Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Stan surowy zamknięty inspekcja - czy warto?


Recommended Posts

Cześć
Pierewszy post tutaj więc chciałbym się przywitać i jednocześnie skorzystać z Waszej wiedzy i doświadczenia. Jestem w trakcie zakupu połowy bliźniaka. Obecnie jest on w stanie surowym zamkniętym (brak tynków wewnątrz, wstawione okna i drzwi, przykryty dachem, ściany nie sa jeszcze ocieplone). Chciałbym dokonać dwóch ispekcji budowalanej w takim stanie i drugiej przed podpisaniem protokołu odbioru. Chciałbym zapytać czy taka inspekcja w stanie surowym ma sens i czy warto na nią wydać ~ 200 PLN?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak,ja bym nie dokonywał inspekcji  ale ja trochę znam się. Ty,skoro pytasz sądzę że mniej.Więc zrób. To się opłaci,200 zł to jest nic w stosunku do wydatków jakie będziesz musiał ponieść wykończając dom.Mogą wyjść różne "kwiatki" typu krzywizna ścian czy kiepskie osadzenie drzwi i okien. A tak będziesz spokojniejszy.
 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdanie  wystarczy ta jedna inspekcja...

Dobrze, że budynek jest nieotynkowany i nieocieplony, to widać będzie ewentualne "kwiatki" budowlano/izolacyjno/konstrukcyjne - oby ich nie było :icon_rolleyes:.

A 200 zł to pewnie  1 promille ceny zakupu, więc jest to kwota znikoma.:icon_biggrin:

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki rozmawiałem z polecanym przez znajomych inspektorem i powiedział mi że na obecnym etapie prac wystarczy sprawdzić:
- osadzenie okien i drzwi (czy przestrzeń pomiędzy oknem / drzwiami a ścianami jest równo wypełniona pianką);
- sprawdzenie czy wełna ocieplająca dach i strop jest równomiernie rozłożona i "powiciskana" w szczeliny.

Ciekawi mnie co jeszcze na tym etapie polecacie sprawdzić. Żeby ułatwić odpowiedź załączam poglądowe zdjęcie domu z przed tygodnia, dodałem też zdjęcie ocieplenia na sąsiednim budynku (styropian Yetico Fasada). Całość domu budowana jest z cegiel pustaków Raben (nie znam dokładnie modelu). Ponizej zamieszczam też szczegóły opisu z projektu:

- ściany wykonane z pustaków wielocegłowych siporeks lub ceramicznych na zaprawie cementowo wapiennej RZ-30 daN/cm2, od zewnątrz grubość 25cm, następnie przegroda budowlna szerokości 10cm i od zewnątrz tynk cienkościenny akrylowy. Od wewnątrz tynk cementowo wapienny rodziaju III-ciego. Ostatnie cztery warstwy cegieł przed ułożeniem stropu przemurować z cegły pełnej kl. 150 na zaprawie RZ-50 daN/cm2. Ścianki działowe z pustaków siporeks lub ceramicznych o gr. 24cm i 12cm
- strop drewniany oparty na ścianach nośnych za pośrednictwem kotew stalowych. Ocieplenie stropu warstwą styropianu twardego o grubości 10cm ułożonego na paroizolacji z folii.
- konstrukacja dachowa na krokwiach ułożyć deski impregnowane o grubości 25mm i papę asfaltową. Ocieplenie poddasza 20cm warstwa wełny mineralnej ułożonej na paroizolacji z folii. Konstrukcja dachowa wentylowana

 

Bardzo dziękuję za wszelkie uwagi i spostrzeżenia.

deweloperka_002.jpg

deweloperka_003.jpg

deweloperka_004.jpg

deweloperka_005.jpg

deweloperka_008.jpg

IMG_20161123_161227.jpg

Edytowano przez axmaster (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W projekcie orynnowanie jest mocowane na hakach nakrokwiowych? Bo przy tak dociętych krokwiach, jeżeli nabijesz deskę okapową, nie będzie możliwe połączenia izolacji ścian z izolacją dachu.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, Razmes napisał:

W projekcie orynnowanie jest mocowane na hakach nakrokwiowych? Bo przy tak dociętych krokwiach, jeżeli nabijesz deskę okapową, nie będzie możliwe połączenia izolacji ścian z izolacją dachu.

