Skocz do zawartości

Klasyczny strop- wylewka co wybrać? Jak przygotować ?


Recommended Posts

Taki jak na zdjęciach. Mam klasyczny strop z lat 80-tych czyli stalowe belki, między nimi cegła czyli jeśli się nie mylę strop kleina.
Na poziomie 0 wiadomo będzie robione od samego początku bo tam na razie jest tylko ziemia.
Na piętrach jednak jak na załączonym obrazku, gruz, piach, śmieci, brud. Trzeba to wszystko uprzątnąć ? czy też to wszystko da się wyrównać np. posypką? Nie zależy mi mocno na izolacji cieplnej bo wszystkie kondygnacje będą ogrzewane, bardziej na izolacji akustycznej. Podłogówki nie będzie nigdzie chyba że w jednej łazience. Czy kłaść więc styropian ? Rury wodne i CW będą iść w posadzce. 
Jaką wylewkę zastosować ? Myślę o półmokrej z mixokreta albo z gruchy.

wylewki1.jpg

wylewki2.jpg

wylewki3.jpg

Link do komentarza

Strop klasyczny to i wykończenie może być klasyczne. Gruz można pozostawić jako wypełnienie jeśli nie ma zanieczyszczeń organicznych, pleśni. Wstępnie podłogę wyrówna warstwa płynnej zaprawy cementowej wiążąca również gruz. Na tak utwardzonym podłożu układa się styropian akustyczny 33/30 lub 44/40 oraz wylewkę podłogową grubości ok. 4 cm zacierana na gładko. Ogrzewanie podłogowe w łazience lepiej zrobić elektryczne podkafelkowe - szybko się nagrzewa i można korzystać poza sezonem grzewczym

Link do komentarza

Dziękuję za odpowiedź. Do zrobienia jest 150m2 takich wylewek.
Uściślając mam kilka pytań.

Płynna zaprawa cementowa to jaka ?  czy to np. zaprawa wyrównująca dostępna w marketach budowlanych ? Przy takiej powierzchni chyba lepiej by wychodziło zrobić to z maszyny czyli zamówić gruchę niż robić to z betoniarki?
Rozumiem że taka wstępnie wyrównana podłoga musi mieć już poziom żeby na niej układać równo styropian?
Jeśli dobrze odszyfrowuję oznaczenia styropianu to chodzi o grubość 30-40mm? Znajduje takie styropiany ale o grubościach 20,30,50mm, 40tki nie znalazłem a była by chyba najlepsza.
Wylewka podłogowa to rozumiem z mixokreta. 
W którym momencie rozprowadza się przewody wodne i CW? Już teraz czy może po wylewce wyrównującej ?

Link do komentarza
  1. Zaprawa ma za zadanie scalić gruz i utworzyć w miarę równą powierzchnie podłogi. Zależnie od wysokości dyspozycyjnej (o ile można podnieść poziom obecnego stropu) zaprawa może tworzyć minimalną warstwę lub grubości 3 - 4 cm jako wyrównanie. Klasa zaprawy to M10 robiona z piasku i cementu na budowie lub dostarczona z wytwórni. W zagłębieniach, gdzie brakuje gruzu można wypełnić keramzytem. Podłoże nie musi być idealnie równe - nierówności do 1 cm można dopuścić
     
  2. Styropian to jest specjalny akustyczny, miękki o podanych poprzednio grubościach nominalnych. Zwykłego można użyć jako warstwy podnoszącej poziom podłogi, aby nadmiernie nie obciążać jej betonem.Alternatywnie wełna mineralna grub.. min 4 cm.
     
  3. Jastrych podłogowy (wylewkę) robi się jako pływającą z betonu lub anhydrytu z reguły przy użyciu miksokreta i zacieraczek mechanicznych, ale można i z taczki z ręcznym zacieraniem.
Link do komentarza

Dziękuję jeszcze raz. Czyli:

1. zaprawa w gotowych proporcjach to np. taka ? :
https://www.castorama.pl/produkty/budowa/cementy-i-zaprawy-budowlane/zaprawy-cementowe/wylewki-betonowe/podklad-posadzkowy-diall-25-kg.html
czy też zwykła zaprawa murarska :
https://www.castorama.pl/produkty/budowa/cementy-i-zaprawy-budowlane/zaprawy-cementowe/murarskie/zaprawa-murarska-diall-25-kg.html
Nie będę raczej w betoniarce rozrabiał proporcji bo jeszcze się człowiek pomyli dlatego pytam bo tą część pracy można przy użyciu gotowych zapraw, betoniarki i pracy wykonać samemu. 


