Skocz do zawartości

Recommended Posts

Bardzo dziękuję za dotychczasową podpowiedź.

osiadam kocioł olejowy 21kw firmy "DomGaz", zbiornik na olej 2000L, Nie jestem w stanie powiedzieć cokolwiek na temat wielkości pętli. Pamiętam tylko, że podczas układania rurki układane były w ustalonej , jednakowej odległości od siebie. Ogrzewanie jest zrobione w całym domu (parter i piętro). Tam gdzie jest terakota i wykładzina (zerwałem pierwotnie położone panele przystosowane do ogrzewania podłogowego) ogrzewanie działa dobrze. Ale w salonie (tam mam panele) jest słabiutko. Dlatego chciałbym zamontować dwa grzejniki i podłączyć do rurek w wylewce. Wiem, że moc w systemie jest bo grzejniki naścienne (tzw. ręcznikowe), które mam w łazience i w kotłowni w ciągu 2-3 min. są gorące.

Tylko jak odszukać to miejsce z rurką w betonie, żeby połączyć ją z grzejnikiem ? Czy jest to możliwe ?

W związku z coraz większymi kosztami ogrzewania olejowego, zamierzam w tym roku przejść na gaz. W związku z tym swoje poprzednie pytanie rozszerzam o prośbę podpowiedzenia mi jaki piec w związku z tym wybrać. Powierzchnia użytkowa domu to 135 m kw.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Januszek.

Link do komentarza

Modyfikacja ogrzewania poprzez forum to zadania raczej dla jasnowidza. Nieznane są parametry pracy instalacji, sposób regulacji, lokalizacja i rodzaj rur itd. - można to ustalić tylko na miejscu. Z pewnością nie należy podłączać szeregowo grzejników do pętli podłogowej - nic to nie da (nie będzie cieplej) bo ustalony strumień ciepła pozostanie taki sam a jedynie rozłoży się na podłogówkę i grzejniki. Grzejniki najlepiej zasilić bezpośrednio z kotła (przed sterowaniem obiegiem podłogówki) i wyposażyć w głowice termostatyczne.

Co do zamiany na kocioł gazowy. Preferowane są kotły kondensacyjne, których moc zależy od systemu przygotowania c.w.u. Przy przepływowym minimum 24 kW a z zasobnika wystarczy 12 - 14 kW choć te o większej mocy uzyskują wyższą sprawność przy częściowym obciążeniu.

Link do komentarza

Bardzo Panu dziękuję za szybką odpowiedź.

Oczywiście ma Pan rację, że informacje, które przekazałem są zbyt skąpe do podjęcia racjonalnej decyzji. Myślę, że w opisywanym przeze mnie przypadku potrzebna jest ocena sytuacji podjęta na miejscu. Czy mógłby zatem Pan zorientować mnie na jakiegoś dobrego specjalistę w tym zakresie, który przyjechałby do mnie i ocenił sytuację na miejscu. Mieszkam w Dąbrowie Chotomowskiej.

Januszek ( tel. 602710427)

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Dnia 20.02.2017 o 03:44, januszek napisał:

Witam!

Mam zainstalowaną podłogówkę (wodną) -od 10 lat. Chciałbym wpiąć w system dwa grzejniki. Czy jest to możliwe.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Januszek.

Można, jeśli jest zapas mocy na źródle ciepła (np. na pompie ciepła lub kotle) i jest zapas wydatku pompy. Oczywiście grzejniki należy podłączyć do instalacji równolegle a nie szeregowo. Najlepiej gdyby były też wolne sekcje na rozdzialaczach. Jeśli nie ma, to należy rozbudowywać układ przy pomocy trójników.

Należy jeszcze pamiętać o ważnym aspekcie. Ogrzewanie płaszczyznowe cechują niskie parametry – zazwyczaj sporo niższe niż typowe parametry ogrzewania grzejnikowego. Dlatego należy to uwzględnić przy doborze grzejników. Służy do tego tabela współczynników korekcyjnych, którymi koryguje się niższe parametry instalacji. 

Np. dla parametrów 55/45/20°C wartość współczynnika korekcyjnego (względem parametrów  75/65/20°C) wynosi 1,96. Tzn., że grzejnik który dla parametrów 75/65/20°C ma 1000 W, przy parametrach 55/45/20°C będzie miał moc niewiele ponad połowę – dokładnie 1000/1,96 = 510 W.

Link do komentarza

Jeśli temperatura ogrzewania podłogowego jest niższa niż podana przykładowa (55/45), to należy odczytać wartość współczynnika właśnie dla tych innych parametrów. Poniżej przykładowe wartości współczynnika:

  • dla 55/45/20°C  wynosi 1,96;
  • dla 50/40/20°C wynosi 2,50;
  • dla 45/35/20°C wynosi 3,37;
  • dla 40/30/20°C wynosi 5,01.

Widać więc, że dla bardzo niskich parametrów współczynnik jest duży i dlatego należy wtedy szczególnie dokładnie przeanalizować zastąpienie ogrzewania podłogowego grzejnikiem.

Aby zobrazować omawianą kwestię polecam wpisać w wyszukiwarkę „tabela współczynników korekcyjnych grzejnika”.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...