Tak wygląda,dziwnie krótko przycięte te krokwie.
Poza tym ocieplenie u sąsiada wygląda nie za bogato,10 cm styropianu albo góra 12.Ja dałbym min 15 a jeśli się nie da to styropian o niskiej tzw lambdzie np 0,031 - 0,032.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no i nie wiem czy to dobrze przyklejony jest ten styropian...na zdjęciu nie widać tego za dobrze...ale coś duża ta szpara pomiędzy ściana a styropianem

ile tego styropianu na ścianie ma być? nie wynika to wprost z tego co wcześniej napisane...

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za cenne uwagi dopytam, przyznam się że byłem w domu pokazowym gdy na dworze było -7 oC, w domu jest kominek i tylko nim było grzane (kaloryfery były zimne) i było ciepło w całym domu więc chyba izolacja jest tobra nie mniej jednak dopytam dewelopera o parametry tego sytropianu bo póki co wiem że to Yetico Fasada, ale jak to model pozostaje zagadką.

Przy okazji okna dachowe to Okpol NK S2 78X110 CO S12XAA 1608191

Czy na obecnym stanie zaawansowania warto na coś jeszcze rzucić okiem, oprócz izolacji, okien / drzwi i mocowania rynien.

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, w pokazowym mogli położyć 15 cm styropianu lambda 0,031, a u Ciebie przykleją 12 cm 0,040... Dla świętego spokoju sprawdź.

Z tymi rynnami zapewne tak będzie, bo nie widzę deski okapowej. Po zamontowaniu sprawdź, czy woda spływa, różnie to ludziom na nakrokwiowych wychodzi...

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W domu bliźniaku wydaje mi się że powinien być murek przeciwogniowy, a tu go nie widzę.

5 godzin temu, axmaster napisał:


- strop drewniany oparty na ścianach nośnych za pośrednictwem kotew stalowych. Ocieplenie stropu warstwą styropianu twardego o grubości 10cm ułożonego na paroizolacji z folii.
- konstrukacja dachowa na krokwiach ułożyć deski impregnowane o grubości 25mm i papę asfaltową. Ocieplenie poddasza 20cm warstwa wełny mineralnej ułożonej na paroizolacji z folii. Konstrukcja dachowa wentylowana

 

Bardzo dziękuję za wszelkie uwagi i spostrzeżenia.

 

 

 

 

 

 

Czy aby ten strop jest oparty na kotwach? na fotkach za bardzo tego nie widać.

Cieniutko jest zaprojektowane ocieplenie, zarówno stropu jak i dachu.

To jest domek z użytkowym poddaszem?

Piszesz, że konstrukcja dachu pełne deskowanie a ja nie widze tego, jest położona membrana. I dlaczego te łaty są tak chaotycznie ponabijane. Czym będzie kryty ten dach?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, mhtyl napisał:

I dlaczego te łaty są tak chaotycznie ponabijane.

Nie chaotycznie, tylko co drugą nabili, widocznie im się jakoś straszniście spieszyło ;) deskowania też pod tą membraną nie widzę... A kotwić do czego? Do fugi między cegłami? Tam chyba nawet wieńca na około nie ma... Taka naciągana deweloperka :icon_rolleyes:

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.01.2017 o 18:45, janusz13 napisał:

A Mnie zastanawia jedno. Na trzeciej fotce ta rura pomalowana na żółto to zapewne wprowadzenie gazu do budynku . Jednak nie wydaje M się by projektant zaprojektował przeprowadzenie gazu przez nadproze i to chyba jeszcze jest przejście bez rury osłonowej.

też zauważyłem tę rurę, ale nie wydaje mi się aby to był gaz bo przed wejściem do budynku powinna być skrzynka. Wiem, skrzynka może stać w granicy ale i tak to jest jakiś wybryk ze względu własnie na to nadproże.

