Skocz do zawartości

Przewiercony przewód w stropie (do lampy)


Nestorius

Recommended Posts

Witam,
Montowałem lampę i wiertło weszło centralnie w przewód (okazało się, że przy wykończeniu pracownicy zmodyfikowali przebieg wcześniej ułożonego przewodu). Czytałem już o połączeniach w ścianie przy pomocy puszek itp. Pytanie jak mam połączyć przewód ułożony na suficie, gdzie jest może 2 cm tynku i lity beton?
Nie ma szansy na kucie i wymienianie całości przewodu - dopiero co wykończone.

Jakieś pomysły, może zdjęcia? Edytowano przez Nestorius (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Ja bym założył kostkę,w 2 cm tynku zmieści się.U siebie w poprzednim domu fachowcy od centralnego przecięli przewód zasilający główny,przedlicznikowy.Założyli kostkę,większych rozmiarów bo i drut grubszy i działało bez awarii przez 17 lat gdy tam mieszkałem.A pobór prądu był duży bo to i spawarka i jakaś maszyna plus domowe urządzenia.
Link do komentarza
Dot #2
Nie lubię przyznawać się do głupoty, ale muszę.
Nie wiem co mnie ugryzło angry.gif

Nie powinienem radzić Ci w naprawienia awarii ten sposób
(tak, to mogę sobie zrobić sam dla siebie, na własną odpowiedzialność)

Po prostu wezwij elektryka i tyle.
A jak to zrobisz to napisz jak Ci to naprawił.


Cytat

Ty, fachofcó, nie drażnij mnie!


Wybacz mistrzu, i się nie gniewaj :ih:
Link do komentarza
Cytat

Nie ma szansy na kucie i wymienianie całości przewodu - dopiero co wykończone.



Tia... Takie teksty to są dopiero wqrwiające, jak zwykle się okazuje, że najwazniejsze są świeżo położone kafelki i "ona mnie zabije, gdybym to teraz ruszył". Bezpieczeństwo nieważne, popluć, zakitować i "będzie pan zadowolony!" Tak większość traktuje instalacje elektryczną.




















Idź do jakiejś hurtowni, w sprzedaży są zestawy naprawcze do łączenia kabli. Pogadaj ze sprzedawcą aby Ci dobrał odpowiedni, naucz się dokładnie instrukcji i działaj. Może coś się da z tego zrobić.


Do elektrycznej hurtowni, rzecz jasna.
Link do komentarza
Cytat

A co tu dywagować.
Trzeba odkuć kawałek, (podkuć ciut w stropie), zesztukować (ja bym skręcił - chyba, że to linka??),
porządnie zaizolować i zatynkować.


To bardzo dobry i tani sposób, do tego trzeba to zlutować i zaizolować taśmą i po sprawie.




Cytat

Tak większość traktuje instalacje elektryczną.


Ja to przed instalacją elektryczną padam na kolana. icon_lol.gif
Link do komentarza
Cytat

Tia... Takie teksty to są dopiero wqrwiające, jak zwykle się okazuje, że najwazniejsze są świeżo położone kafelki.


Idź do jakiejś hurtowni, w sprzedaży są zestawy naprawcze do łączenia kabli. Pogadaj ze sprzedawcą aby Ci dobrał odpowiedni, naucz się dokładnie instrukcji i działaj. Może coś się da z tego zrobić.


Do elektrycznej hurtowni, rzecz jasna.





Może i są, ale znowu bez przesady, żeby jechać wszystko od zera. Nie znam się, ale połączenie przewodu pod lampę biorącą maks. 150W, chyba nie jest równoznaczne z gniazdem gdzie idą dużo większe obciążenia. Chyba, że się mylę. Ale chyba po to jest to forum, żeby zapytać.

Rozmawiałem już z 3 elektrykami i każdy z nich radzi założyć "zug" (czy jakoś tam) lub kostkę, dobrze zaizolować i nie przejmować się.

Jeżeli jest inaczej to zgodnie z tym co piszesz, będę musiał wypruć 10 mb przewodu i wymienić na cały.
Link do komentarza
Cytat

Jeżeli jest inaczej to zgodnie z tym co piszesz, będę musiał wypruć 10 mb przewodu i wymienić na cały.



