Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Tomasz Sztynyk

wymiana pokrycia dachowego na garażu

Recommended Posts

Mam do wymiany pokrycie dachu, dach jest płaski o minimalnym spadku. Dach jest deskowany pokryty papą, niestety cały przegnił i jest cała konstrukcja do wymiany (konstrukcja totalna amatorka z żerdzi). Zastanawiam się czy położyć z powrotem papę i deskować czy wystarczy płyta osb, czy blachę trapezową? A może jakieś inne rozwiązanie ktoś poleca. Garaż ma wymiary 4,5x8m, wiadomo takie czasy że koszta są ważne, ale ważniejsze jest aby to było solidnie i na lata.  Więc był bym wdzięczny o poradę jakie pokrycie wykonać i jaką konstrukcję do tego, co ile krokwie i inne przydatne szczegóły. Z góry dziękuję.

Edytowano przez Tomasz Sztynyk (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli deski zgniły to i krokwie też zapewne doskonałe nie są. Więc raczej wszystko do wymiany podejrzewam że z murłatami włącznie. Krokwie co 90-100 cm, jeżeli chcesz robić deskowanie to rób ale jeżeli jak piszesz koszta są ważne dla Ciebie to połóż membranę, kontrłaty musisz dać a łaty co 30-35 cm ze względu na mały spadek, blacha trapez T18 ocynk albo kolor (zależy gdzie znajdziesz blachę ale cenowo są podobne), i doradzę nie kupuj T18 z przetłoczeniem PLUS tylko normalna T18.

Rynny o ile będziesz chciał dać to ocynk, najtańszy z metalowych rynien. No i jeszcze pytanie czy chciałbyś docieplić dach tego garażu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie planowałem go ocieplać, ponieważ mam w planach postawienie nowego garażu. A ten spełniał by funkcję miejsca na rowery, taczkę,betoniarkę itp. Ale mógł bym ocieplić, ponieważ nigdy nie wiadomo jak się plany  ułożą. A lepiej to zrobić teraz. A i jeszcze jedna kwestia co obróbek. jedna ściana garażu przylega do wyższego budynku gospodarczego. Widziałem że jedni dają blachę na obróbkę przyścienną a inni pod, a także można przykręcić obróbkę do ściany albo w nią w puścić. Ma to jakąś znaczącą różnicę? Dzięki za dotychczasowe informacje, przydadzą się na pewno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o ocieplenie dachu garażu to możesz kupić odpady przemysłowe wełny mineralnej, nie są drogie a do takiego celu super się nadadzą.

Opierzenie przyścienne najlepiej dać na tzw wcinkę, czyli nacinasz bruzdę w ścian ie i wpuszczaj w nią opierzenia a dolną powierzchnię opierzenia przykręcasz do blachy farmerami. Dając opierzenie na wkręty do ściany czołowej istnieje ryzyko pomimo że takie połączenie uszczelnia się silikonem dekarskim, że może dostawać się pod nie woda przy zacinającym deszczu, wiec  to pierwsze rozwiązanie jest lepsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O.K.  zrobię jak napisałeś, jeszcze jedno mnie interesuje, garaż jest długi na 4.5m to jakie wymiary powinny mieć krokwie. i ile je wypuścić poza ścianę frontową?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a

18 godzin temu, Tomasz Sztynyk napisał:

O.K.  zrobię jak napisałeś, jeszcze jedno mnie interesuje, garaż jest długi na 4.5m to jakie wymiary powinny mieć krokwie. i ile je wypuścić poza ścianę frontową?

Ze względu na mały spadek krokwie powinny mieć coś około 10X16 cm. Za ścianę frontową możesz wypuścić około 80 cm tak abyś miał od razu daszek nad wejściem do garażu, a od ściany bocznej około 40-50 cm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Razmes
  • 25 minut temu, mhtyl napisał:

    a

    Ze względu na mały spadek krokwie powinny mieć coś około 10X16 cm. Za ścianę frontową możesz wypuścić około 80 cm tak abyś miał od razu daszek nad wejściem do garażu, a od ściany bocznej około 40-50 cm.

    16 cm wysokości jak najbardziej, 10 szer to za bogato :)  Lepiej już 18x8 :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a

1 godzinę temu, Razmes napisał:
  • 16 cm wysokości jak najbardziej, 10 szer to za bogato :)  Lepiej już 18x8 :) 

Napisałem coś około, czyli 8X16 np tez może być a 8X18 to już na pokrycie ciężkie typu dachówka ceramiczna/betonowa.