Dnia 20.01.2017 o 20:21, Razmes napisał:

Nie chaotycznie, tylko co drugą nabili, widocznie im się jakoś straszniście spieszyło ;) deskowania też pod tą membraną nie widzę... A kotwić do czego? Do fugi między cegłami? Tam chyba nawet wieńca na około nie ma... Taka naciągana deweloperka :icon_rolleyes:

Te łaty nabijali aby mogli przybijać membranę, tylko to jest jak dla mnie strata materiału bo teraz będą musieli odrywać i nabijać od nowa aby roztawy łat się zgadzały, no chyba że będą kryli blacha trapezowa na przykład. W zasadzie na pełne deskowanie kładzie się papę. Kotwy właśnie powinny "robić" tu za wieniec, tak mi się wydaje, i jeszcze mnie zastanawia do czego jest przykręcona murłata, znaczy się że jest do śrub to na pewno, tylko jak te śruby/szpilki są zakotwione w murze? Żadnych słupków żelbetowych nie widzę aby były.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, Razmes napisał:

sprzeczać się nie będę, ja bym rozmierzył i co drugą bił, ale jeżeli rzeczywiście się spieszyli...

Obstawiam, że to się nie uda, bo łaty, o ile będzie to dachówka lub blachodachówka nabija się używając przyrządu aby rozstaw łat był identyczny. W tym przypadku dobijanie łat do już wcześniej nabitych co drugą wątpię był trafny.

Poniżej przyrząd do nabijania równo łat (można też wykonać z drewna używając kawałek np kontrłaty i zrobić zacięcia pasujące do rozstawu łat)

8bd0b0541cf889b12538002df36c82974d7d7a3a

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten przyrząd nazywa się przymiar. Można też przyciąć łatę np na te 31,5 cm. A przecież nic nie stoi na przeszkodzie, by przyciąć na 31,5 x 2 plus szerokość łaty :) Ale nie o tym temat :)

Axmaster powinien dokładnie sprawdzić, czy rzeczywiście płaci za to, z czego mu dom zbudowano. Np pominięcie deskowania i rozciągnięcie membrany już o 2-3  tysiące złotych obniża wkład dewelopera.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Razmes napisał:

Ten przyrząd nazywa się przymiar. Można też przyciąć łatę np na te 31,5 cm. A przecież nic nie stoi na przeszkodzie, by przyciąć na 31,5 x 2 plus szerokość łaty :) Ale nie o tym temat :)

 

Można by ale to seneuda, a czemu? a temu że łaty nabija się w ten sposób aby .odległość od  górnej krawędzi łaty dolnej była równa z górną krawędzią łaty wyżej. Widać to ładnie na fotce jaką pokazałem wyżej.

Przyrząd zrobiony z drewna i jego zastosowanie

decra7.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Razmes napisał:

Przyda się na dachu i pomaga, gdy przymiar odwrotnie przyłożysz ;)

Ok, tylko tu nie jest temat zgaduj-zgadula. jeżeli już coś chcesz pokazać to napisz co co jest. A swoja droga widziałem inne, prostsze narzędzia do usuwania źle przybitych lub starych łat.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Razmes napisał:

Ale to nie temat o tym :) Admin mógłby trochę ten wątek wyczyścić :) z góry przepraszam za odbieranie od tematu :) założę chyba nowy temat na dyskusje z kolegą o dekarstwie ;)

Nie widzę potrzeby. Chodzi mi tylko o to jak coś pokazujesz to napisz co to i do czego, ukróci to niepotrzebne komentarze.

2 godziny temu, joks napisał:

Deweloper z architektem to chyba jakieś ziomki , architekt po jakimś kursie wieczorowym skoro zaprojektował chatę bez okapów , nie po mojemu taki dom z poobcinanym z każdej strony dachem .

Nie muszą być kuplami:icon_biggrin: domki w nowoczesnym stylu maja takie okapy, szczególnie gdy są kryte płaska blachą, ale do takiego dachu rynny powinny prostokątne wtedy ładnie zgrywają z całością.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję wszystkim za rzeczowe odpowiedzi - bardzo mi pomogą podczas kolejnych oględzin domu.

Co do ścian zewnętrznych, zapomniałem wspomnieć że warstwa styropianu to rzeczywiście 10 cm, na to idzie tynk mineralny. Potwierdziłem, że dokładnie tak samo jest w domu pokazowym.  Współczynnik K dla ściany 0,30 W/m2 K

Co do pozostałych elementów ocieplenia to wylewka betonowa jest zbrojona włóknami polropylenowymi "Jastrych", do tego jest folia izolacyjna i twardy styropian posadzkowy 5 cm, zaś na dachu jest dachówka cementowa ocieplona wełną mineralną grubości 20 cm.  Do całości dochodzi o piec gazowy Junkers, kominek i grzejniki płytowe stalowe Purmo. Kubatura mojej części budynku to połowa z 672.75 m3 a więc 336,38 m3.