2. Nie chcę podnosić poziomu podłogi. Akustyka ma tu też drugoplanową rolę więc zastanawiam się czy jest w ogóle sens stosowania styropianu, ten akustyczny swoje kosztuje 

3. Wszystko jasne 

Nadal aktualne pytanie na które jeszcze nie uzyskałem odpowiedzi w którym etapie rozkładać rury wodne i cw ?

Link do komentarza

zacząłbym jednak od porządków czemu ???

bo się zdarza że taki 30 letni ponad strop miejscowo trzeba wzmocnić bo spękany cały - na czysto to widać

instalacje łatwiej się układa na powierzchniach równych niż łażenie z rurkami w powietrzu lub doginanie ich w odwrócone U  przy przechodzeniu nad szyną.

 

- płynny beton - ?

to w sumie mieszanka wody , kruszywa i cementu w formie płynnej aby łatwo było rozprowadzić i aby wpłynęła w wszelkie nierówności.

czy da się wykonać z wora ? pewnie że się da - tylko - to jest jeden z głupszych pomysłów na jakie mogłeś wpaść - czemu ????

1 worek to średnio 1 m 2 powierzchni podniesiony do poziomu +1 cm

jeżeli powierzchnia domu ma 100m2 na kondygnacji i średnio do podniesienia na równo z szynami potrzebujesz 5 cm

to 5x100 = 500 worków x cena + cena wniesienia tego na piętro + cena rozmieszania + cena prądu do rozmieszania + to że nie zrobisz tego 1 dnia bo jest to fizycznie niemożliwe nawet jak ściągniesz armię ludzi to jeszcze po takiej wylewce trzeba to  objeść i opić czyli + koszty imprezy razy x osób.

możesz to co prawda robić przez rok czy nawet 100 lat ale nie będzie to monolit a i tak grubo przepłacisz ,

lub zamówić płynny beton z betoniarni z pompą betoniarka przyjedzie z normalnym gęstym doleje wody rozmiesza pompa poda na właściwa kondygnację rozciągniesz dechą na trzonku

2 osoby trzymają wąż pompy jedna rozciąga .

jak się opisuje tak się wykonuje szybko i bez mega wysiłku chcesz oszczędzić ???

zamów gruchę i oszczędzaj zdrowie jeszcze Ci się przyda na później .

Link do komentarza

dzięki za rady

Do wyrównania jest 150m2, raczej bym to równał metodą by jak najwięcej wypełnić gruzem i np. keramzytem i nie szło by za pewne pięć worków na metr. Ale trzeba liczyć te 150-300 worków co przy cenie gotowych zapraw daje już sporą sumę. Domyślam się że sam cement + piach i woda w odpowiednich proporcjach też zrobiło by robotę i wyszło by taniej. 
Ale rzeczywiście roboty sporo. 

Dla porównania orientujecie się ile m3 potrzeba takiego betonu z gruszki by powiedzmy 150m2 zalać na grubość 2-3cm ?
Ile by to orientacyjnie kosztowało ? mówię o samym materiale. 


Sam strop domyślam się że za czasów jak był budowany to miał być wylany raz wylewką i tyle. 
Anhydyt tak ale wydaje mi się że bardziej na wylewkę już tą końcową ?

Link do komentarza
Dnia 5.03.2017 o 21:54, van1981 napisał:

Dla porównania orientujecie się ile m3 potrzeba takiego betonu z gruszki by powiedzmy 150m2 zalać na grubość 2-3cm ?
Ile by to orientacyjnie kosztowało ? mówię o samym materiale. 


 

150x0,03 =

jeżeli dobór castoramy nieprzypadkowy to szukaj Tomi beton albo oltrans dzwoń ustalaj

jeśli przypadkowy to pytaj woojka

anhydryt się nie nadaje o tyle ze wchodzi w reakcję z szynami (z żelastwem ogólnie znaczy).

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Trzeba było od razu napisać, że to pod dachem... 
    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...