Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam
Chciałbym od Panów ekspertów zasięgnąć kilka uwag dotyczących montażu drzwi hormann t30 Ponieważ chciałbym je sam zamontować mam kila uwag jak to zrobić, a mianowicie pierwsza kwestia to jak ściągnąć te drzwi z zawiasów? nie chciałbym czegoś uszkodzić więc przejrzałem internet i znalazłem informację że się je wybija, czy faktycznie tak to się robi nigdzie nie ma żadnej śruby do wykręcenia. Druga sprawa to wszędzie piszą że dolny próg jest odkręcany a u mnie jest nitowany wygląda ja by to była całość, niestety dolny próg muszę usunąć ponieważ mam już wykafelkowane i nie mam możliwości osadzenia go poniżej czyli wkucia w wylewkę. Pytanie czy mogę to roznitować i obciąć trochę te boczne ościeżnicę? zamieszczam fotki jak to wygląda
Załącznik 376698
Załącznik 376699
Załącznik 376700
Załącznik 376701
Załącznik 376702
Bardzo proszę osoby które montowały te drzwi i mogą mi coś doradzić, proszę też ekspertów z firmy hormann o pomoc
pozdrawiam

Link do komentarza

Dokładny sposób montażu oraz wszelkie kroki, jakie należy przedsięwziąć, w celu zamontowania drzwi przeciwpożarowych HPL30 A-1, znajdują się w instrukcji montażu i konserwacji drzwi. Dokument ten znajduje się (wraz z uszczelką ościeżnicową, zwiniętą w kształt "ślimaka" w opakowaniu foliowym, przymocowanym bezpośrednio na blacie skrzydła drzwi.

Na wszelki wypadek (gdyby dokument ten z jakiegokolwiek powodu się zagubił), przesyłam w załączeniu dokument "instrukcji" w wersji elektronicznej (w formacie PDF hormann_instrukcja_montazu_i_konserwacji.pdf).

W instrukcji (w bardzo przystępnej i zrozumiałej formie, za pomocą piktogramów) znajdują się wszystkie poszczególne kroki (także w zakresie demontażu ościeżnicy, a tym samym „wybijania” sworzni zawiasów konstrukcyjnych), w celu zamontowania drzwi przeciwpożarowych w otworze budowlanym.

Zwracam uwagę, że drzwi przeciwpożarowe, oprócz klasycznego ich zadyblowania, powinny zostać dokładnie zabetonowane (szczelina pomiędzy ścianą montażową, a ościeżnicą, powinna zostać wypełniona szczelnie zaprawą cementowo-wapienną, a nie np. pianką poliuretanową).

W przypadku dalszych kłopotów z montażem drzwi,  konieczne jest zwrócenie się o pomoc do lokalnego dystrybutora lub naszego regionalnego partnera handlowego (dealera).

Dariusz Potrzebski
Dyrektor sprzedaży produktów obiektowych w firmie Hörmann Polska sp. z o.o.

Link do komentarza

Są dwie "szkoły". Obydwie mają swoje wady i zalety. Formalnie zaś – nie ma to znaczenia.

Montaż drzwi z ościeżnicą jest w tym sensie trudniejszy, bo cały element jest sporo cięższy. Trzeba bowiem zamontować jednocześnie i ościeżnicę i wiszące na niej skrzydło. Ponieważ całość jest cięższa, to trudniej ją dobrze ustawiać przed zabetonowaniem. Można jednak to zrobić, wstawiając odpowiednie podkładki dystansowe, zarówno pomiędzy skrzydłem drzwi, a ościeżnicą, jak i oczywiście odpowiednie kliny, kontrujące całość w ścianie (bezwzględna zasada: pion/poziom/ płaszczyzna montażu).

Zdejmując skrzydło z ościeżnicy (wybijając sworznie zawiasów konstrukcyjnych) - montaż jest o tyle łatwiejszy, bo sama ościeżnica jest lekka. Jednak jej nieprecyzyjny montaż, nie uwzględniający ugięcia profilu ościeżnicy i ewentualnego jej odkształcenia, po późniejszym zawieszeniu skrzydła, to gwarancja nieudanego montażu. Taki montaż wymaga niezbędnej wiedzy, doświadczenia oraz odpowiedniego wcześniejszego "skontrowania" profili ościeżnicy przed zawieszeniem skrzydła. Chodzi w praktyce o to, aby po jego zawieszeniu, działające w dół ramię siły, związane z kilkudziesięciokilogramowym obciążeniem – nie spowodowało przemieszczenia się zamocowanych wcześniej na dyble, przy pomocy kotew, profili ościeżnicy.