Zastanawiam się czego się spodziewać po takim ociepleniu.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, axmaster napisał:

Zastanawiam się czego się spodziewać po takim ociepleniu.

zwiększonego zużycia gazu.

Ta warstwa ocieplenia spełnia trochę już archaiczne warunku, które zmieniają się przecież z kierunkiem na zwiększoną izolacyjność.

Na 2016 rok nie jest to już 0,30, a 0,25. Od 1 stycznia 2017 roku zmniejsza się na 0,23. Za kilka lat, znowu ma się obniżyć.

Dodaj docieplenie, tak na 15 cm. Wełnę układaną między krokwiami też sprawdź.

Sprawdź też, czy ściana dzieląca budynek na pół też jest zaizolowana wewnątrz.

Edytowano przez Razmes (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

po powyższym poście, muszę uzupełnić wcześniejszą wypowiedź. Nie wiem czy zdecydowałbym się na kupno domu z takimi grubościami izolacji...wszystko jest kwestią ceny...ale....

Jeśli się nie mylę, to ten dom ledwo spełnia wymagania techniczne jakie były określone dla nowych domów jeszcze w 2006 (tzw WT 2006) i pamiętam z czasów jak budowałem...ten dom na papierze spełnia na styk tamte wymagania. Ja mam trochę bzika na puncie energooszczędności i nie kupiłbym dzisiaj takiego domu. Sprawdź to jeszcze, jak budynek jest nieodebrany, to może byc problem z odbiorem

te WT 2006, to takie minimum, żeby tylko spełniało wymagania formalne...standardem było 15, a sporo osób dawało 20cm ocieplenia na ściany (na dach 30cm itd)

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi. Dla mnie właśnie kluczowa jest tutaj kwestia ceny. Zdaję sobię sprawę że gdy cena jest niższa o względem podbnego metrażu o 50.000 - 70.000 to gdzieś deweloper musi zrobić oszczędności. Akceptuję więc np. drewniany strop. Bardziej zastanawiam się od strony uzytkowej czy takie ocieplenie mocniej nadszarpnie portfel.

Inna sprawa aaaa - mógłbyś wyjaśnić o co chodzi z tym odbiorem? Zakładam że jak deweloper buduje chatę to musi być ona zgodna z normami, więc na mnie spoczyw atylko odbiór przed zakupem, a więc protokół w kórym zgadzam się że wybudował tak jak się umówiliśmy. Mam rację?

 

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to jest TEN konkretnie budynek, to działania  przy zwiększaniu grubości ocieplenia będą wiązały się ze zrobieniem "czegoś" z brakiem okapu...

Coś dużo tych uwag się zebrało :icon_rolleyes:

Tak z ciekawości - układ wewnątrz Cię zadowala? Mógłbyś wrzucić jakiś plan, czy nawet szkic odręczny - tylko z zachowaniem proporcji.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Razmes napisał:

 

Ta warstwa ocieplenia spełnia trochę już archaiczne warunku, które zmieniają się przecież z kierunkiem na zwiększoną izolacyjność.

Na 2016 rok nie jest to już 0,30, a 0,25. Od 1 stycznia 2017 roku zmniejsza się na 0,23. Za kilka lat, znowu ma się obniżyć..

dokładnie

53 minuty temu, axmaster napisał:

 

Inna sprawa aaaa - mógłbyś wyjaśnić o co chodzi z tym odbiorem? Zakładam że jak deweloper buduje chatę to musi być ona zgodna z normami, więc na mnie spoczyw atylko odbiór przed zakupem, a więc protokół w kórym zgadzam się że wybudował tak jak się umówiliśmy. Mam rację?

 

 

Współczynnik K w wys. 0.30 obowiązywał do początku 2014 r.Jeżeli pozwolenie na budowę zostało wydane przed tym terminem to dom przejdzie odbiór techniczny w tej kwestii. Od stycznia 2014 r wynosi on już 0.25 i będzie problem
A wydaje mi się że developer nie buduje tego domu od 2013 r.

Ocieplenie faktycznie masz tam bardzo skąpe,10 cm na ściany to mało tak samo jak 5 cm pod wylewkę.No i dach przydałoby się dać np 30 cm wełny.

