Skocz do zawartości

Czym wypełnić próg w drzwiach


Recommended Posts

Witam Mam zamontowane drzwi Gerda z progiem najazdowym Instalacja jest w blokiu Próg obecnie stoi na dwóch klinach i wypełniony jest pianką Na dniach będę układał plytki i chciałem się poradzić czy prog zrywać wypełniać go np klejem do płytek czy zostawić w takim ukladzie i tylko podciac piankę i wsunac lekko plytki pod drzwi A może macie do zaproponowania jakieś inne rozwiązanie 

Link do komentarza

Witam,,

Dzięki za odpowiedź. W załączniku zamieściłem zdjęcie progu o który pytam.  W takim razie podetnę piankę i płytkami dojadę  do pianki i zrobię dylatację. Mam jeszcze pytanie czy pianka za jakiś czas nie zmurszeje i czy wytrzymałość progu wypełnionego pianka będzie wystarczająca by na niego stawać? 

20170120_170724.jpg

Link do komentarza

Próg musisz podeprzeć w dwóch, trzech miejscach na jego długości, bo - jak piszesz - po jakimś czasie pianka będzie się uginać. Ja wyciąłbym fragmentami piankę, podstemplowałbym kawałkami drewna (twardego - dąb, jesion) czymś zabezpieczonego (jakiś wodoodporny lakier), ponownie zapiankował i dopiero wtedy kładł płytki w sposób, jaki tu opisujesz. Dylatacja 2-3 mm wystarczy.

Pianka z obu stron klocka podpierającego, w ilości/szerokości jak największej.

Link do komentarza

Obecnie prób jest podparty w dwóch miejscach a i tak przy punktach podparcia blacha (ta na wyżej) mocno się ugina. Rozważam całkowity demontaż progu, wypełnienie go np klejem do płytek i ponowne osadzenie na klockach drewnianych i szczeliny wypełnić też klejem. Zdaje sobie sprawę że  jest to trochę zabawy ale nie chciałbym by za rok czy dwa próg wyglądał jak banan i by przez niego wiało

Link do komentarza

ja w podobnej sytuacji postąpiłem następująco: przed kafelkowaniem zdemontowałem próg, kafle z jednej i drugiej strony (w wiatrołapie i na zewnątrz) zostały położone tak, by wchodziły około 5 mm pod próg, następnie wypełniłem wszystko pianką (próg i przestrzeń między kaflami) i zamontowałem próg, jeszcze miejsce styku progu z kaflami uszczelniłem uszczelką gumową, taką do uszczelniania okien, najcieńszą jaką dostałem, po przykręceniu progu to może z milimetr tej dylatacji z gumy jest.
Ja nie wiem, czy to jest zgodnie ze sztuką budowlaną, tak mi intuicja podpowiedziała i tak zrobiłem, ale próg jest podparty na całej długości i jest naprawdę stabilny

pozdrawiam T.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...