Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
petro_m

Schody na konstrukcji stalowej

Recommended Posts

Witam wszystkich.
Adaptuję poddasze i chcę samodzielnie wykonać schody wewnętrzne na konstrukcji stalowej.
Bardzo podobają mi się schody w których jest wykorzystane tylko jedno podparcie stopni na środku.
Załączone zdjęcie przedstawia schody o których pisze.

58e47a469dafe_schody2.jpg.128f7a158f8092d24c6864b82b1e3881.jpg

Moje schody będą miały 16 stopni z czego cztery to pierwszy bieg, następnie spoczynek i drugi bieg, Całość ma wysokość ok 2800
Wymiar stopni to 800/250/40

Mam tylko jedno bardzo ważne pytanie, jakiego profilu stalowego użyć ? jakie powinny być jego wymiary i grubość ścianki ?

Bardzo proszę o poradę.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wariantów wykonania takich schodów jest wiele np. w formie konstrukcji kratownicowej z poszyciem blaszanym lub z gotowych elementów profilowanych. Uzależnione to będzie od możliwości sprzętowych, dostępności materiałów i umiejętności wykonawcy. Stosunkowo łatwe będzie zrobienie konstrukcji spawanej z ceowników zimnogiętych cienkościennych, odpowiednio pociętych i połączonych zgodnie z przygotowanym wcześniej rysunkiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o profilu stalowym zamkniętym. Wykonać chce schody chce osobiście, mam dostęp do dużej ukośnicy z cięciem na zimno. Spawanie również nie stanowi problemu.

Nie wiem tylko jakie wymiary ma profil stalowy na powyższym zdjęciu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość stach
37 minut temu, petro_m napisał:

 jakie wymiary ma profil stalowy na powyższym zdjęciu?

Jeśli to JEST profil stalowy...

Bo może to być jedna z możliwości, o których wspomina Profesjonalista w swoim poście, czyli np. konstrukcja kratownicowa z poszyciem blaszanym, albo konstrukcja spawanej z ceowników zimnogiętych cienkościennych, odpowiednio pociętych i połączonych. Jeśli spawał  i wykończył to fachowiec - będzie to wyglądać tak jak wykonane z zamkniętych profili.

 

A wymiary tego "profilu" można dość dokładnie oszacować: schodek ma pewnie 30 cm szerokości i 4 cm grubości...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym ostrożnie podchodził do wykonania takich schodów.Tzn do wykonania samego elementu stalowego.Piszesz że spawanie masz opanowane więc może niepotrzebnie to piszę ale spawy podczas spawania "ściągają" I cały pospawany element po wykonaniu będzie wygięty w łuk. Tego nie wyprostujesz,to nie kątownik czy płaskownik który można doprowadzić do linii prostej waląc młotem w odpowiednie miejsca.
I tak jak pisze stach,jeśli to jest stal (konstrukcyjna) bo może to być profil stalowy pomalowany na srebrno ale może to być nierdzewka.
Ale tak jak napisałem że jeśli nieobce jest Tobie spawanie to dasz radę.Ja najbardziej obawiałbym się tego wygięcia w łuk albo nie będzie kąta prostego między elementami.
Wymiary profila? Myślę że 100x60 lub podobne,nie "siedzę" w tym temacie od kilkunastu lat i nie pamiętam typowych wymiarów profili.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolega wyżej ma rację, trzeba mieć duże doświadczenie w spawaniu konstrukcji aby na takiej długości nie zrobił się banan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po bliższym przyjrzeniu, wydaje się że schody stalowe nie mają wad. Schody stalowe można w dowolny sposób kształtować. Można je zabudować tak, że będą wyglądały jak schody drewniane lub marmurowe. Można zmieniać stopnie, jeśli stare się zużyją. Cenowo są też atrakcyjniejsze niż schody drewniane czy schody żelbetowe. Schody stalowe można idealnie wygłuszyć. Wad zatem brak. Zalety? Zobaczcie sami... Zapraszamy do obejrzenia filmu TV Budujemy Dom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam. Będę wykonywał fundament garażu na glinie w związku z czym mam parę pytań.  1. Ława będzie wykonywana w wykopie, czyli bez szalunku deskowego. Wykop ma 100 cm głębokości, po zdjęciu ok 20-30 cm humusu, więc po zasypaniu fundamentów spód ławy będzie znajdować się na głębokości ok 120-130 cm czyli poniżej strefy przemarzania. Czy w związku z tym że wykop jest w prawie czystej glinie mam się przejmować zamarzaniem gliny na zimę? W tym roku zdążymy tylko zalać ławe a dopiero na wiosnę układać bloczki. Czy po wylaniu ławy i związaniu zabezpieczyć to i zasypać ziemia na okres zimy?    2. Czy w przypadku gliny stosować jakieś folie na dno lub same boki? Kierbud uważa że stosowanie folii budowlanej jako izolacja jest na krótka metę bo i tak może zostać przerwana, uszkodzona i że lepiej zamówic beton wodoodporny w betoniarni. Z kolei znajomy, który też się buduję mówi że majtsry zaproponowali mu by na gliniastych podłożach pod folie dać jeszcze podsypke piaskowa gdyż (jeśli dobrze zrozumiałem) piasek ma być poduszką dla ewentualnego zwiększania objętościowo gliny w sytuacji gdy zamarznie. Lub może chodziło o to że gdy jest folia to ewentualna woda która dostanie się pomiędzy folie a ławe mogła wsiąknąć do piasku? Nie pamiętam dokładnie. Więc może folie dać tylko na boki, lub wyłożyć boki folią fundamentowa a później zawinąć na wierzch pod bloczków?    3. Koparkowy wykopał dół na szerokość 45cm gdyż miał taką łyche, więc moje ławy będą mieć wymiary 40cm wysokie i 45 szerokie. Strzemiona dla takiej ławy robić na 25x25cm? Na ławie ściana fundamentową będzie z bloczka szerokości 25cm.   4. Czy pod belkę zbrojeniowa stosować dodatkową kratownice jak miałem w ławach piwnicy (szerszą od belki)? Czy to się robi tylko dla większych obciążeń (3 kondygnacji?). W moim projekcie nie ma rysunku zbrojenia ławy garażu. 
    • Polecam sklep  https://aquawita.pl posiadaja dzbanki dafi ;)
    • Gość Mam sposób
      Problem mam tylko w łazience po gorącej kąpieli, gdy para wodna osadza się wszędzie, na płytkach i na oknie dachowym. O ile płytki, to nie problem, bo zanim woda ścieknie to zdąży odparować, o tyle z okna woda kapie... Normalnie okno wcale nie paruje. Jak dla mnie, jedyny sposób, to zainstalowanie dodatkowego wentylatora powietrza na okno, by poprawić cyrkulację. Eksperymentalnie użyłem wentylatora domowego i to całkowicie załatwia sprawę. Muszę tylko dobrać montowany na ścianie - wnęce okiennej + sterowanie z czujnikiem ruchu i wilgotności.
    • No niestety tak jest. Nie bez kozery w nowych budynkach daje się coraz więcej ocieplenia, dąży do pasywności budynku itd. W zimie jak ściany są odczuwalnie zimne to faktycznie może to wpływać na temperaturę wewnątrz budynku no i oczywiście  komfort mieszkańców  
    • Tutaj nie da się generalizować, bo taka inwestycja nie jest czarna albo biała. Wszystko zależy od zakresu termomodernizacji, od szczelności budynku itd itd  Wstawienie pompy ciepła do starego budynku w którym hula wiatr i jest nieocieplony chyba nikomu nie będzie się opłacało
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...