Edytowano przez Buster
poprawka daty obowiązywania K (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

i ostrzegam, przed zamieszkaniem tam, jako pierwszy. Tam jest pojedyncza ściana nośna oddzielająca części. Zimą będziesz grzał też sąsiedni lokal. Do tego przenoszenie dźwięków w przyszłości.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja nieśmiało - pod rozwagę.

Te ściany są wykonane z "ciepłego" materiału - tak więc przy grubości ściany 25cm i ociepleniu tylko 10cm styropianu, bez problemow daje U nawet mniejsze niż wymagane od 2014r do 2017r. (0,25)

24 minuty temu, Razmes napisał:

i ostrzegam, przed zamieszkaniem tam, jako pierwszy. Tam jest pojedyncza ściana nośna oddzielająca części. Zimą będziesz grzał też sąsiedni lokal. Do tego przenoszenie dźwięków w przyszłości.

Prorok jakiś ???? :icon_biggrin:

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, bajbaga napisał:

 

Te ściany są wykonane z "ciepłego" materiału - tak więc przy grubości ściany 25cm i ociepleniu tylko 10cm styropianu, bez problemow daje U nawet mniejsze niż wymagane od 2014r do 2017r. (0,25)

 

do kalkulatora 

https://termoorganika.pl/kalkulator-wspolczynnika-u-przegrody 

wpisałem 25 cm ceramiki poryzowanej murowanej na zaprawie zwykłej i  styropian 0.040 i U wyszło  0.2983

dopiero zastosowanie betonu komórkowego 700 i styropianu 0.033 daje U sporo niższe od 0.25

chyba że ten kalkulator coś nie teges.....

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
56 minut temu, bajbaga napisał:

Te ściany są wykonane z "ciepłego" materiału - tak więc przy grubości ściany 25cm i ociepleniu tylko 10cm styropianu, bez problemow daje U nawet mniejsze niż wymagane od 2014r do 2017r. (0,25)

 

4 godziny temu, axmaster napisał:

Co do ścian zewnętrznych, zapomniałem wspomnieć że warstwa styropianu to rzeczywiście 10 cm, na to idzie tynk mineralny. Potwierdziłem, że dokładnie tak samo jest w domu pokazowym.  Współczynnik K dla ściany 0,30 W/m2 K

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, axmaster napisał:

Dziękuję za odpowiedzi. Dla mnie właśnie kluczowa jest tutaj kwestia ceny. Zdaję sobię sprawę że gdy cena jest niższa o względem podbnego metrażu o 50.000 - 70.000 to gdzieś deweloper musi zrobić oszczędności. Akceptuję więc np. drewniany strop. Bardziej zastanawiam się od strony uzytkowej czy takie ocieplenie mocniej nadszarpnie portfel.

 

 

 

Wiadomo, że deweloper robi tak że minimum wysiłku, maximum zysku ale wiedząc o tym dlaczego na się się zgadzasz?

przecież to co on proponuje to powiem Ci, że ludzie garaże lepiej ocieplają. 

Jeżeli możesz to zdradź ile za całość ten deweloper sobie życzy?

W którym roku została rozpoczęta budowa tego domku?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, axmaster napisał:

  Współczynnik K dla ściany 0,30 W/m2 K

Tiaaa.

Współczynnik przewodnictwa cieplnego (symbol λ lub k)  wyrażony w W/mK to nie jest współczynnik U (wyrażony w W/m2K) przenikania ciepła.

Licząc z k (λ) 0,3 W/mK dla "muru"  i z k(λ) 0.033W/mK dla  styropianu + tynki, wyjdzie U nieco mniejsze niż wymagane 0,25W/m2K

Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podziwiam Was za waszą wiedzę, pomimo tego że sporo czytałem na temat tego na co powinienem zwrócić uwagę, to widzę że nie osiągnąłem nawet promila wiedzy jaka jest na tym forum.

stach'u - Układ pomieszczeń i cena i możliwość skorzystania z MDM-u to było coś co spowodowało że zdecydowałem się na zakup tej nieruchomości. Posiłkowałem się też  opinią kolegi, który mieszka w bliźniaku budowanym wcześniej przez tego dewelopera i twierdził że wszystko jest ok. Poniżej załączam rzuty parteru, piętra a także rzut dachu i rzut z boku budynku. Jeśli coś będzie nieczytelne (możliwe że obrazek się zeskaluje dajcie znać).

