Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Recommended Posts

Witam,

Proszę o pomoc w dobraniu impregnatu konstrukcyjnego do więźby dachowej.
Impregnowane drewno będzie na budynek gospodarczy pokryty blachą i mam kilka pytań:
1) Jaki impregnat wybrać, zastanawiam się nad:
- Fobos NW
- Kuprafung P - pytanie czy można stosować go pod blachę?
- lub połowe tańszy Tytan NW - ale zastanawia mnie jego jakość
a może doradzicie mi coś innego
2) Impregnat który zostanie, planuje przelać do baniek i wykorzystać na jesień do impregnacji więźby na dom. Pytanie czy można, czy np. nie straci swoich właściwości i lepiej kupić nowy.
3) Czy zaimpregnowane drewno, jednym z w/w impregnatów, będzie można od razu pomalować ( w miejscach które będą widoczne ) impregnatem ochronno - dekoracyjnym np: altax lub tikurila ( a może polecicie mi jakiś inny ) czy przed impregnatem ochronno - dekoracyjnym, trzeba będzie pomalować dodatkowo, zaimpregnowane drewno, jeszcze jakimś impregnatem gruntującym, jak tak to jakim.
4) Drewno na więźbę jest z listopada, przecierane było w grudniu. Po przetarciu ułożone było od razu na 5 cm przekładkach pod wiatą ( jak mocno zacinał deszcz to trochę je moczył) Pytanie czy będzie mozna je impregnować już w Marcu lub w Kwietniu czy powinno jeszcze leżeć i schnąć. Elementy 14x14, 7x16, 8x18 cm

z góry dziękuję za pomoc
pozdrawiam

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szwedzi mają kilkuset letnie doświadczenie jeśli chodzi o stawianie domów z drewna ....teraz jest u nich coś takiego że jak ktoś zastosuje drewno impregnowane wewnątrz budynku to nie dostanie za robotę ani jednego Ore ....i jeszcze czeka go lincz...

Edytowano przez joks (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ad 1 Impregnaty mają różne własności korozyjne - solne są bardziej agresywne a opis szczegółowych własności można znaleźć w dokumentacji technicznej konkretnego wyrobu.

Ad 2 Są to produkty wodorozcieńczalne które można przechowywać przez dłuższy czas.

Ad 3 Od razu to nie, dopiero jak wyschnie a impregnaty barwiące niekiedy wymagają pokrycia lakierobejcą (wg zaleceń producenta)

Ad 4 Przy tych przekrojach drewno musi schnąć dłużej - impregnacja wilgotnego uniemożliwia wnikanie preparatu wgłąb drewna (wilgotność powinna być poniżej 25%).

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Szczerze mówiąc, lepiej kupić drewno impregnowane ciśnieniowo a malowanie pędzelkiem - no cóż - też sposób.

Zapomniałem dodać że impregnować będę metodą zanurzeniową. To chyba też dobra metoda ?

Ad. 1 - Fobos i Tytan w karcie technicznej ma informacje że ,,  Nie powoduje korozji stalowych elementów łączących " więc zakładam, że pod blachą też się nadaje ( chociaż Fobos zawiera ,,dichlorophenylo" czyli coś chloro podobne. Chyba że moje założenia są błędny ?  Natomiast w karcie technicznej Kuprafungu nie znalazłem żadnej informacji na ten temat ale znalazłem że posiada 8,4 % substancji czynnej ,, propanian (sól) ". Więc już nie wiem.

Ad. 3 Od razu w sensie, że impregnat ochronno - dekoracyjny bezpośrednio na impregnat konstrukcyjny ( Oczywiście po tym jak wyschnie ). I tutaj też jest problem bo:

Fobos NW - można stosować jako grunt pod środki dekoracyjne (lakiery, farby) -  czyli impregnaty ochronno - dekoracyjne odpadają tak?