Można oczywiście, ościeżnicę zaraz po jej zadyblowaniu i odpowiednim precyzyjnymj ustawieniu - od razu zabetonować, ale nie rekomendowałbym tego, ponieważ nie będziemy mieli już później żadnego manewru w zakresie regulacji, gdyby coś nie poszło tak, jak trzeba.

Dzięki odpowiedniemu skontrowaniu drzwi, przy pomocy dybli kotwiących ościeżnicę w murze, za pomocą odpowiednich klinów i podkładek dystansowych – powinniśmy uzyskać zamierzony efekt.

Należy pamiętać o najważniejszej zasadzie, o której już wspomniałem wcześniej: podczas montażu należy zachować bezwzględnie piony, poziomy i płaszczyznę montażu.

Druga ważna zasada, to taka, że skrzydło drzwi po jego osadzeniu w ościeżnicy, powinno znajdować się możliwie precyzyjnie w osi symetrii ościeżnicy, tzn. szczeliny z każdej strony powinny być niemal takie same.

Uwaga! Drzwi HPL30- A-1 są drzwiami rewersyjnymi (prawo-lewymi).

Po ustaleniu kierunku ich otwierania – dolny profil ościeżnicy 4-stronnej może być  odjęty, tj. umiejętnie odcięty lub oderwany od pionowych słupków pionowych ościeżnicy.

Do Siego Roku! :)

Link do komentarza

A to ciekawe co Pan pisze, Panie rzeczniku, bo mnie podano, że należy po kolei: 1. ościeżnica, 2: drzwi. I na tym ma polegać dobry montaż drzwi. Natomiast jak Pan słusznie zwraca uwagę sam ciężar ościeżnicy ze skrzydłem może znacznie utrudnić pracę, także skupiłbym się na sposobie etapowym. Taka luźna uwaga. :)

Link do komentarza
9 minut temu, kawulak napisał:

A to ciekawe co Pan pisze, Panie rzeczniku,

On nie jest rzecznikiem tylko ma status profesjonalisty. i jest expertem firmowym tu na forum.

12 minut temu, kawulak napisał:

 bo mnie podano, ...

A kto Ci tak podał? Bo to dość istotne w tej dyskusji.

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Nie chcę nikomu ujmować zdolności do samodzielnego majsterkowania, ale zastanowił mnie fakt, że kolega daro2 nie jest w stanie zdjąć skrzydła z ościeżnicy, bo nie zna zasady działania tych zawiasów.

Z całym szacunkiem, ale nie wydaje mi się, że będziesz w stanie samodzielnie zamontować ościeżnicę, a następnie powiesić na nią skrzydło. Nie wiadomo gdzie chcesz montować te drzwi - czy są to drzwi zewnętrzne do domu/ kotłowni, czy też może jest to przejście pomiędzy kotłownią a częścią mieszkalną. Czy potrafisz przygotować otwór do montażu przy temperaturach ujemnych, czy wiesz na co zwrócić uwagę.

Kibicuję Ci i życzę powodzenia, ale jakoś czarno to widzę. Oczywiście zadawaj pytania i znajdziesz odpowiedź, ale co w przypadku gdy nie zadasz pytania, bo nawet nie będziesz wiedział, że jest to istotny czynnik w montażu drzwi?

Link do komentarza
33 minuty temu, mazwoj napisał:

Nie chcę nikomu ujmować zdolności do samodzielnego majsterkowania, ale zastanowił mnie fakt, że kolega daro2 nie jest w stanie zdjąć skrzydła z ościeżnicy, bo nie zna zasady działania tych zawiasów.

Z całym szacunkiem, ale nie wydaje mi się, że będziesz w stanie samodzielnie zamontować ościeżnicę, a następnie powiesić na nią skrzydło. Nie wiadomo gdzie chcesz montować te drzwi - czy są to drzwi zewnętrzne do domu/ kotłowni, czy też może jest to przejście pomiędzy kotłownią a częścią mieszkalną. Czy potrafisz przygotować otwór do montażu przy temperaturach ujemnych, czy wiesz na co zwrócić uwagę.