Ramzes - jeszcze raz dzięki za bardzo cenne wypowiedzi. Na szczęście druga "połówka" będzie zamieszkana w tym samym czasie. Plusem jest też to, że wprowadzam się latem więc nawet jeśli sąsiadom coś sie opóźni nie zostane sam z grzaniem.

mhtyl - Cena nie jest żadną tajemnicą płacę ok. 3100 PLN / m2. Całość z roletami zewnętrznymi na parterze zamknie się w kwocie 251 000 PLN. Tak jak wspomniałem cena grała tu dużą rolę, bo w okolicy Rokietnicy nic tańszego i spełniającego moje wymagania nie udało mi się znaleźć. Załączam link do oferty.

Ciekaw jestem Waszych opinii - może aż tak bardzo nie umoczyłem z tym zakupem :10_wink:

 

00. Rzuty.jpg

12. Rzut bokiem.jpg

13a. Rzut fundamentow.jpg

14. Rzut dachu.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Podziwiam Was za waszą wiedzę, pomimo tego że sporo czytałem na temat tego na co powinienem zwrócić uwagę, to widzę że nie osiągnąłem nawet promila wiedzy jaka jest na tym forum."

Wiesz,gdybyś ciągle na tym forum spierał się,różnił w poglądach z innymi,nieraz kłócił się i skakał do oczu to szybko osiągnąłbyś tą wiedzę jaką mamy. Wrrrróć......jaką mają niektórzy.:)

Ja mimo że miałem jakie takie pojęcie o budowaniu to dopiero z forum dowiedziałem się jak wiele nie wiem.
Czyli teraz wiem jak dużo nie wiedziałem wcześniej :)

 

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.01.2017 o 21:55, axmaster napisał:

Podziwiam Was za waszą wiedzę, pomimo tego że sporo czytałem na temat tego na co powinienem zwrócić uwagę, to widzę że nie osiągnąłem nawet promila wiedzy jaka jest na tym forum.

 

mhtyl - Cena nie jest żadną tajemnicą płacę ok. 3100 PLN / m2. Całość z roletami zewnętrznymi na parterze zamknie się w kwocie 251 000 PLN. Tak jak wspomniałem cena grała tu dużą rolę, bo w okolicy Rokietnicy nic tańszego i spełniającego moje wymagania nie udało mi się znaleźć. Załączam link do oferty.

Ciekaw jestem Waszych opinii - może aż tak bardzo nie umoczyłem z tym zakupem :10_wink:

Kolega zakończył budowę domku jednorodzinnego z użytkowym poddaszem o p.u. około 110 m2. Budował systemem gospodarczym, okna trzyszybowe+rolety, ogrzewanie podłogowe, ocieplenie na zewnątrz styropian 15 cm (nie pamiętam jakiej firmy) w podłogę kładł 20 cm styro, dachówka ceramiczna Bogena, taras zadaszony około 15 m2 w tym tez podłączenie mediów prąd,woda, ścieki i koszt wyniósł go coś ponad 250 tys. Działki nie liczył bo dostał ja od ojca. Pomijając powierzchnię jego domku - 110 m2 i Twoją 80 m2 to materiały jakie użył sa o niebo lepsze niż zastosował Twój deweloper a musisz wiedzieć, że taki deweloper ma znacznie większe upusty na materiałach niż zwykły, szary inwestor budujący systemem gospodarczym. Budując nowy dom który będzie ogrzewany gazem i ładowanie w niego grzejniki to jakaś kpina. Założę się, że grzejniki zamontował  najtańsze, a rury plastiki, tnie koszty,  a dlaczego? bo po pierwsze nie będzie tam mieszkał a po drugie dla niego liczy się jak największy zysk.

Był tu poruszany temat daty tej budowy i powiem tak, nie wiem w co ten deweloper gra ale budowa jest z 2016 a materiały jakie użył, chodzi mi głównie o ocieplenie nie spełniają norm. Wiem, że Ciebie to nie obchodzi bo odbiór będzie robił deweloper, ale nie mam pojęcia jak to zrobi stosując tak  marne materiały na ocieplenie.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj, że dzięki kredytowi zwiążesz się prawdopodobnie na ładne lata z tym miejscem, więc wybieraj ostrożnie i zestawiaj cenę z proponowanymi warunkami.

Kolega wiele płaci za gaz i drewno przez sezon grzewczy w analogicznym budynku?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...