Tytan NW - wersja bezbarwna może być stosowana jako podkład pod lakiery, woski i bejce koloryzujące - czyli impregnaty ochronno - dekoracyjne odpadają tak?

kuprafung - nie ma nic na ten tema.

 

Ad. 4 W jaki sposób można sprawdzić wilgotność drewna ?

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję kolego, nie wpadł bym na to. Nad tym jak napompować koło też się zastanawiam. Czy pompką czy może lepiej wiertarką?

Zaraz kupie miernik za 40 zł i będę miał pewność czy mogę już impregnować czy jeszcze nie albo kupie taki za 2000 zł zmierzę drewno 2-3 razy a potem wstawię go sobie do szklanej gabloty i będę się cieszył że mam miernik za 2000 zł.

Dziękuję za konkretną i pomocną odpowiedź.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mhtyl

Swoja ironie wsadź sobie głęboko w swoje ego. Chłop Ci doradza z dobroci serca a ty masz go w ... Jak jesteś taki bystrzacho to po jakiego tu zadajesz głupie pytania? Wilgotność najlepiej sprawdź swoim  językiem, będzie najtaniej.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Człowieku !!!

Ludzie na forach poszukują fachowych porad lub porad opartych na czyimś doświadczeniu. Popierdzielić głupoty można sobie na forach społecznościowych lub facebooku a nie na forach budowlanych  !!! Jeśli ktoś zakłada posta to pada KONKRETNE pytanie i oczekiwana jest konkretna odpowiedź a nie przepis na piernika. 

Miernik wilgotności w internecie znaleźć może sobie każdy. Pytanie jaki ? tak jak pisałem, taki za 40 zł czy za 2000 zł ???

a może dopiero taki za 200 zł firmy ,, krzak " będzie już na tyle dokładny że można się na niego pokusić? a może to strata pieniędzy?.

Sławomir, bez urazy ale naprawdę w ostatnich czasach ludzie piszą tyle bzdur że zastanawiam się nad sensem istnienia takich forum. Za chwilę niczym nie będą się różniły od czatu na WP 

Gorąco dziękuję panom z redakcji za odniesienie się konkretnie do moich pytań

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mhtyl

Słuchaj, ugryź się w jęzor i przeproś tu piszących i czytających za swój nie wyparzony  język bo sam żeś zaczął.

Pytasz czym zmierzyć wilgotność, to chłop Ci podał linka czym się mierzy i wcale nie zrobił tego z ironią. Myślisz , że On czyli Sławomir wie, że ty taki obcykany człowiek jesteś i wiesz do czego służy wilgotnościomierz? Mogles zadać pytanie w ten sposób - za pomoc inną niż wilgotnościomierza  można zmierzyć wilgotność drewna .

I jaką to bzdurę napisał Sławomir? polecił Ci paczkę prezerwatyw? NIE! Polecił Ci wilgotnościomierz (a  w zasadzie to kilkanaście modeli)  więc nie chrzań i nie obrażaj forum i tu piszących bo jesteś tu gościem.

Co do dokładności i jakości miernika - Załóż inny temat o wyborze miernika-wilgotnościomierza do drewna to tam Ci ktoś doradzi z praktykujących jaki jest dobry i który warto kupić a który nie. Taka powinna być kolej rzeczy na forum, a nie od razy z pretensjami, że JAK ON MÓGŁ COŚ TAKIEGO POLECIĆ!!!!

