Skocz do zawartości

naprawa ściany z luksferów


Recommended Posts

Witam,
jestem studentem Politechniki Śląskiej w Gliwicach i mam do Państwa ogromną prośbę o pomoc!

Na pewnym przedmiocie wybrałem sobie temat:"Naprawa ściany z pustaków szklanych typu C zwanych luksferami"

Widoczne są spękania w środkowej części ściany która ma wymiary 2X3m, uszkodzenie ewidentnie wskazuje iż, jego przyczyną było uderzenie.

Mam do Państwa pytanie jak się wymienia takie luksfery, jak wygląda proces wymiany, ile on trwa, chodzi mi o takie podstawowe wiadomości na temat remontu takiego typu ściany lecz o szczegółowe ukazanie procesu wymiany( narzędzi, kolejności działania itp.)

Za okazaną pomoc serdecznie dziękuje i chyba czoła !!!!

Pozdrawiam Łukasz.
Link do komentarza
Zapraszamy do przeczytania artykułu w naszym serwisie:

https://budujemydom.pl/wykanczanie/sciany-wewnetrzne/a/277-sciany-z-pustakow-szklanych


Fragment artykułu:

Ściany z kształtek szklanych powinny być ujęte w ramę obwodową o szerokości 35-100 mm. Trzeba zastosować zbrojenie. Nie jest konieczne jedynie zbrojenie płaszczyzn nieprzekraczających 1,5 m2.

Wznoszenie ścianki ułatwiają wkładki (krzyżyki) dystansowe z tworzywa sztucznego. Zapewniają one pomiędzy poszczególnymi pustakami równą spoinę o szerokości 10 mm.
Link do komentarza
  • 2 lata temu...
Witam!

Tez jestem zainteresowany tematem remontu sciany z luksferow. Mam problem polegajacy na tym, ze jeden pustak jest rozbity i zastanawiam sie czy jest mozliwosc jego wymiany i chcialem zapytac czy udalo ci sie dowiedziec jak to sie robi bo nie udalo mi sie nic znalesc w necie ;/ Bardzo prosze o pomoc jesli masz jakies info.


pozdrawiam
Link do komentarza
witam sprawa wygląda tak luksfer pęknięty trzeba wybić do końca pamiętając żeby mieć ubrane okulary ochronne wybicie musi być delikatne żeby nie uszkodzić innych najlepiej młotek i delikatny przecinak lub śrubokręt do wykucia resztek szkła następnie powoli wykuć zaprawę na tyle by pustak nam wszedł z lekkim luzem gdy już to osiągniemy rozrobić zaprawy na drobnym piasku lub klej do płytek odkurzyć ścianę do zaprawy zmoczyć wodą następnie położyć zaprawę równomiernie na to pustak a następnie ustawić w płaszczyźnie i dać na boki zaprawy pomagając sobie tak zwaną fugówką do robienia spoin przy klinkierze następnie wypełnić szczelnie górę po czym umyć delikatnie wszystko i po wyschnięciu wy spoinować powstałe fugi pomiędzy luksferami
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...