Jestem zdania że lepiej dać mocniejsze, większy przekrój aby nie było w przeszłości niespodzianek, a rozbieżność cenowa między tymi przekrojami jakie zaproponowaliśmy nie jest ogromna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Razmes

No dokładnie. Ale zauważ, że jeżeli mamy już wybierać pomiędzy takimi samymi przekrojami powierzchniowo (np 16 x 10 =160, to lepiej zamienić to na 20 x 8) w obu wersjach zapłacisz za tarcicę tyle samo. A wytrzymałość za ugięcie będzie znacząca. Przy płaskim dachu nie musisz zimą bać się o śnieg :)

Tak samo, jak 18 x 6 i 16 x 8. W pierwszym przypadku wyjdzie taniej, ale i otrzymamy wytrzymalszy przekrój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem, powiem inaczej, bardziej obrazowo:icon_biggrin: Łatwiej złamiesz belkę o przekroju 10X10 cm niż deskę 3X10 cm stawiając oczywiście na wysoki kant przy próbie łamania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Razmes

Noooo powiedzmy, że uwzględniamy ciężar tej belki :)

Wzór do wykucia na moment bezwładności to (bh^3)12 gdzie b to szerokość belki prostokątnej, h- wysokość. 10 x 10 odpowiada w przybliżeniu 15 x 3 :) Taka dygresja.

Wracając do tematu. Jeżeli dach rzeczywiście prawie płaski, to na 4,5 m pod blachę dałbym 16 x 6 co 80-90cm dla świętego spokoju, choć pewnie i 14 x 6 by wystarczyło. Dawniej same dwunastki co 1,10 montowali na skośnych i stoi od lat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ja właśnie w ostatnim  czasie urządzałam swój wymarzony dom, i z polecenia znajomych kupowałam prawie wszystkie meble na https://meblarnia.com.pl/ Meble są z dobrych materiałów, górna półka jak to się mówi. Firma dostosowuje wymiary mebli do tego co potrzebujemy po prostu podchodzi indywidualnie do klientów. jestem bardzo zadowolona.
    • Niestety, prawda jest inna. Badania zostały wykonane w warunkach polowych, w kamienicy, w której opomiarowano 2 mieszkania. Jedno ogrzewane gazem, a drugie promiennikami podczerwieni. Tak działa fizyka kwantowa. Wszystkie dotychczasowe systemy grzewcze bazują na prawach fizyki klasycznej (termodynamiki). To jest tylko część dostępnej wiedzy. Fizyka kwantowa otwiera nam nowe horyzonty i możliwości. Rewolucja już trwa. Cały nasz współczesny, skomputeryzowany i informacyjny świat opiera się na fizyce kwantowej. Czas na rewolucję w ogrzewnictwie! Przedstawiam oryginalny plik w pdf, aby uniknąć posądzeń o manipulację w tłumaczeniu. Dla kumatych nie powinno być problemu by to przeczytać, lub sobie przetłumaczyć. Nasze uproszczone pomiary zużycia energii, w wybranych domach opomiarowanych, przy zastosowaniu ogrzewań płaszczyznowych, potwierdzają te badania.  Rozważamy możliwość podjęcia współpracy z Technicznym Uniwersytetem w Kaiserslautern, by rozpocząć metodyczne badania powierzchniowych ogrzewań na podczerwień. Celem tych badań, byłoby wprowadzenie unijnych norm na tego typu ogrzewnictwo.   W połowie tego roku, oczekiwane jest wprowadzenie norm unijnych na promienniki podczerwieni i ich klasyfikacja. Skończy się sprzedawanie płaskich grzejników elektrycznych, jako promienników podczerwieni.  Jak do tej pory, każdy może sprzedać grzejnik elektryczny i promować go jako promiennik! Co nie zawsze jest prawdą. Na lodzie zostaje klient, który zamiast promiennika podczerwieni nabył zwykły, płaski, konwektorowy grzejnik elektryczny! Zapłacił jak za promiennik, a otrzymał panel grzewczy! ForschungsberichtIR (1).pdf
    • ograniczenie ilości postów w 12/24/36/48h po zalogowaniu? skoro ktoś musi zadać pytanie \araz po zalogowaniu to niech ma to ograniczone z poinformowaniem go, że tak to wygląda?
    • Koszt 1 kW z gazu to dla kotła kondensacyjnego 0,21 a dla prądu 0,6 z tego co pamiętam więc jakim cudem może być taniej. Panie to się nie da, cen nie da się oszukać !. A to zużycie porównawcze to pewnie w jakichś domkach badawczych, więc tak wiarygodne jak zużycie paliwa dla aut  w warunkach laboratoryjnych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...