Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Pomocnik

Drzwi wewnętrzne z dobrą izolacją akustyczną

Recommended Posts

Dane dotyczące wszelkich badań, w tym również akustyki drzwi, są podawane przez producentów min. w kartach technicznych danego modelu drzwi, jak również na życzenie klienta podawane są w Deklaracji Właściwości Użytkowych lub Krajowej Deklaracji Właściwości użytkowych. Najczęściej jednak podawana jest akustyka dla drzwi zewnętrznych.

Izolacyjność akustyczna drzwi zależy w dużej mierze od konstrukcji skrzydła drzwiowego, konstrukcji ościeżnicy, a także od szczelności przymyków. Zwykłe drzwi wewnętrzne, które wypełnione są w środku tekturą o kształcie plastra miodu, nie zapewniają dobrego wyciszenia. Dodatkowo, aby uzyskać lepszą akustykę, drzwi powinny być z przeszkleniem szybami akustycznymi i bez kratki wentylacyjnej. Ogromny wpływ na końcowy efekt izolacyjności akustycznej drzwi zamontowanych w budynku ma nie tylko właściwy dobór konstrukcji, ale również wykonanie samego wyrobu oraz jakość jego montażu.

W ofercie firmy Wiśniowski są drzwi :

- techniczne jednoskrzydłowe stalowe płaszczowe ECO w wersji zewnętrznej wypełnione polistyrenem ekspandowanym „styropianem” osiągają izolacyjność akustyczną Rw=30dB wg. PN-EN ISO 10140-2:2011.

- płaszczowe ppoż. EI30, dedykowane jako drzwi techniczne do kotłowni, które są wypełnione wełną mineralną o odpowiedniej gęstości i osiągają izolacyjność akustyczną wg normy PN-EN ISO 10140-2:2011 na poziomie Rw=33(-1,-4) dB.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Drzwi aksutyczne oferowane przez producenta powinny być wykonane z odpowiedniej płyty drzwiowej. Laminat zewnętrzny odporny na uszkodzenia. Ale w przypadku drzwi aksutycznych, chodzi głównie o rdzeń, od któego rodzaju zalezy skutecznośc izolacji akustycznej. Drzwi wewnętrzne akustyczne powinny posiadać wygłuszenie na poziomie minimum 33dB. Bardziej specjalistyczne posiadają parapetry na poziomie 38. Niektóre marki oferują wygłuszenie rzędu 40. Wszystko zależy od tego jak bardzo chcesz się wygłuszyć. Polecam przejrzeć oferty producentów, i przede wszystkim odwiedzić slon pogadać ze sprzedawcą. Czasami im mniejszy salon tym lepsza obsługa, bo zależy im na budowaniu marki eksperta, więc i porada będzie solidniejsza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Gość Marcin
      ps. jedynym rozwiazaniem jest dobry sterownik. lecz co gdy i on zawiedzie lub(i) zresetują mu sie ustawienia ?
    • Gość Marcin
      Witam. Zastanawia mnie schemat CWU. Co gdy, nie upuszczana jest ciepla woda uzytkowa, a wlaczy sie pompa cyrkulacyjna... ? termostatyczny zawor mieszajacy moze ja zablokowac (oraz caly obieg)... i co wtedy ?
    • Jeszcze jest opcja cieku wodnego ze ściętym stożkiem z gliny  (czytaj przepiaszczenie warstwy gliny na wzniosie ) gdzie żaden dren nie zadziała  bo nie będzie miał co odprowadzić . Tu wróżenie ani chybanie  nie wiele wskóra . Albo znasz najczęstsze przyczyny i robisz z zapasem albo się nie zabierasz .    Za aronię to mogę podziękować  za ironię  niekoniecznie .
    • Gość Szkieletor
      Mialem w swoim zyciu 2 domy, 1. Szkielet 2. Murowany, porotherm Uwazam ze aby zarzucic cos szkieletom trzeba miec porownanie, ja mam. 1. Akustyka, to byl jeden z argumentow dla ktorych chcielismy przeprowadzic sie do domu murowanego. I wiecie co, zawiedlismy sie niemilosiernie. Strop zelbet, sciany porotherm, tynki gipsowe.. i slychac wszystko wszedzie. Pozniej zabralismy sie za poddasze, postawilem na technologie lekka. Prosta konstrukcja, profile, GK, welna. Zainwestowalem w lepsza welne akustyczna, GK tak samo. Profile podklejone guma aby ograniczy wibracje i co.. na gorze miedzy pokojami nic nie słychać a na dole wszystko. 2. Akumulacyjnosc cieplna. Kolejny powod dla ktorego uciekalismy z kanadyjczyka. Jakie bylo nasze zdziwienie jak po 3 dniach upalow nasze sciany nagrzaly sie i zaczely oddawac zakumulowane cieplo w nocy, tragedia. Pierwsze dwa dni upalow ok, pozniej dramat. To co wydawalo sie wada kanadyjczyka okazalo sie jego wielka zaleta w lato. W nocy wystarczy przewietrzyc i temperatura budynku obniza sie o kilka stopni momentalnie, w murowanym trwa to zdecydowanie dluzej. W zime rowniez ciezki murowany budynek jest zdecydowanie gorszy, niby trzyma cieplo, tylko pytanie po co? Czy nie lepiej szybko nagrzewac i w miare potrzeb szybko ochlodzic / przewietrzyc? W tych czasach i przy technologiach ktore same inteligentnie utrzymaja odpowiednia temperature w domu uwazam ze akumulacyjnosc cieplna budynku murowanego jest jego wada a nie zaleta. I to co uwazam za najwazniejsze i nie zrozumie tego nikt kto nie ma porownania. W domu szkieletowym (dobrze zbudowanym, bez tych wszystkich folii tylko z dobra wentylacja przegrody) oddycha sie zupelnie inaczej, duzo lepiej. Wracam do szkieletu jak tylko sprzedam murowany. PS sprzdaz pierwszego domu trwala tydzien. Wszystko zależy jak ma sie zbudowany dom. Niestety na rynku jest pelno badziewia stawianego w latach 90 poczatku 2000 ktore ni jak ma sie do porzadnego budownictwa drewnianego.
    • Napisałem chyba - to się nazywa przypuszczenie.  A za szacun dziękuję. A dlaczego tak przypuściłem? No bo z obu stron schodów (również ściany wewnętrznej schodów) widać ślady naciekow - czyli raczej z dołu ta wilgoś szła, a nie tylko z boku. Sharki22 napisał: No to jesli się woda pojawia po długich deszczach, to znaczy że to woda opadowa pojawia sie pod piwnicą. Podobno są dreny - powinny odprowadzić wodę - skoro się pojawia - no to znaczy że albo są źle założone, albo woda podchodzi z tej strony, gdzie ich nie ma, czyli od sąsiedniego budynku. Jeszcze dodam jedną możliwosć - też chyba  - być może po długich deszczach podnosi się poziom wody gruntowej wokoł piwnicy. No bo albo to jest woda opadowa bezpośrednia z opadów, albo zmieniająca okresowo (po deszczach ) poziom wody gruntowej.   Jak widać - nic tu z kryształowej kuli - tylko przypuszczenia z tego, co podał Sharki22.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...