaj robisz? żeby mówić ludziom że robią źle i lepiej niech nie robią? daruj sobie

ja szukam odpowiedzi wśród fachowców w swojej okolicy i nie tylko ale mam kilka różnych wersji więc sam nie wiem co o tym myśleć, a wziąć jakiegoś i potem targać się po sądach bo zrobione źle mnie nie interesuje

jednak przekonuję się że forum nie jest dla kogoś kto szuka rozwiązania bo co najwyżej można się dowiedzieć że coś jest do D, ale nie znajdzie sie tu sensownego rozwiązania no bo kto chce się dzielić wiedzą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

 

5 godzin temu, kdd napisał:

a niestety nie dostałem propozycji na zasadzie "doradzę, dam gwarancję na rozwiązanie pod warunkiem wykonania zgodnie z projektem, za kwotę xxx

nie dostałeś bo byłoby to niezgodne z zasadami panującymi na forum

ale i o odpłatną poradę się nie zwracałeś - czyli takowej nie potrzebujesz

przy okazji gwarancję to ja daję na swoje wykonanie, a nie na czyjeś usiłowanie . Ty wykonujesz Ty gwarantujesz i mnie do tego nie mieszaj

4 godziny temu, kdd napisał:

nie ma tego na rysunku bo nie o to pytałem,

problemem jest to że w zasadzie nie masz zielonego pojęcia o co pytać.

 

 

2 godziny temu, kdd napisał:

jednak przekonuję się że forum nie jest dla kogoś kto szuka rozwiązania bo co najwyżej można się dowiedzieć że coś jest do D, ale nie znajdzie sie tu sensownego rozwiązania no bo kto chce się dzielić wiedz

Przepraszam że wpycham się w waszą dyskusję - ale wydaje mi się że od początku brak było kilku waznych informacji - np oszczędnego choćby zwymiarowania wysokości - poziomu gruntu, fundamentu, podłogi  - itp. Pamiętam, że trzeba było tego szukać.

Przydałby sie może kawalek widoku z góry. 

No i wtedy konkretne pytania. 

Więc może  kdd  ukonkretnij temat jeszcze raz i na pewno  Orle - a pewnie inni też  - ci odpowiedzą.

Forum jest platformą dobrej woli i pomocy, nie obowiązku. I w tych ramach można na pewno się porozumieć i wszyscy maja dobrą wolę - co niekoniecznie gwarantuje, że każdy znajdzie tu zadowolenie. Ale próbujemy w miarę wolnego czasu :14_relaxed: i dobrych chęci oraz wiedzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość stach

Ty widać masz kupę wolnego czasu, ale lepiej, żebyś tu nie wpychał się w dyskusję, bo nic nie wniesiesz - no, oprócz zwiększenia licznika postów:bezradny:....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

„Witam,buduję dom i zamierzam wykonać wokół domu tarasy z kostki brukowej. Chcę aby tarasy były nieznacznie poniżej poziomu podłogi w domu (poziom 0 ). Wysokość ostateczna podłogi w domu ponad chudziaka na gruncie to 27 cm (20 cm styropianu + 7 cm wylewka betonowa). Takie posadowienie tarasów powoduje że będą one powyżej poziomu izolacji poziomej ścian nośnych.

 

Aktualnie mam wykonany stan "zero" czyli zakończone fundamenty i wylany chudziak na gruncie. Izolacja fundamentów to 12 cm XPS od strony zewnętrznej + 8 cm EPS od strony wewnętrznej. Jako że poziom tarasu ma być powyżej izolacji poziomej ścian obawiam się że ściany mogą podciągać wodę z gruntu. Mój pomysł jest taki aby przedłużyć izolację ścian fundamentowych na ścianę nośną styropianem XPS o grubości 12 cm na wysokość 25 cm powyżej poziomu ścian fundamentowych, a następnie nakleić styropian XPS całe płyty o szerokości 50 cm w poziomie. Grubość tego styropianu ma mieć ok 3 cm. Chodzi mi o to żeby zaizolować łączenie płyt. Ta płyta ma zostać wykończona tynkiem żywicznym po wykończeniu jej klejem i siatką.