Kibicuję Ci i życzę powodzenia, ale jakoś czarno to widzę. Oczywiście zadawaj pytania i znajdziesz odpowiedź, ale co w przypadku gdy nie zadasz pytania, bo nawet nie będziesz wiedział, że jest to istotny czynnik w montażu drzwi?

Z całym szacunkiem ale trochę mam pojęcia o majsterkowaniu nawet kiedyś w podstawówce na zpt zrobiłem karmik.

Nie widzę żadnej filozofii aby te drzwi równo osadzić w otworze wypoziomować wywiercić kilka otworów wbić dyble wkręcić kilka rób po czym obrobić betonem lub pianką (specjalną do takich drzwi) ot cała filozofia i dwie stówy w kieszeni. Proszę o kibicowanie

Dodam: Drzwi będę montował między garażem a kotłownią, otwór jest prawie idealny, prawie bo muszę tylko wyciąć kawałek pod kasetę zamka. Po wykonaniu wkleję zdjęcia z montażu ale na razie jest za zimno a ja czekam na gazomierz. Wracając do zawiasów to ciekawy jestem dlaczego Hormann w tych samych drzwiach montuje kilka różnych zawiasów?

 

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Jasne, że Ci kibicuję. Od tego jest forum aby pytać i sobie radzić samemu. Tylko wyraziłem obawy o to, że możesz omyłkowo o coś nie zapytać, bo uznasz to za błahostkę, a okaże się to być rzeczą ważną.

OK - samo osadzenie drzwi, staranność przy pionowaniu i zachowaniu kątów jest w miarę łatwa. Jako osobie niedoświadczonej podpowiem abyś sprawdzał każdą niby nieistotną rzecz po kilka razy. Nawet polecam Ci spr czy światło przejścia w ościeżnicy jest takie samo jak podaje producent w katalogu (w części bazowej i w felcu).

Obawiam się jedynie o to, że możesz np. zacząć pianować zimną pianą z puszki, która stała sobie luzem na ziemi.

 

Oczywiście trzymam kciuki i czekam(y) na zdjęcia i samochwałę na forum!

Link do komentarza

Dziękuję za troskę, drzwi będę montował na przyszły tydzień więc na pewno pochwalę się z tego co mi wyjdzie.

Dodam jeszcze że nie będę drzwi montował na piance bo to są drzwi ognioodporne więc zamiast pianki wypełnię szczeliny zaprawą betonową lub tynkarską ( oczywiście wiem że są specjalne pianki ale ich cena jest porażająca.

pozdrawiam

Link do komentarza
  • 4 lata temu...
Dnia 27.12.2016 o 19:22, daro2 napisał:

Witam
Chciałbym od Panów ekspertów zasięgnąć kilka uwag dotyczących montażu drzwi hormann t30 Ponieważ chciałbym je sam zamontować mam kila uwag jak to zrobić, a mianowicie pierwsza kwestia to jak ściągnąć te drzwi z zawiasów? nie chciałbym czegoś uszkodzić więc przejrzałem internet i znalazłem informację że się je wybija, czy faktycznie tak to się robi nigdzie nie ma żadnej śruby do wykręcenia. 

Instrukcja fajna rzecz pod warunkiem, że jej treść odpowiada rzeczywistości. Zatem ponawiam pytanie jak ściągnąć drzwi z futryny. skoro nie ma śrubek imbusowych, jest jeden zawias z samodomykaczem, a sworznie nie chcą się wykręcić.

Rada dotycząca montażu w całości trafna i warta stosowania. Ale, aby nie porysować później drzwi i obrobić ścianę muszę zdjąć drzwi.  

Link do komentarza
  • 1 rok temu...

Instrukcja ma mało wspólnego z rzeczywistością, przynajmniej w moim przypadku. Jestem inżynierem i nie wydaje mi się aby była przyjazna, pokazuje wiele wariantów a w rzeczywistości szczegóły wyglądają inaczej. Temat jest z 16 roku a jest 23, trochę późno. Może komuś się przyda.  Mam w garażu nie zamontowane drzwi z wyjętymi sworzniami. Więc wrzucę zdjęcia. Co do sworzni to raczej nie wybijałem bo otwory są zaślepione. Chyba podważałem je i wciągałem. 

IMG20230809153342.jpg

IMG20230809153405.jpg

IMG20230809153417.jpg

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...