Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Przemo5936

Skropliny wody w wentylacji

Recommended Posts

Witam
Mam problem z jedną wentylacją a mianowicie jedna przy kominie jest wymurowana z bloczka wentylacyjnego i jest ok natomiast druga jest tylko z bloczka wentylacyjnego wyciągnięta nad strop i dalej puszczona rurami pcv az do kominka na dachu i problem pojawił się gdy zrobiło się zimno w rurze znajduje sie ciepłe powietrze wyciagane z budynku natomiast pomieszczenie w którym na strychu idzie wentylacja jest zimne i skrapla się woda w rurze w zwiazku z różnicą temperatur i scieka po rurze na doł i na scianie widać zaciek. Macie jakiś sposób na to czy rozwalać te rury i ile sie da wymurować z bloczka wentylacyjnego i tylko na długość połączenia kominka z wentylacją użyć jakichś rur?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nawiewniki.
Albo ich bark, albo zbyt mała wydajność.



Źle odczytałem - stąd do doopy porada icon_redface.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Odcinek kanału przebiegający przez strefę nieogrzewaną trzeba ocieplić. Może też być konieczne założenie zbieracza skroplin dopasowanego do przebiegu instalacji np. w postaci trójnika na podłączeniu rur pvc.



Czyli tam gdzie wentylacja będzie wymurowana z bloczka wentylacyjnego ocieple styropianem tylko jaka grubosć? a tam gdzie rury pcv zrobie pojemnik na skropliny trójnik w poziomie trzecim nie uzywanym wyjsciem w doł co bedzie pełniło funkcję zbieracza skroplin i moze dodatkowo rury owinąć wełną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dwie wentylacje mam przy kominie wymurowane przechodza one przez nieogrzewany strych jak je ocieplić? wiadomo ze styropian odpada bo one sa polaczone z kominem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wracam do tematu gdyż zrobiłem połączenie wentylacji która kończyła się w stropie z kominkiem dachowym z rury  wentylacyjnej  oceplanej jak tutaj  https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwia9fGY-MLXAhUI7BQKHX1dDN4QjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fwww.contakt.pl%2Frura-termoflex-150mm10metrw-250c-p-4482.html&psig=AOvVaw2j0Yqw-aD7yGahu6nmAIPY&ust=1510916264457658

 

 

 

Jak narazie brak skroplin w wentylacji czekam dużych mrozów wtedy wszystko się wyjaśni i potwierdzi na 100 %

Edytowano przez Przemo5936 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Aha o to chodzi. Powinno być dobrze. Rury podwiesiłem pod odeskowanie dachu takze nie powinny się zwiesić. Rury idą do kominka pod kątem ok 37 stopni.

Na Dno wentylacji poukładałem warstwy reczniczków papierowych ułatwi mi to zaobserwować skropliny. jeśli przy większych mrozach będą suche znaczy że będzie ok a jeśli będą mokre to główkowanie rozpocznie się od nowa.( Mam nadzięję że nie będzie to konieczne :-)  )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • zacytowałem z muraora, ale oni sami nie wiedząco piszą, więc następny frag: "Przekonali się o tym Amerykanie, gdy okazało się, że aż 95% drewnianych domów, ocieplonych styropianem przyklejonym bezpośrednio do ścian, miało płyty poszycia silnie zawilgocone, a niekiedy nawet spleśniałe (szczególnie wokół okien i drzwi). Poprawny sposób docieplania domów szkieletowych styropianem polega na zastosowaniu takich rozwiązań, by między wiatroizolacją a warstwą styropianu pozostała trwała szczelina powietrzna, umożliwiająca odpływ skraplającej się pary wodnej oraz wody."   Tu też możesz poczytać  http://www.budujzdrewna.pl/forum/viewtopic.php?t=6393
    • https://www.muratorplus.pl/technika/izolacje/ocieplanie-styropianem-domy-szkieletowe-aa-vvGk-vb5x-5CiL.html   "Docieplając ściany styropianem, na który będzie nałożony tynk cienkowarstwowy, trzeba: bardzo starannie zaprojektować i wykonać obróbki wokół okien i drzwi - nie mogą pozostać nieszczelności, którymi woda mogłaby się dostawać pod warstwę styropianu; koniecznie zastosować wiatroizolację chroniącą budynek przed napływem wilgoci z zewnątrz (dla przypomnienia - wiatroizolacja to folia, która nie przepuszcza wody w postaci płynu, ale przepuszcza parę wodną w stronę od poszycia na zewnątrz). Izolacji tej nie wolno mylić z paroizolacją, która ma za zadanie powstrzymać przedostawanie się pary wodnej z wnętrza budynku do ściany; wykonać pomiędzy styropianem i poszyciem (pokrytym wiatroizolacją) szczeliny wentylacyjne, umożliwiające odparowanie wody, jaka mogłaby się ewentualnie znaleźć między tymi warstwami."   Resztę sobie znajdźcie w necie, bo tu już kilka razy to pisałem - i nie chce mi się jeszcze raz 
    • Jeżeli działka w planie zagospodarowania przestrzennego przeznaczona jest pod budownictwo mieszkaniowe jednorodzinne nie trzeba nic odralniać. Zapis grunt rolny widnieje zawsze jeśli działka nie jest zabudowana. Po wybudowaniu domu geodeta robiąc inwentaryzację powykonawczą naniesie budynek na mapę i zmieni oznaczenie w ewidencji albo na B zabudowę albo BR zabudowe na roli.    W zależności jaka jest klasa ziemi konieczne będzie przed uzyskaniem pozwolenia na budowę wyłączenie gruntów spod produkcji rolnej. Dotyczy to klas chronionych I, II i III pochodzeniami mineralnego oraz wszystkich klas gleb pochodzenia organicznego. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...