 

Izolacja ścian nośnych będzie wykonana ze styropianu 20 cm więc powstanie tym samym ok 5 cm okap.

 

Kilka pytań:

 

    czy istnieje lepszy sposób zaizolowania przeciwwilgociowego na tym poziomie

    czym przykleić styropian do styropianu

    czy mój pomysł jest poprawny i czy nie będzie ściana nośna podciągała wody”

 

 

Dzień dobry,

 

W związku z Pana zapytaniem kilka uwag:

·         Folia budowlana nie jest najlepszym  materiałem hydroizolacyjnym, ponieważ nie jest związana z podłożem (a luźno ułożonym)  oraz nie łączy się kompatybilnie i trwale z żadnym innym wyrobem wodochronnym stosowanym do izolacji ścian fundamentowych (oddzielna kwestia jest jakiej grubości folie Pan zastosował). Dlatego izolację poziomą należy wykonać z materiału spełniającego ten wymóg, najlepiej z papy zgrzewalnej.

·         Termoizolacji w żadnym przypadku nie należy traktować jak materiału hydroizolacyjnego!!! Płyty XPS nie stanowią bariery dla wody gruntowej. Stanowią jednak dobry materiał do termoizolacji ścian fundamentowych, szczególnie w gruncie słaboprzepuszczalnym, ponieważ w porównaniu do płyt EPS, są zdecydowanie mniej nasiąkliwe. Natomiast jeśli chodzi o l (współczynnik przewodności cieplnej) dla tych dwóch materiałów to niewiele się różnią.

·         Należy pamiętać o tym, że w przypadku wykonania tarasu z kostki brukowej bezpośrednio przy elewacji budynku hydroizolacja pionowa powinna być wyciągnięta na wysokość 0,5 [m] ponad poziom kostki (przy opasce żwirowej strefa rozbryzgowa wynosiłaby 30 cm).

·         Hydroizolację posadzki na gruncie nie stanowią płyty ocieplające, nawet przy grubości 20 cm. Izolację wodochronną posadzki należy wykonać bezpośrednio na betonie podkładowym (stabilnym, nośnym) z produktu, który ma dopuszczenie do tego typu zastosowań, np. masy grubowarstwowej PMBC lub mikrozaprawy uszczelniającej (np. IZOHAN WM2K lub IZOHAN EKO 2K). Hydroizolacja ta powinna łączyć się trwale (być zgrzana/sklejona) z izolacją poziomą zamykającą, zakładem o szerokości min. 10 cm.

·          Izolacja pozioma zamykająca, by spełniała właściwie swoją funkcję, powinna być wykonana powyżej planowanego poziomu terenu. Dzięki temu chroni przed podciąganiem kapilarnym w przegrodzie. Jeśli jedna z Pana izolacji zamykających znajduje się na poziomie betonu podkładowego , ale poniżej poziomu terenu należy po prostu wykonać drugą poziomą zamykającą już powyżej poziomu terenu.

Proszę też pamiętać iż aby hydroizolacja była skuteczna muszą być spełnione dwa podstawowe warunki:

1 hydroizolacja dobrana do warunków wodno-gruntowych

2. zapewnienie ciągłości hydroizolacji ( m.in. prawidłowe łączenie izolacji pionowej z izolacją poziomą)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.04.2017 o 10:00, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Płyty styropianowe nie są materiałem hydroizolacyjnym i w tej sytuacji trzeba ułożyć warstwę przeciwwodną w pasie od izolacji poziomej ściany do wysokości powyżej pokrycia z kostki. Dopiero na takiej izolacji można będzie położyć ocieplenie. Ochronę przeciwwilgociową można zrobić z papy ułożonej na zagruntowanym podłożu, np. dysperbitem .