Nic nie będziesz musiał wypruwać. Zestaw naprawczy służy do złączenia przerwanego przewodu. I najważniejsze w nim są dobrane odpowiednio do przekroju specjalne rurki termokurczliwe z klejem. Zapewniają one szczelność połączenia, umozliwiającą zatynkowanie i zapomnienie. Przecież tak się łączy kable w ziemi!
Dlatego nikt kto ma chociaż odrobinę oleju w głowie nie izoluje tego jakąś taśmą. Tasmą se taki może torebkę zaizolować, a nie przewody.
Tylko całą czynność należy wykonywać kolejno, zgodnie z instrukcją, to ważne! Obowiązuje okreslony reżim technologiczny.
Link do komentarza
Demo, zgadzam się z Tobą.
90% elektryków zrobiłoby to w taki sposób jak opisaliśmy.
dopisałem: ale to są pomocnicy murarzy chyba.
No ale cóż, tak jak pisałem możemy sobie tak zrobić sami dla siebie ale polecanie takiego rozwiązania komuś, o kim nie mamy pojęcia, że wie co robi jest przynajmniej ryzykowne.
Dla przykładu, gdyby miał połączyć to tak, jak mój sąsiad wyłącznik (czy rozłącznik nie wiem jak to się fachowo zwie)
to lepiej, żeby się za to nie brał.
Dlatego nawet jeśli elektryk połączy to w taki czy inny sposób, to jednak niech to zrobi elektryk. Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Jak to mówią - do prądu zawsze z szacunkiem icon_smile.gif

Przede wszystkim dzisiaj na spokojnie to odkuję i zobaczę, czy przeszło przez wszystkie 3 żyły czy nie. Może ostały się dwie żyły. Dzięki za podpowiedzi.


A może tylko izolację ściągnąłeś wiertłem i zrobiło się zwarcie.
Tak na spokojnie, bo emocje po wczorajszej dyskusji opadły icon_smile.gif to powiem a raczej doradzę sposób naprawy coś na wzór co zaproponował retro.
Kup rurki termokurczliwe odpowiedniej średnicy (zapłacisz coś około 1-2 zł za metr), na przerwaną żyłę nałóż najpierw rurki (ja daje podwójnie czyli mniejszej średnicy i większej ) zlutuj żyły do siebie i zabezpiecz rurkami termo.
Acha , zapomniałem jeszcze o pierwszej czynności, daj rurkę termo o średnicy całego przewodu aby po zaizolowaniu wszystkich żył dać jeszcze izolacje zewnętrzną całości.

Cytat

Nic nie będziesz musiał wypruwać. Zestaw naprawczy służy do złączenia przerwanego przewodu. I najważniejsze w nim są dobrane odpowiednio do przekroju specjalne rurki termokurczliwe z klejem. Zapewniają one szczelność połączenia, umozliwiającą zatynkowanie i zapomnienie. Przecież tak się łączy kable w ziemi!
Dlatego nikt kto ma chociaż odrobinę oleju w głowie nie izoluje tego jakąś taśmą. Tasmą se taki może torebkę zaizolować, a nie przewody.
Tylko całą czynność należy wykonywać kolejno, zgodnie z instrukcją, to ważne! Obowiązuje okreslony reżim technologiczny.


Do łączenia kabli w ziemi są specjalne mufy a tutaj wystarczy dać rurki termo bez kleju, przecież na kabel nie będzie oddziaływało żadne nieprzyjazne środowisko no i nie będzie dużego obciążenia bo to oświetlenie.
Link do komentarza
Takie i podobne przypadki były, są i będą a ile w tym winy elektryka a ile osób postronnych takich jakby owa sprzączka to już inna inność. I pamiętać trzeba, że prawie każdy wypadek jak się zespół powypadkowy uprze udowodni, że to z winy pracownika.
Zdrowego rozsądku nic nie zastąpi.
Link do komentarza
Cytat

Takie i podobne przypadki były, są i będą a ile w tym winy elektryka a ile osób postronnych takich jakby owa sprzączka to już inna inność. I pamiętać trzeba, że prawie każdy wypadek jak się zespół powypadkowy uprze udowodni, że to z winy pracownika.
Zdrowego rozsądku nic nie zastąpi.


Oczywiście Masz rację.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
    • Nie bardzo rozumiem o co pytasz. Przecież każdy styropian przepuści wodę. Nie widziałeś nigdy tonącego styropianu? Długo zanurzony w wodzie nasiąknie jak gąbka. Może chodziło o styrodur fundamentowy XPS?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...