Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Pomocnik

Izolacja w domu energooszczędnym

Recommended Posts

Gość Erwin
Przydatny, rzeczowy artykuł. Warto dodać że przy wyborze styropianu koniecznie trzeba sprawdzić wiarygodność deklarowanych przez producentów parametrów np. poprzez rekomendacje ITB

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • okna - wydaje mi się, że od dłuższego czasu stosuje się okna większe, niż wymagana powierzchnia do oświetlenia pomieszczenia (zdaje się 1/8 pow.). A więc jeśli nawet będzie trochę schowane - nic się zazwyczaj nie stanie. Ważniejsza sprawa to izolacyjność okna - bo okno to jednak mostek. I tu można szukać dodatków (oprócz samego okna) - rolet zewn. i wewn., oraz np. cięższe zasłony (b skuteczne). 
  • styropian - dodatkowa warstwa styropianu jest tylko częścią ocieplenia - styropian, klej, mocowanie, klej+siatka, tynk i robocizna. A więc dodanie np. 10cm stropianu nie jest zasadniczym podrożeniem ceny ocieplenia, a zwiększa zasadniczo ocieplenie.
  • ciągle nie wiadomo, jakie bedą koszty gazu, elektryki - ale raczej będą mocno rosły. wnioski nasuwają się same. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Obserwując rozwój technologii budowlanych, można powiedzieć że grubość stosowanych warstw izolacji stale rośnie. Jeśli chodzi o styropian grafitowy, maksymalna grubość wynosi obecnie 30 cm, choć zazwyczaj takimi płytami ociepla się ściany domów pasywnych. Montaż grubych płyt styropianowych nie jest aż tak bardzo wymagający, należy dobrać odpowiednio długie kołki montażowe i zachować zalecenia producenta, czyli obowiązkowo kleić płyty punktowo i obwodowo. Dobrze, jeśli w konstrukcji płyty zastosowano odpowiednie rozwiązania, np. na płytach ETIXX Knauf Therm zastosowano specjalne rowki i fazowania, które dodatkowo zwiększają sczepność płyty z murem. Jeśli chodzi o kwestię zmniejszonej emisji światła dziennego wskutek szerokich ościeży, wyjściem jest projektowanie większych przeszkleń niż standardowo, już teraz na porządku dziennym są sięgające od podłogi do sufitu drzwi tarasowe. Żeby jednak nie wytworzyć efektu „piekarnika” warto zadbać o odpowiednie, niskoemisyjne zestawy szybowe, z gazem szlachetnym w przestrzeni międzyszybowej i pokryte powłokami z gazów szlachetnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Gość Lala
      jasne chyba, ze jest to działka siedliskowa ale autor tej informacji nie czyta całych zdań do końca. takich specjalistów nam potrzeba dzięki nim każdego takiego dnia przybywa nowych spraw w nadzorze budowlanym.
    • Działka rodziców ma ok 15 arów powierzchni, więc na pewno da się ją podzielić. A wjazd możliwy będzie do wykonania bliżej piekarni. Z zapewnieniem dostawy mediów nie powinno być kłopotów - wszak to prawie środek wielkiego osiedla w Twoim mieście...
    • Ma zakopane 3 kręgi betonowe. Do środka kręgów dochodzi rura PE które ma w przyszłości zasilać automatyczne nawodnienie.  Teraz z tego miejsca mają się rozchodzić rury do zasilenia nawodnienia. Na zdjęciu jest widoczna druga rura PE ale ta ma służyć do zasilenia w wodę budynku gospodarczego.  Czy to jest dobry pomysł żeby w tym miejscu zainstalować elektrozawory do automatycznego podlewania. Z tego miejsca ma wychodzić rura do zasilenia automatycznych zraszaczy oraz udzielna sekcja do podlewania kropelkowego.  Rury wprowadzone będą nisko w kręgach i będzie można z nich spuszczać na zimę wodę.  Czy jest gdzieś w necie dostępny schemat budowy automatycznego nawadnia ogrodu. Czy takie rozwiązanie ma szanse się sprawdzić?  
    • Gość
      Z chęcią zapłacę 100 zł za metr kwadratowy . Ale niestety dziś Pan dał mi ofertę aż mnie z nóg zniosło . Nie potrafił się określić w jaki sposób mi koszt obliczył .
    • A u mnie wujek Google jest innego zdania     Zresztą tak mnie kiedyś uczyli...   Ja zwykle montowałem sedes śrubami do posadzki, a silikonu używałem do przyklejenia sedesu do podłoża i - tak jak pisze mhtyl - i uważam na 99,9%, że a właściwie nie trzyma  uszczelka na złączu rury wylotowej z sedesu z rurą kanalizacyjną. Zdarza się to wtedy, gdy w trakcie korzystania z kibelka porusza się on, gdyż jest źle przymocowany. Trzeba zdemontować kibelek, wymyć dokładnie podłogę i sedes od dołu, kupić nowy zestaw do mocowania sedesu (w skład zestawu wchodzą po dwie sztuki: kołki rozporowe, długie wkręty, tulejki odpowiednio wyprofilowane i zaślepki), usunąć - jeśli były użyte - stare śruby i kołki, albo nawiercić nowe otwory w posadzce i od nowa zamontować sedes i ozdobić białym silikonem             Ooooo...    W linkowanym temacie czytam:   To chyba z rozpędu...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...