Witam, chciałbym odświeżyć temat bo mam podobny problem. Jak połączyć tak wykonaną izolację pionową z izolacją poziomą ścian którą mam zrobioną z grubej folii pcv? Z góry dziękuję za poradę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dom położony jest w na stoku o niewielkim pochyleniu ok 1%. Naturalny spadek terenu od prawej do lewej (na zdjęciu pierwszym) i od tyłu domu ku przodowi (tył domu na ostatnim zdjęciu). Dodałem jeden szczegół, nie wiem jakie inne zdjęcia mogą być przydatne. Pozdrawiam

WP_20180107_11_56_35_Pro[1].jpg

WP_20180107_11_56_47_Pro[1].jpg

WP_20180107_11_56_11_Pro[1].jpg

WP_20180107_12_22_01_Pro[1].jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokąd nie nasypiesz gruntu wyżej niż jest wykonana izolacja pozioma to spoko.

Jak nasypiesz wyżej to w zależności od przepuszczalności terenu między poziomą może przeciekać do środka albo i nie .

Potrzebujesz raptem 40 cm czarnego mazidła tak na wszelki wypadek żeby deszcz odbijający się od gleby nie chlapał na ścianę.

Jak ocieplisz to i nawet to nie będzie konieczne bo spłynie po tynku .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kostka brukowa ma przykrywać białe ciepłe progi (na zdjęciach) tak żeby uzyskać bezstopniowe wyjście przez wszystkie drzwi których jest kilka. Zamierzam część ziemi powiedzmy 50cm wymienić na piasek i piaskiem podsypać aż pod kostkę. Rozumiem że jak wyciągnę dysperbitem do 50cm powyżej poziomu kostki powinno być ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

najsłabszym miejscem jest :

