Skocz do zawartości

Czym wypełnić próg w drzwiach


Recommended Posts

Witam Mam zamontowane drzwi Gerda z progiem najazdowym Instalacja jest w blokiu Próg obecnie stoi na dwóch klinach i wypełniony jest pianką Na dniach będę układał plytki i chciałem się poradzić czy prog zrywać wypełniać go np klejem do płytek czy zostawić w takim ukladzie i tylko podciac piankę i wsunac lekko plytki pod drzwi A może macie do zaproponowania jakieś inne rozwiązanie 

Link do komentarza

Witam,,

Dzięki za odpowiedź. W załączniku zamieściłem zdjęcie progu o który pytam.  W takim razie podetnę piankę i płytkami dojadę  do pianki i zrobię dylatację. Mam jeszcze pytanie czy pianka za jakiś czas nie zmurszeje i czy wytrzymałość progu wypełnionego pianka będzie wystarczająca by na niego stawać? 

20170120_170724.jpg

Link do komentarza

Próg musisz podeprzeć w dwóch, trzech miejscach na jego długości, bo - jak piszesz - po jakimś czasie pianka będzie się uginać. Ja wyciąłbym fragmentami piankę, podstemplowałbym kawałkami drewna (twardego - dąb, jesion) czymś zabezpieczonego (jakiś wodoodporny lakier), ponownie zapiankował i dopiero wtedy kładł płytki w sposób, jaki tu opisujesz. Dylatacja 2-3 mm wystarczy.

Pianka z obu stron klocka podpierającego, w ilości/szerokości jak największej.

Link do komentarza

Obecnie prób jest podparty w dwóch miejscach a i tak przy punktach podparcia blacha (ta na wyżej) mocno się ugina. Rozważam całkowity demontaż progu, wypełnienie go np klejem do płytek i ponowne osadzenie na klockach drewnianych i szczeliny wypełnić też klejem. Zdaje sobie sprawę że  jest to trochę zabawy ale nie chciałbym by za rok czy dwa próg wyglądał jak banan i by przez niego wiało

Link do komentarza

ja w podobnej sytuacji postąpiłem następująco: przed kafelkowaniem zdemontowałem próg, kafle z jednej i drugiej strony (w wiatrołapie i na zewnątrz) zostały położone tak, by wchodziły około 5 mm pod próg, następnie wypełniłem wszystko pianką (próg i przestrzeń między kaflami) i zamontowałem próg, jeszcze miejsce styku progu z kaflami uszczelniłem uszczelką gumową, taką do uszczelniania okien, najcieńszą jaką dostałem, po przykręceniu progu to może z milimetr tej dylatacji z gumy jest.
Ja nie wiem, czy to jest zgodnie ze sztuką budowlaną, tak mi intuicja podpowiedziała i tak zrobiłem, ale próg jest podparty na całej długości i jest naprawdę stabilny

pozdrawiam T.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...