Skocz do zawartości

Czym wypełnić próg w drzwiach


Recommended Posts

Napisano

Witam Mam zamontowane drzwi Gerda z progiem najazdowym Instalacja jest w blokiu Próg obecnie stoi na dwóch klinach i wypełniony jest pianką Na dniach będę układał plytki i chciałem się poradzić czy prog zrywać wypełniać go np klejem do płytek czy zostawić w takim ukladzie i tylko podciac piankę i wsunac lekko plytki pod drzwi A może macie do zaproponowania jakieś inne rozwiązanie 

Napisano

Witam,,

Dzięki za odpowiedź. W załączniku zamieściłem zdjęcie progu o który pytam.  W takim razie podetnę piankę i płytkami dojadę  do pianki i zrobię dylatację. Mam jeszcze pytanie czy pianka za jakiś czas nie zmurszeje i czy wytrzymałość progu wypełnionego pianka będzie wystarczająca by na niego stawać? 

20170120_170724.jpg

Napisano

Próg musisz podeprzeć w dwóch, trzech miejscach na jego długości, bo - jak piszesz - po jakimś czasie pianka będzie się uginać. Ja wyciąłbym fragmentami piankę, podstemplowałbym kawałkami drewna (twardego - dąb, jesion) czymś zabezpieczonego (jakiś wodoodporny lakier), ponownie zapiankował i dopiero wtedy kładł płytki w sposób, jaki tu opisujesz. Dylatacja 2-3 mm wystarczy.

Pianka z obu stron klocka podpierającego, w ilości/szerokości jak największej.

Napisano

Obecnie prób jest podparty w dwóch miejscach a i tak przy punktach podparcia blacha (ta na wyżej) mocno się ugina. Rozważam całkowity demontaż progu, wypełnienie go np klejem do płytek i ponowne osadzenie na klockach drewnianych i szczeliny wypełnić też klejem. Zdaje sobie sprawę że  jest to trochę zabawy ale nie chciałbym by za rok czy dwa próg wyglądał jak banan i by przez niego wiało

Napisano

ja w podobnej sytuacji postąpiłem następująco: przed kafelkowaniem zdemontowałem próg, kafle z jednej i drugiej strony (w wiatrołapie i na zewnątrz) zostały położone tak, by wchodziły około 5 mm pod próg, następnie wypełniłem wszystko pianką (próg i przestrzeń między kaflami) i zamontowałem próg, jeszcze miejsce styku progu z kaflami uszczelniłem uszczelką gumową, taką do uszczelniania okien, najcieńszą jaką dostałem, po przykręceniu progu to może z milimetr tej dylatacji z gumy jest.
Ja nie wiem, czy to jest zgodnie ze sztuką budowlaną, tak mi intuicja podpowiedziała i tak zrobiłem, ale próg jest podparty na całej długości i jest naprawdę stabilny

pozdrawiam T.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej? 2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam 
    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
    • No widze ze z plaszczem wodnym bardziej problemowy montaz itd. A jakie rodzaje kominkow z dgp co warto wziąść pod uwage ?
    • Choroba - drobna dziurkowatość liści drzew pestkowych albo drobna plamistość.  Wiśnie są bardzo podatne i w zasadzie nie da się prowadzić sadu bez ochrony chemicznej. Drzewka należy pryskać przeciwko tej chorobie wczesną wiosną - dwukrotnie. Teraz tylko wygarbić liście i spalić lub wyrzucić (nie kompostować).
    • Wie ktoś dlaczego w tym roku wiśnie zrzucają już liście? Nie jest to susza, bo po sąsiedzku są śliwy i jabłoń, które nawet nie myślą się zażółcić. A wiśnia jakby miała już październik. Przecież zielone, soczyste, wiśniowe liście dodawałem do soku z aronii, a to bywało w sierpniu. W dodatku wiśnia nie miała owoców, bo wszystko wymarzło na etapie tuż po kwitnieniu. I raczej nie są to szkodniki, bo liście nie mają żadnych widocznych uszkodzeń, są takie jesienne. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...