izolacja pozioma

w kierunku poziomym

te folie trzeba dobrze skleić i jeszcze czymś dodatkowo obsmarować

a przy budynku to szybciej czystej gliny bym nasypał

jak się zagęści to izoluje

ze spadkiem od budynku - niż piaskiem , który tylko wytwarza miejsce dla wody

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się


  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Granica tuż przy drodze publicznej. Łącznie drogi z kostki będzie kilkadziesiąt metrów. Będzie, będzie i to całkiem sporo. Zagospodarowanie pozwala na zabudowę działki w 30%, reszta to parkingi i plac zielony 2/5 gruntu. Tylko raczej nie będę z tego korzystał (a płacić trzeba!) skoro 20m od mieszkania jest las przez który dochodzi się do plaży [zedytuje to zdanie jak dojdzie dziecko w rodzinie :)] Liczę się z kosztami, ale chcę uniknąć dużych, bezsensownych miesięcznych wydatków kupując np. niedocieplone, niedogrzane mieszkanie. W okolicy ten sam metraż to czynsz z ogrzewaniem około 600zł-700zł. Fajnie jakbym się zamknął w 'bezczynszowych opłatach' w 350-450zł, do tego 300-400zł za ogrzewanie zimą i już itak wyjdzie się super, bo latem opłaty będą niższe i średnia wyjdzie podobnie. Nawet jakby mi przyszło płacić ciut więcej niż za "czynszowe" mieszkanie to trudno, byle była to opłata za coś co ma sens [porządek, bezpieczeństwo] a nie wywalanie pieniędzy w błoto jak np. gorąca podłogówka bo mieszkanie niedocieplone.
    • W art. 5 ust. 4 Prawa budowlanego stwierdza się, że w przypadku przeniesienia własności budynku i mieszkania, oraz zbycia spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu zbywca przekazuje nabywcy świadectwo energetyczne. Trzeba jednak dodać, że takie transakcje są nadal możliwe bez świadectwa i zależy to tylko od woli stron umowy. Notariusz nie odmówi sporządzenia aktu notarialnego, jeśli sprzedający nie ma świadectwa, a kupujący go nie zażąda. Nie ma też żadnych sankcji karnych dla właścicieli, którzy sprzedadzą swoją nieruchomość bez certyfikatu energetycznego. Jeśli kupujemy dom czy mieszkanie, powinniśmy jednak domagać się tego dokumentu, żeby oszacować przyszły koszt utrzymania nieruchomości.
    • Właśnie odnośnie tematu dyskusji wczoraj z mężem dokonaliśmy zakupu kuchni na wymiar w Indeco Trójmiasto, z blatem wykonanym z materiału o nazwie Corian. Podobno bardzo praktyczne rozwiązanie. Sztuczny kompozyt, ale wygląda bardzo estetycznie – ogólnie ładnie się prezentuje. INDECO oferuje bardzo bogatą kolorystykę, w zależności od tego jak wyobrażamy sobie naszą kuchnie. My wybraliśmy jasno-niebieski. Fakt jest on trochę droższy niż np. drewno, ale myślę, że warto. Pani w sklepie zachwalała, że jest odporny na zabrudzenia i uszkodzenia a jego powierzchnia jest antybakteryjna. To dla nas ważne, bo mamy małe dzieci.
    • Swoje sprzedałem w listopadzie ub.r. Nie miałem obowiązku. To chyba tylko na etapie uzyskiwania PnB.   To ma też ten mankament, że koszty zarządu będzie trzeba podzielić tylko przez 24. Moją głowę zaprzątałby bardziej ten problem. Tak na boku: będzie tam jakieś ogrodzenie i plac zabaw dla maluchów, czy dopiero potem będziecie się martwić, kto za to zapłaci? Gdzie jest granica nieruchomości? W sensie oświetlania terenu, utrzymania drogi dojazdowej, placu śmieciowego i odśnieżania. Skorzystaj. A kierownika najpierw zapytaj go ostatnią budowę, którą prowadził dla jakiegoś dewelopera. Na razie o nic więcej nie pytaj. Zagraj świadomego nabywcę.
    • Rozumiem, dzięki za rady, na pewno ruszę ten temat z deweloperem. Mam jeszcze sporo do ruszenia przed podpisaniem czegokolwiek, póki co zrobiłem niewiążącą rezerwację i męczę ich od 2 tygodni konkretnymi pytaniami. Pytałem na tyle, że do technicznych pytań dostałem maila i numer bezpośrednio do kierownika budowy bo tak łatwiej i część rzeczy dowiaduje się od niego.   Generalnie bardzo dużo kwestii deweloper pozostawia późniejszej wspólnocie i to ona [czyli teoretycznie my] ma o tym zdecydować, m. in o wyborze późniejszej firmy ochroniarskiej, firmie obsługującej części zielonej itd. Całe "osiedle" ma posiadać jedynie 24 lokale (3 budynki po 8 lokali, z czego kilka usługowych), więc jest szansa, że dojdzie się do konsensusu z właścicielami lokali. Nienawidzę tylko odpowiedzi niekonkretnych, typu "takie jest założenie", "jeszcze nie wiemy", ale na szczęście jest ich niedużo i w mniej istotnych dla mnie aspektach. Głównie trapiło mnie to ogrzewanie oraz izolacja termiczna budynku, bo po prostu się na tym nie znam, a nie chcę bekać później przez kolejnych kilka lat. Technicznie nie jestem "nogą", to na czym się orientuję dosyć dobrze robią dobrze i z głową, ale ja tam biorę poprawkę na wszystko a "takie jest założenie" czytam jako "nie, nie zrobimy tego". Lepiej się nie rozczarować.   ps. jako ciekawostkę powiem, że ludzie potrafią kupić mieszkanie za kilkaset tys. zł (bliżej miliona niż zera) nie widząc nawet prospektu, pomijając już nieruchomość i przelać znaczną część kwoty po 2 dniach... no ale co jak co, nawet jak będzie niewypał to tych ludzi po prostu stać na to...  
  • Popularne tematy

  • Doradcy redakcyjni i firmowi

×