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 3 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam,  kilka dni temu znalazłem ogłoszenie o sprzedaży 1,5hektratowej działki (powyżej 10 000m2) z mpzp.  Działka oznaczona jako R2 -> tereny rolne z dopuszczalną możliwością zabudowy zagrodowej.  Obok działki: prąd, woda, gaz, kanalizacja, dwóch sąsiadów z domami na R2   Jestem rolnikiem (studia podyplomowe). Chciałbym rozpocząć działalność (tzn. najpierw wybudować dom potem potrzebne obiekty) jako rolnik indywidulany, ale nie wiem od czego krok po kroku zacząć   Gdzieś "obiło mi się o oczy", że aby zacząć cokolwiek budować (najpierw zgoda KOWRu na zakup) działka musi być  powyżej średniej wielkości w gminie - ta wynosi prawie 3 hektary Nie chciałbym kupił działki którą musiałbym uprawiać bez możliwości zabudowy...    Czy jest to egzekwowane czy też 'do obejścia'. Do Urzędu Gminy mam prawie 150km, a nie chciałbym  tego rozstrzygać przez telefon z Panią z Gminy  a co najwyżej podjechać i rozpytać już konkretnie w realu.      dziękuje MIchał     
    • Chwila, moment. Z tego co piszesz wynika, że konstrukcja budynków jest wspólna. Znaczy ktoś kiedyś to spartolił i to jest zupełnie inna sytuacja, prawnie niedozwolona. A za naruszanie prawa przychodzi kiedyś beknąć, więc nie ma się czemu dziwić, że masz takie zastrzeżenia.  Normalnie każdy budynek winien być absolutnie samodzielną konstrukcją, w niczym nie może być zależny od drugiego. Chyba, że wyjątkowo uszczelnienie i połączenie połaci dachowej, ale to nie konstrukcja.
    • Właśnie sam to ćwiczę. Jeśli część sąsiada ma zostać, to konieczny będzie projekt wykonany przez konstruktora i wniosek złożony w Starostwie. W moim przypadku doszła jeszcze przebudowa pozostawianej części sąsiada polegająca na zmianie więźby dachowej i z tego powodu Starostwo zażądało adaptacji projektu przez architekta.   Pozwolenie dostałem po około 5 miesiącach (dwa razy uzupełniane dokumenty). Jeśli potrzebujesz więcej szczegółów, to pisz bezpośrednio. Chętnie pomogę (szczególnie w sprawie odpowiednich załaczników do wniosku).
    • Gość Zawiedziony
      Dom akustyczny okrutnie . Nie daje prywatności, wszystko słychać między pokojami mimo podwójnej wełny mineralnej w ścianach. Odradzam stanowczo.
    • Gość Zawiedziony
      Ja od pół roku mieszkam w nowym parterowym domu szkieletowym 100 m2. Dom powstał szybko w 4 miesiące i wprowadziliśmy się po następnych kilku. Jakie wrażenia ... ? Hmm jeśli miałbym wybór i aktualne doświadczenie i trochę więcej pieniędzy to nie wybrałbym to ponownie na pewno. Dom jest bardzo akustyczny. Wszystko słychać między pokojami. Nie ma żadnej przez to prywatności jakby mieszkać w jednym dużym pokoju przedzielonym ścianami. Z salonu słychać ciśnienie telewizora , który głośność ma ustawiony cicho , bo zaledwie 10 na 100. Dom jest ciepły to prawda 120 m3- 150 m3 gazu na mięs. czyli ok 250 zł. W lecie gorąco , bo widziałem u kolegi więc od razu 2 klimy założyliśmy. Nie wiedziałem , że będzie tak głośno , bo wtedy na pewno bym się nie zdecydował. Poddasza nie użytkuję , bo nie zrobione a wtedy od góry by pewnie jeszcze by było słychać. Dom myślę , że nie ma jakiś błędów w wykonaniu. Ma podwójne wełnę mineralną w ścianach. Budował to Gość , który kilkanaście szkieletówek postawił w Polscea , a fachu uczył się w Kanadzie i Holandii. Poprostu taka specyfika tych domów. Wię jeśli komuś zależy na ciszy, prywatności to na pewno nie pod adresem domu szkieletowego. Proszę więc dobrze się zastanowić, aby się nie rozczarować jak ja. Pozdrawiam i spełnienia marzeń o Swoim wymarzonym domu. Najlepiej uczyć się na czychś błędach.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...